دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

«سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI می گوید یکی از تصورات اشتباه بزرگ درباره هوش مصنوعی این است که آن را یک «موجود» تلقی کنیم. او هوش مصنوعی را بیشتر یک ابزار می داند و می گوید که موجود یا مخلوق خواندن هوش مصنوعی مربوط به فیلم های علمی تخیلی است. آلتمن اضافه می کند که البته ابزارها نیز خطراتی دارند.

سم آلتمن در مصاحبه با نشریه The Advocate گفت یکی از بزرگ ترین تصورات غلط درباره هوش مصنوعی این است که اغلب به عنوان یک موجود به جای یک ابزار در نظر گرفته می شود. او گفت که اگر در یک فیلم علمی تخیلی، هوش مصنوعی نوعی موجود یا مخلوق باشد، سناریوی فیلم بهتر خواهد بود؛ اما برای مثال ChatGPT به وضوح یک ابزار است.

سم آلتمن، ChatGPT به وضوح یک ابزار است نه یک موجود

هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار و خطرات آن

اگرچه سم آلتمن هوش مصنوعی را یک مخلوق نمی داند و صرفاً آن را یک ابزار می خواند، اما همچنان خطراتی از سوی آن متصور است. به نظر او، این ابزار با دیگر ابزارها تفاوت هایی دارد. آلتمن، به عنوان یکی از پیشتازان عرصه هوش مصنوعی، یک بار در سال 2015 گفت که به احتمال زیاد هوش مصنوعی به پایان جهان منجر خواهد شد.

او چند وقت پیش نیز به همراه صدها دانشمند این حوزه در نامه ای درباره ایمنی هوش مصنوعی به خطر انقراض انسان توسط این فناوری هشدار داده بود. در این نامه آمده است: «کاهش خطر انقراض ناشی از هوش مصنوعی باید در کنار سایر خطرات اجتماعی مانند بیماری های همه گیر و جنگ هسته ای یک اولویت جهانی باشد.»

با این حال، آلتمن همچنین نسبت به ابزارهای هوش مصنوعی خوش بین است. او می گوید:

«فکر می کنم خیلی خوب است که چیزی که ما می سازیم مانند یک ابزار باشد، زیرا اگر ابزارهای بهتری به انسان ها بدهید، آن ها کارهای شگفت انگیزی انجام می دهند.»

البته به زعم «ایلان ماسک»، یکی از بنیانگذاران OpenAI، آلتمن و استارتاپ هوش مصنوعی اش از مأموریت اصلی خود برای منافع بشریت فاصله گرفته اند. او از آلتمن شکایت کرده است و استدلال می کند که OpenAI از توسعه هوش مصنوعی ایمن و مفید دور شده و روی سرمایه گذاری های پرسود متمرکز شده است.

منبع : digiato
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0oWA9faq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه