چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 1 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

ایجاد اعتماد در یک زمان مشخص

7 سال پیش ( 1396/2/4 )
پدیدآورنده : حمید حاتم طهرانی  

از این بخش استفاده کنید تا به شما کمک کند بفهمید چطور به مشتریان خود اجازه دهید تا درباره شما بیشتر بدانند.  بیشتر شرکت های کوچک و بزرگ بر این باورند که زمانی می توانند در مشتریان ایجاد اعتماد کنند که با آنها در تماس باشند یا از درب شرکت وارد شوند یا برای آنها ایمیل ارسال کنند یا زمانی که تلفن را بر دارند.

با این حال تحقیقات مختلف نشان می دهد مشتریان بزرگ نزدیک به 60درصد راه را در فرآیند سفر خرید خود قبل از اینکه با سازمان در ارتباط باشد طی می کنند، بدون در نظر گرفتن اینکه چه میزان برای آنها هزینه در پی خواهد داشت. همین نتایج برای خرید مصرف کنندگان نهایی نیز صادق است. 

شرکت های موفق به این مهم توجه می کنند و در وب سایت، وبلاگ، شبکه های اجتماعی، بازاریابی دیجیتال و کمپین های مختلف به مشتریان خود اجازه می دهند تا درباره آنها بیشتر بدانند.  آنها به مشتریان خود اجازه می دهند با آنها راحت باشند. قبل از اینکه آنها وارد فروشگاه شوند، روی دکمه خرید کلیک کنند، تماس بگیرند یا ایمیل ارسال کنند. . . این موضوعی شناخته شده به نام محتوا یا بازاریابی محتوایی است. 

بازاریابی محتوا در واقع نوعی از بازاریابی است که به فرآیند تولید و به اشتراک گذاری محتوایی که باعث حفظ مشتریان قبلی و به دست آوردن مشتریان جدید می شود، می پردازد. این محتوا و اطلاعات می تواند به انواع مختلفی چون اخبار تحلیلی، ویدئو، کتاب الکترونیکی، اینفوگرافی، مطالعه موردی، راهنما و دستورالعمل ها، سوالات و پاسخ، مقالات، تصاویر و. . . تولید و منتشر شود. 

مردم دیگر از تکنیک های بازاریابی سنتی خسته شده  و اغلب با چشم پوشی از بنرها و داد و بیدادهای تبلیغاتی، تبدیل به افراد ماهری در کسب اطلاعات شده اند. به همین دلیل امروزه کسب و کارهای آنلاین نیازمند ارائه چیزی فراتر از یک سری شعار تبلیغاتی هستند؛ چیزی که ارزش جدیدی در زندگی آنها ایجاد کند. برندها با تولید و ترویج محتوای رایگان و ارزشمند در تلاش هستند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و با آنها تعامل داشته باشند تا مردم آنها را بشناسند، اعتماد کنند و به خریدوفروش با آنها بپردازند زیرا محتوا، ارتباط ایجاد می کند. ارتباط، اعتماد می آفریند و اعتماد کسب وکار شما را رونق می بخشد.
به این موارد توجه داشته باشید:

- مشتریان در حال حاضر امکان کنترل همه چیز را دارند و قدرت در دست آنهاست تا از تبلیغات رد شوند، صفحه نمایش خود را خاموش و ایمیل های شما را اسپم کنند.

- نهایت تلاش خود را به کار ببندید تا بازاریابی محتوایی فوق العاده اثر بخشی را داشته باشید.

- تنها 10درصد از شرکت ها به تولید محتوا فکر می کنند و برای آن برنامه دارند و 90درصد همچنان در حال بازاریابی سنتی هستند.

- سرنخ های تجاری که از بازاریابی محتوایی به دست می آیند سه برابر بهتر از سرنخ هایی است که از بازاریابی سنتی به کسب و کار شما اضافه می شوند.

روش کاربرد

اعتماد به دست آوردنی است نه از دست دادنی و همیشه هم همین طور خواهند ماند.

به هر حال توسعه اعتماد با مشتریان به طرز چشمگیری سخت است، زیرا اغلب تصمیمات اصلی خرید مشتریان، قبل از اینکه با شرکت تماس بگیرند انجام شده است. تمامی کسب و کار ها باید کاملاً پاسخگو باشند و از ابزارهای مختلفی همانند محتوای تأثیرگذار و بازاریابی محتوایی برای کمک به ساخت و ایجاد اعتماد در مشتریان استفاده کنند.

برای شروع سفر ساخت اعتماد در یک زمان مشخص در مشتریان به موارد زیر نیاز دارید:

-  شناخت دقیق پرسونای خریداران  (پرسونای خریدار یک نمایش کلی و روایی از یک مشتری ایده آل است. این مفهوم به شما کمک می کند تا مشتریان خود  (و مشتریان احتمالی خود) را بهتر شناخته و کسب و کار خود را با تناسب بیشتری نسبت به نیازها، رفتار و ملاحظات گروه های مختلف طراحی و پیاده سازی کنید). این بدان معناست که هنگامی که محتوایی را تولید می کنید، مطمئن هستید برای مشتریان هدف شما تهیه شده است تا آنها را جذب و درگیر محتوا کند. طراحی یک پرسونای قوی براساس تحقیقات بازار و بینشی که شما از مشتریان واقعی خود به دست آورده اید امکان پذیر است. این بینش ممکن است از طریق نظرسنجی، مصاحبه مستقیم، مشاهده و… به دست آمده باشد.

بسته به نوع کسب و کار، می توانید یک یا دو پرسونا داشته باشید یا اینکه ۱۰ یا ۲۰پرسونا برای خود تعریف کنید. اگر برای نخستین بار این کار را انجام می دهید یا در حال طراحی مدل یک کسب و کار نوپا هستید، به شما توصیه می کنیم از یک یا دو پرسونا شروع کنید. بعداً فرصت کافی برای گسترش آنها خواهید داشت.

پرسونا به شما این امکان را می دهد تا در فرآیند بازاریابی و رشد بدانید دقیقا چه بخشی از بازار را با چه کسانی و چه خصوصیاتی هدف قرار داده اید. برای مثال، به جای ارسال ایمیل هایی با محتوای خنثی برای تمام کسانی که ایمیل شان را در پایگاه داده خود دارید، می توانید ایمیل را متناسب با پرسونای خود طراحی و آن را با قدرت تأثیرگذاری بیشتر تنها برای کسانی که شبیه پرسونای شما هستند ارسال کنید.

یک پرسونا باید شامل موارد زیر باشد:

1-مشخصات اجتماعی و مردم نگاری  (دموگرافیک)

2-نیازها، خواسته ها و اهداف

3-عادات  (عادات و رفتارهای مشتری)

4- تخصص ها

5-سابقه فرهنگی

6- انگیزه ها / محرک ها

7- بایدها و نباید ها  (Must do, must never)

8- اهداف تجربه کاربری.

موفقیت بازاریابی درونگرا = محتوا + مفهوم

تلاش های شما در بازاریابی درونگرا بیش از هر زمان دیگری تأثیر گذار است البته اگر شما محتوایی را تولید کنید که برای پرسونای خریداران مناسب باشد. شما باید انتقال محتوا را به افراد مناسب، از کانال مناسب و در زمان مناسب انجام دهید. در حال حاضر مفهوم فراتر از محتواست.

مشاور و مدرس در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FhXSxQ0D
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه