دوشنبه, ۲۹ شهریور(۶) ۱۴۰۰ / Mon, 20 Sep(9) 2021 /
           
فرصت امروز

شبکه های اجتماعی ابزار مهمی برای بازاریابی و فروش محسوب می شود. بسیاری از برندها در طول سال های اخیر سرمایه گذاری بسیار زیادی بر روی این حوزه داشته اند. این امر موجب تعامل هرچه بیشتر کاربران شبکه های اجتماعی با برندها شده است. البته این امر همیشه نکته مثبتی محسوب نمی شود، زیرا گاهی اوقات محتوای بازاریابی برندها برای مخاطب هدف آزاردهنده می شود. 

اگر کسب و کار شما به دنبال تجربه فرآیند فروش موفق در شبکه های اجتماعی است، باید نکات حرفه ای بازاریابی را مدنظر داشته باشد، در غیر این صورت هیچ شانسی در بازار نخواهد داشت. هدف اصلی ما در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات برای بازاریابی موفق و فروش مناسب در شبکه های اجتماعی است. این امر به شما فرصت عالی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و بهبود وضعیت مالی تان به همراه خواهد داشت. در ادامه چند تکنیک و توصیه کاربردی در این زمینه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

فروش بیشتر در بازار با بازاریابی در شبکه های اجتماعی

توجه به مخاطب هدف

بازاریابی در شبکه های اجتماعی باید با هدف گذاری بر روی دامنه مشخصی از مخاطب هدف صورت گیرد، در غیر این صورت تمام هزینه های شما در این فضا بی فایده خواهد بود. اگر یک برند در تلاش برای جلب نظر تمام مشتریان در بازار باشد، بدون تردید هیچ بازدهی ای از کمپین بازاریابی اش نخواهد دید. 

مطلب مرتبط: ترندهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای نیمه دوم سال 2021

شما باید همیشه به دنبال مشتریان دارای نقاط اشتراک با کسب و کارتان باشید. این امر فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و فروش را بهینه سازی می کند. همچنین به شما فرصت عالی برای معرفی محصولات تان بدون هیچ دردسری می دهد. امروزه یکی از مشکلات برندها بی حوصلگی مداوم مشتریان برای مشاهده محصولات شان است. این امر دردسرهای بسیار زیادی برای هر برندی ایجاد می کند. دلیل اصلی آن هم هدف گذاری بر روی مخاطب هدف نادرست است. بنابراین شما با هدف گذاری درست بر روی مخاطب هدف امکان بازاریابی بی دردسر و فروش بالا را پیدا خواهید کرد. 

انتخاب پلتفرم های مناسب

انتخاب بهترین پلتفرم های موجود برای بازاریابی همیشه نکته مهمی محسوب می شود. بی تردید هیچ برندی امکان سرمایه گذاری بر روی تمام شبکه های اجتماعی را ندارد. بنابراین شما باید دست به انتخاب هرچند ناخوشایند بزنید. توجه به تعداد کاربران هر پلتفرم و انطباق آن با ماهیت کسب و کارتان نکته بسیار مهمی محسوب می شود. 

پلتفرم هایی مثل اینستاگرام یا توییتر برای هر برندی مناسب است. با این حال چنین بحثی درباره تیک تاک یا اسنپ چت به طور کامل فرق می کند. اگر شما بدون توجه به ویژگی های چنین پلتفرم هایی اقدام به حضور در آنها کنید، شاید در نهایت چیزی به غیر از هزینه اضافی روی دست تان باقی نماند. 

یکی از معیارهای مهم برای انتخاب یک پلتفرم اجتماعی توجه به توانایی تان برای بهینه سازی محتوا در آن است. به عنوان مثال، اگر شما قصد حضور در تیک تاک را دارید، باید توانایی تان برای تولید محتوا با موسیقی متن را بسنجید. بدون تردید بسیاری از برندها به دلیل ماهیت فعالیت شان انطباق چندانی با این شرایط ندارند. بنابراین شما نباید بی جهت خودتان را خسته کنید. 

تولید مداوم محتوا

پس از اینکه پلتفرم های مدنظرتان را انتخاب کردید، نوبت به تولید محتوا می رسد. بدون تردید برندهایی که هر چند ماه یک بار در شبکه های اجتماعی تولید محتوا می کنند، هرگز مورد توجه کاربران قرار نمی گیرند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای چنین برندهایی از نقطه نظر بازاریابی و فروش به همراه خواهد داشت. یکی از ساده ترین مشکلات در این میان مربوط به فراموشی برند از سوی مشتریان است. این امر یعنی اینکه تمام زحمات بازاریابی شما بر باد رفته است. همچنین در این وضعیت خبری از فروش مناسب نیز نخواهد بود. 

اگر شما همیشه برای تولید محتوا دردسر دارید، استفاده از یک تقویم محتوایی ایده جذابی خواهد بود. چنین تقویمی به شما برای برنامه ریزی در فرآیند تولید محتوا کمک می کند. به عبارت ساده، شما با چنین تقویمی به راحتی هرچه تمام تر فرصت برنامه ریزی پیشینی برای تولید محتوا را خواهید داشت. 

استفاده از محتوای تولیدی کاربران

فروش بیشتر در بازار با بازاریابی در شبکه های اجتماعی

تولید محتوای بازاریابی برای پشتیبانی از بخش فروش همیشه کار ساده ای نیست. گاهی اوقات شما حوصله کافی برای دنبال کردن این فرآیند را ندارید. در این صورت باید به ساده ترین شکل ممکن به دنبال محتوا باشید. شاید این امر در نگاه نخست غیرممکن به نظر برسد، اما راهکارهایی برای دسترسی به محتوای رایگان و در عین حال جذاب برای بازاریابی نیز وجود دارد: استفاده از محتوای تولیدی کاربران.

محتوای تولیدی کاربران درباره برند شما یکی از منابع بسیار مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان محسوب می شود. امروزه اغلب کاربران در شبکه های اجتماعی پست های مربوط به کاربران حقیقی را بهتر قبول می کنند. بنابراین شما با بازنشر محتوای تولیدی دیگر کاربران به بهترین شکل ممکن بر روی مشتریان تاثیر خواهید گذاشت. 

اگر مشتریان شما از محصولات تان تعریف کرده ‏اند، باید در اولین فرصت چنین محتوایی را بازنشر کنید. این امر به معنای یک فرصت عالی برای فروش بیشتر و تاثیرگذاری بر روی مشتریان خواهد بود. 

توجه به خدمات مشتریان

فروش بدون خدمات مشتریان یک امر بی معنا محسوب می شود. شما باید همیشه به دنبال تاثیرگذاری بر روی مشتریان با استفاده از این بخش باشید. متاسفانه بسیاری از برندها هیچ توجهی به این بخش ندارند. بنابراین همیشه با مشکلاتی در زمینه اجرای پروژه بازاریابی و فروش‎ شان دست و پنجه نرم می کنند. 

مطلب مرتبط: بازاریابی در شبکه های اجتماعی با برنامه ریزی 10 مرحله ای

وقتی مشتریان خدمات منحصر به فردی از سوی برندتان دریافت کنند، انگیزه شان برای همکاری با شما به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. معمای ضمنی این امر امکان فروش بدون نیاز به صرف هزینه های گزاف در حوزه بازاریابی و تبلیغات خواهد بود. بی شک این امر آرزوی دیرینه هر برندی در حوزه فروش محسوب می شود. بنابراین شما با طراحی بخش خدمات مشتریان به طور مناسب امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی آنها با هزینه کمتر را خواهید داشت. 

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/l71xwOMT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه