شنبه, ۶ دی(۱۰) ۱۴۰۴ / Sat, 27 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

ممیزی برند

8 سال پیش ( 1396/8/16 )
 

متخصصان مارکتینگ برای آشنایی با میزان دانسته های مصرف کنندگان در خصوص برندها و محصولات با هدف اتخاذ تصمیمات استراتژیک در زمینه جایگاه سازی، باید با اجرای برنامه ممیزی برند، ساختار دانش مصرف کنندگان از برند خود را ارزیابی کنند. ممیزی برند عبارت است از بازبینی یکپارچه و همه جانبه برند با هدف شناسایی منابع ایجاد ارزش ویژه برای آن. در حسابداری، طرح ممیزی به مفهوم بازرسی سیستماتیک تمام اسناد و مدارک حسابداری سازمان توسط یک شرکت خارجی است. نتیجه این رسیدگی ها تعیین سلامت مالی شرکت در قالب گزارش بازرسی است.

به گزارش هورموند، این مفهوم می تواند در بحث مارکتینگ نیز مورد استفاده قرار گیرد. به  عبارت  دیگر، برنامه ممیزی مارکتینگ عبارت است از  «برنامه بازرسی یکپارچه، سیستماتیک، مستقل و دوره ای از محیط، اهداف، راهبردها و فعالیت های مارکتینگ با هدف شناسایی نقاط ضعف و قوت سازمان و توصیه برنامه ای شامل فعالیت های مختلف برای بهبود عملکرد مارکتینگ شرکت.»

این فرآیند در سه گام اصلی طراحی می شود که نخستین گام، ایجاد یکپارچگی میان اهداف، دورنما و رویکردها است. گام دوم، شامل جمع آوری داده هاست و گام سوم عبارت از آماده سازی و ارائه گزارش نهایی. این فعالیت متمرکز و درون سازمانی با هدف ایجاد اطمینان از کارایی و اثربخشی عملیات مارکتینگ شرکت انجام می شود.

از سوی دیگر، طرح ممیزی برند، طرح ارزیابی برون سازمانی و مشتری محور است که با هدف ارزیابی وضعیت سلامت برند و شناسایی حوزه های قوت و ضعف آن اجرا می شود و هدف نهایی آن، ارتقای سطح ارزش ویژه برند از دیدگاه سازمان، تمرکز بر محصولات و خدمات فعلی سازمان است و نیز مشتری ها و شیوه مارکتینگ و برند سازی برای آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از دیدگاه مصرف کنندگان نیز نگرش ها و باورهای عمیق آنان نسبت به برندها از تاثیرات چشمگیری برخوردار است.

طرح ممیزی برند می تواند جهت گیری های استراتژیک برند را مشخص کند و مدیریت ارشد سازمان باید شخصا عهده دار پیاده سازی این طرح باشد و هر زمان که ضرورت ایجاب می کند جهت گیری های استراتژیک سازمان را تغییر دهد. به  بیان  دیگر، مدیریت ارشد سازمان با اجرای طرح ممیزی برند درمی یابد که آیا برنامه ها و منابع ارزش آفرین برند سازمان از وضعیت رضایت بخشی برخوردارند؟ آیا تداعیات ذهنی مصرف کنندگان از برند، مثبت و مطلوب است و نیازمند تقویت بیشتر است؟ آیا برند، تمایز خود را با رقبا از دست  داده و نیازمند تعریف نقاط افتراق بیشتری است؟ چه فرصت های نهانی پیش روی برند سازمان قرار دارند و چه چالش هایی می توانند در آینده، ارزش ویژه برند سازمان را تحت تاثیر قرار دهند؟

در نتیجه اجرای این تحلیل های استراتژیک، مدیریت سازمان می تواند با طراحی و پیاده سازی برنامه های ممیزی برند به صورت مستمر و دوره ای  (مثلا به صورت سالانه یا شش ماه یک بار) به متخصصان مارکتینگ اجازه دهد تا همانند یک پزشک، انگشت خود را روی نبض برندهای شان قرار دهند تا بتوانند در آینده با پویایی و هوشمندی بیشتر آنها را مدیریت کنند. به  این  ترتیب، ممیزی برند یکی از پیش نیازهای اصلی در اجرای برنامه های مارکتینگ به شمار می آید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yzjHPGhc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانهکوچینگ چیستمشاور دیجیتال مارکتینگ
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه