یکشنبه, ۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

این روزها همه جا پر از بلاگرهایی است که ادعای شان سر آدم را درد می آورد. اگر زمانی ستاره های سینما هوش از سر تیم های بازاریابی می بردند، حالا این نقش برعهده بلاگرها افتاده است. البته خیلی از بلاگرها کسب و کار شخصی خودشان را دارند و اصلا به همکاری تبلیغاتی با بقیه توجه نمی کنند. با این حال چنین نکته ای چیزی از اعصاب خُردکنی بلاگرها کم نمی کند. در این میان کسانی که کارشان با بقیه متفاوت است، حسابی نظر کاربران را جلب می کنند. 

ما در این مقاله دنبال جوابی درست و حسابی برای یک سوال ساده هستیم: چطور می شود از یک بلاگر خوب تبدیل به بلاگری عالی شویم؟ 

از بلاگر خوب به بلاگر عالی

احتمالا شما هم یکی دو تا بلاگر دم دست تان دارید که نه تنها عاشق محتوای شان هستید، بلکه کارشان را هم تحسین می کنید. آیا تا حالا فکر کرده اید چرا شما به عنوان یک بلاگر یا دست کم فردی که به این حوزه علاقه دارد، شهرتی مشابه اسطوره های خود ندارید؟ اگر این سوال بارها و بارها ذهن تان را درگیر کرده، دیگر لازم نیست خیلی نگران باشید؛ چراکه ما در این مقاله قصد داریم جوابی شسته و رفته برای این قبیل سوالات پیدا کنیم. 

مطلب مرتبط: چطور تبدیل به یک بلاگر شویم؟

شما در این مقاله خیلی ساده و خودمانی با توصیه هایی برای بلاگری بهتر آشنا خواهید شد. تمام سعی ما در ادامه این است که توصیه هایی کاربردی و صدالبته ساده (تا جای ممکن!) تحویل تان دهیم. پس با ما همراه باشید تا از یک بلاگر خوب بدل به بلاگری همه فن حریف شوید. 

توصیه های طلایی برای بلاگرها

توصیه های طلایی برای بلاگرها

هر کاری در این دنیا قلق خاص خودش را دارد. اگر شما به عنوان یک بلاگر اصرار بر استفاده از روش های خودتان داشته باشید، مثل فیلم سازی خواهید بود که هنوز هم از دوربین های دهه 70 و 80 میلادی استفاده می کند. شاید چنین کارگردانی کمی توجه مخاطب را جلب کند، اما بی هیچ برو برگشتی توان رقابت با فیلم های باکیفیت جدید را نخواهد داشت. پس چرا آدم باید کاری کند که آخر سر حسابی سرخورده اش می کند؟

شما در ادامه با مجموعه ای از توصیه های طلایی برای بلاگری بهتر آشنا می شوید که حاصل تجربه ده ها بلاگر درجه یک دنیاست. ما در روزنامه فرصت امروز با بررسی تجربه بلاگرهای مختلف این نکات را گردآوری کرده ایم. خب اجازه دهید بدون هیچ مقدمه چینی اضافه ای یک راست برویم سراغ اصل مطلب.

تعیین مخاطب های هدف به جای یک مخاطب!

تعیین مخاطب های هدف به جای یک مخاطب!

برخی از بلاگرها فکر می کنند محتوای شان فقط باید برای یک تیپ خاصی از کاربران طراحی و تولید شود. خب در این صورت شما دودستی دامنه مخاطب هدف تان را حسابی محدود کرده اید. نکته کلیدی در این میان توجه به سلیقه های متفاوت کاربران است. اشتباه نکنید، ما قصد نداریم از شما یک بلاگر کاملا عامه پسند بسازیم که هیچ کس حرفش را جدی نمی گیرد. در عوض شما باید روی سه یا چهار مدل مخاطب هدف تمرکز کنید تا خیلی سریع تر به درآمدزایی مورد انتظارتان برسید. 

کار شما در این بخش مثل کارگردانی است که فیلمش را باید مطابق میل چند نوع تماشاچی بسازد تا حسابی در گیشه فروش کند. خب اگر شما فکر می کنید کارتان برای آدم هایی با سلیقه های مختلف جذاب نیست، باید همین اول راه کمی در استراتژی تان تجدیدنظر کنید. اینطوری فرصت بهتری برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان داشته و تلاش تان برای تولید محتوا هم به هدر نمی رود. 

اگر شما هیچ چیز درباره انتخاب مخاطب هدف نمی دانید، بد نیست کارتان را با مرور عملکرد رقبا شروع کنید. خب حتما رقبای شما ایده هایی درباره کارشان دارند که حسابی به درد شما بخورد. یادتان باشد، شما نباید کاملا از روی دست آنها کپی برداری کنید. این امر نه تنها شما را در گردابی تمام نشدنی گرفتار می کند، بلکه در زمینه تمایز با رقبا هم حسابی از دیگران عقب می مانید. 

نگاه به پلتفرم های تازه

نگاه به پلتفرم های تازه

تا صحبت از بلاگری می شود، خیلی ها ذهن شان سمت ایجاد یک وبلاگ می رود. انگار که هنوز هم در اوایل هزاره جدید هستیم و وبلاگ ها طرفدارهای پر و پاقرص خودشان را دارند. اگر شما هم اینطور فکر می کنید، خیلی وقت است تغییری در اوضاع کسب و کارتان ایجاد نکرده اید. 

خب این روزها کاربران بیشتر سرشان با شبکه های اجتماعی گرم است تا سایت یا وبلاگ های مختلف. به همین خاطر شما باید نیم نگاهی به شبکه های اجتماعی داشته باشید. 

نکته کلیدی درباره شبکه های اجتماعی آشنایی با نسخه های جدید این حوزه است. شما نمی توانید هنوز هم به فیس بوک یا یوتیوب دلخوش کرده و دنبال گزینه های تازه نروید. پلتفرم هایی مثل تیک تاک یا تردز در طول چند وقت اخیر کلی در بازار گرد و خاک کرده اند. بنابراین اگر دوست دارید شانسی برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته باشید، باید سراغ گزینه های تازه نیز بروید. 

مطلب مرتبط: چرا بلاگری اقدامی ارزشمند است؟

وقتی شما از پلتفرم های تازه ای برای تولید محتوا استفاده می کنید، عملا خود را به عنوان یک بلاگر به روز و کاملا آپدیت به دیگران معرفی خواهید کرد. این امر می تواند به شما کمک کند تا دردسرهای کمتری برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان داشته باشید. احتمالا شما هم خبرهای زیادی درباره سختگیری نسل جوان در ارتباط با بلاگرها و به طور کلی برندها شنیده اید. خب در این صورت استفاده از پلتفرم های کاملا به روز برای تان ضروری خواهد بود. اینطوری فرصتی برای اثرگذاری بهتر بر روی این نسل سختگیر خواهید یافت. 

پوشش موضوعات جذاب

پوشش موضوعات جذاب

از قدیم در زمین تولید محتوا بحث کلیدواژه ها حسابی داغ بوده است. انگار که بازاریاب ها و کسانی که دستی بر تولید محتوا دارند، باید هر طور شده خودش را با دنیای کلیدواژه ها مرتبط سازد. 

ما در روزنامه فرصت امروز اهمیت کلیدواژه ها از نظر سئو را رد نمی کنیم. خب یک تولیدکننده محتوا بدون توجه به سئو کلاهش پس معرکه خواهد بود. با این حال شما لازم نیست برای یافتن موضوعات دست اول خودتان را صرفا به کلیدواژه ها محدود کنید. 

فرمول ما در این بخش ساده اما کاربردی است. کافی است در متن زندگی روزمره دنبال ایده های تازه باشید تا کارتان خیلی راحت تر جلو برود. اینطوری بدون اینکه لازم باشد به طور غیرمستقیم ایده های تازه و محبوب را پیدا کنید، در طول روز با یک عالمه ایده جذاب رو به رو خواهید شد. 

یادتان باشد، ایده های مورد نظر شما باید مطابق میل مخاطب تان هم باشد. پس سعی کنید کمی در زندگی روزمره کنار مخاطب تان وقت گذرانی کنید.  اگر این فرآیند را به طور اصولی دنبال کنید، خیلی زود با کلی ایده درجه یک برای تولید محتوا رو به رو خواهید شد که اتفاقا مطابق سلیقه و انتظار مردم نیز هست. ماجرا خیلی ساده تر از آن چیزی بود که فکرش را می کردید، مگر نه؟

طراحی تیترهای جذاب

طراحی تیترهای جذاب

تیترها اولین بخشی از محتوای یک بلاگر است که به چشم مخاطب هدف می آید. چنین محتوایی نه تنها برای مخاطب جذابیت زیادی دارد، بلکه در یک چشم انداز وسیع تر آنها را به ادامه تعامل با شما نیز ترغیب می کند. 

کافی است برای چند دقیقه هم که شده خودتان را جای کاربران قرار دهید تا متوجه عمق ماجرا شوید. کسی که تا حالا با شما تعاملی نداشته، حوصله اتلاف وقتش را ندارد. به همین خاطر خیلی سریع دست به انتخاب میان محتواهای گوناگون براساس کیفیت تیترها می زند. حالا اگر این وسط تیترهای شما جذابیت زیادی برای مخاطب داشته باشد، نان تان در روغن خواهد بود. 

انتخاب تیترهای خوب کاری نیست که یکهو و به طور ناگهانی صورت گیرد. خیلی وقت ها شما باید بارها و بارها یک تیتر را مورد ارزیابی دوباره قرار دهید تا نتیجه ای درست و حسابی از دل آن بیرون بیاید. این امر برای بسیاری از تولیدکنندگان محتوا خسته کننده به نظر می رسد. درست به همین خاطر خیلی زود از موفقیت در این حوزه ناامید شده و سراغ کار دیگری می روند. 

ما در روزنامه فرصت امروز اولین برخوردها را بی نهایت مهم می دانیم. بنابراین شما باید خودتان را برای اولین برخورد با مخاطب تان حسابی آماده کنید. وگرنه هیچ وقت شانسی برای اثرگذاری درست بر روی آنها پیدا نخواهید کرد. در این میان فرمول طلایی ما انتخاب یک تیتر خلاقانه با استفاده از توفان ذهنی است. در این روش شما باید در مدت زمانی کوتاه، مثلا پنج دقیقه، تمام ایده هایی که درباره تیتر محتوا به ذهن تان می رسد، یادداشت کنید. بعد هم با مرور گزینه های مختلف، بهترین مورد را انتخاب کرده و کارتان را ادامه می دهید. 

بعد از اینکه تیتر جذابی برای محتوای تان انتخاب کردید، نوبت به سایر بخش های مقاله می رسد. این روزها تیترهای میانی نیز اهمیت زیادی دارد. یادتان باشد، تیترهای میانی فقط برای محتوای متنی نیست. مثلا در محتوای ویدئویی نیز شما می توانید برای هر بخش از ویدئو یک اسم کاربردی انتخاب کنید. اینطوری مخاطب عملا با نوعی منو در تماشای ویدئو رو به رو خواهد بود. ماجرا جالب شد، نه؟

سرهم بندی مقدمه ای کاربردی

سرهم بندی مقدمه ای کاربردی

مقدمه ها معمولا برای ورود مناسب به بحث استفاده می شوند. این مقدمه ها به افراد کمک می کند تا با دقت نظر کافی بحث را جلو برده و مانع از بروز مشکلات عمده شوند. اگر شما هم به دنبال اثرگذاری اصولی بر روی مخاطب تان هستید، بد نیست روی مقدمه های جذاب تمرکز کنید. 

بهترین مثال درباره مقدمه های جذاب در محتوای ویدئویی و پادکست ها به چشم می خورد. چنین محتوایی معمولا مقدمه های جذاب و حیرت انگیز دارند. اگر شما به عنوان مسئول یا پادکست نتوانید مقدمه ای جذاب برای آن طراحی کنید، تقریبا شکست ایده تان در بازار قطعی خواهد بود. خب کاربران که وقت شان را از سر راه نیاورده اند که همینطور بی خود و بی جهت هدر دهند. 

مطلب مرتبط: چگونه بلاگر موفقی باشیم

شاید فکر کنید مقدمه ها باید حسابی طولانی باشند تا نظر مخاطب را جلب کنند. خب در این صورت شما یک اشتباه استراتژیک دیگر هم مرتکب شده اید. مقدمه های طولانی معمولا هیجان زیادی در میان کاربران ایجاد نمی کند. به همین خاطر شما باید دنبال مقدمه های تا جای ممکن کوتاه باشید. مثلا در محتوای ویدئویی شما نهایتا پنج ثانیه برای اثرگذاری اولیه وقت دارید. این یعنی باید ایده تان را به خلاصه ترین شکل ممکن بیان کرده و پیگیری کنید. وگرنه کسی به کارتان توجهی نخواهد کرد. آن وقت شما می مانید و کلی مخاطب که حتی چشم دیدن تان را هم ندارند. 

تهیه متن های ساده

تهیه متن های ساده

اگر محتوای شما به قدری پیچیده یا تخصصی باشد که هیچ کس از آن سر درنیاورد، به مرور زمان کاربران دیگر جواب سلام تان را هم نخواهند داد. خب اگر کسی را سراغ دارید که عاشق برندی با محتوای بی سر و ته می شود، ما را هم بی خبر نگذارید. 

وظیفه شما در این بخش مثل روز روشن است. شما باید برای مخاطب تان محتوایی تا حد امکان ساده طراحی کنید. البته منظور ما از محتوای ساده، سرمایه گذاری بر روی کلیشه ها نیست. در عوض هنر شما به عنوان یک بلاگر در تبدیل مفاهیم سخت و پیچیده به مفاهیمی ساده و همه فهم است. اینطوری در مدت زمانی کوتاه حسابی میان کاربران مشهور خواهید شد. به طوری که بدون نیاز به بازاریابی فالوورهای تان بی نهایت افزایش پیدا کرده و دیگر لازم نیست نگران موقعیت تان در بازار باشید. 

معمولا طراحی متن های ساده کاری نیست که بلاگرها به راحتی انجام دهند. درست به همین خاطر کمک گرفتن از دیگران در این میان ضروری خواهد بود. این امر به شما کمک می کند تا بدون دردسر اضافه کارتان را جلو برده و در صورت بروز مشکل قبل از اینکه اوضاع بحرانی شود، آن را مدیریت کنید. توصیه ما در این میان استفاده از دوستان یا اعضای خانواده به عنوان گزینه اولیه برای تست سادگی محتواست. بازخوردهای دریافتی از آنها نقش مهمی در بازسازی محتوا خواهد داشت. پس همیشه حواس تان به آنها باشد. وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. فکر می کنم حالا دیگر قدر یک دوست خوب را بدانید، مگر نه؟

خلق خلاصه های کاربردی

خلق خلاصه های کاربردی

همه کاربران در دنیا حوصله مرور دقیق محتوای شما را ندارند. گاهی اوقات آدم ها دوست دارند کمی تنبلی کرده و یک محتوای طولانی را در قالب یک خلاصه کوتاه مرور کنند. اگر شما هم تجربیات اینچنینی زیاد داشته‎اید، بد نیست کمی هم که شده به فکر مخاطب تان باشید؛ چراکه کاربران این روزها اصلا حوصله محتوای طولانی را ندارند. 

خلاصه نویسی یکی از راهکارهای کاربردی برای بلاگرهاست. مثلا بلاگری را در نظر بگیرید که در یوتیوب فعالیت دارد. در این صورت بلاگر قصه ما می تواند در قالب کپشن خلاصه ای از کل ویدئو را به مخاطب بدهد. در این صورت دیگر مخاطب تان در صورتی که حوصله محتوای طولانی را نداشته باشد، به طور کامل دور شما را خط نخواهد کشید. ماجرا خیلی جالب شد، نه؟

خلاصه نویسی کاری نیست که شما به طور طبیعی بدون هیچ ایرادی انجام دهید. خیلی وقت ها بلاگرها فقط خیال می کنند محتوای جذابی را خلاصه نویسی کرده اند. اگر کمی با دقت به این خلاصه ها نگاه کنیم، چه بسا از اصل متن هم طولانی تر باشند. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم خلاصه نویسی شما باید قبل از انتشار از زیر دست یکی از همکاران یا دوست های صمیمی تان بگذرد. فقط در این صورت شانسی برای موفقیت در میدان عمل خواهید داشت. 

یک خلاصه خوب به طور طبیعی باید شامل چند بخش متفاوت باشد. اول از همه باید یک مقدمه یکی دو خطی درباره ماهیت محتوا ارائه کنید. سپس بحث اصلی را در قالب مرور سرفصل ها بیان کرده و جمع بندی نهایی را ارائه کنید. این مدل از کار شاید در نگاه اول خیلی عجیب یا غیرمنتظره باشد، اما خیلی زود اثرگذاری اش را نشان می دهد. به طوری که شما دیگر هیچ محتوایی را بدون خلاصه منتشر نخواهید کرد. 

پوشش موضوعات محبوب میان رقبا

پوشش موضوعات محبوب میان رقبا

چه کسی گفته شما باید همیشه ساز مخالف با رقبای تان را کوک کنید؟ خیلی وقت ها رقبای آدم محتوای درجه یکی تولید می کنند که اتفاقا طرفدارهای زیادی دارد. در این صورت اگر شما به چنین محتوایی هیچ واکنشی نشان ندهید، کم کم تمام طرفداران پر و پاقرص تان را از دست می دهید. پس بد نیست کمی هم که شده دست از لجبازی برداشته و محتوای تان را به طور دقیق تر مرور کنید. 

مطلب مرتبط: توصیه هایی برای علاقه مندان به بلاگری

بیایید قبل از اینکه درباره پوشش موضوعات جذاب رقبا پیش داوری کنیم، با یک مثال جذاب بحث را روشن تر سازیم. سرمربی فوتبالی را در نظر بگیرید که در بازی های اخیر تیمش اصلا خوب نتیجه نگرفته و در عوض رقیب همشهری شان همه بازی ها را با اختلاف برده است. خب در این صورت کپی برداری از رقیب سنتی در زمینه تاکتیک های بازی ایده بدی نخواهد بود. بی شک اگر تیم قصه ما موفقیت های بزرگی را تجربه کند، کسی از سرمربی آن بابت استفاده از تاکتیک های دیگران ایراد نخواهد گرفت. خب مهمترین بحث در مسابقات فوتبال همان نتیجه است، مگر نه؟

ماموریت ویژه شما در این بخش کاملا روشن است و اصلا شباهتی به ماموریت غیرممکن ندارد. شما باید قبل از اینکه دست به تولید محتوا بزنید، کمی وضعیت رقبا را ارزیابی کنید. اگر آنها محتوایی دارند که حسابی میان کاربران محبوب شده، بد نیست ایده های اصلی آن را استخراج کرده و مورد استفاده قرار دهید. 

توجه به بازخوردها

توجه به بازخوردها

هیچ بلاگری در دنیا بی عیب و ایراد نیست. هر محتوایی هم که در شبکه های اجتماعی به چشم می خورد، با کمی سختگیری ایرادات خاص خودش را خواهد داشت. این دقیقا همان دلیلی است که برای بسیاری از کسب و کارها در همان اول راه شکست می خورند. اگر قرار باشد شما همیشه دنبال بی عیب ترین کار دنیا باشید، هیچ وقت دست به کار نخواهید شد. در عوض باید نوع نگاه تان را عوض کنید. 

فرمول ما در روزنامه فرصت امروز بی نهایت ساده و در عین حال کاربردی است. شما لازم نیست برای موفقیت در دنیای بلاگری و تولید محتوا بیش از حد مته به خشخاش بگذارید. در عوض کافی است همیشه حواس تان به بازخوردهای کاربران نسبت به محتواها باشد. اینکه یکی از محتواهای شما بازخوردهای بی نهایت مثبتی دریافت کرده و یکی دیگر مورد سرزنش و انتقاد واقع شده، اطلاعات مهمی به شما می دهد. خب اگر همیشه محتوایی مطابق میل مخاطب تولید کنید، دیگر دلیلی ندارد آنها از محتوای تان استقبال نکنند. مگر نه؟

کاربران در شبکه های اجتماعی حساسیت زیادی نسبت به توجه بلاگرها به سلیقه شان دارند. یکی از بهترین راه ها هم برای کشف سلیقه مخاطب توجه به بازخورد آنهاست. این امر به شما کمک می کند تا همیشه اطلاعات دست اولی درباره مخاطب هدف تان داشته باشید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و بازخوردهای مخاطب تان را در کانون توجه قرار دهید. در این میان می توانید روی کمک همکاران تان حساب کرده یا حتی از ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس برای تحلیل هرچه دقیق تر سود ببرید. 

طراحی تقویم محتوا

طراحی تقویم محتوا

کار بدون برنامه در دنیای کسب و کار همیشه محکوم به شکست است. پس اگر فکر کرده اید تولید محتوا و بارگذاری بدون برنامه اش در شبکه های اجتماعی دردی از شما دوا می کند، سخت در اشتباهید. در چنین شرایطی تقویم محتوا مثل فرشته نجات اوضاع تان را از این رو به آن رو خواهد کرد. 

تقویم محتوا در واقع هیچ فرقی با تقویم عادی ندارد. تنها نکته کلیدی در این میان درج روزهای مهم برای تولید محتوا و سپس بارگذاری اش در شبکه های اجتماعی است. اینطوری شما دیگر در میان دغدغه های روزمره تولید محتوا را فراموش نخواهید کرد. 

خیلی از بلاگرها علی رغم ایده و محتوای جذابی که دم دست مخاطب قرار می دهند، توانایی اثرگذاری بر روی آنها را ندارند؛ چراکه محتوای شان بدون برنامه تولید و منتشر می شود. کافی است یک ماه به طور آزمایشی تولید محتوا با تقویم محتوا را امتحان کنید تا از نتایجش شگفت زده شوید. 

یادتان نرود، قرار نیست یک بار برای همیشه از تقویم محتوا استفاده کرده و سپس به طور کامل آن را فراموش کنید. در عوض بهتر است استفاده از تقویم محتوا جزو برنامه های روزانه تان باشد. دقیقا مثل ورزشکاری که هر روز باید چند ساعتی ورزش کند تا از فرم اصلی خارج نشود. 

استفاده از هوش مصنوعی

استفاده از هوش مصنوعی

خیلی از کارهای پیش پا افتاده و زمانبر در دنیای امروز به کمک هوش مصنوعی حل می شود. به طوری که شما لازم نیست حتی وقت تان را پای خیلی از کارهای به ظاهر وقتگیر هدر دهید. متاسفانه هنوز هم خیلی از بلاگرها اهمیت هوش مصنوعی را درک نکرده اند. به همین خاطر همچنان بر روی استفاده از روش های قدیمی در تولید محتوا اصرار دارند. 

اجازه دهید کمی درباره چت جی پی تی به عنوان یکی از ابزارهای بی نهایت کاربردی حرف بزنیم. یکی از کاربردهای جذاب این ابزار کمک به شما برای یافتن ایده های تازه در زمینه تولید محتواست. احتمالا برای شما هم پیش آمده بعضی وقت ها اصلا حوصله یافتن ایده های تازه نداشته باشید. در این صورت چت جی پی تی با مرور ترندهای آنلاین و وضعیت رقبای تان گزارشی دقیق تحویل شما خواهد داد. فکر می کنم شما هم قبول داشته باشید در چنین شرایطی تولید محتوای تکراری سخت ترین کار دنیا خواهد بود، مگر نه؟

مطلب مرتبط: بهترین کتاب های تاریخ برای بلاگرها

یادتان نرود، هوش مصنوعی نمی تواند تمام وظایف شما را برعهده بگیرد. بنابراین حضور شما به عنوان بلاگر و ناظر نهایی در این فرآیند ضروری خواهد بود. به علاوه، هنوز هم خیلی از باگ های مربوط به هوش مصنوعی رفع نشده اند. بنابراین اعتماد بی چون و چرا به این فناوری اصلا منطقی نخواهد بود. 

حرف آخر اینکه شما باید به عنوان یک بلاگر باهوش از تمام ظرفیت های ممکن و ابزارهای دم دست تان برای ساده سازی اوضاع استفاده کنید. با این حال چنین کاری نباید عملا نقش شما را از بین ببرد. وگرنه دیگری نیازی به شما به عنوان بلاگر نخواهد بود!

سخن پایانی

توصیه های کاربردی برای تبدیل شدن به یک بلاگر عالی

بلاگرها در دنیای امروز محبوبیت زیادی در بین کاربران دارند. بخشی از این محبوبیت به خاطر تخصص و تولید محتوای درجه یک از سوی آنهاست. البته همیشه امکان بهبود کیفیت کار وجود دارد، حتی اگر شما بهترین بلاگر دنیا باشید!

ما در این مقاله سعی کردیم برخی از توصیه های کاربردی برای تبدیل شدن به یک بلاگر عالی را مرور کنیم. حالا شما اطلاعات و توصیه های لازم برای شروع تولید محتوا را دم دست دارید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا کارتان را شروع کرده و هرجا هم نیاز به کمک داشتید، روی ما حساب کنید.

منابع:

https://ahrefs.com

https://www.wix.com

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fa7E4nPq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه