یکشنبه, ۷ دی(۱۰) ۱۴۰۴ / Sun, 28 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

سودای بزرگی از مطالعات دانشگاهی در این مورد وجود دارد. همانطور که گفتیم تمایل ما ایستادگی بر این ایده است که تبلیغات موثرند؛ تبلیغات ما را ترغیب به انجام کاری می کنند. زندگی تشویق است. مردان و زنان به هم اظهار عشق می کنند و در فرآیندی آن را به هم نشان می دهند. متقاضی کار، در مصاحبه، خود را به بهترین شکل نشان می دهد. افراد قبل از فروش خانه شان آن را تمیز می کنند، رنگ می زنند و وقتی خریدار می آید بوی خوش چای در آن راه می اندازند و این کار کاملا طبیعی و قابل قبول است. عدم صداقت قابل قبول نیست و این در مورد تبلیغات نیز صدق می کند. تبلیغات موثر تبلیغاتی هساند که قانونی، مناسب و معقول، واقعی و حقیقی باشند، در غیر این صورت ابزاری برای شکایت است و گاهی از تبلیغات باید صرف نظر کرد.

به گزارش هورموند، تبلیغات با درک مردم در دوسطح، طرف است، عقلانی و احساسی، سمت چپ و راست مغز. افرادی که می گویند تبلیغات موثر نیست عقلانی اند و از سمت چپ مغز خود بیشتر استفاده می کنند و در برابر یک تبلیغ که جذبه احساسی دارد مقاومت می کنند.

تبلیغات بزرگ هر دو امر را انجام می دهند. برای مثال تبلیغاتی توسط ابود مید ویکرز برای رستوران سینس بری که می گفت غذای خوب سینس بری قیمت کمی دارد. این گفته ساده، هم عنصر احساسی و هم عقلانی را داراست. غذای خوب ایده احساسی است. در مورد حس عقلانی همه می دانیم چه منظوری دارد. بخش بسیار هوشمندانه تبلیغ این بود که تبلیغات در دو نیمه انجام می شد. غذای خوب در مجله ای نشان داده می شد که عکسش رنگی بود. عکس های زیبایی از دیوید ابوت نیز در آن بود. بخش هزینه کمتر در قسمت سیاه و سفید روزنامه و با جزییات غذای هر هفته آمده بود.

مقاله مرتبط: تبلیغات موثر

مسئله عقلانی و حسی بودن تبلیغات، مسئله زمان را هم شامل می شود، زیرا یکی ممکن است از دیگری پیشی بگیرد. برای نمونه می توان به بانتی شکلات نارگیلی شرکت مارس اشاره کرد. خواننده ها مطمئناا تبلیغات طولانی بانتی را به یاد دارند.

طعم بهشت که تصاویر جزایر دریای جنوبی و دختران سیاه پوست را به همراه داشت. بانتی برای حضور در بازار شیلی به این نتیجه رسید که مردم شیلی دریای جنوب را دوست دارند و تاهیتی یکی از جاهایی است که دوست دارند ببینند. بانتی از قبل سواحل گرمسیری را نشان داده بود و ۱۰ سال درباره نارگیل و شکلات صحبت کرده بود، نکته اینجاست که در ابتدا توضیحات عقلانی بیان شد و بعد احساسات درگیر شد. عقل دلیلی برای خرید ارائه می دهد. احساس باعث می شود از خرید محصول حس خوبی داشته باشید.

همانطور که اسکات بدبری، متخصص برندآفرینی و معلم اسبق مارکتینگ در شرکت نایک و استارباکس می گوید: داشتن کالا یا خدمتی عالی، کافی نیست. دنیا پر از کالاها و خدماتی است که به کار می آیند. باید کاری کنید که محصول تان حس مشتری را برانگیزد.

بیشتر درباره تبلیغات موثر بخوانید:

18 شیوه تبلیغات موثر

10 توصیه برای تبلیغات موثر

21 روش تبلیغ موثر در بازار رقابتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LylVguho
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانهکوچینگ چیستمشاور دیجیتال مارکتینگ
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه