پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 9 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

چرا هرچی تلاش میکنم به هدفهام نمیرسم ؟

توام متوجه گذشتِ سریع روزها و هفته ها شدی؟ نمیدونم که تو، تویه چه تاریخی داری این متنو میخونی ولی الان فقط 2 ماه تا سال جدید باقی مونده و این شبیه به یک زنگ خطر یا آلارم میمونه. اصلا تا حالا شده که با خودمون یه گپی بزنیم ببینیم تو این یکسالی که گذشت، چه دستاوردایی داشتیم؟ اصلا الان خوشحالیم که داریم وارد یه سال جدید میشیم؟ یا ناراحتیم از اینکه که باز یه سال دیگه گذشت و هیچ پیشرفتی نکردیم، تو جزء کدوم دسته ای؟؟ همین الان بخودت جواب بده. اگر که جزء دسته اولی، دمت گرم ولی اگر جزء دسته دومی بهت کمک میکنم که راهتو پیدا کنی.

شاید این حرفایی که میخوام بگمو زیاد شنیدی اما بهش توجه نکردی، این واقعیت داره که هروز یه فرصت و هدیه جدید از طرف خداس و ارزشش از پول خیلی بالاتره؛ چون نمیتونی اون دقایقی که گذشته رو، حتی 1 ثانیه شو هم با پولی که فکر میکنی ارزشمندِ، برگردونی. همه چیو با پول میشه خرید، جزء دیروز یا حتی همین یک دقیقه پیشی که گذشت. ولی تو میتونی با همین پول آیندتُ بخری، کافیه یک برنامه ریزی صحیح داشته باشی و قدم های کوچیکی برای پیشرفتت برداری.

تویی که داری این متنُ میخونی مطمئن باش که، به یک دلیل خاصی اینجایی و این یعنی اینکه الان زمان تغییر رسیده و میخوام چشماتو به واقعیت باز کنم. نمیدونم الان چند سالته ولی اینو میدونم که ماهی رو هروقت از آب بگیری تازس، پس اینکه با خودت بگی؛ بابا از من گذشته یا من الان 35 سالمه دیگه نمیتونم از اول شروع کنم و بهانه های این شکلی که خودمون همشو حفظیم، فقط باعث عقب افتادنمون میشه. پس بهونه رو بزار کنار و چیزاییکه میگمو خوب گوش کن.

 دنیا درحال تغییره، حتی ماشینام دارن از تکنولوژی برق استفاده میکنن؛ اما همچنان ما نشستیم که بالاخره یه روزی یکی بیادو یه چمدون پر از طلا و پول بده بهمون؟؟؟ نه عزیزم از این خبرا نیست تا دستمونو نزاریم رو زانوهامونو بلند نشیم، از هیچی خبری نیست. بزار از خودم برات بگم: منم مث تویی که داری این گپ دوستانمونو میخونی؛ یه روزی کارمند بودم، صبح ساعت 5 از خواب بیدار میشدم، تو شلوغی میرفتم و کلی باید تو مترو اتوبوس سرپا وایمیستادم تا برسم سرکار، حالا از تو مخی های سرکار نگم برات که خودت از حفظی.

یه روز بخودم گفتم؛ داری با زندگیت چیکار میکنی؟ تاکی میخوای با این وضعیت ادامه بدی؟؟ اینهمه رفتی دانشگاه رشته مورد علاقتو خوندی که آخر بشی یه کارمند اداری ساده با ماهی 12 میلیون تومن حقوق؟!؟! واقعا این بود رویات؟؟ دیدی از اون روزی که تصمیم میگیری تغییر کنی؛ تو محیط اطرافت کلی نشونه میبینی؛ من اونموقع تصمیم داشتم برم کلاس تا دوباره فتوشاپُ یاد بگیرم؛ چون تو دانشگاه اونجوری که باید و شاید چیزی یاد نگرفتم و بخاطر شغلمم خیلی چیزارو فراموش کرده بودم.

آموزش فتوشاپ

دیگه از اون روز به بعد کلا اینستامم پر شده بود از این پیجای آموزش فتوشاپ، تو یک ماه چندتا از این پیج هارو زیر نظر داشتم و بیشتر آموزش رایگان فتوشاپ شون رو دنبال می کردم که با نحوه تدریس و لحن مدرس آشنا بشم؛ خب من میخواستم دوره فتوشاپ بخرم و نمیخواستم بدون تحقیق و با عجله یه دوره ای رو بخرم که بعدا پشیمون بشم. خانوم و آقایی که شما باشی بعد از یک ماه دنبال کردن آموزش های چند تا مدرسی که تو حوزه گرافیک فعالیت داشتن، یه روز بخودم گفتم الان باید از بین این چندتا مدرس، یک نفرو انتخاب کنی.

من خودم به شخصه با آموزش فتوشاپ سایت کمپرس حال کردم، چون هم مدرسش خیلی باتجربه بود و هم نحوه تدریسش عالی بود و من تونستم با اون آموزش فتوشاپ ارتباط برقرا کنم. خداروشکر میکنم، اول بخاطره اینکه تصمیم گرفتم تغییر کنم و دوم اینکه با این سایت آَشنا شدم چون واقعا بچه های گُلی داره.

 اگه میخوای بدونی که چطور از زمانت برای پیشرفت کردن استفاده کنی، مسیر زیرو بخون:

هدفتو تعیین کن: خب قبل از هرکاری هممون میدونیم که باید هدفمونو مشخص کنیم؛ مثل اینکه حوزه مورد علاقتو پیدا کنی (حوزه مورد علاقه من گرافیک بود.) و بعد تعیین کنی که به چه جایگاهی میخوای برسی؟ هدفت کوتاه مدت، میان مدت یا بلندمدته؟ وقتی بتونی اهدافتو خیلی واضح و کامل بنویسی، اونوقته که میتونی برنامه ریزی کنی و کارهاتو الویت بندی کنی.

برنامه ریزی کن: خب حالا که هدفتو تعیین کردی، برای رسیدن به هدفات نیاز به یه برنامه ریزی داری که مشخص کنی برای هر فعالیت یا وظیفه ای چقدر در روز باید زمان صرف کنی تا در نتیجه به طور مؤثرتر و بهینه تری زمانتو استفاده کنی.

الویت بندی کردن فعالیت ها: هممون تو طول روز فعالیت ها و وظایف خاصی رو باید انجام بدیم، از کار کردنو درس خوندن گرفته تا نون خریدنو آشغال دم در گذاشتن. اما انجام کدوم یکیشون مهمتره؟؟ تعیین اینکه کدوم باید زودتر انجام بشه، میشه همین الویت بندی کردن. با الویت بندی کردن؛ می تونی زمان و انرژیتو در راستای موارد مهم تری خرج کنی.

آموزش فتوشاپ سایت کمپرس

مدیریت زمان: حالا نوبت به مدیریت زمان میرسه که اکثرمون باهاش مشکل داریم و اصل مشکل اینه که، اهمال کاریم و تنبلی رو دوست داریم، نه اینکه تو دوست داشته باشی نه، بلکه از بچگی بدنمون اینجوری برنامه ریزی شده. تکنیک های زیادی برای مدیریت زمان وجود داره، من خودم از تکنیک Pomodoro استفاده کردم و جواب گرفتم.

این روش، زمانمونو برای انجام فعالیت های موردنظرمون به فواصل کوچولویی تقسیم می کنه و هر فاصله رو به عنوان یک پمودورو می شماره. هر پمودورو معمولاً 25 دقیقه طول میکشه، که تو این زمان باید به طور متمرکز و بدون انحراف، به فعالیتی که تعیین کردی بپردازی. الان بهت میگم که چه جوری باید ازش استفاده کنی:

  1. مشخص کن که میخوای چه کاریو انجام بدی؛ مثلا میخوای درس بخونی یا زبان بخونی و...
  2. الان باید زمان سنجتو روی 25 دقیقه تنظیم کنی.
  3. تو طول این 25 دقیقه، به طور متمرکز و بدون انحراف به فعالیت انتخابیت میپردازی تا پمودورتو تموم کنی.
  4. بعد از پایان هر پمودورو، به خودت 5 دقیقه استراحت میدی. این زمان استراحت کوتاه؛ انرژیتو دوباره بهت برمیگردونه و از خستگی جلوگیری میکنه.
  5. بعد از تموم شدن هر چهار پمودورو، استراحت طولانیتری برای خودت در نظر بگیر. (معمولاً 15-30 دقیقه).

بی توجهی به موانع: وقتی شروع به انجام کاری میکنی، هزار جور مانع و بهانه تراشی وجود داره تا جلوتو برای انجام اون کار بگیره. باید این موانعُ بشناسی و برای مقابله، برنامه و راهکارهایی پیدا کنی تا از زمانت بهترین استفاده رو ببری و پیشرفت کنی.

مهمه که بدونی برای رسیدن به هدفات، باید بصورت پیوسته و با پشتکار ادامه بدی؛ حتی روزایی که حوصله نداری. باید بدونی که دقیقا تو همون روزاییکه خسته، کلافه و ناامیدی، با موفقیت خیلی فاصله کمی داری. رسیدن به موفقیت دقیقا مثل اون دقایق آخرِ ورزشِ،که بدنت دیگه نا نداره ادامه بده، اما همون دقایق آخر باعث چربی سوزی و عضله سازی میشه.

خلاصه اینکه حوزه مورد علاقتو انتخاب کن و بعدش شروع کن؛ مطمئن باش نشونه ها یکی پس از دیگری برات آشکار میشه و فقط کافیه که شروع کنی.(همین متنی که میخونی میتونه یکی از همون نشونه ها باشه.) من حوزه گرافیکو انتخاب کردم و با آموزش فتوشاپ سایت کمپرس رفتم جلو، خداروشکر خیلی راضیم چون پیشرفتمو دارم به وضوح میبینم. اگر توام مثل من به فتوشاپ علاقه داری، یسری به سایتشون بزن.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BLlTqSuI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آباد
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه