چهارشنبه, ۱۹ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Wed, 10 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

امروزه با حجم عظیمی از تبلیغات مختلف در فضای online و offline مواجهیم اما همه آنها موردتوجه قرار نمی گیرند. دلیل این کم توجهی یا بی توجهی چه می تواند باشد؟ در پاسخ به این سوالات باید گفت: چون ما در جامعه ای زندگی می کنیم که در آن ارتباطات بسیار شدت گرفته بنابراین ذهن ما مجبور به حذف بسیاری از مطالب می شود زیرا در غیر  این صورت دچار سردرگمی می شود.

به گزارش هورموند، اگر بخواهیم تغییر رفتاری را که فضای مجازی در مخاطبان ما ایجاد کرده، بررسی و اثر تبلیغاتی آن را بسنجیم نیاز به انجام آموزه هایی است که در زیر به آنها اشاره می شود.

تغییر عادت رسانه ای مخاطبان

در فضای مجازی نحوه کسب اطلاعات به شدت تغییر کرده، یعنی عادت رسانه ای مخاطبان دچار تحولاتی شده است. سوال اساسی که باید از خود بپرسیم این است که مخاطب ما برای جذب اطلاعات از محیط به چه رسانه هایی توجه می کند؟ مثلا عادت رسانه ای خرید روزنامه، تماشای تلویزیون، گوش دادن به رادیو یا گذراندن زمان در فضای مجازی. بخش اساسی عادت رسانه ای ما به سمت فضای مجازی رفته و سهم زیادی را به خود اختصاص می دهد. حال نکته اساسی که در اینجا مطرح است اینکه سازمان ها چند درصد از بودجه تبلیغاتی خود را به این فضا اختصاص می دهند.

با فرض این مسئله که سهم این فضا در حال زیادشدن است، بااین حال اینکه چقدر به این موضوع اهمیت می دهیم، بستگی به تخصیص بودجه به آن دارد. واقعیت این است که براساس مشاهدات، همچنان هنگام بودجه ریزی سهم فضای مجازی در حد نازلی قرار دارد.

تغییر سطح دسترسی به اطلاعات

امروزه دسترسی مشتریان به سطح و عمق اطلاعات زیاد شده، پس باید تأثیر آن را روی تبلیغات بسنجیم. طبق آموزه قبلی، تبلیغات باید ایجاز داشته باشد اما اکنون در تبلیغات باید به سمت محتوای دقیق و درست حرکت کنیم. در حال حاضر content  (محتوا) معنا پیداکرده است، یعنی تبلیغ باید محتوای دقیق و درست و نوآورانه داشته باشد. در فضای مجازی high touch (کلیک خور زیاد) بسیار مهم شده است و زمانی به این هدف می رسیم که از تمام ابزارها در فضای مجازی استفاده کنیم و تبلیغات را بسنده به فضای پیرامون و بنر نکنیم.

تغییر رفتار مصرف کنندگان

واقعیت این است که در حال حاضر دچار یک پارادایم در رفتار مصرف کننده شده ایم و رفتار مصرفی جامعه به سرعت از رفتار لمسی به رفتار مشاهده ای نزدیک می شود، به همین علت است که سایت هایی مثل دیجی کالا به موفقیت دست یافته اند. در تبلیغات و بازاریابی با احساس افراد سروکار دارید. در برهه های زمانی مختلف، اهمیت بعضی از حس ها تغییر پیدا کرده و در حال حاضر مشاهده و نگاه کردن اهمیت بالایی دارد و تأثیر آن در تبلیغات خود را به شکل مهم شدن محتوای بصری نشان می دهد. به طور مثال در حال حاضر ویدئو مارکتینگ به عنوان یک ابزار قدرتمند شناخته می شود.

 افزایش رفتار مقایسه ای

در پارادایم جدید، رفتار مقایسه ای به شدت افزایش پیداکرده است. مشتری درگذشته به سطح و عمق اطلاعات بالا دسترسی نداشت پس قدرت مقایسه بالایی نداشت، اما چون فضای مجازی عمق و وسعت اطلاعات را زیاد کرده، پس قدرت مقایسه را بالابرده که در مواقعی به نفع صنعتگر است و بالعکس. در حال حاضر در فضای مجازی با یک خریدار مقایسه گر سروکار دارید. این تغییر رفتار ایجاب می کند که در فضای تبلیغاتی به سمت تبلیغات مقایسه ای منصفانه حرکت کنیم.

با توجه به مطالب عنوان شده، نکته اساسی در پارادایم مواجهه با مشتریان این است که برای دیده شدن تبلیغات و جلب توجه دیگران نیاز به تغییرات اساسی و همگام شدن با خواست مخاطبان در فضای مجازی تبدیل به ضرورتی اجتناب ناپذیر شده است. برای تأثیرگذاری روی مخاطبان و دیده شدن محصول یا خدمت باید به رفتار مصرف کننده اهمیت داده و براساس خواست و نیاز آنها حرکت کنیم. درصورتی که خود را با تغییرات روزمره همگام و هماهنگ نکنیم به موفقیت نخواهیم رسید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wi5oPJCa
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
شماره 2840 روزنامه فرصت امروز قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات بازار / ۱۸ آذر ۱۴۰۴ تکنیک های تبلیغات ویدئویی: ویروس هایی که کمپین را نابود می کنند ثروت میلیاردرها به رکورد جدیدی رسید — نسل بعدی ابرثروتمندان با ارث تحول بزرگ در رباتیک: آینده از آنِ نرم افزارهای هوشمند است، نه سخت افزارهای سنگین بازگشت موج سرمایه گذاری به استارتاپ ها با تمرکز بر زیرساخت های هوش مصنوعی هویت برند در عصر دیجیتال قیمت دلار امروز سه شنبه ۱۸ آذر در کانال ۱۲۵ هزار تومان IBM در آستانه خرید میلیاردی Confluent برای تقویت زیرساخت داده و هوش مصنوعی قیمت خودرو های داخلی و مونتاژی در بازار / ۱۸ آذر ۱۴۰۴ Kalshi به ارزش گذاری ۱۱ میلیارد دلاری رسید؛ بازگشت قدرت به بازارهای پیش بینی مالی شاخص کل بازار بورس در کانال ۳.۵ میلیون واحد قیمت طلا و سکه امروز سه شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۴ سرمایه گذاری میلیارد دلاری SoftBank و انویدیا روی استارتاپ Skild AI در آستانه نهایی شدن قیمت دلار امروز بازار آزاد سه شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۴
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیکد تخفیف فیلیموبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارها
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d