جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی تاثیر لغو مراسم تبلیغاتی کن

2020 بدون مراسم تبلیغاتی کن

4 سال پیش ( 1399/1/24 )
پدیدآورنده : دیوید گرینر   پدیدآورنده : علی آل علی  

فستیوال کن فقط برای افراد علاقه‎ مند به دنیای هنر و سینما اهمیت ندارد. این رویداد یکی از مهم ترین اتفاقات حوزه تبلیغات و روابط عمومی نیز محسوب می شود. شیر طلایی کن عنوان جایزه اصلی به طراح یا دست‎اندرکار تبلیغاتی برتر در هر سال است. معیار اصلی برای انتخاب تبلیغات برتر در هر سال توجه به میزان خلاقیت و نوآوری هر تبلیغ است. نخستین بار در سال 2003 پانجو کاسیس موفق به دریافت این جایزه شده است. وی در آن زمان فقط 22 سال سن داشت. پانجو همچنان بر روی تاثیر فوق‎العاده آن رویداد بر روی زندگی حرفه ای اش تاکید دارد: «آن لحظات بی‎نظیر بود. من به عنوان یک جوان تازه کار از شیلی به این فستیوال راه پیدا کردم. انتخاب اثرم به عنوان تبلیغ خلاق سال موجب جلب توجه بسیاری از برندها و همکاری های بلندمدت با آنها شد.»

پانجو در آخرین مراسم شیر طلایی کن پیرامون تلاش برای راه‎اندازی یک پلتفرم تبلیغاتی تازه سخنرانی کرده است. این امر با پیش نمایش تبلیغ ویژه وی برای مسابقه سوپربال و همچنین سایر الگوهای نوین در صنعت تبلیغات همراه بود. بدون تردید مراسم کن در حوزه تبلیغات خلاق تاثیر انکارناپذیری بر روی بهبود وضعیت دنیای تبلیغات داشته است. این امر میزان رقابت بیشتری در میان طراح های تبلیغات به منظور ارائه کمپین های باکیفیت تر ایجاد کرده است. اغلب طراح های تبلیغات تازه کار مانند پانچو به دنبال روزنه هایی برای کسب شهرت هستند. شرکت در فستیوال های معتبر در حوزه تبلیغات یکی از بهترین راهکارها برای کسب شهرت محسوب می شود. تیم داوران چنین جشنواره هایی به طور معمول از طراح های افسانه ای تبلیغات تشکیل می شود. البته در طول سال های اخیر به منظور افزایش کیفیت محتوایی تبلیغات از برخی فیلم‎سازها نیز دعوت به عمل آمده است.

2020 بدون مراسم تبلیغاتی کن

بدون تردید اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا تاثیر بسیار بدی بر روی دنیای کسب و کار داشته است. این امر در مقیاسی وسیع زندگی میلیاردها انسان در سراسر دنیا را تحت تاثیر قرار داده است. پانچو کاسیس در این زمینه بر روی تغییر عرصه تبلیغات در عرض چند هفته اشاره دارد: «عرصه تبلیغات و به طور کلی دنیا در مدت چند هفته به طور کلی تغییر کرده است. اکنون زمان مناسبی برای جشن گرفتن یا برگزاری هرگونه مراسمی نیست.»

بحث های گسترده درباره شیوع ویروس کرونا موجب تصمیم‎گیری مجدد برخی از هیأت های برگزارکننده رویدادهای مهم مانند المپیک درباره زمان برگزاری مسابقات شده است. بر این اساس تصمیم نهایی مبنی بر برگزاری مسابقات به زمان دیگری موکول شده است. نکته مهم در این میان لغو کامل فستیوال تبلیغاتی کن در سال جاری است. به این ترتیب پس از مدت ها دیگر خبری از رقابت های هیجان‎انگیز و مشاهده تعداد قابل توجهی از تبلیغات جذاب در کنار هم نخواهد بود.

یکی از منابع نزدیک و تاثیرگذار در فرآیند تصمیم‎گیری در هیأت مدیره مراسم تبلیغاتی کن اطلاعات مفیدی از دلیل لغو کامل این مراسم در اختیار ما قرار داده است. بر این اساس لغو کامل مراسم تنها گزینه پیش روی محسوب شده است. دلیل این امر ناتوانی در زمینه برگزاری مراسم بدون حضور خیل عظیمی از جمعیت در سالن های مختلف است. هیأت برگزارکننده به جای ریسک بر روی افزایش شمار مبتلایان به این ویروس تصمیم به لغو کامل مراسم های امسال گرفته است.

تصمیم نهایی مبنی بر لغو مراسم تبلیغاتی کن با انتقادات بسیار اندکی مواجه شده است. این امر ناشی از کاهش انگیزه بسیاری از صنایع و کسب و کارها برای شرکت در چنین مراسم هایی است. وقتی شرکت ها با بحران های مالی عظیم مواجه هستند، تصمیم‎گیری برای حضور در مراسم های تبلیغاتی خنده‎دار به نظر می رسد بنابراین تصمیم نهایی هیأت اجرایی فستیوال کن کاملا منطقی به نظر می رسد.

لغو برگزاری مراسم کن در سال جاری تاثیر بسیار مهمی بر روی دنیای تبلیغات دارد. نخستین نکته مهم در این رابطه فهم اهمیت مراسم موردنظر برای دست‎اندرکاران دنیای تبلیغات است. نقش اصلی این مراسم ایجاد شرایط مساعد برای همکاری برخی از حرفه ای ترین کارشناس های تبلیغات در کنار هم بود. شاید این شرایط در هیچ حالت دیگری امکان بهره‎برداری نداشته باشد. به همین خاطر اغلب افراد حرفه ای در زمینه تبلیغات هر سال در مراسم موردنظر حضور پیدا می کردند. ایجاد ارتباط های نزدیک با افراد موردنیاز در تیم های تبلیغاتی از کسب جوایز نیز مهم تر است. به همین خاطر برخی از بازاریاب هایی که در بخش رقابتی جشنواره نیز حاضر نبودند، در مراسم حضور پیدا می کردند.

مطلب مرتبط: نقدی بر جشنواره تبلیغات کن 2016 / موجی از نوستالژی، موجی از تغییرات

شاید در نگاه نخست برگزاری مراسم و اهدای جایزه برای عرصه تبلیغات عجیب به نظر برسد، اما این امر در پی افزایش اهمیت دنیای تبلیغات و تاثیرگذاری فزاینده اش بر روی مخاطب هدف صورت گرفته است. امروزه تبلیغات نقش مهمی در تصمیم‎گیری افراد برای خرید محصولات مختلف ایفا می کند. اگر ما توانایی جلب نظر مخاطب هدف به محصولات مان با استفاده از کمپین های تبلیغاتی را داشته باشیم، چالش های مالی بسیار زیادی را تجربه خواهیم کرد. همچنین از نقطه نظر جلب وفاداری مشتریان نیز تولید تبلیغات خلاقانه و دارای المان های نو دارای اهمیت است.

توقف ناگهانی یک فستیوال خلاقانه

جوایز شیرهای کن یکی از نمادهای اصلی عرصه تبلیغات در طول چند سال اخیر محسوب می شود. اغلب کارشناس ها در توجه به این فستیوال بر روی تاکید برگزارکنندگان و تیم داوران تمرکز می کنند. این امر اهمیت بسیار زیادی دارد. اغلب ما انتظار تولید محتوای تبلیغاتی عجیب و غریب و بسیار باکیفیت از سوی برندها را نداریم. یکی از تاثیرات اصلی فستیوال تبلیغاتی کن افزایش کیفیت کلی کمپین های تبلیغاتی است. اکنون این مراسم پس از نزدیک به دو دهه برگزاری مداوم به طور ناگهانی تعطیل شده است. نگرانی اصلی دست‎اندرکاران عرصه تبلیغات نسبت به ایجاد جدایی و کاهش سطح ارتباطات میان فعال های حرفه ای تبلیغات است. کیکا مورل، طراح تبلیغات مشهور اهل برزیل، در این زمینه بر روی حفظ ارتباطات میان طراح های تبلیغاتی تاکید دارد: «شرایط بحرانی کنونی دیر یا زود به پایان خواهد رسید. مراسم کن نیز از سال آینده ادامه پیدا می کند. نکته مهم در مقطع کنونی حفظ ارتباطات میان فعال های تبلیغاتی و تمام افراد در سراسر دنیاست.»

برخی از کارشناس ها دلیل افزایش اهمیت فستیوال تبلیغاتی کن را افزایش دامنه برندهای حاضر تلقی می کنند. اگر نگاهی به بخش جوایز و برندهای حاضر در نخستین مراسم در سال 2003 داشته باشیم، مقایسه آن با آخرین مراسم در سال گذشته حاکی از تحول عمده مراسم دارد. اکنون برندهای بسیار متنوعی تمایل به حضور در بخش های مختلف رقابتی کن را دارند. این امر به معنای تولید کمپین های باکیفیت بیشتر است.

کیکا مورل درباره شرایط کنونی و تعطیلی مراسم کن نکات جالبی را گوشزد می کند. بدون تردید تعطیلی کن نقش مهمی در توجه به شرایط بحرانی کنونی دارد. نکته مهم در این میان یادگیری نکات تازه از فرآیند مدیریت بحران در سراسر دنیاست: «صنعت تبلیغات پس از پایان بحران کرونا هرگز مانند گذشته نخواهد بود. همه ما نکات تازه ای در رابطه با اهمیت ارتباطات اجتماعی و انواع خدمات ایمنی آموخته ایم. از نظر من دنیای کسب و کار و تبلیغات در حال یادگیری نکات تازه ای است.»

یکی از نکات مهم در رابطه با برگزاری مراسم تبلیغاتی کن افزایش کیفیت تبلیغات در کشورهای مختلف است. این مراسم به نوعی مرزهای میان کشورها را کم کرده است. به این ترتیب ترندهای تبلیغاتی در یک کشور به سرعت در سایر کشورها نیز مورد توجه قرار می گیرد. نتیجه نهایی این امر جهت‎گیری به سوی تغییر سلیقه تبلیغاتی مخاطب به گونه ای یکسان است. این امر نقش مهمی در بهبود نقش‎آفرینی کمپین های تبلیغاتی بین‎المللی دارد. یکی از دغدغه های اصلی برندهای بزرگ در بازارهای مختلف تفاوت های فرهنگی است. مراسم تبلیغاتی کن امکان توجه بیشتر به چنین تفاوت ها و تلاش برای کاهش آنها را فراهم ساخته است. به این ترتیب ما بدون نیاز به نگرانی پیرامون واکنش های منفی و شدید کاربران امکان بیان ایده های خلاقانه مان را خواهیم داشت.

بی‎تردید تعطیلی مراسم تبلیغاتی کن و عدم اهدای شیرهای کن در سال جاری ضررهای احتمالی زیادی برای کسب و کارها و حتی تیم برگزارکننده مراسم خواهد داشت، با این حال در شرایط کنونی فقط دنیای کسب و کار متحمل ضرر نیست. بسیاری از مردم در سراسر دنیا شرایط ناپایداری دارند بنابراین تعطیلی مراسم کن در مقطع کنونی بهترین تصمیم ممکن به نظر می رسد. به نظر مورل اکنون زمان توجه بازاریاب ها و اهالی تبلیغات به حوزه هایی به جز کسب و کار برای کمک به مقابله با کروناست.

منبع : adweek
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uVjieYWL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه