یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

کشاورزباشی

به نقل از کشاورزباشی: کود ورمی کمپوست همانطور که از اسم آن پیداست نوعی کمپوست است که توسط گونه هایی از کرم های خاکی تولید می شود. کود ورمی کمپوست را می توان از نواع بقایای گیاهی جانوری و زباله های شهری و… تولید کرد که همین منشاء ماده اولیه آن نقش بسیار مهمی در کیفیت محصول خروجی دارد.

اگر قصد مصرف کود ورمی کمپوست با کیفیت را دارید بهتر است از به دنبال انواعی باشید که از کود دامی درست شده است.

ورمی کمپوست‌ های تولید شده از زباله شهری معمولا کیفیت مطلوبی ندارند.

ورمی کمپوست یکی از روش های حاصل از تجزیه و تحلیل کمپوست توسط کرم های زنده است که به شدت در کشاورزی پایدار مورد استفاده قرار می گیرد.

این روش نه تنها به بهبود ساختار خاک کمک می کند بلکه میزان تقاضای نیتروژن، فسفر و پتاسیم را هم تعادل می بخشد و به عنوان یک محصول ارگانیک کودی با ارزش شناخته می شود.

خصوصیات کود ورمی کمپوست با کیفیت

کود ورمی کمپوست متشکل از مخلوطی از مواد آلی، خاک و فضولات کرم ها است. این کمپوست غنی از مواد مفید مورد نیاز گیاهان، مواد آلی، و میکروارگانیسم ها است که به بهبود سلامتی خاک و افزایش بهره وری گیاهان کمک می کند.

یک کود ورمی کمپوست با کیفیت هیچ بویی نداشته، رنگ آن نسبتا تیره است و عاری از هر گونه بذر علف هرز و تخم حشره و آفت است.

برای خرید کود ورمی کمپوست با کیفیت بهتر است به این نکات دقت کنید و به خاطر داشته باشید هیچ گاه کیفیت را فدای قیمت نکنید، زیرا تولید یک کود ورمی کمپوست با کیفیت هزینه و زحمت بسیار بیشتری نسبت به کودهای ارزان قیمت موجود در بازار دارد. برای اطمینان از کیفیت کود بهتر است از برندهای کودی معتبر و فروشگاه های مورد اطمینان کود مورد نیاز را خرید کنید تا با آفات و مشکلات ناشی از مصرف کود های بی کیفیت مواجه نشوید.

مزایای مصرف کود ورمی کمپوست

مزایای کود ورمی کمپوست

  • تقویت ساختار خاک:ورمی کمپوست با افزایش مواد آلی، ساختار خاک را بهبود می بخشد و خاک را به یک زمین حاصلخیز تبدیل می کند.
  • افزایش بهره وری گیاهان:این کمپوست با فراهم کردن مواد غذایی ضروری به گیاهان، بهره وری آنها را افزایش می دهد.
  • کاهش نیاز به کود شیمیایی:استفاده از ورمی کمپوست می تواند نیاز به کودهای شیمیایی را کاهش دهد و در نتیجه به حفظ محیط زیست کمک کند.

چرا باید بجای کود دامی از ورمی کمپوست استفاده کنیم؟

کود دامی فراوری نشده سرشار از بذر علف های هرز، تخم انواع آفات و بیماری های قارچی است. در صورتی که کود دامی بدون انجام عملیات فراوری مورد استفاده قرار گیرد احتمال بروز انواع آفات و بیماری های مختلف بسیار زیاد می شود.

به همین دلیل اصلا توصیه نمی شود از کود دامی فراری نشده استفاده شود. فراوری کود دامی کاری بسیار دقیق و پر زحمت است که انجام آن از حوصله و توان بسیاری از افراد خارج است. به همین دلیل بسیاری از افراد بدون فراوری کود دامی را مصرف کرده و بعد از گذشت مدتی متوجه بروز مشکلات متعدد در کشت و کار خود می شوند.

بسیاری از فروشندگان کود دامی برای مدتی کود را در گوشه به حال خود رها کرده و بعد از چند ماه ادعا می‌ کنند این کود فراوری شده است.

درصورتی که فراوری روش های مختلفی دارد که باید با حساسیت بالا مراحل پشت سر گذاشته شود چون این عملیات هزینه بر و پر زحمت است برای بسیاری از فروشندگان کود دامی صرفه اقتصادی ندارد که با دقت و صبوری مراحل را انجام دهند و توصیه می شود اگر قصد مصرف کود دامی را دارید یا خودتان عملیات فراوری را انجام دهید و یا از انواع مطمئن کود کمپوست استفاده کنید.

یکی از بهترین روش های فراوری کود دامی روش ورمی کمپوست بوده که در این روش این عملیات توسط کرم های خاکی انجام شده و بعد از تکیمل شدن فرایند می توان باخیال راحت کود عاری از بیماری و بذر علف هرز و.. را مصرف نمود.

کود ورمی کمپوست برای چه گیاهانی مناسب است؟

کود ورمی کمپوست را می توان به هر خاکی اضافه کرد تا بافت خاک بسیار سبک ترو نرم تر شود و با افزایش تخلخل و ماده آلی نیز حاصلخیزی آن خاک افزایش پیدا کند.

معمولا ورمی کمپوست را با هدف اصلاح بافت خاک و بهتر شدن شرایط برای ریشه زایی به خاک اضافه میکنند.

هر چند ازت موجود در کود ورمی کمپوست میتواند به سرعت باعث تحریک رشد رویشی گیاه شده و از یک هفته بعد از مصرف این کود بیشتر شدن سرعت رشد گیاه را آشکار کند اما این کود دارای درصد نسبتا پایینی از عناصر غذایی بوده و نمی توان به عنوان یک کود کامل روی آن حساب باز کرد.

کود ورمی کمپوست را می توان برای تمامی گیاهان زینتی، درختان میوه، سبزی و صیفی استفاده کرد. ورمی کمپوست نه تنها یک منبع غنی از مواد غذایی برای گیاهان است بلکه به حفظ تناوب خاک و کاهش تأثیرات منفی کودهای شیمیایی نیز کمک می کند.

با استفاده از این روش ارگانیک، می توانید به تولید محصولات با کیفیت و حفظ محیط زیست بیشتری دست یابید.

بهترین روش استفاده کود ورمی کمپوست

بهترین روش مصرف کود ورمی کمپوست این است که بصورت چالکود و مخلوط با خاک مورد استفاده قرار گیرد.

البته چالکود بیشتر برای درختان مورد استفاده قرار می گیرد و در این روش چاله هایی در ناحیه سایه انداز درخت حفر شده و کود را در عمق آن بصورت مخلوط با خاک ریخته و بالای چاله را با خاک می پوشانیم.

برای گیاهان زراعی مانند صیفی جات و.. بهتر است قبل از کشت ورمی کمپوست را روی خاک بریزیم و سپس بخوبی آن را با خاک مخلوط کنیم.

بهتر است سعی کنیم کود ورمی کمپوست در سطح خاک قرار نگیرد و با زیر و رو کردن خاک آن را به لایه های پایین تر خاک هدایت کنیم.

برای استفاده از کود ورمی کمپوست در گیاهان زینتی و گلدان نیز میتوانیم این کود را بصورت کامل با خاک گلدان مخلوط کنیم و بعد اقدام به کاشت گیاه در گلدان کنیم.

در این روش می تواند 30% الی 40% از خاک گلدان را ورمی کمپوست تشکیل دهد.

خرید کود ورمی کمپوست از کشاورزباشی

کود ورمی کمپوست پردیس

برای مشاهده قیمت و خرید کود ورمی کمپوست غنی شده می توانید به فروشگاه کود کشاورزباشی مراجعه نمایید.

کود ورمی کمپوست موجود در کشاورزباشی 100% ارگانیک بوده و دارای مزایای زیر می باشد:

  • بدون بو
  • دارای بافت سبک
  • کاملا ارگانیک
  • حاوی میکروارگانیسم های مفید خاکزی
  • قابلیت بالای نگهداری آب و مواد غذایی
  • دارای عناصر غذایی مورد نیاز جهت رشد گیاه
  • افزایش تهویه و اصلاح خصوصیات و کیفیت خاک
  • عاری از تخم حشره و آفات و بذر علف های هرز
  • افزایش رشد گیاهان و کیفیت و عملکرد بالای محصولات با مصرف کود ورمی کمپوست

این کود دارای بوی مطلوب و فاقد هرگونه آلودگی میکروبی می باشد.

کود ورمی کمپوست پردیس با کیفیت عالی جزء بهترین کودهای شناخته شده در بازار می باشد که می توانید از فروشگاه کشاورزباشی به صورت اینترنتی سفارش دهید.

همچنین جهت خرید عمده کود ورمی کمپوست می توانید با کارشناسان فروش عمده ورمی کمپوست فروشگاه کشاورزباشی در تماس باشید.

با خرید عمده ورمی کمپوست از کشاورزباشی می توانید از درصد تخفیف فروش عمده نیز بهره مند شود.

کشاورزباشی، برای کشتِ سبزِ شما.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cXw1ZUpc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه