شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

سومین مجموعه از سلسله مباحث بازاریابی و برند را با عنوان افکار یک تبلیغاتچی آغاز می کنیم و تلاش داریم تا بتوانیم نگرش های صحیح در دنیای تبلیغات و اطلاع رسانی را به اشتراک گذاریم و راهکار های خلاقانه و هوشمندانه در حوزه تبلیغات را متناسب با بازار های متعدد بیان کنیم. باشد که تلنگری باشد برای خروج از تفکرات سنتی و عقاید پارادایم های گذشته که باید به جرات گفت خیلی از سازمان ها در حال حاضر از راهکار های سنتی و باورهای گذشته و غیر کاربردی استفاده می کنند و معترض هستند چرا پولی که هزینه می کنند بازگشتی در خور ندارد. در این سلسله مطالب ابتدا باید ها و نباید های تبلیغات را بیان می کنیم و در ادامه به ارائه راهکار های هوشمندانه و خلاقانه و متناسب با توان مالی و عملیاتی سازمان ها می پردازیم.

1- برنامه ریزی تبلیغات

آبراهام لینکلن یک جمله معروف دارد، با این مضمون که اگر برای قطع درختان هشت ساعت زمان داشته باشم شش ساعت از آن را به تیزکردن تبر اختصاص می دهم. در حقیقت مشکل عمده ای که در سازمان های ایرانی هست به دو دسته تقسیم بندی می شود که اگر این مشکلات حل شود نتایج بسیار ایده آلی برای سازمان ها به دست خواهد آمد.

مشکل اول که تقریبا می توان گفت اکثریت سازمان ها را شامل می شود بحث عدم برنامه ریزی است یعنی دقیقا نمی دانند که از تبلیغات شان چه می خواهند و هر المان و فاکتور تبلیغاتی برای چه اهدافی به کار می رود و بعضا با مشکل تفهیم انواع رسانه ها روبه رو می شوند به عنوان مثال هزینه هنگفتی برای نصب یک بیلبورد در ماه در یک اتوبان شلوغ انجام می دهند و توقع بی حدی در فروش رفتن کالا دارند غافل از اینکه بیلبورد فقط یکی از عوامل تاثیر گذار در فروش است نه تمام آنچه برای فروش لازم است.

عواملی از قبیل بسته بندی، پروموشن، حضور در شلف، مارجین خوب نمایندگان فروش و. . . همه و همه عواملی هستند که در کنار یکدیگر در یک فروش خوب تاثیر گذارند. مشکل دومی که درصد کمتری سازمان ها را به خود درگیر کرده بحث تدوین برنامه تبلیغات و عدم اجرای آن است. باید گفت مشابه خیلی از استراتژی های تدوین شده سازمانی برنامه ریزی تبلیغات نیز انجام می گیرد ولی در نهایت با تصمیمات فردی یا با جابه جایی های ذی نفعان حوزه تبلیغات این برنامه ریزی ها عقیم می ماند و فقط در حد یک سند بایگانی شده و موجود به شمار می آید. باید گفت طبق بررسی های انجام شده در دنیا بین 10 الی 90 درصد سرمایه گذاری های تبلیغاتی به دلیل فقر در برنامه ریزی هدر می رود. نباید فراموش کنیم که برنامه ریزی کلید موفقیت در هر حوزه است و این نقش در تبلیغات پررنگ تر می شود چراکه تقریبا یکی از بودجه های سرمایه گذاری کلان هر سازمانی به این بخش اختصاص می یابد.

در ادامه شما را با پنج مرحله و پنج سوال آشنا می کنیم که قدم اول در برنامه ریزی تبلیغات است. سوالات مهمی از قبیل محصول (کالا یا خدمات ارائه شده) شما چیست؟ قول یا وعده شما چه چیزی است؟ هدف شما چیست؟ و به دنبال چه نتایجی هستید؟ و آخرین سوال اینکه چه میزان بودجه اختصاص داده اید؟ اینها سوال های مهمی هستند که به عنوان پیش نیاز یک برنامه ریزی دقیق تبلیغاتی در مطالب بعدی به هرکدام از آنها با تشریح خواهیم پرداخت.

دکترای مدیریت کسب‌ و‌ کار

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9In7XYux
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه