سه شنبه, 05 شهریور 1398 - 11:00

بدون شک بازار هر کسب و کاری بیش از حد رقابتی شده است. تحت این شرایط یکی از پرسش های مهم این است که چگونه می توان در شرایط حال حاضر، به کار خود ادامه داد. در همین راستا و در ادامه به بررسی اقدام موثر برای بقا در چنین وضعیتی، خواهیم پرداخت.

1-کار خود را به بهترین نحوه ممکن انجام دهید

هیچ چیز شما را به اندازه کار درست، در حاشیه امن قرار نخواهد داد. به همین خاطر برای بقا، لازم است تا بهترین عملکرد ممکن را داشته باشید. در نهایت این امر که مزیت رقابتی ایجاد کنید، در این رابطه تعیین کننده خواهد بود. در این رابطه الزاما نباید به دنبال انجام کاری بزرگ باشید. حتی یک شیوه خاص ولی جذاب نیز می تواند مشتری ساز باشد. در نهایت این امر که از مقایسه خود با سایر برندها دست بردارید، امکان تمرکز بر روی توانایی ها را فراهم خواهد کرد. در نهایت لازم است تا به این باور دست پیدا کنید که موفقیت، امری آسان نبوده و باید تحمل روزهای سخت را نیز داشته باشید.

بقا در بازار رقابتی

2-نسبت به کار خود پرشور باشید

تنها زمانی می توانید چیزی را بفروشید که خود عاشق آن باشید. این امر جمله ای کاملا درست است. درواقع بدون علاقه به کار، تنها کسب ثروت برای شما اولویت خواهد بود. این امر بدون شک بقای برند را برای شما به همراه نخواهد داشت. به همین خاطر در زمینه ای فعالیت کنید که نسبت به آن از اشتیاق کافی برخوردار باشید. در نهایت در انتخاب تیم خود نیز باید به این عامل توجه داشت.

3-همه چیز را تحلیل کنید

سطحی نگری بدون شک بزرگترین اشتباهی است که هر فردی می تواند انجام دهد. در این رابطه لازم است تا حتی کوچک ترین اتفاقات را نیز مورد بررسی قرار داده و نگاهی چندجانبه داشته باشید. این امر امکان پیش بینی بسیاری از اتفاقات را نیز برای شما به ارمغان خواهد آورد.

مطلب مرتبط: تأثیر رقابت در کسب و کار

4-ارتباط خود با مشتریان را در بالاترین سطح نگه دارید

شما باید از مشتریان خود محافظت کنید. در این رابطه فراموش نکنید که همواره این احتمال وجود دارد که برندهای رقیب به دنبال جذب مشتریان شما باشند. به همین خاطر تنها در اختیار داشتن یک رابطه خوب، کافی نخواهد بود. در این رابطه شما باید شرایطی را فراهم آورید که افراد احساس راحتی کامل را داشته باشند. در این رابطه از ارسال محتواهای شخصی و پیام دادن به مناسبت های مختلف، نباید غافل شد.

5-شعارهای خود را به واقعیت تبدیل کنید

هر چیزی را که مطرح می کنید، باید از قدرت به اجرا گذاشتن آن نیز برخوردار باشید. درواقع وجود حتی یک نقص نیز می تواند مورد استفاده رقبای شما قرار گیرد. به همین خاطر نیز باید همواره نسبت به سطح خود اطمینان داشته باشید. در این رابطه شعارهای شما، بیانگر اعتبار برند است. به همین خاطر نیز ضروری است تا تنها چیزی را بگویید که از قدرت عملی ساختن آن برخوردار هستید.

6-همه چیز را تا حد امکان ساده نگه دارید

پیچیده بودن، درست چیزی است که مخاطب را از شما ناامید خواهد ساخت. به همین خاطر نیز لازم است تا همه چیز را برای آنها ساده نگه دارید. برای مثال اگرچه خرید اینترنتی ممکن است شامل اقدامات و مراحل پیچیده ای باشد، با این حال این امر باید برای مخاطب تنها از طریق یک کلیک ساده، امکان پذیر باشد. در نهایت این امر که محصولات شما نیز در کنار سایت رسمی، از امکان استفاده راحتی برخوردار باشد، از دیگر موارد مهم در این زمینه محسوب می شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید