پنجشنبه, ۴ دی(۱۰) ۱۴۰۴ / Thu, 25 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

جایگاه سازی برند از فعالیت های مهم یک شرکت به حساب می آید. در این مطلب به نقل از ibazaryabi ، چهار راهکار کلیدی برای داشتن یک جایگاه قدرتمند معرفی می شود: 

1- بازار تخصصی خود را پیدا کنید. آیا رقبای شما در یک بازار به صورت تخصصی فعال هستند یا در چند بازار به صورت عمومی فعالیت می کنند؟ آیا به هر حال فعالیت آنها به چشم می آید؟ برای به چشم آمدن در برابر آنها و متخصص جلوه کردن، چه فرصت هایی در اختیار دارید؟ شرکت شما چه کاری را بهتر از دیگران انجام می دهد؟


2- تا جای امکان با آن تعداد از مشتریان و مراجعین در دسترس خود گفت وگو کنید تا ببینید آیا کسب وکار شما از نظر آنها قابل اعتماد است یا خیر؟ اطمینان کسب کنید که حتما برای خدمات شما تقاضایی وجود داشته باشد.

3- یک بیانیه خلاصه و کوتاه در حد یک یا دو جمله در رابطه با جایگاه خود تهیه کنید که به خوبی بیان کند مشغول چه کاری هستید و چه هدفی را دنبال می کنید. سپس بر همین اساس از خودتان بپرسید چرا یک مشتری باید اهمیت دهد؟

4- به راه و روش هایی فکر کنید که با استفاده از آنها قادر به ایجاد تضاد بین خودتان با رقبا در بازار هستید. می توانید از پیام رسانی، خدمات منحصر به فرد یا طراحی برای متمایز ساختن کسب وکار خود استفاده کنید؟

جایگاه یابی عالی

خب حالا با تمام این توضیحات جایگاه یابی اصلا یعنی چه؟ فراموش نکنید که همواره قوی ترین جایگاه بر پایه تقلیل و اختصار شکل می گیرد. مردم عموما به صورت ناخودآگاه برند ها را در طبقات مختلف دسته بندی می کنند. آن دسته از برندهایی که در رده های بالاتر قرار می گیرند، به داشتن ایده های ساده معروف هستند. در حقیقت، برندهای برتر در اغلب این دسته ها و طبقه ها را اغلب می توان در یک کلمه یا عبارت کوتاه خلاصه کرد:

- فِدِکس کسب و کار تحویل بسته را با انقلابی بزرگ همراه ساخت، چراکه با کلمه «شبانه» یا «در مدت یک شب» مترادف شد.

- تسلا اعتبار خود را بر اساس دو ایده استوار کرد: «خودروهای برقی» و «سَبک»

- چه شرکتی در بازار محصولات مصرفی الکترونیک به داشتن «نوآوری» دیدنی و جذاب معروف شده است؟ بدون شک، اپل.

- شرکت مشاوره مدیریت مک کنزی برای «باهوش بودن» به اعتباری حسرت برانگیز دست یافته است.

هر قدر بیشتر قادر به ساده سازی جایگاه خود باشید، این جایگاه از قدرت بیشتری برخوردار می شود.

مشکل جایگاه یابی خدمات و محصولات حرفه ای

متأسفانه برخی از شرکت ها، خصوصا در حوزه خدمات حرفه ای بر پایه پیچیدگی شکل گرفته اند.

ماهیت سفارشی و شخصی سازی شده خدمات آنها به گونه ای است که تعریف کردن آنها را سخت و دشوار کرده است.

زبانی که برای حوزه آنها استفاده می شود، خیلی فنی و متکلف است. خب، حال چطور می توان یک کسب وکار پیچیده و چندمنظوره را ساده سازی کرد؟

پاسخ به این پرسش در پرده بر داشتن از هدف اساسی و بنیادین این شرکت است. در این باره باید پرسش هایی از این قبیل مطرح شود:

- مزیت اصلی که فراهم می کنید، چیست؟

- زمانی که یک رویداد یا مراسم به پایان می رسد، به چه هدفی دست یافته اید؟

برای آنهایی که جرات و توان خلاصه کردن خدمات خود در حد یک خمیره ساده را دارند، بازارهای جدید و قدرتمند یکی بعد از دیگری رخ می کند.

پس. . . چه چیزی یک به یک برند قدرت می دهد؟ هر چه که هست با جایگاه یابی آغاز می شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wjNdIQam
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
راهنمای بقا و پیشرفت در برابر یک مدیر سمی پازل آپدیت محصول: راهنمایی برای کارآفرینان قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات بازار / ۳ دی ۱۴۰۴ یک نمونه روشن از «استارتاپِ صنعتی»: Naxatra Labs برای موتورهای EV سه میلیون دلار جذب کرد قیمت دلار امروز بازار آزاد چهارشنبه ۳ دی در کانال ۱۳۶ هزار تومان انتخاب اهداف هوشمند: تعیین مسیر موفقیت برند مالدیو؛ جزیره‌ای که هر مسافر آرزوی دیدنش را دارد Nu Quantum سری A با ۶۰ میلیون دلار؛ فشار برای تجاری سازی «خطایابی کوانتومی» بالا می رود قیمت خودرو های داخلی و مونتاژی در بازار / ۳ دی ۱۴۰۴ میلیاردر فرانسوی وارد Treasury Wine شد؛ بازار با جهش قیمت واکنش نشان داد رشد اقتصادی آمریکا در فصل سوم قوی تر شد؛ مصرف کننده هنوز موتور است قیمت طلا و سکه امروز چهارشنبه ۳ دی ۱۴۰۴ اویو دوباره به IPO نزدیک تر شد؛ مجوز سهام داران برای جذب ۷۴۲ میلیون دلار شاخص کل بازار بورس کانال ۴ میلیون را فتح کرد Motive Technologies برای IPO آمریکا پرونده داد؛ AI برای مدیریت ناوگان به بورس نزدیک می شود
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانهکوچینگ چیستمشاور دیجیتال مارکتینگ
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

toto

situs toto

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d