یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

ژئوممبران و کاربردهای آن

4 ماه پیش ( 1402/10/9 )
 

از مهم ترین مسائل در هر کاری این است که نکات فنی و زیرساختی در آن کار به درستی رعایت شوند. صنایع و رشته های مختلف برای ضمانت کار خود و رعایت نکات زیرساختی از ابزار گوناگونی استفاده می کنند. در مکان هایی همچون استخرها، آب انبارها، حوضچه های گوناگون، کانال های انتقال آب و فاضلاب و... اهمیت زیرساخت ها بسیار زیاد است؛ زیرا عدم رعایت نکات فنی و عایق بندی سبب خسارات جبران ناپذیری خواهد شد. یکی از راه های جلوگیری از این خسارات و عایق بندی در مکان ها و صنایع مختلف، استفاده از ژئوممبران است. ورقی تولیدشده از پلیمر که مزایا و کاربردهای بسیار زیادی دارد. تولید آن معمولاً در ابعاد و اندازه های مختلفی انجام می شود و همین امر سبب می شود برای هر مساحتی کاربردی باشد. بهترین تولید کننده ژئوممبران گروه شرکت های عایق کار است که سابقه ای درخشان در این زمینه دارد. برای کسب اطلاعات بیش تر در زمینه‌ی ورق ژئوممبران، لطفاً با ما همراه باشید.

ژئوممبران

 

ژئوممبران چیست؟

یکی از انواع مصالح ژئوسنتتیک است که از مواد پلیمری تولید می شود. تولید آن به صورت ورقه است و برای عایق بندی در مکان های مختلف استفاده می شود. از نکات مهم درمورد این عایق، نحوه‌ی نصب ژئوممبران است. این ورق ها می توانند با زیرساخت لایه ژئوتکستایل و تنها با استفاده از دستگاه جوش اتوماتیک ژئوممبران در کنار هم قرار گیرند. از این طریق می توان استخرها و مخازن خاکی و سیمانی را عایق کرد. جنس ورق ژئوممبران از مواد پلیمری همانند پلی اتیلن و پلی وینیل کلراید است.

 تولید این ورق ها در ابعاد و اندازه های مختلفی صورت می گیرد و همین امر آن ها را برای محیط هایی با مساحت مختلف آماده می سازد. ژئوممبران یک نوع ورق نفوذناپذیر است که به دلیل مقاومت بالایی که برای عایق کاری دارد، جایگزین مناسبی برای روش های پیشین شده است. درگذشته از ابزاری همچون سنگ، سیمان و بتن برای این کار استفاده می شد. عمر عایق ژئوممبران بالا است و این به دلیل موادی است که در ساختار آن به کاررفته است. البته توجه داشته باشید که در نمونه های رنگی به جز رنگ مشکی، مقداری مستربچ استفاده می شود و این نکته سبب می شود که مقاومت آن ها کم شده و به مرورزمان پوسیده شوند.

انواع ژئوممبران

لایه ژئوممبران در انواع مختلفی تولید می شود. این تنوع در جنس، انعطاف و سبک و سنگینی آن ها است که باعث می شود هرکدام برای استفاده‌ی خاصی مناسب تر باشند. تولیدکننده ژئوممبران این ورق را در چهار نوع تولید می کند که عبارت اند از:

  • ژئوممبران HDPE یا سنگین: ساختار آن متشکل از 97% پلی اتیلن و 3% موارد افزودنی است؛ به همین دلیل است که به آن عایق سنگین نیز گفته می شود. از مهم ترین کاربردهای آن می توان به عایق کاری استخرهای خاکی و بتنی و ذخیره آب در صنعت کشاورزی اشاره کرد. علاوه بر این، ایزولاسیون مخازن مختلف نفتی، حوضچه های پرورش ماهی، کانال های انتقال آب، دریاچه های مصنوعی و... از دیگر کاربردهای آن است.
  • ژئوممبران PVC : تولید کننده ژئوممبران پی وی سی این محصول را معمولاً در دو رنگ سفید و مشکی تولید می کند. مهم ترین ویژگی آن این است که به دلیل ویژگی های مکانیکی و شیمیایی که در آن به کار رفته است، از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. ازنظر قیمتی این مدل تقریبا دو برابر مدل قبلی قیمت دارد.
  • ژئوممبران سبک LLDPE : این مدل نیز از انعطاف بالایی برخوردار است؛ به طوری که انعطاف آن از سایر مدل ها بیش تر است. کاربرد آن بیش تر در ایزولاسیون فونداسیون، بام سبز، تونل ها و... است.
  • ژئوممبران سبک VLDPE: این نمونه از جدیدترین انواع این محصول است. تولید و عرضه‌ی آن به تازگی در بازار گسترش یافته است. ساختار آن ترکیبی از وینیل و LLDPE است.

ژئوممبران پی وی سی

مزایای استفاده از عایق ژئوممبران

اولین و مهم ترین مزیت این ورق عایق، مقاومت بالای آن در برابر عوامل محیطی و بیولوژیکی است. از دیگر مزایای آن که سبب شده است بسیار موردتوجه قرار گیرد، این است که در مخازن آب آشامیدنی بسیار کاربرد دارد. ازآنجاکه مانع چسبیدن خزه و جلبک به دیواره ها و کف استخر می شود، آب آشامیدنی را کاملاً سالم نگه می دارد. قدرت عایق بندی آن نسبت به پوشش ها و آب بندی های دیگر بیش تر است. نصب ژئوممبران در استخرها و فضاهای گوناگون سریع و راحت بوده و نسبت به روش های دیگری همچون بتن به زمان کم تری نیاز دارد. علاوه بر این، هزینه های استفاده از آن در مقایسه با استخرهای دیگری که از جنس سنگ، سیمان، بتن و... هستند پایین تر است. مزایای ذکرشده استفاده از این ورق عایق را رایج کرده است.

کاربردهای ژئوممبران

همان طور که گفته شد عایق کاری از بارزترین کاربردهای این ورق است؛ اما بهتر است بدانید که این تنها کارایی آن نیست. از دیگر کاربردهای آن می توان به زمینه های کشاورزی، صنعتی و حتی دام پروری اشاره کرد. به طورکلی کاربردهای این لایه بسیار گسترده هستند که مهم ترین آن ها عبارت اند از:

  • استفاده در پی ساختمان برای جلوگیری از نفوذ آب
  • عایق بندی استخرهای آبی
  • عایق بندی مخازن سوخت
  • عایق کاری تالاب ها و دریاچه های مصنوعی
  • عایق کاری مخازنی که برای ذخیره مواد شیمیایی استفاده می شوند
  • عایق کاری حوضچه تبخیر
  • عایق کاری کانال های انتقال آب و فاضلاب شهری
  • عایق بندی حوضچه های مخصوص پرورش ماهی و میگو
  • عایق بندی تونل های مختلف عبور وسایل نقلیه همچون تونل مترو
  • عایق بندی لاگون هایی که جهت تصفیه پسماند صنعتی و فاضلاب شهری استفاده می شوند.
  • در زیر ساخت خطوط ریلی و جاده ای
  • کاربرد در هر محل و مکانی که نیاز به ایزولاسیون داشته باشد.
  • جلوگیری از نفوذ مخازن پساب و آلودگی محیط و همچنین آب های زیرزمینی
  • ایجاد یک عایق و پوشش نفوذناپذیر در مکان های دفن زباله ها
  • استفاده در روند لیچینگ مواد معدنی
  • عایق بندی روف گاردن (بام سبز)
  • عایق بندی مخازن ذخیره اسید
  • و...

فروش و قیمت ژئوممبران

 

ورق ژئوممبران و کاربردهای آن

از مهم ترین مسائل در هر کار و حرفه ای حفظ نکات فنی و توجه به زیرساخت ها است. در صنایع و رشته های مختلف، زیرساخت ها از روش های مختلفی تأمین و حفظ می شوند. در مکان هایی که نیاز به عایق بندی دارند یا باید از نفوذ، ورود و خروج چیزی در آن ها جلوگیری کرد، این اهمیت دو چندان می شود. ژئوممبران یکی از ابزارهای حفظ زیرساخت ها در مکان های مختلفی همچون استخرها، تونل ها، حوضچه ها و... است. این ورق در انواع و ابعاد گوناگونی تولید می شود. هرکدام از این انواع ویژگی هایی دارند و در زمینه ای خاص کاربرد بیش تری دارند. از بهترین تولیدکنندگان و فروشندگان این محصول می توان به گروه شرکت های عایق کار اشاره کرد. این گروه با کمک مهندسین خبره و با بیش از 15 سال سابقه درخشان توانسته اند، بهترین محصولات ژئوسنتتیک را تولید و در اختیار مشتریان قرار دهند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1HEJ5XEp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه