شنبه, ۲۹ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Sat, 20 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل ونقل شرکت راه آهن جزئیات فاینانس 3 میلیارد یورویی آلمان و 10 میلیارد دلاری ژاپن را تشریح کرد و گفت که هم اکنون برای تامین سیستم های سیگنالینگ بخشی از شبکه ریلی از جمله خط آهن تهران - تبریز و لیزینگ ناوگان ریلی با تعدادی از شرکت های خارجی وار مذاکره شدیم.

به گزارش «فرصت امروز» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، نورالله بیرانوند با اشاره به جزئیات مذاکرات ایران برای اخذ فاینانس 3 میلیارد یورویی آلمان و 10میلیارد یورویی ژاپن اظهار داشت: فاینانس 3 میلیارد یورویی آلمان ها شامل یکسری بسته های پیشنهادی شامل پروژه های مختلف از جمله تامین لکوموتیو دیزل و برقی از شرکت زیمنس آلمان به علاوه تامین سیستم سیگنالینگ و ارتباطات خطوط پرسرعت و تامین ناوگان خط سریع السیر تهران-قم-اصفهان و لکوموتیو برقی راه آهن تهران - مشهد است.

وی افزود: البته آلمان ها پیشنهاد تامین واگن مسافربری را مطرح کردند که شرکت راه آهن پیشنهاد آنها را منوط به مشارکت برای تولید واگن در داخل کشور می داند، لذا تاکنون توافقی بر سر پیشنهاد آلمان ها حاصل نشده است.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل ونقل شرکت راه آهن گفت: پیشنهاد تامین مالی این مجموعه از پروژه ها توسط کنسرسیومی متشکل از بانک های آلمانی ارائه شده است که قرارداد تامین مالی برخی از این موارد نهایی شده و الباقی موارد در دست مذاکره قرار دارد.

بیرانوند در ادامه به تشریح جزئیات علاقه مندی ژاپن برای تامین فاینانس 10 میلیارد دلاری خاطرنشان کرد: مواردی که مربوط به پروژه های شرکت راه آهن می شود شامل مذاکره بر سر تامین سیستم های سیگنالینگ بخشی از شبکه ریلی از جمله خط آهن تهران - تبریز و لیزینگ ناوگان ریلی است که مسئله لیزینگ در مراحل اولیه قرار دارد.

وی یادآور شد: تاکید راه آهن بر مشارکت ژاپنی ها در پروژه راه آهن سریع السیر و سایر پروژه های زیرساختی شرکت راه آهن ایران در نقاط مختلف کشور است.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل ونقل شرکت راه آهن با اشاره به سهم قطارهای حومه ای از فاینانس های مذکور بیان داشت: طبق برنامه ششم توسعه شرکت قطارهای حومه ای تشکیل خواهد شد و شرکت راه آهن سرمایه گذاری در ساخت خطوط حومه ای جدید را به ژاپنی ها پیشنهاد داده است و مذاکرات همچنان ادامه دارد.

بیرانوند با بیان اینکه قرارداد برقی کردن راه آهن برقی گرمسار – اینچه برون نهایی شده است، گفت: آغاز عملیات برقی کردن این خط آهن در گرو توافقات بین  بانکی است که پس از نهایی شدن این توافق ها ظرف سه ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/V8aFrRxc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
قیمت طلا و سکه امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ ویزا و مسترکارت ۱۶۷.۵ میلیون دلار برای پرونده کارمزد ATM پرداخت می کنند شاخص کل بازار بورس به دنبال فتح کانال 4 میلیون واحد برنامه ریزی هوش مصنوعی در ایران؛ چگونه در شرایط تحریم تصمیم درست بگیریم؟ قیمت خودرو های پر تیراژ داخلی در اولین روز هفته شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ سونی کنترل «Peanuts» را گرفت؛ وقتی نوستالژی به دارایی استراتژیک تبدیل می شود قیمت دلار بازار آزاد امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ Resolve AI با ARR کم اما ارزش گذاری ۱ میلیارد دلاری؛ بازی جدید «اتوماسیون عملیات» قیمت خودرو های داخلی و مونتاژی در بازار / ۲۹ آذر ۱۴۰۴ Lovable و «ویب کدینگ»؛ جذب ۳۳۰ میلیون دلار برای ساخت نرم افزار با زبان طبیعی قیمت طلا ۱۸ عیار امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ چرا شکایت مشتری، بهترین هدیه برای رشد کسب و کار شماست؟ قیمت دلار امروز مرکز مبادله ارزی شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ قیمت خودرو های داخلی جهش ۱۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومانی را تجربه کردند بانک مرکزی به وسعت دادگستری
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانهکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه