شنبه, ۱۳ آذر(۹) ۱۴۰۰ / Sat, 4 Dec(12) 2021 /
           
فرصت امروز

بدون شک مدیریت بودجه برای کسب و کارهای کوچک یک اقدام کاملا ضروری محسوب می شود. درواقع این نوع از برندها معمولا با منابع مالی بسیار محدودی مواجه هستند و همین امر باعث می شود تا در زمینه هایی نظیر تبلیغات، عملکرد جالبی را نداشته باشند. درواقع سیاست اکثر این برندها این است که پس از کسب موفقیت های اولیه، توجه سرمایه گذارها را به سمت خود جذب کنند و با این اقدام، فرصت برای تبلیغات مهیا خواهد شد. با این حال آیا می دانید که ده ها روش رایگان برای تبلیغات وجود دارد که با کمک آنها می توانید کسب و کار کوچک خود را رونق دهید. در ادامه 16 روش رایگان برای تبلیغات را بررسی خواهیم کرد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که همواره احتمال دارد برخی از روش ها، کاربرد لازم را نداشته باشند. به همین خاطر چندین مورد بیان شده است و توصیه می شود که تمامی آنها را مورد استفاده قرار دهید. مزیت اقدامات رایگان این است که حتی اگر به نتایج مورد انتظار دست پیدا نکنید، بودجه ای را از دست نداده و همین امر باعث می شود تا استفاده از آنها کاملا منطقی باشد. استفاده از روش های رایگان می تواند توسط سایر برندها نیز مورد استفاده قرار گیرد. با این حال برای کسب و کارهای کوچک، تنها راه حضور قدرتمند در زمینه تبلیغات محسوب می شود. تمامی این روش ها توسط بهترین مشاوران حوزه کسب و کار، مورد تاکید قرار گرفته و هزاران برند نتایج مثبت آنها را منتشر کرده اند. به همین خاطر باید نسبت به کاربردی بودن آنها اطمینان بالایی را داشته باشید. 

16 ایده تبلیغات رایگان برای کسب و کارهای کوچک

1-از قابلیت تجاری گوگل استفاده کنید 

در این بخش شما می توانید صفحه ‏ای برای خودتان داشته باشید و در آن اطلاعات مهم را درج نمایید. رایج ترین اقدام در این زمینه، حضور در نقشه گوگل است که به عنوان پرکاربرترین در مقایسه با رقبای خود، محسوب می شود. این موضوع کمک خواهد کرد تا افراد بیشتری، شانس پیدا کردن شما را داشته باشند. درواقع امروزه استفاده از اینترنت در تصمیم گیری افراد نقش بسزایی را دارد. 

مطلب مرتبط: 6 استراتژی تبلیغاتی عالی برای کسب و کار های کوچک

2-در مکالمات حضور داشته باشید 

یکی دیگر از نکاتی که باید مورد توجه قرار دهید این است که موارد مورد توجه مخاطبان را پیدا کرده و خود را در آن درگیر نمایید. برای مثال ممکن است در رابطه با یک موضوع، بحثی زیر یک پست شکل گرفته باشد که با پاسخ حرفه ای خود، می توانید توجهات را به سمت برند جلب نمایید. درواقع شما می توانید در پست های مختلف به دنبال پاسخ دادن به سوالات مرتبط با حوزه کاری خود باشید. در این زمینه اقدام دیگری که می توان انجام داد این است که گروه ‏های مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کرده و با عضویت در آنها، به دنبال موقعیت مناسب برای معرفی کسب و کار خود باشید. 

3-ارسال نظرات خود را فراموش نکنید 

در زیر پست های مختلف شما می توانید نظر خود را اعلام کرده و با این اقدام توجه مخاطبان سایرین را به سمت خود جلب نمایید. این موضوع با مورد قبل تفاوت دارد و شما خود می توانید شروع کننده یک مکالمه باشید ودر این زمینه دیگر صبر نخواهید کرد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که فراموش نکنید نظرات شما باید ارزش بالایی را داشته باشد و در اصطلاح هرزنامه محسوب نشود در غیر این صورت نتایج عکس را به دست می‎آورید. این موضوع کمک خواهد کرد تا کنجکاوی افراد نسبت به برند شما افزایش پیدا کند و شانس ترافیک سایت بالاتری را داشته باشید. 

4-در زمینه بلاگینگ فعالیت نمایید 

اگرچه تولید محتواهایی نظیر ویدئو زمانبر و هزینه بر محسوب می شوند. با این حال این موضوع برای محتواهای متنی، کاملا متفاوت بوده و بسیاری از سایت ها وجود دارد که از پست مهمان، پشتیبانی می کنند. نکته ای که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که یک محتوای کاربردی، پتانسیل رشد بالایی دارد و احتمالا توسط سایت ها و شبکه های اجتماعی مختلف، بازنشر خواهد شد. اهمیت این موضوع باعث شده است تا بسیاری از برندهای مطرح، در سایت خود بخش وبلاگ نیز داشته باشند. در آن محتواهای مفید در زمینه فعالیت خود منتشر نمایند. در این بخش بهتر است که به دنبال پرداختن به موضوعات جدید و ترند باشید. درواقع کپی برداری و تمرکز بر روی موضوعاتی که قبلا کار شده است، تاثیر اقدام را به شدت کاهش خواهد داد. برای پیدا کردن موضوعات ترند و برتر، استفاده از ابزارهای تحلیلی، کاملا الزامی خواهد بود و کمک می کند تا با سختی و سردرگمی مواجه نشوید. 

5-از توییتر غافل نشوید 

اگرچه بهتر است که تمامی شبکه های اجتماعی را به خاطر محبوبیت فوق العاده بالای آنها مورد توجه قرار دهید، با این حال در این زمینه باید اولویت داشته باشید. درواقع شما فرصت فعالیت حرفه ای در تمامی شبکه ها را نخواهید داشت و این موضوع به یک تیم تولید محتوای قوی نیاز دارد که بدون شک با بودجه یک کسب و کار کوچک و نوپا، همخوانی نخواهد داشت. با این حال توییتر به خاطر اینکه بالاترین میزان اشتراک‏ گذاری در بین تمامی شبکه های اجتماعی را دارد و یکی از هشت سایت برتر در زمینه ترافیک سایت محسوب می شود، گزینه ای بسیار جذاب خواهد بود و باید جزو اولویت های اصلی محسوب شود. در این شبکه شما می توانید گفت و گوهای جنجالی ایجاد کرده و با این اقدام، توجهات را به سمت خود جلب نمایید. 

6-خبرنامه ایجاد نمایید 

ایمیل جزو ابزارهایی محسوب می شود که هر فردی حداقل یکی از آن را دارد. درواقع ضرورت آنها برای استفاده از گوشی های هوشمند، امری غیر قابل انکار محسوب می شود. از این موقعیت شما می توانید برای کسب مخاطب استفاده کرده و توصیه می شود که خبرنامه‎ای در حوزه کسب و کار خود ایجاد نمایید. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که صرفا اخبار بسیار مهم را مورد توجه قرار دهید و از افراد بخواهید که برای دسترسی کامل، به سایت اصلی مراجعه کنند. درواقع این امر که خلاصه‎ای را منتشر نمایید، استراتژی خوبی خواهد بود. همچنین لازم است تا نظرسنجی داشته باشید تا حوزه های مورد علاقه مخاطبان را پیدا کنید. برای مثل ممکن است برای یک گروه از مشتریان اخبار خارجی حوزه کسب و کار شما جذابیت بالاتری را داشته باشند. این موضوع کمک خواهد کرد تا اقدام تاثیرگذارتری را داشته باشید. 

7-در یک رویداد صحبت نمایید 

در طول سال بسیاری از رویدادها برگزار خواهد شد که بدون شک چند مورد از آنها با کسب و کار شما ارتباط لازم را پیدا خواهد کرد. در این زمینه شما می توانید با حضور در آنها، افراد علاقه مند به حوزه کاری خود را پیدا کرده و با یک سخنرانی، توجهات را به سمت خود جلب نمایید. درواقع این گونه همایش ها، بهترین فرصت برای ارتباط گرفتن محسوب شده و زمینه همکاری های مشترک را هم به همراه خواهد داشت. در دو سال اخیر با توجه به شرایط کرونا، توجه به رویدادهای آنلاین به مراتب بیشتر شده است و توصیه می شود که آنها را به عنوان اولویت اول خود قرار دهید. 

مطلب مرتبط: 6 راهبرد تبلیغاتی عالی برای کسب و کارهای کوچک

8-با مطبوعات در ارتباط باشید 

مطبوعات و خبرگزاری ها نیاز به تولید محتوای گسترده دارند. تحت این شرایط شما می توانید موضوعاتی را پیشنهاد داده و خود به عنوان مهمان، حضور داشته باشید. برای مثال ممکن است در رابطه با یک موضوع، نیاز به مقاله ای تحلیلی وجود داشته باشد. تحت این شرایط شما می توانید تحلیل خود را ارسال کرده و با این اقدام، نام برند خود را شناخته شده نمایید. در این زمینه به هر میزان که ارتبط بهتری را با خبرنگارها و مدیران مطبوعات ایجاد نمایید، طبیعی است که شانس موفقیت بالاتری را هم خواهید داشت. این موضوع کاملا متفاوت با تبلیغ مستقیم بوده و هزینه ای را برای شما به همراه نخواهد داشت. 

16 ایده تبلیغات رایگان برای کسب و کارهای کوچک

9-مشتریان حال حاضر را مورد توجه قرار دهید 

یکی از اقدامات اشتباه که توسط بسیاری از برندهای تازه کار مورد توجه جدی قرار می گیرد این است که تمرکز اصلی آنها نسبت به پیدا کردن مشتریان جدید است. این امر در حالی است که با راضی نگه داشتن مشتریان فعلی می توانید زمینه جذب افراد بیشتری را ایجاد نمایید. درواقع یک مشتری راضی، به صورت طبیعی محصول و برند شما را به اطرافیان خود معرفی خواهد کرد و این امر باعث می شود که از دل یک مشتری، ده ها مشتری دیگر ایجاد شود. با این حال برای این امر که تمایل به تبلیغ را در مشتریان حال حاضر تقویت نمایید، لازم است تا یک دلیل ایجاد کنید. برای مثال به ازای هر مشتری جدید که با لینک دعوتی که برای آنها ایجاد کرده اید، خریدی را داشته باشند، تخفیف هایی برای خریدهای مجدد افراد اعمال نمایید. این موضوع دو اهمیت مهم را در پی دارد. نخست آنکه شما هزینه ای پرداخت نکرده و تنها سود خرید بعدی کاهش پیدا می کند که با افزایش مشتریان، این به اصطلاح ضرر، با سودهای فراوانی همراه خواهد بود و سریعا جبران می شود. به صورت کلی حفظ رضایت مشتری های حال حاضر باید اولویت اصلی شما باشد. 

10-یک وب سایت ایجاد نمایید 

وب سایت ها بسترهایی رایگان محسوب می شود که با رعایت نکات سئو می توانید شانس دیده شدن بسیار بالایی را داشته باشید. در این زمینه شما می توانید در شبکه های رایگان دیگر نظیر یوتیوب به عنوان بزرگ ترین بستر اشتراک‏ گذاری ویدئو نیز فعالیت داشته باشید. نکته بسیار جالب این است که بسیاری از برندها، صرفا با ترجمه ویدئوهای برتر، به مخاطبان بسیاری دست پیدا می کنند. با این حال شما با دانش حداقلی در زمینه ادیت ویدئو نیز می توانید در زمینه تولید محتوای ویدئویی فعالیت داشته باشید. خوشبختانه امروزه کیفیت دوربین های گوشی های هوشمند به سطحی رسیده است که نبود دوربین های حرفه ای و ابزارهای فوق العاده نور و صدا، مانعی برای شروع کار شما نباشد. 

11-به سوالات در Quora پاسخ دهید 

از دیگر اقدامات بسیار مهمی که باید انجام دهید این است که در سایت Quora به دنبال سوالات مرتبط با حوزه کاری خود باشید و پاسخ های مناسبی را ارائه دهید. این موضوع خود باعث می شود تا توجهات به سمت برند شما بیشتر شود. 

12-با دیگر برندها وارد همکاری شوید 

از دیگر اقدامات رایگان این است که با برندهای دیگر زمینه همکاری مشترک ایجاد نمایید. این موضوع باعث خواهد شد تا از مخاطبان یکدیگر بتوانید استفاده کرده و شرایط انجام اقدامات بزرگ تر، مهیا شود. در این زمینه شما به همکاری با یک برند محدود نبوده و می توانید به صورت همزمان، چندین برند را مورد توجه قرار دهید. 

13-با اینفلوئنسرها همکاری داشته باشید 

در این راستا شما می توانید اینفلوئنسرسازی داشته باشید و یا با این افراد همکاری نمایید. اگرچه ممکن است تصور کنید که این موضوع نیاز به بودجه دارد، با این حال بسیاری از اینفلوئنسرها حاضر به آنباکس کردن محصولات هستند به شرطی که هزینه ای برای آن پرداخت نکنند. بدون شک همکاری با این دسته از اینفلوئنسرها، کاملا مقرون به صرفه خواهد بود. در این زمینه اگر برندی دارید که محصولات گران قیمت نیز تولید می کند، می توانید به سادگی حتی بهترین ها را نیز به همکاری با خود ترغیب نمایید. 

14-دوره آموزشی ایجاد نمایید 

به هر میزان که سطح اطلاعات مشتری نسبت به شما افزایش پیدا کند طبیعی است که شانس تبدیل شدن آنها به مشتری نیز بیشتر شود. در این زمینه توصیه می شود که از ابزارهایی نظیر وبینار برای برگزاری دوره های آموزشی استفاده کنید. در این زمینه به هر میزان که سطح کاری بهتری را داشته باشید، طبیعی است که رشد بالاتری را هم تجربه کنید. 

15-داستان سرایی داشته باشید

این امر که به صورت مداوم داستان های جذاب حوزه کاری خودتان را بیان نمایید، بدون شک مخاطبان زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت. برای مثال می توانید از برندهای مطرح، محصولات انقلابی و افراد تاثیرگذار صحبت کرده و ترندهای سال های قبل را معرفی کنید. نکته ای که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که اصول روایتگری را قبل از شروع اقدامات خود یاد بگیرید تا تاثیر اقدام شما به مراتب بیشتر شود.

مطلب مرتبط: 3 راه خوب برای تبلیغ كسب و كارهای كوچك

16- در eBay فعالیت داشته باشید 

یکی از شناخته شده ترین فروشگاه های آنلاین که در بیش از 100 کشور جهان فعالیت دارد، بدون شک انتخاب خوبی برای فروش، افزایش شهرت برند و پیدا کردن جامعه مخاطب محسوب می شود. سایت های دیگری نظیر OLX نیز وجود دارند که توصیه می شود از این بسترهای رایگان، نهایت استفاده را داشته باشید. 

در آخر نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که پس از رعایت موارد توصیه شده، لازم است تا به دنبال گسترش بیشتر کسب و کار خود باشید که در این مرحله، لازم است تا بودجه مناسب ایجاد نمایید. درواقع بدون هزینه ادامه دادن، اگرچه ممکن است در ظاهر جذاب باشد، با این حال سرعت رشد شما را در مراحل بالاتر، بسیار کند خواهد کرد. 

منبع : marketing91
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CUtWQTno
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه