پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

8 کتاب برتر مدیریتی سال 2018

5 سال پیش ( 1397/10/5 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : امیلی دلبریج  

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، معرفی موارد برتر از جمله مواردی است که در هر حوزه ای برای مخاطبان جذابیت بالایی را به همراه خواهد داشت. در زمینه کسب وکار نیز به علت این امر که مطالعه و افزایش سطح دانش، از جمله مهم ترین موارد محسوب می شود. با این حال با توجه به وجود تعداد بی شماری کتاب و عدم وجود وقت کافی برای مطالعه همه آن ها، بسیار ضروری است تا در ابتدا نسبت به برترین های موجود آگاهی داشته باشید. درواقع این دسته از کتاب ها موارد کاملا ضروری محسوب می شوند که باید در اولویت افراد قرار گیرند. اگرچه هیچ فردی نمی تواند صرفا با مطالعه کتاب خود را یک مدیر و یا کارآفرین موفق تلقی نماید، با این حال این امر به افزایش سطح کاری و پیشرفت سریع شما کمک خواهد کرد.

در همین راستا و در ادامه به بررسی هشت کتاب برتر سال جاری برای مدیران و کارآفرینان، خواهیم پرداخت.

کتاب برتر مدیریتی سال 2018

1-استارتاپ 100 دلاری

به قلم: کریس گیلبو

کتاب برتر مدیریتی سال 2018

نویسنده در این کتاب به تحقیقات و مصاحبه های متعددی با کارآفرینان مختلف پرداخته است که استارتاپ خود را با سرمایه ای بسیار کم آغاز کرده و در مدت کوتاهی موفق شده اند تا به دستاوردی بزرگ دست پیدا کنند. درواقع این شرکت‎ها رویکردی متفاوت نسبت به نگاه رایج داشته و منتظر شرایط ایده آل و مهیا شدن همه چیز نمی-مانند. همین امر نیز باعث می شود تا آن ها شروعی کوچک ولی اراده ای بزرگ داشته باشند. همچنین این کتاب مثال های متعددی را از شرکت‎هایی بیان می کند که با هزینه های هنگفت کار خود را آغاز کرده و نتوانسته اند تا به جایگاه مورد نیاز خود دست پیدا کنند. به همین خاطر نباید امکانات مالی را ضامن موفقیت خود تلقی کرد. از دیگر مزیت های این کتاب این است که تنها به توصیف و بیان مصاحبه ها و مثال ها بسنده نکرده و از آمارها و جداول بی شماری نیز برخوردار است که به درک بهتر موضوعات کمکی شایان می کند. در آخر این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا به این واقعیت دست پیدا کنید که امر کارآفرینی، اقدامی نیست که تنها افرادی خاص و با در اختیار داشتن امکاناتی مطلوب، قادر به انجام آن باشند. درواقع اشتیاق در این زمینه اصل نخست محسوب می شود.

مطلب مرتبط: 9 کتاب ضروری برای موفقیت در امر مدیریت

2-تحت فشار قرارش بده

به قلم: گری واینرچاک

کتاب برتر مدیریتی سال 2018

ایجاد یک نام تجاری برای کارآفرینان بسیار مهم است. در این رابطه نویسنده این کتاب خود در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی و حوزه برند، دارای دانش فوق‏العاده ای است. در زمینه بازاریابی و مدیریت برند، مرزهای کسب و کارها کنار رفته و عملا تفاوتی نمی کند که در چه حوزه ای مشغول به فعالیت هستید. شما باید در رابطه با نحوه استفاده درست از شبکه‎های اجتماعی برای اهداف تجاری خود و برندسازی حرفه ای، اطلاعات کافی را داشته باشید که این کتاب شما را در این زمینه یاری خواهد کرد. امروزه تعداد بی شماری از افراد در شبکه های اجتماعی مختلف حضور دارند که یک مکان ایده آل را نه تنها برای تبلیغات، بلکه حتی برای فروش مستقیم نیز ایجاد کرده است. با این حال در صورتی که نسبت به اصول و راهکارهای این امر آشنایی کافی را داشته باشید، بدانید که عملکرد متفاوتی را تجربه خواهید کرد. مزیت اصلی این کتاب این است که نویسنده آن آقای واینرچاک، مدیرعامل شرکت VaynerX بوده و از جمله پیشگامان امر بازاریابی محسوب می شود. وی در این کتاب بسیاری از تجربه های خود در کنار تجربیات برتر سایر مدیران را به اشتراک گذاشته است.

3-لاین سرعت میلیونرها

به قلم: ام.جی.دی مارکو

کتاب برتر مدیریتی سال 2018

در این کتاب نویسنده که خود از جمله میلیونرهای موفق جهان محسوب می شود، یک تئوری بسیار جالب را مطرح کرده است. درواقع وی عقیده دارد که مردم در سه لاین زندگی می کنند. در این تقسیم‎بندی پیاده‎روها برای افراد فقیر، لاین معمولی برای قشر متوسط و لاین سرعت برای افراد متمول جامعه اختصاص دارد. افراد فقیر هیچ‎گاه برای خود برنامه مشخصی را نداشته و این امر باعث می شود تا برای آن ها امکان رشد فراهم نشود. با این حال قشر متوسط جامعه همواره بر طبق اصول و قواعد رایج عمل کرده، درس خوانده و برنامه ای برای دوران بازنشستگی خود دارند. اگرچه این افراد در وضعیت به مراتب بهتری از دسته اول قرار دارند، با این حال رشد آن ها نیز محدود به سطح خاصی خواهد بود. این امر در حالی است که ریسک‎پذیرها مجوز ورود به لاین سرعت را پیدا خواهند کرد. همین ریسک آن ها باعث می‎شود تا به افراد خاص جامعه تبدیل شده و رشدی بی نظیر را تجربه کنند. بدون شک افرادی که در لاین سرعت قرار دارند، نه تنها زودتر به مقاصد خود دست پیدا می‎کنند، بلکه درگیر مشکلاتی نظیر ترافیک نخواهند شد. بدون شک نخستین گام در راستای تبدیل شدن به یک کارآفرین، تغییر نگرش و طرز فکر شما است که این کتاب به بهترین شکل آن را انجام خواهد داد.

4-کارآفرینی دورنگرا

به قلم: بت بولو

کتاب برتر مدیریتی سال 2018

همه ما با این جمله روان شناسانه آشنا هستیم که افراد از دو گونه درون و برونگرا تشکیل شده اند. اگرچه در نگاه اول افراد برونگرا از صلاحیت بیش تری برای امر کارآفرینی برخوردار هستند، با این حال نویسنده با ارائه دلایلی منطقی اثبات می کند که درونگرا ها از قابلیت های بیش تری برای تبدیل شدن به یک کارآفرین افسانه ای بهره-مند هستند. در این رابطه درونگرایی تنها شامل عدم ارتباط کافی با محیط پیرامون نیست و درواقع به این امر نیز اشاره دارد که لازم است تا نگاه ویژه ای به خود داشته باشید. بدون شک این امر که همواره به خود به دید یک منتقد نگاه کنید، باعث خواهد شد تا به علت این امر که شما صادق ترین فرد با خودتان خواهید بود، به نتایج به مراتب بهتری دست پیدا کنید. در نهایت بت بولو در کتاب خود به ارائه راهکارهایی می پردازد که به افراد برای درونگرایی بیش تر کمک خواهد کرد.

مطلب مرتبط: 10 کتاب ضروری برای مدیران جوان

5-قدرت شکست

به قلم: دیموند جان

کتاب برتر مدیریتی سال 2018

دیموند جان یک کارآفرین، سرمایه گذار، نویسنده و مجری معروف در شبکه های تلویزیونی است. در این کتاب نویسنده در تلاش است تا به مخاطبان خود نشان دهد که چگونه می توان از دل محدودیت ها به ایده-های فوق‎العاده دست پیدا کرد. با توجه به این امر که نویسنده این کتاب خود انواع شکست ها را تجربه کرده و در سخت ترین شرایط ممکن به کار خود ادامه داده است. به عقیده وی شرایط سخت باعث می شود تا شما بتوانید به راهکارهای خلاقانه ای دست پیدا کنید که سایرین ترجیح خواهند داد تا آن ها را به شیوه رایج و کم ریسک خود انجام دهند. اگرچه برای بسیاری از افراد شکست نقطه پایان و یک اتفاق وحشتناک محسوب می شود، با این حال پس از مطالعه این کتاب شما به نگرشی دست پیدا خواهید کرد که واکنش شما را نسبت به این واقعیت طبیعی کاملا متحول خواهد ساخت. جالب است بدانید که وی امپراتوری 6 میلیارد دلاری خود را با تنها 40 دلار آغاز کرده و تاکنون جوایز متعددی را از سوی نهادهای مختلف دریافت کرده است. به همین خاطر راهکارهای وی کاملا کارساز، واقع‎بینانه و عملی محسوب می شود.

6-زن میلیون دلاری

به قلم: جولیا پیمسلور

کتاب برتر مدیریتی سال 2018

همواره کارآفرینی برای زنان امری غیرمعمول تصور می شود. درواقع با مقایسه تعداد کارآفرینان مرد و زن نیز به درستی این گفته پی خواهید برد. با این حال واقعیت این است که هیچ معیار درستی برای برتری مردان در این زمینه وجود نداشته و بسیاری از موانع ناشی از نگرش جامعه و محدودیت های ذهنی است. در این رابطه جولیا پیمسلور در کتاب خود به صورت اختصاصی به زنان پرداخته و راهکارهایی را برای تحقق رویای کارآفرینی برای آن ها، ارائه می‎دهد. نکته قوت دیگر این کتاب استفاده از نظرات و گفته های کارآفرینان زن برتر جهان است که آن را به یک کتاب جامع و مفید تبدیل ساخته است.

7-پرواز بهترین تصمیم اقدام برای حرکت رو به جلو

به قلم: پت فلین

کتاب برتر مدیریتی سال 2018

بسیاری از افراد در رابطه با نحوه به اجرا گذاشتن ایده های خود با مشکلاتی جدی مواجه هستند. همین امر نیز باعث می‎شود تا آن ها تا پایان عمر در حسرت آرزوهای خود باشند. این امر در حالی است که شما در صورت آشنایی با روش انجام این کار، قادر به محقق ساختن ایده های خود خواهید بود. با این حال فراموش نکنید که بهتر است تا در ابتدا روی ایده خود کار کرده و آن را از حالت خامی درآورید. در غیر این صورت زمان شما صرف کاری خواهد شد که نتیجه دلخواه شما را به همراه نخواهد داشت. درواقع این کتاب به شما تمام آن چیزی را که برای شروع کار کارآفرینی نیاز خواهید داشت، به طور کامل در اختیارتان قرار می دهد.

مطلب مرتبط: 100 کتاب مدیریت در یک کتاب

8-کارآفرینان جوان

به قلم: آدام تورن

کتاب برتر مدیریتی سال 2018

امروزه با توجه به شرایط مطلوب برای آموزش، کارآفرینی دیگر محدودیت سنی نداشته و همین امر باعث می شود تا در جهان با تعدادی از کارآفرینان بسیار جوان مواجه شویم. اگرچه این پدیده کاملا نوپا محسوب می شود، با این حال لازم است تا نسبت به آن توجه ویژه ای داشته باشید. در همین راستا شما می توانید کودکان خود را از همان سنین اولیه در مسیر تبدیل شدن به یک کارآفرین قرار دهید. بدون شک فردی که از همان ابتدای جوانی درگیر این مسئله باشد، از شانس بیشتری برای موفقیت در این عرصه برخوردار خواهد بود. این کتاب به صورت گام به گام اقدامات مهم برای تقویت روحیه کارآفرینی در کودکان و نوجوانان را شرح می دهد. به همین خاطر در حال حاضر بزرگترین مرجع در این رابطه محسوب می شود.

منبع : thebalancesmb
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HDitLYPl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه