شنبه, ۱۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 4 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

در تمامی کلاس ها یکی از این افراد دیده می شود؛ کسی که اولین نفر دستش را بالا می برد، به همه سؤالات پاسخ صحیصح و در آخر یک پروژه علمی فوق العاده نیز ارائه می دهد؛ نمونه بارز یک فرد پرتلاش.

شاید شما رفتار این گروه از افراد را مورد تمسخر قرار می دادید، اما بیایید صادق باشیم: هرگاه معلم کاری خاص یا قصد اعطای پاداش یا تشویق ویژه ای را داشت، مخاطب او همواره همان فردی بود که از انتظارات پیشی گرفته بود. ظاهرا دفتر کار هم چندان از این قاعده مستثنا نیست. زمانی که می خواهید خود را لایق جلوه دهید، باید این گونه عمل کنید. البته که نباید فرد آزار دهنده ای باشید که به دنبال جلب توجه و فخرفروشی است، بلکه باید ارزشمندی خود را با تأثیری واقعی روی تیم نشان دهید. حال چگونه باید این کار را انجام داد؟ برای شروع، به شما چهار روش برای پیشی گرفتن از انتظارات در جایگاه و محیط شغلی ارائه می دهیم.

1- عکس العمل ها را به عمل تبدیل کنید

یکی از چشمگیرترین اقداماتی که در جایگاه شغلی قادر به انجام آن هستید، تلاش مداوم برای رشد است. برای این کار، از توجه به بازخوردهایی که از مدیر و همکاران خود دریافت می کنید آغاز و از این بازخوردها استفاده کنید. زمانی که مدیر شما به صورت گذرا اشاره می کند که فهرست گزارشات را فراموش کرده اید و یا در ارائه خود کمی خجالتی به نظر می آمدید، این اطلاعات را برای بعدها ذخیره کنید. دفعه بعد که مأموریتی مشابه به دوش شما گذاشته شود، می توانید از بازخوردهای پیشین استفاده کنید و اصلاحات لازم را انجام دهید. هم زمان با رشد شما، مدیرتان از استفاده صحیح شما نسبت به بازخوردها تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و به این نتیجه خواهد رسید که دیگر لازم نیست به فکر اصلاح کار یا نگران سپردن جلسه ای مهم به شما باشد.

مطلب مرتبط: ارتقای شغلی

2- نیازها را پیش بینی کنید

جمله «اتفاقا این کار را شروع کرده ام» به گوش مدیرتان بسیار شیرین خواهد آمد. این جمله بدین معناست که به جای منتظر ماندن، به فکر افتاده و دست به عمل زده اید. هرچند خواندن ذهن مدیرتان در تمامی شرایط کاری امکان پذیر نخواهد بود، اما می توانید برای پیش بینی نیازها از تفکر راجع به پروژه های پیشین خود استفاده کنید. آیا زمانی که گزارش ماهانه خود را ارائه می دهید، مدیرتان از شما می پرسد آیا می توانید برخی از این اعداد را به شکل نمودار درآورید؟. اگر این گونه است، این بار نمودارها را تکمیل کنید و همراه با گزارش ماهانه ارائه دهید. آیا هفته آینده تصمیم به به روزرسانی نرم افزاری را دارید؟ بنابراین باید جدیدترین کارمندان دپارتمان خود را آماده دریافت هجومی از تماس ها کنید. به جای این که منتظر درخواست مدیرتان بمانید، خودتان مسئولیت اطلاع رسانی و آموزش کارمندان را برعهده بگیرید.

3- ایده های خود را ارائه دهید

اگر ایده ای دارید که به افزایش بهره وری کمک خواهد کرد، به شما و هم تیمی های تان در انجام هرچه بهتر وظایف یاری خواهد رساند و یا به ترقی مالی شرکت خواهد انجامید، قطعا مدیرتان نیز علاقه مند به شنیدن آن است. اما برای اینکه شما و ایده تان هرچه بیشتر متمایز به نظر بیایید و بتوانید آن را به مرحله اجرا برسانید، ایده خود را به همراه برنامه و نقشه ارائه کنید. من کارمندانی دارم که معمولا به صورت گذرا می گویند ما واقعا باید این رویه را بهبود بخشیم. اما دلیل اصلی که آن رویه هیچ گاه اصلاح نمی شود، این است که هیچ کس پیشنهادی جدی درباره چگونگی این کار ارائه نمی دهد. اگر ایده ای را به همراه برنامه و نقشه ارائه کنید، به تیم و مدیر خود نشان داده اید که آماده و خلاق هستید و خود را وقف رشد مداوم کرده اید. علاوه بر این، چنین ایده هایی شانس بسیار بیشتری برای تبدیل شدن به واقعیت را دارند.

4- به خودتان سختی دهید

احتمالا داستان های عجیبی راجع به خدمات رسانی به مشتریان به گوش تان رسیده است. به عنوان مثال استیک فروشی که برای یک مسافر خسته، پس از پروازی طولانی غذا ارسال کرد، تنها به این دلیل که او چندساعت قبل در توییتر نوشته بود که دلش استیک می خواهد، یا مغازه ای که پیشنهاد داد محصولاتش را به در خانه یک کهنه سرباز جنگ جهانی دوم که به علت بارش برف نمی توانست از خانه خارج شود، ارسال کند. این در حالی بود که این مغازه اساسا خدمات ارسال محصول نداشت.

احتمالا هم اکنون با خود فکر می کنید، من اجازه انجام چنین کارهایی را ندارم. اما منابع شرکت تان در هر وضعیتی که باشد و هرقدر آزادی عمل در تعامل با مشتریان و همکاران تان داشته باشید، باز هم می توانید کمی به خودتان سختی دهید و تعاملات تان را با مشتریان به یاد ماندنی سازید. اگر مشتری در ساعت 4:50 تماس می گیرد، تلفن را جواب دهید؛ حتی اگر تمایل دارید آن را نادیده بگیرید، وسایل تان را جمع کنید و به خانه بروید. اگر یکی از مشتریان درخواستی دارد که کمی غیرعادی ا ست، به جای اینکه بگویید متأسفم، کاری از دست من ساخته نیست. قانون شرکت این گونه است، به راه حلی در راستای عملی کردن درخواست او فکر کنید. اگر این حد از تعهد را بروز دهید، دیگران نیز متوجه آن خواهند شد.

اگر شما همواره این موارد را با زندگی کاری روزمره خود درآمیزید، به سرعت پیشرفت خواهید کرد و به جای اینکه راه خود را به سختی به سمت ترفیع باز کنید، به عنوان کارمندی که خواهان دیدن موفقیت تیمش است، شناخته خواهید شد.

منبع : themuse
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9KqdhGIj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه