یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 19 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

زمانی که در حال تولید و انتشار یک کتاب، یک نشریه، گزارش، کاتالوگ یا هر چیز مشابهی هستید حتما به مرحله و واژه صفحه آرایی بر خواهید خورد، صفحه آرایی مرحله ی مهمی از تولید یک محصول انتشاراتی است که اگر خروجی و کیفیت کار برای شما اهمیت دارد باید به آن اهمیت ویژه ای داده شود، پس باید با صفحه آرایی آشنا شوید. بر همین اساس باید بدانید چگونه ارائه دهنده خدمات صفحه آرایی مناسبی را انتخاب کنید و هزینه خدمات صفحه آرایی بر چه اساسی تعیین می شود.

صفحه آرایی چیست و چه کاربردی دارد

صفحه آرایی در بیانی ساده و مشخص، هنر چیدمان و ترکیب بندی محتوای متنی، تصویری و دیگر عناصر موجود در یک صفحه به صورت اصولی و زیبا در کنار هم هست، به نحوی که در جهت خوانش بهتر و ارائه اصولی و استاندارد مطالب انجام شود. در صفحه آرایی به تنظیم و یکپارچه سازی کلیه عناصر موجود در صفحه مثل تنظیم قطع و حاشیه صفحه، اندازه و نوع قلم (فونت) بدنه متن و عناوین، فاصله خطوط، ترکیب بندی عناصر صفحه، تنظیم رنگ، استفاده از عناصر فرمی و غیره پرداخته می شود و به کار شخصیت و روح می بخشد تا ساختار اصولی و جذابی را ارائه دهد.

صفحه آرایی به عنوان مرحله ی آماده سازی قبل از چاپ، مرحله ی مهمی از تولید یک اثر محسوب می شود، چرا که همه ی تلاش های نویسنده و تولیدکنندگان یک اثر را، در قالبی اصولی و قاعده مند برای انتشار و ارائه عمومی، آماده می کند.

صفحه آرایی حرفه ای چیست و چقدر هزینه دارد

از صفحه آرایی برای تولید چه چیزهایی استفاده می شود

به طور کلی هر نوع متن و محتوایی که در قالب یک صفحه سفید چه به صورت چاپی یا الکترونیک قرار می گیرد نیاز به صفحه آرایی دارد پس با این توصیف در طراحی و تولید موارد زیر از صفحه آرایی استفاده می شود:

  • طراحی و صفحه آرایی کتاب ها و نشریه های چاپی و الکترونیکی
  • طراحی و صفحه آرایی کاتالوگ و بروشورهای تبلیغاتی و فرهنگی
  • طراحی گزارش های فعالیت سالانه، فصلی و ماهانه
  • طراحی بولتن های خبری
  • طراحی سررسید، تقویم، پلنر (دفترچه های برنامه ریزی) و موارد مشابه
  • طراحی معرفی نامه ها، پروپوزال، رزومه و ...
  • طراحی پوستر، آگهی های تبلیغاتی، اوراق اداری و دیگر موارد مشابه

هزینه صفحه آرایی بر چه اساسی تعیین می شود

همانطور که در بخش قبل متوجه شُدید؛ حوزه ی فعالیتی صفحه آرایی بسیار گسترده و متنوع هست، پس تعیین هزینه صفحه آرایی برای هر مورد می تواند کاملاً متفاوت باشد. این را بدانید هر کسی نمی تواند کار صفحه آرایی را به درستی انجام دهد پس باید متخصص این موضوع را پیدا کنید، البته تخصصی فقط به حرف نیست عمل مهم هست. قیمت و هزینه صفحه آرایی بر اساس بررسی موارد مختلفی شامل موارد زیر انجام می شود:

  • ساختار محتوایی اثر (جزییات کم یا زیاد متن / ثابت یا متغیر بودن ساختار محتوا)
  • حجم جزییات و اجزای مختلف متن مثل تیتربندی ها، لیست ها، جداول، پاورقی ها، سوتیتر، پانوشت و …
  • وجود یا عدم وجود تصویر، جداول، نمودارها، شکل و …
  • نیاز یا عدم نیاز به ویرایش تصاویر یا نیاز به جستجو و درج تصاویر
  • نیاز یا عدم نیاز به طراحی موارد موجود در متن مثل نمودارها و شکل ها
  • نیاز یا عدم نیاز به طراحی عکس یا تصویرسازی
  • نوع پروژه (کتاب، نشریه،کاتالوگ، بروشور و …)
  • نوع رنگ بندی پروژه طراحی و صفحه آرایی
  • قطع و ابعاد پروژه و تعداد صفحاتی که طراحی و صفحه آرایی می شوند
  • نوع خروجی و نکاتی که باید مد نظر قرار گیرد
  • تک زبانه، دوزبانه بودن یا چند زبانه بودن
  • زمانبندی انجام طراحی و صفحه آرایی و ارائه پروژه
  • نکات و خواسته های مد نظر سفارش دهنده

 

هزینه صفحه آرایی بر چه اساسی تعیین می شود

 

چگونه صفحه آرایی خوب را تشخیص دهیم؟

در بسیاری از مواقع صفحه آرایی غیر اصولی و نادرست باعث ایجاد عدم علاقه مطالعه در مخاطب می شود و همین موضوع در ادامه پیامدهای متعددی را برای تولید کننده ی آثار به همراه خواهد داشت. در مقابل اگر صفحه آرایی به درستی انجام شود باعث ترغیب مخاطب به مطالعه، ایجاد شخصیت و جذابیت بیشتر اثر و در نهایت ماندگاری آن در ذهن مخاطب خواهد شد. برای تشخیص صفحه آرایی حرفه ای می توانید مراحل زیر را انجام دهید.

  • یادگیری اصول و مبانی اولیه صفحه آرایی: فرقی نمی کند شما سفارش دهنده هستید یا خودتان قصد دارید این کار را انجام دهید بهترین کار این است که یادگیری صفحه آرایی را از موسسات و مراکز تخصصی در این حوزه فرا بگیرید که خودشان تجربه انجام این کار را به صورت حرفه ای داشته اند. این کار را حداقل در آشنایی با مبانی و موارد پایه ای نشر انجام دهید.
  • برررسی نمونه کارها: نمونه کارهای مراکز تخصصی فعال در زمینه صفحه آرایی را بررسی کنید. این کار را با حساسیت و دقت انجام دهید چون مراکز زیادی در این زمینه خود را متخصص معرفی می کنند، اما اگر با دقت نمونه کارهای آنها را بررسی و مقایسه کنید متوجه می شوید مراکز معدودی هستند که این کار را به خوبی می توانند انجام دهند.
  • بررسی آثار تولید شده مراکز معروف و شناخته شده: به موسسات، شرکت ها و سازمان هایی که در حوزه مورد نظر شما فعالیت تخصصی دارند مراجعه کنید و آثار تولیدیشان را بررسی کنید. این کار را با وسواس و دقت انجام دهید چون طبق تجربه هر شرکت بزرگی عملاً خروجی مناسبی در هر زمینه ای ندارد، پس با آگاهی به این موضوع بررسی خود را انجام دهید.

پیشنهاد ما: برای سفارش خدمات صفحه آرایی می توانید به مجموعه نشرآنلاین مراجعه کنید. در این مجموعه سال هاست در حوزه صفحه آرایی به صورت تخصصی فعالیت می کند و خدمات با کیفیتی را ارائه می دهد، برای این موضوع می توانید نمونه کارها و مقالات این وب سایت را بررسی و مطالعه کنید.

 

سفارش خدمات صفحه آرایی با مجموعه نشرآنلاین

 

دست یابی سریع به یک صفحه آرایی حرفه ای

اگر در جایگاه تولید کننده اثر یا کسی که به ارائه خدمات در این زمینه مشغول هست قرار دارید شاید بخواهید در کوتاه ترین زمان و به شکل قابل قبولی صفحه آرایی را انجام دهید. برای این کار می توانید از قالب های آماده صفحه آرایی استفاده کنید، چون قالب های آماده موارد اولیه فنی و ظاهری لازم برای صفحه آرایی را در خود دارند و شما می توانید با داشتن دانشی اندک به صفحه آرایی بپردازید. البته در رابطه با انتخاب قالب آماده صفحه آرایی چند نکته دارای اهمیت است که باید با حساسیت به آنها توجه کنید.

  • به جز کتاب های ساده نوشتاری که می توانید از قالب ورد استفاده کنید، برای طراحی کتاب و نشریات، کاتالوگ و بروشور، گزارش فعالیت و تمام آثار حرفه ای که در آن از رنگ و تصاویر نیز استفاده شده است، از قالب های آماده ایندیزاین استفاده کنید.
  • حتما قالب های آماده فارسی را تهیه کنید. در صورتی که از قالب های انگلیسی یا حتی عربی استفاده کنید، مطمئناً دچار چالش های زیادی می شوید و به خروجی خوبی دست پیدا نمی کنید.
  • قالب های آماده را از وب سایت هایی تهیه کنید که حتما در این زمینه در حال فعالیت هستند و نمونه کارهای خوبی دارند.
  • به کیفیت و جذابیت قالب توجه ویژه ای داشته باشید، برای اثر خود ارزش قائل باشید و تحقیق کنید، بسیاری از قالب های آماده موجود، در نهایت خروجی مناسبی را به شما نمی دهند.
  • برای به دست آوردن بهترین نتیجه پیشنهاد می شود از قالب های آماده فروشگاه نشرآنلاین استفاده کنید. دلیل این موضوع این هست که نشرآنلاین هم خدمات خوب و با کیفیتی را ارائه می دهد و هم قالب های آماده ای ارائه می دهد که از کیفیت بالا و متمایزی برخوردار هستند.
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/hUAH3oD0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه