دوشنبه, ۲۹ شهریور(۶) ۱۴۰۰ / Mon, 20 Sep(9) 2021 /
           
فرصت امروز

استراتژی محتوا اصولا با بازاریابی آغاز می شود، اما نباید در این مرحله متوقف شود. در حالت ایده آل تیم بازاریابی شما مرکز اصلی استراتژی محتوا مجموعه شماست، خصوصا زمانی که نوبت به تولید محتوای با کیفیت، جذاب و آموزشی و همچنین یافتن راه و روش هایی خلاقانه برای توزیع آن محتوا در بین مخاطبان خارجی و داخلی (شامل دپارتمان های داخلی خود سازمان) می رسد، تیم بازاریابی نخستین تیم مسئول در این عرصه است.

حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.

به گزارشibazaryabi ، واضح و روشن است که استراتژی محتوا می تواند به هر یک از کارکنان سازمانی در هر بخش برای رسیدن به اهداف تعیین شده برای آن بخش و نیز اهداف کلی سازمان اختیارات و خط مشی لازم را بدهد.

پنج دپارتمان سازمان شما که می توانند از استراتژی محتوا سود ببرند عبارتند از:

1- بازاریابی

در این دپارتمان، محتوا در مرکز هر هدف و هر تاکتیکی قرار دارد که قصد استفاده از آن برای رسیدن به آن هدف مورد نظر را دارید، بنابراین به شیوه های مختلفی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

- تولید سرنخ: می توان گفت چیزی در حدود 18 تا 25درصد از درآمد هر سازمان در هر فصل از محل تولید سرنخ هایی حاصل می شود که با محتوای تولیدی به وجود آمده اند. اگر شما از محتوا به منظور جذب، پرورش و نهایی کردن فرآیند فروش به سرنخ استفاده نمی کنید، پس در حال رها کردن درآمد و فرصت های بی شماری هستید.

- پرورش مخاطب: فارغ از اینکه سرنخ یا مشتری در چه مرحله ای از قیف فروش شما قرار گرفته است، باید از محتوا برای آموزش به وی استفاده کرد، خواه وی این محتوا را از طریق شبکه های اجتماعی ببیند، در ایمیل خود دریافت کند یا از نماینده فروش شما دریافت کند.

- بهینه سازی نتایج موتورهای جست وجو: امروزه هر سازمانی باید به منظور اطلاع داشتن از روش های دریافت محتوا توسط مخاطب، اطلاعات جامعی در رابطه با سئو داشته باشد، چرا که تولید محتوای منحصر به فرد می تواند موجب بهبود نتایج جست وجو، رتبه و حتی قابلیت دیده شدن در فضای آنلاین شود.

2- فروش

شاید پیش از این اقدام به تهیه و تولید محتوای مورد نیاز در حوزه فروش در قالب محصول، اطلاعیه، بروشور، خلاصه اطلاعات مقایسه محصول، کوپن های تخفیف و… کرده باشید، اما باید به مرحله ای فراتر از فروش بیندیشید و آن هم رهبری فکری سازمان است، چرا که 45درصد از تصمیم گیرندگان و 48درصد از مدیران اجرایی اعتقاد دارند که رهبری فکری شرکت به طور مستقیم بر فرآیند فروش و خرید تأثیرگذار است. در واقع محتوای شما به شدت بر عملکرد تیم فروش تأثیر گذار است، بنابراین باید محتوای آموزشی لازم را در اختیار تمام نمایندگان فروش قرار داده و از آنها بخواهید که به دو شیوه زیر از آنها استفاده کنند.

- تماس با مراجعه کننده: خواه از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی یا هر رسانه دیگری با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید؛ محتوای آموزشی به شدت در شعله ور کردن علاقه مخاطبان تأثیرگذار است.

- پرورش سرنخ: وقتی سوالی توسط یک مشتری بالقوه از نماینده فروش شما مطرح می شود، محتوای آموزشی مناسب از پیش تهیه شده در ارائه پاسخ صحیح و کوتاه کردن زمان مکالمه و بالا بردن میزان رضایت مخاطب بسیار تأثیرگذار است.

3- منابع انسانی

محتوای تولیدی شما اگر بخشی جدانشدنی از فرآیند استخدام سازمانی شما باشد، در واقع تمام سازمان شما از آن نفع می برند.

- استخدام: اگر می خواهید متقاضیانی به سازمان برای استخدام مراجعه کنند که ارزش های مشترکی با شما دارند، محتوایی تولید کنید که این ارزش ها را به خوبی بازتاب دهند. این گونه متقاضیان بهتر متوجه می شوند که آیا این سازمان محل مناسبی برای آنها است یا خیر؟

- ارزیابی: برای آن دسته از متقاضیانی که مرحله اول مصاحبه تلفنی را پشت سر گذرانده اند، بخشی از محتوای خود را پیش از مصاحبه حضوری ارسال کنید. اینکه آنها زمانی را به مطالعه آن اختصاص دهند یا خیر نکات خوبی را به شما نشان می دهد.

- آموزش: زمانی که این افراد جذب شرکت شما می شوند، محتوای بیشتری را در رابطه با شرکت و صنعت خود برای آنها ارسال کنید. این گونه آنها را برای ماه های اول همکاری با خودتان آموزش داده اید.

4- سطح مدیران عامل و اجرایی

شرکت ها به نوبه خود ایده ای ندارند، اما انسان ها صاحبان ایده هستند.

پشت سر هر برندی افراد زیادی وجود دارد که آن برند را رهبری کرده و به آن قدرت می دهند و این بدان معناست که در پشت محتوایی که تولید می کنید هم باید افرادی مشغول فعالیت باشند.

شاید بسیاری از افراد این سازمان ها در واقع شامل مدیران عامل، موسسان، روسا و … باشد. هر کسی که به این منظور انتخاب شود، محتوای وی می تواند با تسهیل امور زیر به رهبری سازمان کمک کند.

- ارتباطات با مخاطبین: افرادی که محتوای شما را می خوانند، اگر بدانند که در پشت این محتوای افرادی از جنس خودشان قرار دارد، بهتر با شما، محتوا و در مجموع سازمان ارتباط برقرار می کنند. به عبارتی با شناساندن خودتان به محتوا و سازمان شخصیت می دهید.

- فرصت های شراکت و همکاری در بازاریابی: دیده شدن و شناخته شدن افراد پشت صحنه به نفع برند تمام می شود. به طور کلی مخاطبان خیلی بهتر با یک فرد ارتباط برقرار می کنند تا تعدادی کلمه که بر یک صفحه نقش بسته اند.

- روابط سرمایه گذار: اگر شرکت در پی جذب سرمایه و سرمایه گذار است، این افراد سرمایه گذار در اغلب موارد در پی شناختن افراد رهبری کننده سازمان هستند. بنابراین محتوایی که به شناسایی رهبری فکری سازمان و تخصص مدیران آن کمک کند، در چنین موقعیت هایی، برای سازمان یک فرصت در نظر گرفته می شود.

5- خدمات مشتری

اغلب بازاریابان و تیم های تابعه آنها در پی استفاده از محتوا برای جذب مشتریان هستند، اما فراموش می کنند از محتوای تولید شده برای ارائه خدمات به مشتریان قبلی استفاده کنند، بنابراین اگر بتوانید محتوای خود را به دست مدیران خدمات مشتریان یا نمایندگان خود برسانید، می توانید مانع بسیار از مشکلات و چالش هایی شوید که آنها هم مانند تیم های فروش با آن روبه رو هستند.

- کارایی: گاهی مشتریان شما سوالاتی تکراری را مطرح می کنند، البته گاهی هم این سوالات بسیار خاص و تخصصی هستند که نیاز به پاسخ های دقیقی دارند. در هر حالت در صورت دسترسی داشتن مدیران این بخش ها به محتوای تولیدی شما، رفع شدن مسئله برای همه اشخاص درگیر در این فرآیند ساده تر می شود.

- حفظ و نگهداری مشتری و فروش دیگر محصولات و خدمات به وی: این شیوه استفاده از محتوا باعث ایجاد رضایت در مشتری، حفظ وی و همچنین فروش محصولات و خدمات بیشتر به وی می شود.

با آموزش مستمر به آنها و نشان دادن اینکه شما درک درستی از علایق آنها دارید، می توانید ارزش های بهتر و بیشتری نسبت به انتظار آنها ارائه و این گونه آنها را به خرید بیشتر از خودتان تشویق کنید.

اگر بدنبال تیم برای تولید محتوا هستید اینجا را کلیک کنید. تیم تخصصی روزنامه فرصت امروز در خدمت شماست

همه مطالب سایت درباره بازاریابی محتوا

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Vb6dY2sQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه