سه شنبه, ۵ مهر(۷) ۱۴۰۱ / Tue, 27 Sep(9) 2022 /
           
فرصت امروز

با توجه به اهمیت روزافزون تولید محتوا، فعالیت براساس استراتژی درست، کاملا ضروری خواهد بود. در این رابطه نیاز اکثر کسب و کارها این است که در مدت زمانی کوتاه بتوانند نتایج خوبی را به دست آورند. اگرچه در ظهر رسیدن به این خواسته بیشتر شبیه به یک معجزه است، با این حال با رعایت تنها سه نکته ساده می توانید در پایان حتی یک ماه، نتایج مثبتی را شاهد باشید. نکته ای که نباید فراموش کنید این است که تمامی این اقدامات، در یک راستا بوده و مکمل هم محسوب می شوند. به همین خاطر ابدا نباید تصور کنید که با تنها رعایت یک مورد از آنها، می توانید اتفاقی خاص را شاهد باشید. در ادامه این سه اصل طلایی بررسی خواهد شد. 

بازاریابی محتوای موفق با 3 استراتژی طلایی

1-تنها براساس نیاز مخاطب فعالیت نمایید 

بدون شک مهمترین نشانه موفقیت در زمینه بازاریابی محتوا این است که مخاطبان زیادی را داشته باشید. در این رابطه بسیاری از برندها اقدام به کپی برداری از محتواهای سایرین می کنند. این امر در حالی است که شما باید حرفی جدید برای گفتن داشته باشید. با این حال واقعیت نباید باعث شود که هر محتوای جدیدی را مناسب تلقی کنید. درواقع معیار انتخاب موضوع، نیاز مخاطب محسوب می شود. در این زمینه شما باید به صورت مداوم، تحقیقاتی را داشته باشید تا نسبت به نیازهای روز و آتی جامعه هدف خود، اطلاعات لازم را به دست آورده و جدول محتوایی خود را براساس این داده ها ایجاد نمایید. در این رابطه فراموش نکنید که تنها پیدا کردن موضوعات کافی نبوده و لازم است تا نسبت به نحوه بیان آن نیز تصمیم گیری نمایید. درواقع بهترین موضوعات با عملکرد ضعیف، مورد بی توجهی قرار خواهد گرفت. با توجه به اهمیت فوق العاده تولید محتوا، توصیه می شود که تیمی حرفه ای در این زمینه استخدام نمایید. به صورت کلی یک محتوای مناسب باید قابل اعتماد، دارای جذابیت بصری و دارای اطلاعات مفید و کاربردی باشد. درواقع محتوای خوب، پتانسیل رشد بسیار بلایی را خواهد داشت و بارها با بازنشر مواجه می شود. همچنین لازم است که همواره این سوال را در نظر بگیرید که چرا مخاطب باید محتوای شما را مشاهده کند؟ در این رابطه اگر حداقل سه پاسخ قانع کننده نداشته باشید، بهتر است که اقدامی را انجام ندهید. در آخر همانطور که قبلا هم اشاره شد، لازم است تا به دنبال اقداماتی جدید باشید که می تواند منجر به خلاقیت های جذابی شود. 

مطلب مرتبط: حل مشکل عدم تداوم در بازاریابی محتوا

2-برای محتواهای خود زمان بگذارید

یک عادت کاملا اشتباه بسیاری از برندها این است که تلاش می کنند هر روز محتواهای زیادی را تولید کنند. این امر در حالی است که چنین سیاستی باعث خواهد شد تا نتوانید محتواهای حرفه ای داشته باشید. درواقع تولید چندین محتوا تنها در یک روز به معنای پرداختن به موضوعات سطحی بدون تحقیقات لازم است که در نهایت اعتبار برند شما را نابود خواهد کرد. نکته دیگری که در این بخش باید به آن توجه نمایید این است که هر نوع محتوا، زمان خاص خود را نیاز دارد. در این زمینه داشتن تیم حرفه ای و ابزارهای مناسب، سرعت کار را بیشتر خواهد کرد. با این حال نباید انتظارات غیرواقعی داشته باشید. درواقع نمی توان یک محتوایی که در حالت معمول نیاز به ساعت ها زمان دارد را در کمتر از نیم ساعت انجام دهید. در این زمینه حتی ممکن است یک هفته، درگیر تمام کردن تنها یک محتوا باشید. درواقع شما تنها باید به کیفیت کار خود توجه کنید و در این مسیر سایر موارد را کنار بگذارید. در این بخش بررسی اقدامات سایر رقبا، کمک خواهد کرد تا بتوانید با تحلیل نقاط قوت و ضعف هر برند، در نهایت قدرت بالاتری را داشته باشید. در این تحقیقات شما به خوبی می توانید متوجه کمبودهای موجود شوید که خود به فعالیت های شما جهت خواهد داد. به همین خاطر است که امروزه برندهای موفق افرادی را استخدام می کنند که کار آنها تحلیل و بررسی های متعدد است. درواقع عقاید شما ممکن است با واقعیت بازار، تفاوت های فاحشی را داشته باشد. خوشبختانه امروزه تکنولوژی به حدی پیشرفت کرده است که تحقیق، ابدا کار بسیار سختی نخواهد بود و هر برندی با هر سطح توانایی مالی می تواند در این زمینه درخشان ظاهر شود. 

3-محدودیتی نداشته باشید 

در زمینه محتوا، انواع مختلفی وجود دارد که هر یک از آنها می تواند نتایج خاص خود را به همراه داشته باشد. به صورت کلی سایت هایی که تنوع محتوایی بالایی را دارند، وضعیت سئو بهتری را نیز تجربه می کنند و این امر به معنای افزایش شانس دیده شدن است. نکته دیگری که در این بخش باید به آن توجه کنید این است که اگرچه لازم است که محوریت اصلی اقدامات شما براساس یک محتوای مشخص باشد، با این حال نباید خود را به این مورد محدود نمایید. برای مثال با توجه به این امر که در حال حاضر محتواهای ویدئویی، بیشترین میزان مخاطب را دارد طبیعی است که اولویت اصلی شما این موضوع باشد. با این حال این امر نباید شما را نسبت به سایر موارد، غافل کند. 

مطلب مرتبط: ترندهای بازاریابی محتوا برای کسب و کارها

در آخر فراموش نکنید که این سه اصل، برای رسیدن به نتایج مناسب تنها طی یک ماه است. به همین خاطر ابدا نباید خود را تنها به این موارد محدود کنید. 

منبع : searchenginejournal
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tFsJ1AzT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه