شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

8 فیلمی که هر کارآفرینی در سال 2019 باید تماشا کند

5 سال پیش ( 1397/10/9 )
پدیدآورنده : امیلی کانال   پدیدآورنده : علی آل علی  

تماشای فیلم همیشه یکی از تفریح های مردم به حساب می آید. به هنگام خستگی ناشی از روز کاری تماشای یک فیلم خوب حال مان را عوض خواهد کرد، اما آیا همیشه تماشای فیلم برای وقت‎گذرانی و تغییر روحیه مان است؟ روند ساخت بسیاری از فیلم ها پاسخ به این پرسش را دشوار می کند. بر این اساس بسیاری از فیلم های موجود در سالن های سینما علاوه بر جنبه سرگرمی، بار آموزشی بالایی نیز دارند. در چند سال اخیر کارآفرینان توجه بسیار بیشتری به فیلم به عنوان ابزاری برای یادگیری و آموزش کارمندان داشته اند. خوشبختانه سال آینده میلادی برای کارآفرینان و به طور کلی همه دست اندر کاران کسب وکار فیلم های زیادی با محوریت کسب و کار دارد.

بسیاری از فیلم های مستند و بلند در فهرست انتظار سالن های سینما و تئاتر سال 2019 هستند. بدون تردید این فیلم ها علاوه بر جنبه هنری دارای ارزش آموزشی بسیاری برای کارآفرینان نیز خواهند بود. از داستان پسر بچه 13 ساله ای که با انرژی بادی در تلاش برای نجات روستای کوچکش است تا فیلم های برگزیده موسسه آماری کمبریج، همگی نوید سالی پربار را برای ما می دهند.

تماشا فیلمی کارآفرینی در سال 2019

در این مقاله تلاش اصلی من انتخاب هشت فیلم برتر برای کارآفرینان بوده است. بر این اساس تماشای فیلم های ذیل به ما در تقویت روحیه کارآفرینی و تفکر خلاق کمک شایانی خواهد کرد. اجازه دهید به بررسی هر کدام از این فیلم ها بپردازیم.

1. فورد در برابر فراری

تماشا فیلمی کارآفرینی در سال 2019

در دهه 60 میلادی رئیس وقت کارخانه اتومبیل‎سازی فورد، هنری فورد دوم، در تلاش برای خرید کارخانه لوکس تولید خودروی فراری بود. همه توافقات به طور مناسب پیش رفت، اما در آخرین لحظه معامله طرفین برهم خورد. در فیلم «فورد در برابر فراری» بازیگران مشهوری همچون مت دیمون و کریستین بیل ایفای نقش می کنند. ماجرای اصلی این فیلم حول محور چگونگی برهم خوردن معامله میان فرود و فراری و استفاده بهینه هنری فورد دوم از شکستش به منظور انتقام‎جویی است. در این فیلم کم و کیف طراحی مدلی جدید از سوی رئیس فورد به منظور شکست خودروهای سریع فراری به تصویر کشیده می شود. نکته جالب اینکه برای نمایش صحنات این بخش دست‎اندرکاران فیلم به محل واقعی برگزاری مسابقات لا مانس (قدیمی ترین مسابقه خودروهای سرعت جهان) رفته اند. این فیلم جذاب که دارای الما های مهم مدیرتی و برندسازی است، از 28 ژوئن 2019 روانه سینماهای سراسر دنیا خواهد شد.

2. پسری که باد را به دام انداخت

تماشا فیلمی کارآفرینی در سال 2019

ویلیام کامکوامبا وقتی 13 ساله بود مجبور به ترک مدرسه در مالاوی شد. با این حال ویلیام هرگز دست از مطالعه در کتابخانه کوچک مدرسه اش برنداشت. هدف اصلی این پسربچه 13 ساله ساختن توربین های بادی به منظور نجات روستای کوچکش از بحران گرسنگی بود. نکته جالب این فیلم اتکای آن بر داستانی واقعی است. به این ترتیب اغلب صحنه های فیلم پسری که باد را به دام انداخت برگرفته از داستان زندگی ویلیام کامکوامبا است. چیوتل اجیوفور که کارگردانی این فیلم را برعهده دارد، داستانی کلی را از کتابی با همین نام که سرگذشت ویلیام است، اقتباس کرده است. براساس پیش‎بینی تهیه‎کننده اثر تماشاگران در سال 2019 امکان مشاهده این اثر در نت‎فلیکس را خواهند داشت.

3. کارخانه آمریکایی

تماشا فیلمی کارآفرینی در سال 2019

این فیلم مستند روایتگر داستان زندگی چو تاک ونگ، میلیاردر چینی، است. ونگ در سال 2016 خط تولید شیشه اتومبیل را داخل یکی از کارخانه های جنرال موتورز در شهر مورین از توابع ایالت اوهایو راه اندازی کرد. پس از آنکه ونگ بیش از 2هزار نیروی کار استخدام کرد، در زمینه مدیریت کسب وکارش با مشکلات زیادی مواجه شد. دلیل اصلی آن نیز عادت ونگ به مدیریت کارمندان چینی با ساعت های کاری بالا بود. به همین دلیل ماه ها با استانداردهای کار آمریکا چالش داشت. فیلم «کارخانه آمریکایی» در ماه ژانویه 2019 در فستیوال ساندانس روی پرده خواهد رفت.

4. هک بزرگ

تماشا فیلمی کارآفرینی در سال 2019

این فیلم داستان مستند نوآوری کامپیوتری را بیان می کند که منجر به راه‎اندازی پلتفرم فیس‎بوک شد. این فیلم سویه های مثبت و منفی ساخت فیس‎بوک را مورد بررسی قرار می دهد. در یک سوی ماجرا ما با داستان تلاش های بی‎وقفه چند دانشجوی سختکوش مواجه هستیم. از سوی دیگر با اهداف سیاسی و تلاش های نه‎چندان مثبت در زمینه تاثیرگذاری فرهنگی بر روی مردم سراسر دنیا مواجه خواهیم شد. بی‎تردید بیان نقاط تاریک ساخت فیس‎بوک این فیلم را به گزینه ای جذاب برای تماشا در سال آینده بدل کرده است.

مطلب مرتبط: 18 فیلمی که هر کارآفرین باید به تماشای آن بنشیند

5. مخترع: تمام شدن خون در سیلیکون ولی

تماشا فیلمی کارآفرینی در سال 2019

داستان این فیلم حول محور مقایسه الیزابت هولمز با استیو جابز می گذرد. هولمز در این داستان یکی از تولیدکننده های اصلی دستگاهی جدید برای آزمایش خون است. هرچه جریان فیلم جلوتر می رود، دروغ های هولمز در مورد دستگاهش آشکارتر می شود. تا جایی که در نهایت دستگاه هولمز فقط دروغی کثیف خواهد بود. هدف اصلی از ساخت این فیلم نمایش جریان غیرقانونی و دروغ‎پردازی ها در میان دانشمندان عرصه IT است. بدون تردید مشاهده این فیلم برای بسیاری از افرادی که نگاه بیش از حد خوشبینانه به فعالیت های فناوری در سیلیکون ولی دارند، دردناک خواهد بود. اگر از علاقه‎مندان به این سبک از فیلم ها هستید، باید تا برگزاری فستیوال سالانه ساندانس صبر کنید.

6. بزرگ‎ترین مزرعه کوچک

تماشا فیلمی کارآفرینی در سال 2019

نزدیک به یک دهه پیش مستندسازی معروف، جان چستر و همسرش تمام زندگی خود را به منظور ساخت مزرعه ای در خارج از لس آنجلس رها کردند. نکته جالب اینکه آنها از تمام دوران حضورشان برای ساخت این مزرعه فیلم تهیه کرده اند. در هشت سال گذشته، این زوج با مشکلات بسیاری از قبیل خشکسالی و حمله آفت به میوه های‎شان دست و پنجه نرم کرده اند. به همین دلیل مشاهده فیلم حاضر برای کارآفرینان تازه‎کار گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. در جریان این فیلم چستر و همسرش روایتگر مشکلات دستیابی به اهداف در دنیای واقعی هستند. در حقیقت ایده اصلی فیلم «بزرگترین مزرعه کوچک» دشواری های مدیریت یک کسب وکار، هرچند کوچک، است. این فیلم نیز در ماه ژانویه در فستیوال ساندانس رونمایی خواهد شد.

7. فروشگاه رامِن

تماشا فیلمی کارآفرینی در سال 2019

این فیلم به تلاقی دو فرهنگ تقریبا متمایز می پردازد. در خلال آن نیز افراد با مشکلات توسعه کسب وکار در کشوری دیگر آشنا خواهند شد. داستان اصلی فیلم در مورد جوانی ژاپنی به نام رامِن است که برای یافتن مادر خود و تکمیل دوره های آشپزی حرفه ای به سنگاپور سفر می کند. پس از آنکه وی ما مادرش آشنا می شود، در مورد کسب وکار خود و علاقه اش به آشپزی با وی صحبت می کند. مادر رامن نیز به وی در راستای راه‎اندازی کسب وکارش کمک فراوانی می کند. یکی از این کمک ها یاد دادن دستور پخت غذای مخصوص سنگاپوری به وی است. فیلم «فروشگاه رامِن» در سال 2018 بر روی پرده بسیاری از فستیوال ها رفت. براساس قول های تهیه‎کننده این اثر در سال 2019 اکران عمومی آن شروع خواهد شد. با این حال هنوز توضیح دقیق در مورد ماه اکران این فیلم وجود ندارد. با توجه به محتوای این فیلم، اگر به دنبال شروع کسب وکاری در کشوری دیگر هستید، حتما به تماشای آن بنشینید. همه ما تصورات گوناگونی از فعالیت تجاری در کشورهای دیگر داریم، شاید این فیلم به ما در زمینه درک واقعیت های این اقدام کمک کند.

8. مبارزه با خانواده ام

تماشا فیلمی کارآفرینی در سال 2019

یکی از المان های مهم در فروش بالای هر فیمی بازیگران آن است. به این ترتیب در صورت حضور بازیگران مشهور و بااستعداد شمار بالایی از تماشاگران به سراغ آن فیلم خواهند رفت. در این میان اگر داستان وکارگردانی فیلم نیز عالی باشد، ضیافت برای تماشاگران کامل می شود. فیلم «مبارزه با خانواده ام» یک ماجرای مستند را روایت می کند. دواین جانسون (که بیشتر با نام راک شناخته می شود) نقش اصلی را در این فیلم بازی خواهد کرد. ماجرای اصلی فیلم داستان زندگی یک کشتی گیر نیمه حرفه ای است که با خانواده اش به سراسر آمریکا به منظور کسب درآمد سفر می کند. در میان این نمایش های کلاسیک و کوچک به ناگهان جانسون تصمیم به شرکت در مسابقات حرفه ای کشتی کج می گیرد. به همین دلیل وارد بحثی طولانی با خانواده اش می شود. پس از متقاعدسازی خانواده، نوبت تمرین برای کسب آمادگی لازم می رسد. اگر علاقه‎مند به مشاهده داستان واقعی موفقیت یک کشتی گیر نیمه حرفه ای در دوران میانسالی اش هستید، از 14 فوریه امکان مشاهده این فیلم را خواهید داشت. نکته جالب اینکه پس زمینه اصلی فیلم «مبارزه با خانواده ام» در قالب طنز تهیه شده است. به این ترتیب علاوه بر یادگیری نکات مهم اندکی تفریح نیز خواهید کرد.

منبع : inc
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/n7rKVk1Y
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه