نگاهی به تبلیغات محیطی شهر تهران- بهمن 95 / تعداد تابلوها و مسیرهای بررسی شده - فرصت امروز

یکشنبه, 22 اسفند 1395 - 09:30

بهمن ماه امسال (1395) هم بیش از 1200 سازه تبلیغات محیطی اکران شده در شهر تهران مانیتور شد که در متن پیش رو نتایج اولیه و کلی آن ارائه می شود.

کلیه گزارشات و مقایسه های ارائه شده در این مقاله براساس تعداد آگهی ها و تعداد سازه ها انجام پذیرفته است. بررسی های دقیق تر و جزیی تر براساس ارزش ریالی، متراژ، ضریب اثر بخشی و... در صورت نیاز قابل ارائه است.

سازه های بررسی شده شامل بیلبوردها (تک وجهی و چندوجهی)، پل های عابرپیاده، پل های سواره رو، استرابوردها و سی ال بی ها هستند.

شرکت هایی که روی سازه های محیطی حضور داشتند

در این ماه 208 شرکت از تبلیغات محیطی برای رساندن پیام خود به مخاطبان استفاده کرده بودند. پنج شرکتی که بیشترین تعداد تابلوها را در سطح شهر داشتند به ترتیب زیر هستند:

شهرداری تهران

گاج

سامسونگ

ایوا

نیوشا

سفارش آنلاین صبحانه

این روزها خریدوفروش آنلاین محصولات از خدمات پرطرفدار به حساب می آید و بسیاری از کسب و کارها برای رونق فروش محصولات خود به فروشگاه های آنلاین روی آورده اند. در سال های اخیر وب سایت های موفقی چون دیجی کالا و بامیلو به تامین اقلام مورد نیاز افراد از طریق اینترنت و سفارش گیری آنلاین می پردازند ولی موضوع سفارش غذا به صورت آنلاین تاریخچه کوتاه تری دارد و به تازگی رونق بیشتری پیدا کرده است.

در بهمن ماه تبلیغات محیطی متنوعی از وب سایت و اپلیکیشن دلیون در تهران به اکران درآمده بودند که به اطلاع رسانی در مورد فروش آنلاین غذاها و خوراکی های مناسب صبحانه و برانچ می پرداختند. از قسمت های جالب توجه این وب سایت نداشتن شعبه حضوری این رستوران و تمرکز بیشتر بر وعده صبحانه است. طرح های این تابلوهای محیطی هم هر کدام به نوع خاصی از صبحانه اشاره می کردند.

بازار داغ تبلیغات فرش

ماه هاست که تبلیغات محیطی مراکز فروش فرش در نقاط مختلف شهر به نمایش گذاشته شده است و مراکز تجاری عرضه کننده فرش رقابت بسیار نفسگیری بر سر جذب مخاطبان دارند، نکته جالب اضافه شدن هر ماهه برندها و مراکز جدید به لیست تبلیغات محیطی فرش هاست. به نظر می رسد استفاده از رسانه های محیطی در تبلیغات فرش تاثیر گذار بوده و توجه صاحبان کالا به این روش اطلاع رسانی هر ماهه افزایش بیشتری می یابد.
 
تبلیغات فرهنگی شهرداری

اتفاق ناگوار ساختمان پلاسکو و جان باختن تعدادی از هموطنان و آتش نشانان دلیر، در آخرین روز دی ماه که باعث به درد آمدن دل همه مردم کشور شد تاثیر زیادی روی تبلیغات فرهنگی شهرداری تهران در بهمن ماه داشته و طرح های مختلفی برای یادآوری و قدردانی از آتش نشانان فداکار به اکران درآمده بودند.

نمایشگاه های بهمن ماه

نمایشگاه هایی که در بهمن ماه از طریق تبلیغات محیطی اطلاع رسانی شده بودند:

-هشتمین نمایشگاه بین المللی در و پنجره و صنایع وابسته

- نخستین نمایشگاه بین المللی خدمات فنی، مهندسی و مشاوره

- دومین نمایشگاه خانه ایرانی

-پانزدهمین نمایشگاه صنعت دام، طیور و دامپزشکی

- نمایشگاه بین المللی خودروی تهران

- دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته

- هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع چوب، ماشین آلات و تجهیزات وابسته

- پانزدهمین نمایشگاه بین المللی یراق آلات، ماشین آلات مبلمان

- نخستین نمایشگاه تکنولوژی آموزشی

کمپین های چند مرحله ای بهمن ماه

در بهمن ماه شرکت ها رکورددار اجرای فاز تیزینگ در تبلیغات محیطی بودند، نکته جالب در مورد برخی از آنها این است که حتی رنگ پیش زمینه و فونت طراحی برخی شرکت ها دقیقا مشابه هم بود، در صورتی که محصولات آن شرکت ها کاملا با هم تفاوت داشت و طرح ها مربوط به برندهای مختلف بود.

فاز تیزینگ شرکت ها به این شرح بودند:

یک معامله شیرین: وب سایت و اپلیکیشن نیازمندی های شیپور

رکاب میده: وب سایت رکاب برای خریدوفروش خودرو

سخت نگیرید: آژانس هواپیمایی ثریا 24

ما داریم میایم: رستوران زنجیره ای باروژ

آب را با بوی نیمرو نخورید: مایع ظرفشویی دورتو

این ستاره دنباله دار است: سامانه پرداخت الکترونیک ایوا

عید امسال کجا بریم: آژانس ستاره ونک

فیلم های سینمایی

برخلاف ماه های گذشته در بهمن ماه تنها فیلم سینمایی که تبلیغات محیطی داشت سلام بمبئی بود که به ظاهر بنر این فیلم سینمایی از ماه گذشته باقی مانده بود. تبلیغ کمتر فیلم های سینمایی در سازه های محیطی بی ارتباط با برگزاری جشنواره سینمایی فجر نبود و فیلم های کمتری خارج از جشنواره در اکران سینما ها بودند.

تبلیغات سریالی تحت عنوان «عاشقانه» که ویژه شبکه نمایش خانگی است در بهمن ماه روی تعدادی از سازه های محیطی به نمایش درآمده بود.

تابلوهای خالی

در طول شش ماه گذشته بیشترین حجم سازه های خالی شهر مربوط به بهمن ماه است، در این ماه حدود 16درصد از سازه های محیطی شهر تهران خالی بودند، حجم گسترده ای از این تابلوهای خالی مربوط به استرابورد ها بود که در اواخر بهمن ماه طی مزایده ای به شرکت های جدیدی واگذار شدند و پیش بینی می شود که در اسفندماه بسیاری از آنها مجددا اکران تبلیغاتی داشته باشند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی