رقابت همواره مثبت است. هم برای مصرف کنندگان که خدمات را با قیمت کمتری به دست می آورند و هم برای صاحبان کسب و کار که خلاقیت و افزایش کیفیت محصولات شان را به همراه دارد. از زمانی که خدمات مخابراتی کشور خصوصی شد و تعداد اپراتورها در کشور بیشتر و رقابت بین آنها داغ تر شد، مخاطبان آنها از مزیت های واقعی ایجاد رقابت در یک صنعت به خوبی بهره بردند. درست از همین زمان بود که سرویس های متنوع و جذاب با نام های مختلف جای خود را در میان مصرف کنندگان باز کرد. این روند تاکنون ادامه داشته و هر روز شاهد خدمات شگفت انگیزتری هستیم تا جایی که ممکن است در آینده با پیشنهادهایی مواجه شویم که نتوانیم حتی باورشان کنیم، اما واقعیت این است که رقابت در بخش خصوصی مزایای فوق العاده ای را به همراه دارد.
آفرهای جذاب یک سیاست برد-برد است زیرا ضمن اینکه برای مشترکان مزیت اقتصادی بودن استفاده از موبایل را به همراه دارند، می توانند با ترغیب بیشتر کاربران به استفاده از خدمات تلفن همراه، درآمدهای اپراتورهای موبایل را نیز افزایش دهند. انتخاب دقیق و با آگاهی، باخبر بودن از مزایا و معایب و نیازسنجی درست، اصولی است که باید برای خرید یک طرح از آنها استفاده کنیم.
نکته مهم در این زمینه انتخاب درست سرویس ها در زمان های مختلف است. هدف و مخاطبان هر سرویسی متفاوت است و اپراتورها یا به صورت دائمی و یا به بهانه های مختلف در هر زمان گروهی از مخاطبان را مد نظر قرار می دهند، بنابراین خیلی مهم است که همواره پیشنهادهای دائمی و زمان دار اپراتورها را دنبال و ابتدا بررسی کنید که سرویس های ارائه شده برای شما مناسب است یا خیر. اگر طرح را مناسب خودتون تشخیص دادید حتما از آن استفاده کنید چون هدف نهایی آن جلب نظر شما و پرداخت هزینه کمتر توسط شماست.
در همین راستا همراه اول از مدتی پیش سرویس جدیدی به نام «مدار فیروزه ای» ارائه کرده است. هدف از این خدمت تازه، تشویق افراد به استفاده بیشتر از خدمات همراه اول است. در سرویس «مدار فیروزه ای» هر مشترک بسته به موقعیت زمانی و مکانی اش در شبکه پیشنهاد متناسب و به صرفه در آن موقعیت را دریافت می کند. در این سرویس بسته های ساعتی با قیمت بسیار باصرفه ارائه می شوند و به این ترتیب افراد رغبت بیشتری برای استفاده از خدمات مختلف مانند دیتا و مکالمه درون شبکه خواهند داشت و می توانند در ساعات مختلف از این بسته ها استفاده کنند.
اما چرا همراه اول نام مدار فیروزه ای را برگزیده است. فیروزه در نزد ایرانیان همواره ارزش و جایگاه خاصی دارد. فیروزه، این گوهر زیبا را برخی سمبل موفقیت و شادکامی و آینده نیک دانسته اند که برای دارنده اش سلامت، زیبایی و عشق را به ارمغان می آورد. رنگ و زیبایی این سنگ از دیرباز مورد توجه جهانیان بوده است. از زمان های دور، نیشابور ایران مهد این گوهر گرانبها بوده است و سال های سال این سنگ با دستان هنرمندان فیروزه تراشان نیشابوری زینت بخش جواهرات بوده است.
شاید به همین دلیل است که همراه اول برای این کمپین خود نام «مدار فیروزه ای» را انتخاب کرده است. زیرا خواسته که با آرامش از خدمات همراه اول بهره مند شوید و نگران هزینه های مکالمه و استفاده از دیتا نباشید. مدار فیروزه ای شما را در مسیر موفقیت و آرامش قرار می دهد. اگر شما هم خواستید می توانید در این مدار قرار بگیرید.
مبنای این طرح برای همراه اول نیز همان سیاست کلی و قدیمی «سود کم و فروش زیاد» است. تجربه فرهنگی ما نشان داده است که مردم از اینگونه خدمات استقبال خوبی می کنند و به همین دلیل نیز همراه اول نیز در کمپین های مختلف به اشکال مختلف از این سیاست محبوب بهره می برد.
جزییات کمپین
بسته های مدار فیروزه ای بسته های دیتا و مکالمه کوتاه مدت (ساعتی) هستند که قیمت آنها در ساعات و مکان های مختلف شبکه همراه اول متفاوت خواهد بود. برای آگاهی از بسته های پیشنهادی خود کافی است #۱۲۱* را شماره گیری کنید.
اپلیکیشن مدار فیروزه ای نیز برای آگاهی از بسته های پیشنهادی در هر ساعت در دسترس قرار دارد که می توانید به آدرس dts.mci.ir مراجعه کنید، اما برای استفاده از طرح مدار فیروزه ای همراه اول توجه به چند نکته را به شرح زیر ضروری تشخیص داده است:
این بسته ها برای همه مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول قابل فعال سازی هستند.
این بسته ها قابلیت رزرو ندارند و برای فعال سازی بسته مدار فیروزه ای بعدی باید تا اتمام قبلی (اعتبار زمانی یا حجم بسته، هر کدام که زودتر اتفاق افتد) صبر کرد، اما محدودیتی از نظر تعداد بسته های قابل فعال سازی در یک روز وجود ندارد.
شایان ذکر است که بسته دیتای مدار فیروزه ای و بسته مکالمه مدار فیروزه ای به صورت همزمان قابل فعال سازی است، اما دو بسته دیتای مدار فیروزه ای یا دو بسته مکالمه مدار فیروزه ای خیر. (در هر زمان حداکثر یک بسته مدار فیروزه ای دیتا و یک بسته مدار فیروزه ای مکالمه قابل فعال سازی است.)
اولویت مصرف بسته های مدار فیروزه ای از همه بسته های فعلی بالاتر است (به علت اعتبار زمانی کوتاه آنها).
با توجه به اینکه این بسته ها قابلیت رزرو ندارند، مشترکانی که قبلا بسته نداشته اند باید در مدیریت مصرف خود پس از اتمام بسته مدار فیروزه ای دقت فرمایند، چراکه پس از اتمام بسته مدار فیروزه ای، مصرف ایشان با تعرفه عادی محاسبه خواهد شد.
منظور از مکالمه در بسته های مکالمه فیروزه ای مکالمه درون شبکه است و مکالمات خارج شبکه با تعرفه عادی محاسبه می شود.
کد های دستوری این طرح به شرح زیر است: