سه شنبه, ۱ خرداد(۳) ۱۴۰۳ / Tue, 21 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز
چگونه محتوای قدیمی وبلاگ مان را به روز رسانی کنیم؟

بازاریابی با استفاده از محتوای قدیمی وبلاگ

3 سال پیش ( 1399/10/2 )

استفاده از وبلاگ رسمی برند برای تولید محتوای جذاب و تعاملی ایده تازه ای نیست. بسیاری از برندها در طول سال های متمادی اقدام به راه اندازی سایت رسمی کرده اند. این امر برای اغلب برندها به معنای صرف سرمایه و وقت گسترده برای مدیریت وبلاگ است. یکی از نکات آزاردهنده در این میان ناتوانی برندها برای استفاده دوباره از محتوای قدیمی وبلاگ شان است. آنها در هر صورت سرمایه گذاری قابل ملاحظه ‎ای برای تولید محتوا در وبلاگ شان کرده اند بنابراین یافتن راهکاری برای استفاده دوباره از محتوای موردنظر ضروری خواهد بود. در ادامه برخی از راهکارهای مناسب در این رابطه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

بازاریابی با استفاده از محتوای قدیمی وبلاگ

بازنگری و به روز رسانی محتوا

یکی از ساده‎ ترین راهکارها برای استفاده دوباره از محتوای وبلاگ برند ارزیابی دوباره آنهاست. این امر نیازمند نگاه انتقادی به محتوای موردنظر است. اگر این امر مدنظر برندها قرار نداشته باشد، در عمل هیچ تغییری بر روی محتوای قدیمی برند ایجاد نخواهد شد. همین امر در بلندمدت مشکلات بیش از اندازه مهمی برای برندها به همراه خواهد داشت. وقتی یک محتوا را مورد ارزیابی انتقادی قرار می‎دهیم، در واقع به دلایل کهنه شدنش توجه داریم. به روز رسانی محتوای وبلاگ فقط با استفاده از این شیوه امکان‎ پذیر خواهد شد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی محتوایی با محوریت وبلاگ نویسی

اشتباه برخی از برندها تلاش برای به روز رسانی محتوای وبلاگ با استفاده از تصاویر یا پس‎زمینه متفاوت است. این امر هیچ تغییری در اصل محتوا ایجاد نخواهد کرد. 

ایجاد پک داده های کاربردی

یکی از راهکارهای دیگر برای استفاده دوباره از محتوای قدیمی وبلاگ تبدیل‎ شان به فرمت‎ های دیگر است. امروزه اغلب کاربران حوصله مطالعه متن را ندارند. همین امر فرآیند بازاریابی ویدئویی و به طور کلی بصری را توسعه داده است. اگر شما یک پست قدیمی در وبلاگ تان دارید، تبدیلش به گزینه‎ هایی نظیر اینفوگرافی، مطالعه نمونه ‎ای یا ویدئوهای جذاب مناسب خواهد بود. 

یکی از راهکارهای نوین در زمینه استفاده از محتوای قدیمی وبلاگ مربوط به گردآوری مجموعه‎ ای از محتواها و سپس تبدیل ‎شان به کتاب است. این امر جذابیت بسیار زیادی برای محتوای برند ایجاد می کند. امروزه برخی از برندها در عمل از همین شیوه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف استفاده می ‎کنند. اگر مخاطب هدف انگیزه کافی برای خرید نسخه فیزیکی کتاب شما را ندارد، انتظار رایگان کتاب در قالب‎ های الکترونیکی نیز ایده مناسبی خواهد بود. هدف اصلی شما در این میان جلب نظر مخاطب هدف است، بنابراین کسب سود از فروش کتاب موردنظر نباید جایگاه مهمی داشته باشد. 

ایجاد تنوع در نحوه بیان مطالب

یکی از نکات اساسی در زمینه تغییر محتوای قدیمی دستکاری در نحوه بیان ‎شان است. شاید یک محتوا هنوز هم توصیه ‎های مناسبی برای مخاطب هدف داشته باشد، اما نحوه بیان مطالب به صورت درستی تنظیم نشده باشد. این امر حتی در مورد محتوای ویدئویی نیز صحت دارد. برخی از برندها پس از انتشار محتوای بازاریابی ویدئویی ‎شان در عمل اقدام به ایجاد تغییر در آن نمی ‎کنند. این امر عمر محتوای موردنظر را به شدت کاهش می ‎دهد.

امروزه پس از هر ماه باید نسبت به بروز رسانی محتوای وبلاگ اقدام کرد. نکته جالب اینکه تمام محتوای وبلاگ های بزرگ حوزه کسب و کار پس از نگارش چندین نوبت به روز رسانی می ‎شود. تفاوت اصلی میان برندهای موفق در زمینه مدیریت وبلاگ و رقبای شکست ‎خورده ‎شان در همین نکات جزئی نهفته است. 

ایجاد تغییر در نکات آموزشی

تولید محتوای آموزشی در وبلاگ برای بسیاری از کاربران جذابیت دارد. یکی از مزیت ‎های محتوای آموزشی امکان استفاده مداوم از آنهاست. به عبارت دیگر، چنین محتوایی هرگز قدیمی نمی ‎شود. مسئله اساسی در این میان ایجاد تغییرات مداوم در محتوای موردنظر است. این امر به طور منحصر به فردی بر روی شیوه‎ های آموزشی تاکید دارد. اگر پس از مدت زمانی کوتاه الگوی آموزشی محتوای برند قدیمی شد، باید به سرعت نسبت به تغییرش اقدام نماییم. در غیر این صورت دیگر برندها جای ما را در بازار پر خواهند کرد. 

استفاده از نظرات مشتریان و مخاطب هدف برند اهمیت بسیار زیادی در فرآیند به روز رسانی محتوا دارد. بسیاری از برندها در این فرآیند اقدام به استفاده چند باره از محتوای قدیمی‎شان می‎کنند. این امر فقط یک نقطه ضعف دارد، آن هم مربوط به فرمت ویدئویی است. شاید در به روز رسانی ویدئوهای آموزشی نیاز به ضبط دوباره آنها از ابتدا باشد. این امر ناشی از تفاوت میان نسخه جدید و قدیمی ویدئو خواهد بود بنابراین شاید در عمل نیاز به مدت زمانی بیشتر برای ضبط نسخه به روز رسانی شده ویدئوهای آموزشی باشد. 

انتشار محتوا در سایت های دیگر

امروزه حجم مبادله و هماهنگی میان برندهای مختلف به شدت افزایش یافته است. بسیاری از برندها برای نمایش محتوای بازاریابی شان نیاز به همکاری با دیگر برندها دارد. همکاری میان برندهای مختلف برای نمایش محتوای یکدیگر کمک شایانی به توسعه عرصه کسب و کار می‎ کند. امروزه برخی از برندها به منظور جلب توجه هرچه بیشتر مخاطب هدف اقدام به همکاری با هم می ‎کنند. 

انتشار محتوای قدیمی وبلاگ برند در سایت‎ های دیگر باید همراه با اندکی به روز رسانی محتوای موردنظر باشد، در غیر این صورت تاثیرگذاری مناسبی بر روی مخاطب هدف ایجاد نخواهد شد. همچنین باید نسبت به همکاری با سایت ‎های خبری برای انتشار محتوای برند نیز اقدام کرد. شاید این امر در ابتدا تاثیرگذاری مناسبی بر روی مخاطب هدف به همراه نداشته باشد، اما در مقیاسی گسترده موجب بهبود وضعیت کسب و کار خواهد شد. کاربران سایت‎ های خبری همیشه شمار بسیار بیشتری در مقایسه با سایت‎ های تجاری دارند.  

مطلب مرتبط: 20 ایده بازاریابی محتوایی برای وبلاگ یا سایت

سالانه بسیاری از برندها در تلاش برای به روز رسانی محتوای برندشان هستند. با این حال تعداد اندکی از آنها در عمل موفق به پیگیری این هدف می‎ شوند. اگر شما نیز در تلاش برای تحقق چنین هدفی هستید، باید از ایده‎ های تازه در این زمینه استفاده نمایید. ایده‎ های مورد بحث در این مقاله برای شروع فرآیند مورد نظر مناسب خواهد بود. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Q1nUtQXq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه