سه شنبه, ۱۷ مهر(۷) ۱۴۰۳ / Tue, 8 Oct(10) 2024 /
           
فرصت امروز

سال نو که از راه می رسد، همه در تکاپوی تغییر وضعیت شان هستند. از خانه تکانی گرفته تا قول و قرارهای جدی برای دستیابی به اهداف کاری یا تحصیلی، همه و همه به محض نزدیک شدن به سال جدید به ذهن آدم می رسد. در این میان کارآفرینان شرایط ویژه ای دارند؛. چراکه قول و قرارهای تازه برای آنها نه یک انتخاب دلخواهانه، بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر است. خب شما نمی توانید هر سال با یک استراتژی تبلیغاتی یکسان سراغ مشتریان رفته و انتشار بازخوردهای طلایی را نیز داشته باشید. 

معمولا با آغاز سال نو کسب و کارها به دنبال طراحی استراتژی های تبلیغاتی جدید برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش هستند. نکته کلیدی در این میان ضرورت برنامه ریزی پیش از شروع سال جدید است. اینطوری شما فرصت تعامل با مخاطب هدف درست از شروع سال نو را خواهید داشت. 

اصول طراحی استراتژی تبلیغاتی برای سال جدید

ما در این مقاله به بررسی اصول کلیدی طراحی استراتژی تبلیغاتی در سال جدید خواهیم پرداخت. اگر شما هم دوست دارید بهار و سال نو را با یک استراتژی تازه در صنعت تبلیغات شروع کنید، بد نیست در ادامه با ما همراه باشید. این امر به شما کمک می کند تا با آمادگی بیشتری به استقبال سال کاری نو بروید. 

شناخت مخاطب

شناخت مخاطب

اولین کاری که یک بازاریاب یا کارآفرین برای طراحی استراتژی تبلیغات باید انجام دهد، کسب شناخت درست از مخاطب است. شما بدون شناخت اصولی از مخاطب هدف هیچ شانسی در بازار نخواهید داشت. درست به همین خاطر بسیاری از کارآفرینان قبل از اینکه در بازار دست به سیاه و سفید بزنند، سراغ شناخت مخاطب شان می روند.

مطلب مرتبط: 6 استراتژی تبلیغاتی عالی برای کسب و کار های کوچک

اشتباه نکنید، شما در این بخش قرار نیست به صورت کلیشه ای دست به شناخت مخاطب بزنید. در عوض ما در روزنامه فرصت امروز یک پکیج کامل برای تان آماده کرده ایم. 

اولین کاری که شما باید به خوبی انجام دهید، مطالعه بازار است. اصلا مخاطب هدف شما چه ویژگی های اصلی دارد و در قبال رقبای تان رفتارهایی نشان می دهد؟ خب تا وقتی منطق کلی رفتار مشتریان را درک نکنید، همیشه یک جای کارتان لنگ خواهد زد. این در حالی است که مطالعه بازار به شما کمک می کند با دست پر سراغ مشتریان بروید. 

هدف اصلی در مطالعه بازار شناخت سلیقه و از همه مهمتر نیازهای مشتریان است. خب شما تا وقتی با نیازهای اساسی مشتریان آشنایی نداشته باشید، نمی توانید محتوای تبلیغاتی جذاب برای شان تولید کنید. این دقیقا همان سهل انگاری است که خیلی از کارآفرینان به سادگی آب خوردن مرتکب می شوند.

نکته دیگری که باید همیشه پس ذهن تان باشد، طراحی پرسونا برای مشتریان است. این فرآیند در واقع ایجاد شخصیت ایده آل برای مشتریان است. به طوری که شما فرصت تعامل با مخاطب به شیوه متفاوت را به دست بیاورید. 

وقتی دنبال طراحی پرسونا هستید، باید از تمام اطلاعات مربوط به مخاطب هدف به طور یکجا استفاده کنید. یادتان باشد، گاهی اوقات کسب و کارها بیشتر از یک پرسونا دارند. به همین خاطر شما نباید فقط روی یک پرسونای خاص متمرکز شوید. به علاوه، تلاش برای کپی برداری از سایر برندها نیز در این میان دردی از شما دوست نخواهد کرد. پس بهتر است همین الان دور آن را خط بکشید. 

آخرین کاری که شما در این بخش باید انجام دهید، مربوط به بررسی شبکه های اجتماعی است. خب این روزها کمی گشت و گذار در فضای شبکه های اجتماعی به شما برای آشنایی بهتر با مخاطب هدف کمک ویژه ای می کند. به عنوان مثال می توانید هشتگ های مرتبط با برندتان را جست وجو کنید. این کار اطلاعات دقیقی درباره وضعیت برند به شما می دهد. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع را به سود خود تغییر دهید. نکته کلیدی در این میان ضرورت تمرکز بر روی پلتفرم های پرطرفدار است. وگرنه جامعه آماری شما بی نهایت محدود شده و توان اثبات ماجرا را از دست می دهید. 

تعیین اهداف

تعیین اهداف

آیا تا حالا به اینکه چرا قصد طراحی یا آپدیت استراتژی تبلیغات تان را دارید، فکر کرده اید؟ این سوالی است که بسیاری از بازاریاب ها باید از خودشان بپرسند. خب کار بدون برنامه و هدف همیشه محکوم به شکست خواهد بود. به همین خاطر باید قبل از اینکه بی گدار به آب بزنیم، نکات مربوط به تعیین اهداف را مورد بررسی دقیق قرار دهیم.

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم تعیین اهداف برای استراتژی تبلیغات دقیقا مثل انتخاب تاکتیک از سوی مربی های فوتبال است. اگر شما اهداف اشتباه یا نامناسبی را انتخاب کنید، در نهایت سنگ روی یخ خواهید شد. پس بهتر است به نکات زیر توجه کنید تا چنین تجربه وحشتناکی رو به روی تان قرار نگیرد. 

•    اهداف هوشمند (اسمارت): اهداف خود را به طور واضح، قابل اندازه ‎گیری، قابل دستیابی، مرتبط و زمان دار تعیین کنید. این ویژگی ها به فرآیند انتخاب هدف شما ویژگی هوشمند را خواهد داد؛ چراکه کاملا دقیق و منطبق با نیازهای کسب و کارتان انتخاب می شود. به علاوه، شما در نهایت کار ساده تری برای ارزیابی و سنجش نتیجه نهایی کار خواهید داشت. این در حالی است که اهداف بی سر و ته معمولا حسابی کارآفرینان را به دردسر می اندازد. 

•    اهداف کوتاه مدت و بلندمدت: ترکیبی از اهداف کوتاه مدت و بلندمدت را برای خود تعیین کنید. گاهی اوقات بازاریاب ها آنقدر درگیر آرزوهای دور و دراز می شوند که عملا وضعیت فعلی یادشان می رود. از طرف دیگر، برعکس این قضیه نیز ممکن است.  به طوری که گاهی اوقات بازاریاب ها فقط به روزمره شان توجه کرده و از برنامه ریزی بلندمدت غافل می شوند. نکته کلیدی در این میان ایجاد تعادل میان اهداف کوتاه و بلندمدت است. فقط در این صورت شما اهدافی همه جانبه برای خودتان طراحی کرده اید که کلی هم طرفدار خواهد داشت.

مطلب مرتبط: چگونه تبلیغات تاثیرگذاری طراحی کنیم؟

•    اهداف واقع ‎بینانه: اهدافی را تعیین کنید که با توجه به بودجه و منابع شما قابل دستیابی باشند. اشتباه خیلی از بازاریاب ها بلندپروازی های عجیب به هنگام تعیین اهداف است. به طوری که اوضاع خیلی زود از دست شان در رفته و دیگر هیچ توانایی برای مدیریت شرایط نخواهند داشت. یک ایده هوشمندانه در این میان تلاش برای استفاده از عینک واقع گرایی است. این طوری دیگر وسط راه با کمبود منابع برای تبلیغات رو به رو نخواهید شد. ماجرا تازه جالب شد، نه؟

انتخاب کانال های مناسب

انتخاب کانال های مناسب

تبلیغات باید با استفاده از یک کانال مشخص به دست مخاطب هدف برسد. اگر شما نتوانید کارتان در این حوزه را مدیریت کنید، خیلی زود اوضاع تان به هم خواهد ریخت. اجازه دهید از یک مثال ساده استفاده کنیم. وقتی یک بازاریاب از تبلیغات رادیویی استفاده می کند، بی شک سراغ جذاب ترین گزینه دنیا نرفته است. به همین دلیل خیلی وقت ها کارآفرینان با مشکلات زیادی در زمینه انتخاب کانال ارتباطی رو به رو می شوند. ما در این بخش سعی می کنیم در این رابطه راهنمای خوبی برای تان ترسیم کنیم. 

شما به طور کلی باید حواس تان به چند نکته کلیدی باشد:

•    کانال های آنلاین: تبلیغات آنلاین در کنار استفاده از شبکه های اجتماعی و سرمایه گذاری بر روی موتورهای جست وجو نکات کلیدی و مهمی محسوب می شود. اگر بازاریابی محتوا و ایمیل مارکتینگ را نیز به ماجرا اضافه کنیم، آن وقت در دنیای آنلاین دیگر مو لای درز کار برند شما نخواهد رفت. این در حالی است که شاید خیلی از رقبای شما در زمینه استفاده همه جانبه از کانال های آنلاین دچار مشکل باشند. 

•    کانال های سنتی: تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، چاپی، استفاده از بیلبوردها و تبلیغات در وسایل حمل و نقل عمومی از جمله گزینه هایی هستند که هنوز هم طرفدارهای خاص خودش را دارد. در این راستا شما باید در کنار کانال های ارتباطی آنلاین، حواس تان به گزینه های آفلاین نیز باشد. اینطوری شانس بیشتری برای تعامل با مخاطب هدف تان خواهید یافت. 

•    کانال های نوین: فناوری واقعیت مجازی واقعیت افزوده گزینه های تازه ای هستند که باید همیشه حواس تان به آنها باشد. این امر به شما کمک می کند تا درک بهتری نسبت به شرایط پیدا کرده و همیشه یک گام از رقبا جلوتر باشید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا از این فناوری های جدید استقبال کنید . 

تولید محتوای جذاب و کاربردی

تولید محتوای جذاب و کاربردی

هر استراتژی تبلیغاتی باید درباره نوع محتوا نیز حرفی برای گفتن داشته باشد. خب شما نمی توانید این مسئله مهم را به شانس و اقبال واگذار کنید. در عوض باید یک استراتژی قرص و محکم برای خودتان داشته باشید.

مطلب مرتبط: استراتژی تبلیغات چیست؟

اگر دوست دارید در زمینه تولید محتوا هم به جذابیت ماجرا و هم کاربردهای اصلی اش توجه کنید، بد نیست به نکات زیر توجه نمایید: 

•    محتوای مرتبط: محتوای شما باید با نیازها و علایق مخاطبان شما مرتبط باشد. به علاوه، ارتباط میان محتوا و حوزه کاری تان هم باید مشخص باشد. وگرنه هیچ شانسی برای تعامل با مخاطب تان نخواهید داشت. خب مردم انتظار مشاهده تبلیغ ماشین آخرین مدل از سوی یک برند تولید لپ تاپ را که ندارند، بنابراین باید نوعی تعادل میان فعالیت های شما مشاهده شود. 

•    محتوای خلاقانه: از ایده های جدید و خلاقانه برای تولید محتوای خود استفاده کنید. هرچه محتوای شما از نظر خلاقیت وضعیت بهتری داشته، ساده تر از رقبا متمایز خواهید شد. این امر به شما کمک می کند تا خیلی راحت تر از رقبا متمایز شوید. 

•    محتوای باکیفیت: محتوای شما باید از نظر کیفیت بالا باشد و به طور حرفه ای تولید شده باشد. گاهی اوقات بازاریاب ها به سادگی دور کیفیت را خط کشیده و سراغ ایده های تکراری می روند. این در حالی است که شما باید همیشه خودتان را نسبت به تولید محتوای باکیفیت از نظر مفهومی و فنی متعهد کنید، وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

ارزیابی نتایج

ارزیابی نتایج

هر استراتژی تبلیغاتی برای اینکه بازگشت سرمایه و موفقیت تیم بازاریابی را تضمین کند، نیاز به ساز و کاری برای ارزیابی نتایج به طور منظم دارد. شما در این راستا باید به چند نکته کلیدی توجه داشته باشید. برخی از این نکات به این شرح است:

•    استفاده از ابزارهای مختلف: از ابزارهای مختلف مانند گوگل آنالیتیکس برای ارزیابی و رصد نتایج کمپین های تبلیغاتی خود استفاده کنید. چنین ابزارهایی نه تنها اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار می دهد، بلکه به لطف هوش مصنوعی توانایی خوبی در پردازش اطلاعات نیز دارد، بنابراین در یک چشم انداز گسترده به طور قابل ملاحظه ای کار شما را ساده تر می کند. 

•    تجزیه و تحلیل داده ها: داده های جمع آوری شده را به طور دقیق تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید کدام کمپین ها موفق بوده و کدام کمپین ها نیاز به اصلاح دارند. این فرآیند نه تنها با کمک هوش مصنوعی، بلکه بایستی از طریق مدیریت خودتان نیز انجام شود. اینطوری جمع بندی همه جانبه ای نسبت به امور پیدا می کنید. 

•    بهبود و بهینه سازی استراتژی: براساس نتایج به دست آمده، کمپین های تبلیغاتی خود را به طور مداوم آپدیت کنید. این امر به شما کمک می کند تا همیشه کمپین های بازاریابی درجه یکی برای تعامل با مخاطب هدف دم دست داشته باشید. 

برخی از مهمترین نکاتی که به طور خلاصه در رابطه با طراحی استراتژی تبلیغات باید مدنظر شما قرار گیرد، به این شرح است:

•    در طراحی استراتژی تبلیغاتی خود خلاق باشید و از ایده های جدید استفاده کنید.

•    از بودجه خود به طور عاقلانه استفاده کنید و کانال های تبلیغاتی مناسب را انتخاب کنید. اینطوری از صفر تا صد ماجرا همیشه بودجه و توانایی اثرگذاری مناسب بر روی مخاطب تان را حس خواهید کرد. 

•    به طور مرتب با مخاطبان خود تعامل داشته باشید و نظرات آنها را در مورد تبلیغات خود جویا شوید.

•    از ابزارهای مختلف برای اندازه گیری و رصد نتایج کمپین های تبلیغاتی خود استفاده کنید. این امر به شما برای آپدیت در لحظه استراتژی تان کمک خواهد کرد. 

سخن پایانی

استراتژی تبلیغاتی موفقی برای سال جدید

با پیروی از اصول ذکرشده در این مقاله، می توانید استراتژی تبلیغاتی موفقی برای سال جدید طراحی کنید و به اهداف بازاریابی خود دست پیدا کنید. ما در این مقاله سعی کردیم برخی از مهمترین نکاتی که باید مورد توجه شما قرار داشته باشد، زیر ذره بین ببریم. بی شک نکات دیگری هم هست که ما به دلیل محدودیت مقاله آنها را کنار گذاشته ایم، بنابراین شما با کمی کنجکاوی می توانید کلی ایده و نکته دیگر در این رابطه پیدا کنید . یادتان باشد، کمی کنجکاوی و سرک کشیدن در چنین مباحثی هیچ وقت برای تان ضرری نخواهد داشت. این طوری می توانید خیلی راحت تر استراتژی تان را در برابر تهدیدات احتمالی بیمه کنید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع را به سود خود تغییر دهید. 

مطلب مرتبط: تکنیک های نوآوری و خلاقیت در طراحی تبلیغات

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با اصول طراحی استراتژی تبلیغاتی برای سال جدید کرده باشد. مثل همیشه اگر سوالی درباره نکات مورد بحث در این مقاله دارید، کارشناس های ما همیشه آماده پاسخگویی به شما هستند. پس تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید. 

منابع:

https://www.webfx.com

https://blog.hubspot.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ePS9vqci
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلاین
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه