پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 16 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

برای رهبران و کارآفرینان کسب و کار های کوچک، انجام فهرست کارهای ضروری بازاریابی می تواند به شما این احساس را دهد که در حال باختن یک بازی پرهیجان (و پرخطر) ضربه به موش کور (wack-a-mole) هستید. بعد از تکمیل هر مورد، دو یا سه مورد دیگر پدیدار می شود و اولویت بندی کارها در زمانی که همه آنها برای رسیدن تان به هدف ضروری هستند، کمکی نمی کند. خوشبختانه راهی برای بهبود چشمگیر بهره وری بازاریابی شما و دست یافتن همزمان به نتایج مورد نیاز برای ایجاد یک کسب و کار موفق وجود دارد.

اتوماسیون را وارد کنید

امروزه فناوری اتوماسیون می تواند به شما کمک کند تا به کارهای مهم توجه کنید و همزمان به نرم افزار رایانه امکان رسیدگی به کارهای سخت را می دهد. شما هنوز هم نیاز خواهید داشت که محتوایی خلق کنید تا بتواند مشتریان احتمالی را از میان قیف فروش (sales funnel) عبور دهد، اما شمار زیادی از کارهای زمانبر و تکراری را می توان به طور خودکار انجام داد.

شما به جای سپری کردن یکی دو بعد از ظهر در هفته برای عمل کسل کننده ورود داده ها، با این نرم افزار رایانه می توانید همان کار را همزمان با ارسال پیام به حساب های شبکه های اجتماعی طبق برنامه انجام دهید و در زمانی که خریداران احتمالی اقدامات خاصی صورت می دهند، به طور خودکار از طریق ایمیل در موردشان اطلاعات کسب کنید.

براساس وب سایت استاتیستا دات کام (Statista. com)، انتظار می رود که هزینه اتوماسیون بازاریابی در جهان تا پایان سال 2018 از 32میلیارد دلار فراتر رود. همان طور که راه حل های بیشتری خلق می شوند و رقابت در این فضا افزایش می یابد، فروشندگان توجه خود را به افزایش دادن بازدهی اطلاعات (ROI) برای مشتریان خود معطوف کرده اند. از آنجا که هزینه کل مالکیت نرم افزار اتوماسیون بازاریابی نسبتا کم است، احتمالا رقبای شما همین حالا در حال استفاده از آن هستند یا بررسی دقیق راه حل های مختلف موجود را شروع می کنند.

برای اتوماسیون صبر نکنید

هر چه زودتر از اتوماسیون استفاده کنید، به خاطر صرف زمان برای مسائل مهم زودتر به بازدهی می رسید. برای اجرای راه حل اتوماسیون مناسب، از این مراحل پیروی کنید.

1. نرم افزاری مناسب با صنعت خود بیابید

بسیاری از راه حل های اتوماسیون ویژه صنعت خاصی خواهند بود، همانند ورود اخیر اَپ ایم بِیس (Aimbase) گروه بازاریابی آوالا (Avala Marketing Group) به بازار، که برای تولیدکنندگانی طراحی شده است که با شبکه های فروشندگان کار می کنند و نیاز به مدیریت طرح های ابتکاری دارند تا مشتریان احتمالی جدید را جذب و با نظرسنجی ها و بازاریابی پس از فروش از آنها اطلاعات کسب کنند. بسته به صنعتی که در آن فعالیت دارید، نرم افزارهای واسط برنامه نویسی کاربردی باز (open API software) همچون اتوپایلت (Autopilot) می توانند ایده آل باشند، چراکه از گزینه های قابل تنظیم برخوردارند. با نرم افزار واسط برنامه نویسی کاربردی باز می توان یک اپ را اجرا کرد که از بینش های قابل پیش بینی برای یافتن سرنخ ها در پایگاه داده تان استفاده می کند. این نرم افزار حتی یک پنجره تبلیغاتی ایمیل شخصی خواهد ساخت یا سرنخ ها را به سمت نمایندگان فروش تان هدایت خواهد کرد.

مطلب مرتبط:چرا ایجاد روابط همان راز بازاریابی است که هیچ کس درباره اش حرف نمی زند

2. مشترکان (subscribers) خود را تفکیک کنید

فرض کنید که در فهرست ایمیل شما، نام 1000 مشترک وجود داشته باشد. این خبر خوبی است! مشکل اینجاست که شما نمی توانید یک ایمیل مرتبط با همه آنها ارسال کنید. در عوض بهتر است مخاطبان خود را براساس مکان شان در کانال فروش تفکیک کنید. ثبت نام کننده های جدید ایمیل، هنوز هم مشتریان احتمالی محسوب می شوند، بنابراین هفته ای یک بار ایمیل معرفی و شاید خبرنامه دریافت خواهند کرد. اگر آنها روی گزینه ای کلیک کنند، تبدیل به سرنخ های گرم (warm leads) می شوند که آغازگر زنجیره مخاطبان متفاوتی است که حتی احتمال دارد شامل تماسی از نماینده فروش تان باشد. نرم افزار اتوماسیون بازاریابی می تواند به شما کمک کند تا انواع مختلفی از سرنخ ها را شناسایی کنید و سپس مراحل بعدی مخصوص به خود را انجام دهید.

3. بهترین تکنیک تولید سرنخ خود را مشخص کنید

چه چیزی در کسب و کار تان شما را به نتیجه می رساند؟ زمانی که یک مشتری برای دریافت خبرنامه ثبت نام می کند، کدام ایمیل دارای بهترین عملکرد از لحاظ دانلودهای گزارش مشکل و راه حل (whitepaper downloads)، تبدیل ها، درگیری کلی، یا هر معیار مهم دیگری برای شما است؟ موثرترین تکنیک تولید سرنخ را براساس بینش هایی مشخص کنید که قبلا از تلاش های بازاریابی تان گردآوری کرده اید و برای اجرای آن تکنیک از اتوماسیون استفاده کنید. مثلا اگر بیشترین مشتری را از طریق تلفن تبدیل می کنید، در خبرنامه ایمیل شما چه بسا با فرصت دادن به مشتریان برای درخواست اطلاعات تخصصی تر، باید برقراری تماس های تلفنی به نمایندگان فروش تان را مورد توجه قرار دهید.

4. تلاش برای اتوماسیون را تجزیه و تحلیل کنید

راه اندازی یک راه حل اتوماسیون، صرفا نخستین گام در فرآیند بهسازی دایمی است. جهت تعدیل و تنظیم استراتژی و ارائه نتایج بهبود یافته لازم است که عملکردهای مختلف اتوماسیون شده را تجزیه و تحلیل و معیارهای موجود در نرم افزار خود را برای پیگیری پیشرفت خود بررسی کنید. در نهایت تشخیص موفقیت راه حل اتوماسیون شما، به اهداف خاص شرکت و بازدهی اطلاعات تان بستگی خواهد داشت.

در هر روز همیشه 24 ساعت وجود خواهد داشت که برای صاحبان و کارآفرینان کسب و کارهای کوچک خبر ناامیدکننده ای است. تمام کاری که می توانید انجام دهید، استفاده مفید از زمان تان در حد امکان است. زمانی که شما یک گروه کامل در اختیار دارید که خود را وقف بازاریابی کرده اند، تفویض کارها به صورتی که به شما امکان تمرکز روی تصویر بزرگ تر را دهد امکانپذیر است، اما انجام همزمان مسئولیت های کامل بازاریابی در زمانی که رئیس یک شرکت کوچک هستید، عملی فوق العاده دشوار است. خوشبختانه نیازی به این کار ندارید. مهم نیست در چه صنعتی فعالیت می کنید، برای ارائه نتایج هماهنگ از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی استفاده کنید که شما را برای پس گرفتن روز خود توانمند می سازد.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uFZrBsSi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگان
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه