جمعه, ۱ بهمن(۱۱) ۱۴۰۰ / Fri, 21 Jan(1) 2022 /
           
فرصت امروز

نتیجه یک نظرسنجی از ۱۰۰۰ کارمند، نشان می دهد اکثر مدیران در مهارت های ارتباطی ضعف دارند و نمی توانند منظور خود را به خوبی منتقل کنند.

به گزارش زومیت، ارتباط مؤثر، پایه و اساس تمامی کارها و روندها در محیط کار است. تفهیم انتظارات و مسیردهی به شرکت، بدون ارتباطات مفید میسر نخواهد بود. از طرفی عدم وجود راه های ارتباطی مفید و کارآمد، ضربه بزرگی به کارهای تیمی می زند و خلاقیت را نیز از بین خواهد برد.

در نظرسنجی مشترک شرکت های Interact و Harris Poll، از ۱۰۰۰ شرکت کننده در مورد بزرگ ترین نقطه ضعف های مدیران شان سوال شد و ۹۱درصد از آنها معتقد بودند کمبود مهارت های ارتباطی، بزرگ ترین ایراد مدیران است. نتایج جزئی تر این تحقیق نشان می دهد کمبود هوش هیجانی در ارتباطات، نقطه ضعفی اساسی است که مشکلات بزرگ تری برای سازمان ها ایجاد می کند.

بزرگ ترین مشکلات ارتباطی مدیران از دید شرکت کنندگان در این نظرسنجی عبارتند از:

- درک نکردن دستاوردهای کارمندان - ۶۳ درصد

- عدم شفاف سازی در تشریح مسیر شرکت - ۵۷درصد

- نداشتن زمان کافی برای دیدار با کارمندان - ۵۲درصد

- صحبت نکردن با زیردستان - ۵۱ درصد

- سوء استفاده از ایده های دیگران - ۴۷ درصد

- ارائه نکردن انتقادهای سازنده - ۳۹ درصد

- ندانستن نام کارمندان - ۳۶ درصد

- صحبت نکردن با دیگران به صورت تلفنی و مستقیم - ۳۴ درصد

- پرس وجو نکردن در مورد زندگی شخصی و مشکلات فردی کارمندان - ۲۳ درصد

از دیگر ایراداتی که از طرف شرکت کنندگان در این نظرسنجی در مورد مدیران دیده می شد می توان به مدیریت جزئی، توهین، بی حرمتی و خودشیفتگی اشاره کرد که همگی نتایج کمبود هوش هیجانی در مدیران هستند.

راه حل

تعامل سالم و مفید در محیط کار، نیاز به ارتباطات و اصالت رفتار از طرف مدیران دارد؛ یعنی مدیران باید به صورت خودجوش، کارمندان را در کارهای شرکت دخیل کنند، از آنها قدردانی کنند و آنها را به رسمیت بشناسند، تعامل معنادار داشته باشند و بازخوردهای دوطرفه را در شرکت به جریان بیندازند.

لو سولومون، مدیرعامل شرکت Interact، در پایان نظرسنجی نکاتی کلیدی برای مدیران عنوان کرده است:

قدردانی ویژه داشته باشید؛ قدردانی زبانی، بهترین راه قدردانی از افراد نیست. سعی کنید به طور ویژه از افرادی که روح و قلب شان را در اختیار کار شما قرار داده اند تشکر کنید.

به صورت دوستانه، خصوصی و در جمع از افراد تشکر کنید؛ سعی کنید ابراز تشکر و قدردانی شما تا حد امکان صمیمی و دوستانه باشد. در موقعیت های مختلف و در جمع های کارمندی نیز از افراد تشکر کنید تا نشان دهید ارزش کار آنها را درک می کنید.

نظرخواهی کنید؛ مدیران باید عادت کنند که نظر کارمندان را در مشکلات و چالش های سازمان جویا شوند. از کارمندان بپرسید چه راه حل هایی برای مسائل جاری شرکت دارند. حتی در موقعیت های مختلف دلیل کار کردن آنها برای شرکت را جویا شوید.

اطلاعات را به اشتراک بگذارید؛ اطلاعات اساسی عموما تا لحظه آخر از کارمندان مخفی نگه داشته می شود. اگر مدیران حداکثر اطلاعات ممکن را در سریع ترین زمان با کارمندان در میان بگذارند، از احترام بیشتری نزد آنها برخوردار می شوند.

بازخورد سازنده بدهید؛ مدیرانی که در طول ارتباط با کارمندان، به آنها بازخوردهایی سازنده و راه حل هایی مبتکرانه ارائه می دهند، موفق تر از دیگران خواهند بود. سعی کنید در موقعیت های مختلف، بازخوردهایی از نحوه عملکرد افراد و راه حل هایی برای بهبود آن ارائه دهید.

رفتارهای انسانی را فراموش نکنید؛ رهبران باهوش به اشتباهات خود اعتراف می کنند، به راحتی با آنها کنار می آیند و حتی به آنها می خندند. این مدیران از محبوبیت بالایی میان کارمندان خود برخوردارند، چراکه رفتارهایی بدون ریا از خود نشان می دهند.

نام کارمندان را به خاطر بسپارید؛ صدا کردن کارمندان با نام، نشان می دهد که به آنها اهمیت می دهید و به صورت شخصی با آنها ارتباط برقرار می کنید. اگر سازمان شما کارمندان زیادی دارد، این کار را با افراد نزدیک تر و ارتباطات اولیه خود شروع کنید.

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lHZzBru8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه