جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

انتخاب یک آژانس تبلیغاتی مناسب برای فعالیت برند اقدام بسیار مناسبی است. شاید برخی از کارآفرینان این امر را به مثابه پایان مسئولیت شان در زمینه بازاریابی و تبلیغات ارزیابی کنند، اما واقعیت خلاف این نوع خوش بینی را اثبات کرده است. کسب و کارها پس از انتخاب آژانس موردنظرشان برای همکاری تبلیغاتی باید نسبت به ساماندهی مسائل بسیار زیادی اقدام نمایند. بسیاری از آژانس های تبلیغاتی در عمل انتظارات بسیار زیادی از کسب و کارها دارند. بنابراین رها کردن موسسه های بازاریابی و تبلیغاتی برای بهبود وضعیت برند ایده جذابی نخواهد بود. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات برای همکاری بهینه میان کارآفرینان و آژانس های تبلیغاتی است. 

همکاری بدون دردسر با آژانس تبلیغاتی

تعیین اهداف دقیق

حضور در عرصه تبلیغات باید برای تحقق اهداف مشخص و دقیقی صورت گیرد. متاسفانه برخی از کارآفرینان دارای درک درستی از حوزه تبلیغات نیستند. اگر هزینه های بازاریابی و تبلیغاتی بدون برنامه انجام شود، در نهایت هیچ مزیتی برای کسب و کار نخواهد داشت. تعیین اهداف دقیق به معنای ارزیابی شرایط موجود در زمینه بازاریابی و تلاش برای ایجاد هماهنگی میان انتظارات مان از نتیجه فرآیند تبلیغات با شرایط جاری است. برخی از برندها انتظارات بسیار زیادی از بخش بازاریابی و تبلیغات دارند. این امر موجب اختلاف مداوم با آژانس تبلیغاتی طرف قرارداد می شود بنابراین باید سرمایه گذاری تبلیغاتی با چشم اندازی درست صورت گیرد. در غیر این صورت مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کارها ایجاد خواهد شد. 

مطلب مرتبط: انواع رابطه میان آژانس تبلیغاتی و مشتری

اغلب کسب و کارها تمایل به ارزیابی نتیجه سرمایه گذاری تبلیغاتی شان در پایان اجرای هر کمپین یا بازه زمانی مشخص دارند. این امر نیاز به تعیین اهداف دقیق و شاخص هایی برای ارزیابی را پیش می کشد. اگر یک برند اهداف دقیقی برای بازاریابی و تبلیغات نداشته باشد، در عمل امکانی برای ارزیابی نتایج نخواهند داشت. بسیاری از برندها با صرف هزینه های مداوم در زمینه بازاریابی و بدون توجه به اهداف مشخص اقدام به حضور در این فضا می کنند. بدون تردید مواجهه با مشکل در زمینه تعامل با آژانس های بازاریابی و تبلیغاتی برای چنین کسب و کارهایی طبیعی خواهد بود. 

توجه به مشتریان خاص

هر کسب و کاری شرایط متفاوتی دارد. کسب و کارهای حوزه B2B امکان استفاده از الگوهای بازاریابی و تبلیغاتی کسب و کارهای B2C را ندارند بنابراین در زمینه انتخاب مشتریان هدف نیز باید به این تفاوت ها توجه کرد. برخی از کسب و کارها بدون توجه به این نکات در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی تمام مشتریان حاضر در یک بازار هستند. این امر در عمل مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کارها در پی خواهد داشت. 

اغلب آژانس های تبلیغاتی حرفه ای در زمینه تعامل با برندها نیاز به اطلاعات دقیق در مورد مشتریان هدف شان دارند. اگر در این میان کسب و کار شما اطلاعات مناسبی در اختیار نداشته باشد، با مشکلات بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مواجه خواهد شد. این امر در عمل مشکلات بسیار زیادی برای برندها به همراه خواهد داشت. بهترین راهکار برای تعیین مشتریان هدف مراجعه به برندهای بزرگ در حوزه کسب و کارمان است. کسب و کارهای بزرگ و موفق همیشه عملکرد مناسبی در زمینه انتخاب مشتریان هدف دارند. با این حساب اگر ما نیز از آنها تقلید نماییم، امکان جلب نظر مشتریان مناسب بدون نیاز به صرف هزینه های گزاف را خواهیم داشت. 

توجه به فعالیت چند رسانه ای 

امروزه رسانه های در دسترس برای تبلیغات و تعامل با مشتریان به شدت افزایش یافته است. اگر به حوزه شبکه های اجتماعی دقت نماییم، بسیاری از مشکلات و موانع حوزه تبلیغات برای کسب و کارمان برداشته خواهد شد. اشتباه برخی از شرکت ها در این میان تاکید بر روی بازاریابی و تبلیغات بر روی یک پلتفرم خاص است. اگر تمام هزینه های تبلیغاتی بر روی یک پلتفرم مانند اینستاگرام متمرکز شود، در عمل شمار بالایی از مشتریان بالقوه برند مورد بی توجهی قرار می گیرند. تبلیغات چند رسانه ای به معنای توجه به تمام رسانه های تعاملی است. این امر حتی تلویزیون را نیز شامل می شود بنابراین باید نگاهی وسیع و همه جانبه به عرصه تبلیغات چند رسانه ای داشته باشیم.

تاکید بر روی شخصی سازی محتوای تبلیغاتی برای هر رسانه در حوزه بازاریابی دارای اهمیت بالایی است. برخی از برندها محتوای تبلیغاتی شان را بدون هرگونه تغییری در رسانه های مختلف بارگذاری می کنند. این امر به معنای بی توجهی به سلیقه خاص مخاطب هدف هر پلتفرم است بنابراین باید در عمل نسبت به شخصی سازی محتوای تبلیغاتی برند واکنش مناسبی نشان دهیم. امروزه انتظارات مشتریان از برندها در زمینه بازاریابی و تبلیغات به شدت افزایش یافته است. اگر یک برند در نخستین تعامل با مشتریان آنها را ناامید سازد، مسیر بسیار دشواری برای جلب دوباره نظر آنها خواهد داشت. 

تعیین فرآیندهای مناسب برای ارائه گزارش های کاربردی

تبلیغات در دنیای امروز یک امر تخصصی است. آژانس های تبلیغاتی برای تولید محتوا و همکاری بهینه با شرکت ها نیاز به اطلاعات بسیار زیادی دارند. برخی از اطلاعات موردنیاز این آژانس ها فقط در اختیار برند موردنظر است بنابراین باید فرآیندهای منظمی برای ارائه اطلاعات به بازاریاب های آژانس موردنظرمان در نظر بگیریم. این امر سرعت طراحی و انتشار محتوای تبلیغاتی را افزایش می دهد. همچنین کیفیت محتوا و بازخورد مشتریان نیز بهبود پیدا می کند. 

بی توجهی به همکاری نزدیک با آژانس تبلیغاتی طرف قرارداد برندمان موجب دلسردی مسئولان آن آژانس نیز می شود بنابراین مواجهه با ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در چنین شرایطی امری غیرطبیعی نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: 5 پرسش اساسی برای انتخاب آژانس تبلیغاتی

تعیین دقیق مسئولیت ها

وقتی دو برند در تلاش برای همکاری با هم هستند، باید به طور دقیق حیطه مسئولیت ها مشخص شود. این امر در ادامه از بروز هرگونه اختلاف نظری جلوگیری خواهد کرد. بسیاری از شرکت ها در این زمینه هیچ ایده مشخصی ندارند. درست به همین خاطر به طور مداوم با مشکلاتی در زمینه تعامل با مشتریان مواجه می شوند. اگر از همان ابتدا حیطه مسئولیت ها مشخص شود، بروز هرگونه اختلالی در فرآیند همکاری قابل پیگیری دقیق خواهد بود. در غیر این صورت باید مدت ها برای تعیین کاستی ها و مسئولیتش وقت صرف کنیم. 

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EUp448fm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه