جمعه, ۸ مرداد(۵) ۱۴۰۰ / Fri, 30 Jul(7) 2021 /
           
فرصت امروز

ایجاد فضای صمیمی در محیط کار امر عجیبی نیست. بسیاری از برندهای بزرگ برای موفقیت در دنیای کسب و کار به ایجاد چنین فضایی کمک می کنند. نکته مهم در این میان سختی های پیش روی مدیران برای توسعه چنین فضایی در شرکت است. بسیاری از کارآفرینان تمایلی برای ایجاد تغییر در شرایط شرکت شان ندارند. دلیل این امر ترس از نتایج تغییرات است. اگر شما هم در این رابطه با ترس های زیادی مواجه هستید، باید به نیمه پر لیوان نگاه کنید. مدیریت بهتر کسب و کار بدون پذیرش برخی از ریسک ها امکان پذیر نیست. 

مدیران برتر در دنیای کسب و کار همیشه رابطه مناسبی با کارمندان و همکاران شان دارند. این امر یکی از ویژگی های مهم برای تبدیل شدن به مدیری در کلاس جهانی است. بهترین مدیران دنیا علاوه بر ارتباط مناسب با اعضای شرکت در تلاش برای ترویج این فرهنگ در میان اعضای شرکت نیز هستند. بنابراین اگر قصد تبدیل شدن به مدیرانی مانند ایلان ماسک یا استیو جابز را دارید، باید به دنبال تقویت ارتباط نزدیک میان اعضای شرکت با هم باشید. در ادامه برخی از مهمترین نکات برای مدیریت بهتر کسب و کار با ایجاد ارتباط نزدیک در محیط کار را بررسی خواهیم کرد. 

مدیریت بهتر کسب و کار با ایجاد ارتباط صمیمانه در محیط کار

تلاش برای حفظ ارتباطات نزدیک فعلی

هر مدیری در ساماندهی وضعیت برندش به تدریج با برخی از اعضای شرکت رابطه نزدیک تری در مقایسه با دیگران پیدا می کند. نخستین گام برای تبدیل شدن به مدیرانی در کلاس جهانی تلاش برای حفظ همین ارتباطات محدود است. اگر شما این مقدار از ارتباط را نیز از دست بدهید، مسیر فعالیت تان به شدت دشوار خواهد شد بنابراین پیش از هرگونه اقدامی به فکر حفظ دوستان نزدیک فعلی تان در عرصه کسب و کار باشید. 

مطلب مرتبط: مدیریت کسب و کارهای مدرن با شیوه ‌های سنتی

وقتی مدیران ارتباطات نزدیک‌ شان را حفظ می کنند، فرصت مناسبی برای توسعه آن نیز پیدا خواهند کرد. اشتباه برخی از کارآفرینان تلاش برای شروع از نقطه صفر است. این امر به معنای قطع ارتباط نزدیک با دوستان نزدیک در شرکت و تلاش برای ایجاد ارتباطات از ابتدای امر است. توصیه اصلی ما در این بخش فراموشی این امر است بنابراین شما نباید چنین ایده ای را در دنیای کسب و کار پیگیری نمایید. 

اختصاص زمان برای بهبود سطح ارتباطات

ارتباط اعضای شرکت با هم و شما اهمیت زیادی دارد. اگر شما به دنبال بهبود این ارتباط هستید، باید زمان کافی برای تحقق هدف تان را مدنظر قرار دهید. بسیاری از مدیران انتظار مشاهده نتایج مناسب در کوتاه مدت را دارند. این امر هرگز روی نمی دهد بنابراین باید باور به موفقیت در کوتاه مدت را فراموش نمایید. 

ارزیابی فرآیند بهبود سطح ارتباط میان اعضای شرکت با هم به عنوان یک امر بلندمدت کار شما را بسیار ساده خواهد کرد. دلیل این امر برداشته شدن فشارها از روی دوش تان خواهد بود. هیچ فردی تحت فشارهای زیاد امکان موفقیت در دنیای کسب و کار را ندارد بنابراین شما باید با نگاهی باز در این راستا دست به انتخاب بزنید. شروع فرآیند اختصاص زمان برای بهبود سطح ارتباطات در برند با زمان های مرده شروع می شود. تعطیلات اخر هفته، زمان صرف ناهار و همچنین اندکی پیش از خواب در پایان روز برای شروع مناسب خواهد بود. رفته رفته با توسعه پروژه بهبود ارتباط میان اعضای شرکت باید زمان های اصلی را نیز برای این کار اختصاص دهید. 

کمک گرفتن از مدیران باتجربه

مدیران باتجربه یا بازنشسته همیشه در دسترس کارآفرینان قرار دارند. مهمترین مسئله در این میان داشتن ارتباط نزدیک با چنین افرادی است. اگر شما به اندازه کافی خوش شانس باشید، شمار بالایی از مدیران بازنشسته یا دست کم دارای تجربه بیشتر را در کنار خود خواهید داشت. مهمترین مسئله در این میان تلاش برای استفاده از نظرات و توصیه های آنها در فرآیند بهبود ارتباط میان اعضای شرکت است. 

شاید در مراحل ابتدایی نظرات مدیران باتجربه برای شما بسیار سخت و عجیب باشد، اما به مرور زمان دقت نظر آنها را درک خواهید کرد. اگر شما به اندازه کافی برای داشتن مدیران باتجربه در میان دوستان ‏تان خوش شانس نیستید، باید به دنبال بهبود ارتباطات تان در دنیای کسب و کار باشید. این امر آزمایش مناسبی برای شما به منظور ارتباط بهتر با دیگران خواهد بود. 

اطمینان از حضور مدیران میانی همسو با شما

توسعه یک فرهنگ مانند ارتباط نزدیک با یکدیگر در محیط کار به تنهایی امر دشواری خواهد بود بنابراین باید نسبت به حضور مدیران میانی همسو با خودتان در این فرآیند اطمینان حاصل کنید. این امر بهبود ارتباط میان اعضای برند را به شدت سریع ‏تر خواهد کرد. 

استفاده از مشاوره ای کسب و کار و همچنین روانشناس های متخصص در روابط کاری ایده جذابی برای برندهاست. مهمترین مسئله در این میان توجه به بودجه در دسترس برند شما برای این کار است. اگر کسب و کار شما بودجه بسیار اندکی را طراحی کرده است، دردسرهای زیادی برای تاثیرگذاری بر کارمندان خواهید داشت. بهترین راهکار در این میان تلاش برای افزایش بودجه در دسترس برند است. اگر شما نیاز به توجیه هیأت مدیره شرکت برای افزایش بودجه این طرح دارید، باید بر روی مزیت های ارتباط صمیمانه در میان اعضای شرکت بر روی کیفیت نهایی کارها تاکید داشته باشید. این امر احتمال پذیرش افزایش بودجه در حوزه موردنظر را به شدت افزایش می دهد. 

یادگیری در کنار اعضای شرکت

امروزه مدیران نکات بسیار زیادی از کارمندان شان یاد می گیرند. اگر شما در تلاش برای توسعه فرهنگ ارتباط نزدیک میان اعضای شرکت هستید، باید نظرات آنها را نیز جویا شوید. گاهی اوقات اعضای شرکت ایده های جذابی برای پیشبرد هرچه بهتر چنین طرح هایی دارند. 

همفکری با کارمندان یکی از مراحل مهم در توسعه ارتباطات نزدیک محسوب می شود. این امر جو بسیار صمیمی میان اعضای شرکت ایجاد می کند بنابراین کسب و کارها با استفاده از این شرایط امکان تاثیرگذاری بر روی تعامل نزدیک در میان اعضای شرکت به بهترین شکل ممکن را خواهند داشت. 

مطلب مرتبط: ۶ نکته کلیدی برای مدیریت کسب و کارهای کوچک

اگر شما هم به دنبال ایجاد ارتباطات مناسب در میان اعضای شرکت تان هستید، باید برخی از نکات اساسی را مدنظر قرار دهید. نکات مورد بحث در این مقاله برای شروع کار شما مناسب خواهد بود، با این حال هرگز به این نکات اکتفا نکنید. 

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bBFTuelZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه