دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 6 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون وزیر راه و شهرسازی دراجلاس گروه کاری حمل ونقل بین المللی در کریدور خلیج فارس - دریای سیاه (جنوب - غرب) از تصویب چارچوب کریدور ریلی جنوب -غرب خبرداد.

به گزارش «فرصت امروز» به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمدزاده، مدیرعامل راه آهن در اجلاس گروه کاری حمل ونقل بین المللی در کریدور خلیج فارس - دریای سیاه (جنوب - غرب) گفت: با تکمیل این کریدور برای ارتباط بین آسیای جنوب شرقی، هند، جنوب چین، روسیه، کشورهای اسکاندیناوی و شمال اروپا مسیری جذاب ایجاد کرده ایم که عبور از ایران بخشی از این مسیر است و این کشورها می توانند از طریق ایران به جنوب و شرق خزر و روسیه وصل شوند.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر تلاش شده تا بیشترین استفاده از کریدورهای ترانزیتی ریلی صورت گیرد، افزود: در کنار برگزاری اجلاس کارشناسی کریدور جنوب - غرب امیدواریم با فعال شدن کریدور خلیج فارس - دریای سیاه بخش قابل توجهی از بارها به سمت اروپا، از این کریدور عبور کند.

مدیرعامل راه آهن تصریح کرد: همچنین روز آینده جلسه ای با بخش خصوصی و تجار و صاحبان کالا از پنج کشور ایران، آذربایجان، لهستان، گرجستان و اوکراین خواهیم داشت.

به گفته وی بیش از این نیز با حضور پنج کشور مذکور درباره سازمان کریدور خلیج فارس - دریای سیاه و چارچوب های آن مباحث مطرح ودر حال حاضر سازمان این کریدور مصوب شده است و تمام تلاش ما پیگیری نظام فعال سازی و نظام های ایجاد تشویق برای جذب صاحبان کالا در کریدور خلیج فارس - دریای سیاه است.

مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه براساس مطالعات ظرفیت بار ترانزیتی کشور در سال ۱۴۰۰ باید بین ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تن باشد ابراز امیدواری کرد تا رقم ۳۰ تا ۴۰ میلیون تن پتانسیل روشنی برای بار ترانزیتی راه آهن ایران است.

وی به کریدورهای رقیب کریدور خلیج فارس - دریای سیاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مسیر عبور بار جنوب به شمال از طریق دریا بسیار طولانی است و ۴۵ تا ۵۵ روز زمان می برد. در حالی که با تکمیل کریدور خلیج فارس - دریای سیاه و با محوریت ایران این رقم ۱۴ روز خواهد بود.

محمدزاده از برگزاری جلسه باصاحبان کالا کشور هندوستان در راستای جذب کالا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: همچنین سایت مشخصی توسط کشورهای عضو برای کریدور خلیج فارس - دریای سیاه طراحی و تلاش کرده ایم با نظام تعرفه ای این کریدور را فعال کنیم.

به گفته وی ضروری است از سهم ۵میلیارد دلاری ترانزیت حداقل ۱۰درصد درآمد ارزی داشته باشیم. ضمن اینکه پتانسیل عبور بار بین جنوب و شمال ۷میلیون تن است که ۵۰درصد آن قابلیت عبور از ایران را دارد.

مدیرعامل راه آهن افزود: با تکمیل کریدور شمال - جنوب و جنوب - غرب تا یک میلیارد دلار درآمد ارزی پایدار خواهیم داشت و کریدور خلیج فارس - دریای سیاه در سال ۹۷ می تواند ۲۰ میلیون تن بار جابه جا کند و برای نظام تعرفه ای این مسیر تلاش کرده ایم قیمت ها را در راستای جذب صاحبان کالا به نرخ های دریایی نزدیک کنیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/b5loAqIO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه