یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

کشور ما در زمینه تولید فولاد در سال های گذشته رشد قابل توجهی را شاهد بوده است، به طوری که از سال ۲۰۱۸ در لیست ۱۰ کشور برتر تولید کننده فولاد در جهان قرار گرفته و محصولات فولاد ایران به بیش از ۲۰ کشور جهان صادر می شوند. یکی از محصولات پرکاربرد، که سهم بالایی از تولیدات کارخانجات فولاد کشور را به خود اختصاص داده است، میلگرد آجدار می باشد که توسط تولیدکنندگان مختلفی به بازار عرضه می گردد. در این مقاله قصد داریم تعدادی از بزرگترین تولید کنندگان میلگرد در کشور را به شما معرفی کنیم.

 

در هنگام و قبل از خرید میلگرد به چه نکاتی دقت کنیم؟

انتخاب میلگرد، با توجه به وجود تولیدکنندگان متعدد، می تواند کاری دشوار باشد. در اینجا چند نکته درباره خرید میلگرد و نکاتی که باید به آنها توجه کنید را بیان می کنیم:

  • کیفیت محصول کارخانه های مختلف را مقایسه کنید. برای بررسی کیفیت میلگرد، باید به معیارهایی مانند خواص مکانیکی، علامت حک شده روی میلگرد و گواهینامه های مربوطه توجه کنیم. حروفی که پس از علامت اختصاری کارخانه بر روی میلگردهای آجدار حک می شوند، نشان دهنده استاندارد و روش تولید محصول است. تولید میلگرد آجدار با دو روش ترمکس (علامت T) و آلیاژی (علامت U) تولید می شود. روش ترمکس بصرفه تر است و هزینه تولید کمتری دارد و میلگرد آلیاژی مقاومت بیشتری دارد.
  • به اصالت کالا دقت کنید. برای تشخیص میلگرد اصل از تقلبی، روش های مختلفی وجود دارد. برخی از این روش ها عبارتند از: بررسی وزن میلگرد و مقایسه با وزن اعلامی کارخانه، توجه به پلاک شناسایی، مطالعه گواهینامه فنی، دقت به علامت اختصاری حک شده بر روی بدنه میلگرد، انجام آزمایش تاشدگی و جوش پذیری میلگرد. با استفاده از این روش ها، می توانید میلگردهای با کیفیت و مطابق با نیاز پروژه خود را انتخاب کنید.
  • وزن میلگرد تولیدی تمام کارخانه ها برابر نیست. وزن هر شاخه میلگرد به عوامل مختلفی مانند گرید، سایز میلگرد، کارخانه تولید کننده و آلیاژ آن بستگی دارد. با اینکه اکثر کارخانه ها در طول میلگرد که عموما ۱۲ متر  است توافق دارند ولی برای مثال وزن میلگرد ۱۶ در تمامی کارخانه ها یک عدد نیست و اختلافاتی از چند گرم یا حتی چند کیلوگرم دارد.
  • قیمت محصولات مختلف را مقایسه کنید. برای خرید میلگرد با قیمت مناسب، باید به عواملی مانند نوع و سایز میلگرد، موقعیت جغرافیایی کارخانه، هزینه حمل و نقل و تخفیفات احتمالی توجه کنیم. برخی از کارخانه ها میلگرد با قیمت رقابتی و مقرون به صرفه تولید می کنند و می توانند به مشتریان خود تخفیفات مناسبی ارائه کنند. یک انتخاب درست می تواند به کاهش هزینه های شما کمک بسیاری کند. با مراجعه به لینک زیر می توانید در وبسایت آهن ایران می توانید قیمت روز میلگرد برای بیش از ۳۰ کارخانه برتر کشور را مشاهده کنید:

https://ahaniran.com/prices/میلگرد-آجدار/

کارخانه فولاد آذربایجان

کارخانه ذوب آهن اصفهان - قلب صنعت فولاد ایران

ذوب آهن اصفهان نخستین و بزرگترین تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و خاورمیانه است. این کارخانه با ظرفیت ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد در سال، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می کند. محصولات این شرکت به بیش از ۳۳ کشور جهان صادر می شود و در پروژه های بزرگ و ملی کشور مورد استفاده قرار می گیرد. کیفیت بالا در تولید و اعتبار کارخانه باعث شده است تا محصول میلگرد ذوب آهن اصفهان همواره مورد توجه خریداران باشد. از دیگر محصولات مهم این کارخانه می توان به تیرآهن، تیرآهن هاش و لانه زنبوری اشاره کرد.

افتتاح کارخانه: ۱۳۵۱
ظرفیت تولید: ۳.۶ میلیون تن
سطح قیمت: بالاترین قیمت
علامت اختصاری:  ECSO

 

کارخانه شاهین بناب

کارخانه شاهین بناب جایگاهی ویژه در بازار آهن آلات ایران دارد و به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان میلگرد در بخش خصوصی شناخته می شود. محصول میلگرد شاهین بناب، در کنار کیفیت بسیاربالا، از قیمتی مناسب نیز برخوردار است و با اتکا به این دو ویژگی توانسته است رضایت مشتریان خود را جلب کند. وزن میلگرد این کارخانه در رده نیمه سنگین قرار می گیرد و به وزن جدول اشتال نزدیک است. تنوع محصولات در این کارخانه بالاست و میلگرد با گرید های A1  تا A4  در سبد محصولات تولیدی این کارخانه مشاهده می شود.

افتتاح کارخانه: ۱۳۸۳
ظرفیت تولید: ۱.۹ میلیون تن
سطح قیمت: اقتصادی
علامت اختصاری:  BS

 

کارخانه فولاد البرز ایرانیان (فایکو)

این شرکت در سال ۱۳۹۳ در استان مازندران احداث شده و دارای ظرفیت تولید سالانه یک و نیم میلیون تن مقاطع فولادی است که از این میزان ۷۰۰ هزار تن به محصول میلگرد و ۳۰۰ هزار تن به محصول تیرآهن این شرکت اختصاص دارد. میلگرد فایکو یکی از محصولات اصلی این شرکت است که در قطرهای ۸ تا ۳۲ میلی متر و مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی تولید می شود و به سایر کشورها نیز صادر می شود. وزن میلگرد تولیدی فایکو به وزن جدول اشتال نزدیک است و قیمت آن در سطح میان رده قرار می گیرد.

افتتاح کارخانه: ۱۳۹۳
ظرفیت تولید: ۱.۵ میلیون تن
سطح قیمت: متوسط
علامت اختصاری:  FAICO

 

کارخانه کویر کاشان

مجتمع فولاد کویر کاشان یکی از بزرگترین تولید کنندگان میلگرد در کشور است که بصورت اختصاصی و از سال ۱۳۸۱ در زمینه ی تولید میلگرد فعالیت می کند و درحال حاضر بیش از ۱۰ درصد نیاز کشور را تامین می کند. محصولات این کارخانه با کیفیت بالا و استانداردهای بین المللی تولید می شوند و از نظر سطح قیمتی، در کنار میلگرد ذوب آهن اصفهان قرار می گیرد. میلگرد کویر کاشان در سایزها و گریدهای مختلفی تولید می شود و می تواند نیازهای مختلف پروژه ها را برآورده کند. این کارخانه یکی از مهم ترین تولیدکنندگان میلگرد ساده نیز به شمار می رود. مقایسه میلگرد کویر کاشان با میلگردهای دیگر نشان می دهد که این میلگرد از لحاظ کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش برتری دارد.

افتتاح کارخانه: ۱۳۸۱
ظرفیت تولید: ۹۰۰ هزار تن
سطح قیمت: بالا
علامت اختصاری:  KAVIR

 

شرکت مجتمع فولاد خراسان

محصول میلگرد شرکت فولاد خراسان، که در بازار با نام میلگرد نیشابور نیز شناخته می شود، تحت استاندارد ۳۱۳۲ ایران تولید میشود. این محصول کیفیتی بالا و قیمتی مناسب دارد. این کارخانه یکی از بزرگترین تولید کنندگان فولاد خام در کشور محسوب می شود و ظرفیت تولید آن بیش از ۵ میلیون تن در سال است. وزن میلگرد تولیدی این کارخانه به وزن جدول اشتال نزدیک است و در رده میلگردهای سنگین قرار می گیرد. تنوع سایزهای میلگرد بالاست و می تواند نیاز پروژه های مختلف را برطرف سازد.

افتتاح کارخانه: ۱۳۸۰
ظرفیت تولید: ۶۰۰ هزار تن
سطح قیمت: متوسط
علامت اختصاری:  KSC

 

مجتمع فولاد روهینا جنوب

کارخانه روهینا جنوب بزرگترین صادر کننده میلگرد در کشور است و محصولات این کارخانه به بیش از ۲۰ کشور جهان صادر می شوند که نشان دهنده کیفیت بالای آنهاست. کیفیت میلگرد روهینا بسیار بالاست و بخش اعظم فروش این کارخانه مربوط به صادرات می باشد که نشان دهنده تمرکز این کارخانه بر بازارهای بین المللی است. کارخانه روهینا جنوب جزو برترین تولیدکنندگان میلگرد در ایران است اما بدلیل اینکه این محصول برای بازار داخلی به مقدار کمتری ارائه می شود، معمولا در بازار کمتر یافت می شود.

افتتاح کارخانه: ۱۳۸۹
ظرفیت تولید: ۵۵۰ هزار  تن
سطح قیمت: متوسط
علامت اختصاری:  ROUHINA

کارخانه فولاد آذربایجان (میانه)

کارخانه فولاد آذربایجان (میانه)

محصول میلگرد کارخانه فولاد آذربایجان در بازار با نام میلگرد میانه شناخته شده است و علامت اختصاری درج شده بر روی میلگرد میانه، دو حرف F روبروی هم هستند. محصول تولیدی این کارخانه قیمتی مناسب دارد و با استاندارد های بین المللی تولید می شود. وزن میلگرد میانه به وزن جدول اشتال بسیار نزدیک است و این می تواند نشان دهنده استاندارد بودن تولید میلگرد باشد. قیمت میلگرد میانه بسیار مناسب می باشد به همین دلیل در میان فعالان صنعت فولاد، بسیار محبوب است همچنین این محصول به کشورهای همسایه نیز صادر می شود.

افتتاح کارخانه: ۱۳۸۰
ظرفیت تولید: ۵۰۰ هزار تن
سطح قیمت: اقتصادی
علامت اختصاری:  FF

 

کارخانه ظفر بناب

کارخانه ی ظفر بناب یکی از کارخانه های شناخته شده کشور، مخصوصا در زمینه تولید میلگرد و تیرآهن است. این کارخانه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آهن آلات طویل در شمال کشور است و با توجه به نزدیکی به مرز و قیمت مناسب، صادرات این محصول به کشورهای همسایه مانند ترکیه، آذربایجان و عراق نیز رواج دارد. میلگرد بناب وزن بسیار کمی دارد و یکی از سبک ترین میلگردهای موجود در بازار است. سه مزیت مهم قیمت مناسب، وزن کم و تنوع بالای سایزهای تولیدی باعث شده است این محصول محبوبیت خوبی در بازار آهن پیدا کند.

افتتاح کارخانه: ۱۳۸۶
ظرفیت تولید: ۵۰۰ هزار تن
سطح قیمت: متوسط
علامت اختصاری:  ZFB

 

کارخانه سرمد ابرکوه

میلگرد ابرکوه، که با علامت اختصاری SAIS شناخته می شود، یکی از محصولات برجسته کارخانه سرمد ابرکوه است. میلگرد تولیدی این کارخانه در سایزهای متنوع و با استاندارد A۳ تولید شده و قیمتی بسیار مناسب دارد و به عنوان یکی از اقتصادی ترین میلگردهای موجود در بازار ایران شناخته می شود. وزن میلگرد ابرکوه به وزن جدول اشتال بسیار نزدیک بوده و نشان دهنده کیفیت بالا و رعایت استانداردها در تولید این محصول است. یکی از نقاط ضعف میلگرد ابرکوه این است که این محصول معمولاً به صورت روزانه به بازار عرضه نمی شود.

افتتاح کارخانه: ۱۳۹۱
ظرفیت تولید: ۵۰۰ هزار تن
سطح قیمت: اقتصادی
علامت اختصاری:  SAIS

 

کارخانه کوثر اهواز 

کارخانه نورد کوثر اهواز در سال ۱۳۸۱ به عنوان یکی از زیر مجموعه های گروه ملی صنعتی فولاد ایران، افتتاح شد. گروه ملی فولاد، اولین کارخانه نورد ایران است و در سال ۱۳۴۲در شهر اهواز بنیان گذاشته شد. مهم ترین محصولات این کارخانه شامل میلگرد، ناودانی، نبشی و تسمه است. کیفیت مناسب و قیمت اقتصادی میلگرد اهواز را میتوان از عوامل افزایش محبوبیت این محصول برشمرد. داشتن وزن نزدیک به وزن جدول اشتال و قیمت اقتصادی از مزیت های مهم میلگرد کوثر اهواز به شمار می رود.

افتتاح کارخانه: ۱۳۸۱
ظرفیت تولید: ۵۰۰ هزار تن
سطح قیمت: اقتصادی
علامت اختصاری:  GCT

 

کارخانه آناهیتا گیلان

میلگرد آناهیتا، یکی از محبوب ترین میلگردهای بازار ایران است. این محبوبیت به دلیل چندین عامل است. اولاً، کیفیت بالای میلگرد آناهیتا باعث شده است که مصرف کنندگان به آن اعتماد کنند. دوماً، وزن سبک این میلگردها باعث شده است که خرید آن برای مصرف کنندگان مقرون به صرفه باشد. سوماً، تولید میلگرد در تنوع کامل، یعنی هم ساده و هم آجدار، باعث شده است که میلگرد آناهیتا بتواند نیازهای مختلف بازار را برآورده کند. در نهایت، رعایت استاندارد ملی ۳۱۳۲ در تولید این میلگردها، اطمینان مصرف کنندگان را از کیفیت آن ها افزایش داده است.

افتتاح کارخانه: ۱۳۸۹
ظرفیت تولید: ۴۲۰ هزار تن
سطح قیمت: متوسط
علامت اختصاری:  AG

 

کارخانه راد همدان

کارخانه ی راد همدان یکی از معتبرترین تولیدکنندگان میلگرد در بازار ایران است. این کارخانه در سال ۱۳۹۰ شروع به کار کرده و ظرفیت تولید سالانه آن، ۵۰۰ هزار تن می باشد. میلگرد راد همدان با استاندارد DIN آلمان تولید می شود و به دلیل داشتن وزن کم و کیفیت مناسب، توانسته محبوبیت بالایی کسب کند. برای مثال وزن محصول میلگرد ۱۶ راد همدان برابر با ۱۷.۵ کیلوگرم و وزن جدول اشتال برابر با ۱۹ کیلوگرم است. این اختلاف وزن، باعث کاهش قیمت هر شاخه شده و می تواند هزینه ی سازه را کمتر کند.

افتتاح کارخانه: ۱۳۹۰
ظرفیت تولید: ۵۰۰ هزار تن
سطح قیمت: متوسط
علامت اختصاری:  RAD

 

کارخانه بافق یزد

میلگرد بافق یزد، به دلیل کیفیت عالی و وزن استاندارد، در بین مصرف کنندگان بسیار محبوب است. این محصول با ترکیب آلیاژهای خاص و فرآیندهای تولید خاص، خواص مکانیکی استثنایی و مقاومت در برابر خوردگی را از خود نشان می دهد. این میلگرد در کنار میلگرد ذوب آهن، نزدیک ترین وزن به وزن جدول اشتال را ارائه میدهند. با توجه به قیمت مناسب و تحویل سریع، میلگرد بافق یزد به یکی از گزینه های ایده آل برای پروژه های ساختمانی تبدیل شده است.

افتتاح کارخانه: ۱۳۹۴
ظرفیت تولید: ۵۰۰ هزار تن
سطح قیمت: متوسط
علامت اختصاری:  BMISCO

 

کارخانه صبا فولاد زاگرس

میلگرد صبا فولاد زاگرس، به عنوان محصولی باکیفیت و برندی نام آشنا در صنعت میلگرد ایران با نام میلگرد زاگرس شناخته شده است. میلگرد تولید شده توسط این کارخانه، کیفیتی بسیار مناسب دارد و گاهی با میلگرد ذوب آهن اصفهان نیز مقایسه می شود. وزن میلگرد زاگرس، بسیار به وزن جدول اشتال نزدیک است و در عین حال قیمتی بسیار مناسب دارد و به عنوان یکی از ارزان ترین میلگرد های موجود در بازار شناخته می شود.

افتتاح کارخانه: ۱۳۹۷
ظرفیت تولید: ۳۲۰ هزار تن
سطح قیمت: اقتصادی
علامت اختصاری:  SSF

 

سخن پایانی

در این مقاله از مجموعه آهن ایران (ahaniran.com) به معرفی برترین تولیدکنندگان میلگرد در ایران پرداختیم و با برخی از معیارهای انتخاب میلگرد، مانند کیفیت، قیمت، اعتبار تولیدکننده و تنوع محصولات آشنا شدیم. علاوه بر تولیدکنندگان معرفی شده در این مقاله، تولیدکنندگان معتبر دیگری هم هستند که محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب به بازار عرضه می کنند و بهتر است شما قبل از اقدام برای خرید میلگرد، با کارشناسان بازار آهن مشورت نماید تا انتخابی مطمئن و به صرفه داشته باشید.

 

منبع: https://ahaniran.com/blog/برترین-تولیدکنندگان-میلگرد-ایران/

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gAzOmEKd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه