سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 30 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

کسب و کارهایی که به دنبال موفقیت در بازار هستند، چاره ای به غیر از سرمایه گذاری بر روی پلتفرم های آنلاین ندارند. اگر تا همین چند سال قبل تعاملات واقعی تکلیف همه چیز را روشن می کرد، حالا اوضاع به طور کامل فرق کرده است. امروزه مردم بیشتر وقت شان را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند. در این میان خیلی ها حتی برای تولید یک محتوای ساده هم نیاز به راهنمایی های گسترده دارند. بنابراین طبیعی است کسب و کارهایی که عملکرد خوبی در شبکه های اجتماعی از خودشان نشان می دهند، همیشه موقعیت بهتری در میان مشتریان دارند. 

تیک تاک به عنوان پلتفرمی که در طول پنج سال اخیر خیلی از نگاه ها را به خودش خیره کرده، رقیب جدی برای بقیه پلتفرم ها محسوب می شود. شاید زمانی که تازه صحبت از تیک تاک شده بود، کمتر کسی آن را جدی می گرفت، اما حالا اوضاع به طور کامل فرق کرده است. به طوری که دیگر کسی نمی تواند به این سادگی ها از این پلتفرم چشم پوشی کند. 

یوتیوب تقریبا پدر بزرگ تمام پلتفرم های ویدئویی از جمله تیک تاک محسوب می شود. این شبکه اجتماعی از سال 2005 فعالیتش را شروع کرده و با پشتیبانی گوگل دامنه وسیعی از کاربران را به خودش جلب کرده است. این روزها تا مردم بیکار می شوند، سری به یوتیوب و کانال های متنوعش می زنند. به این امید که محتوایی خنده دار یا حتی کاربردی پیدا کنند. 

اگر شما بازاریاب هستید، احتمالا تا حالا با توصیه های بی نهایت متفاوتی درباره حضور در یوتیوب یا تیک تاک رو به رو شده اید. خیلی وقت ها این دست از توصیه ها آدم را گیج می کند. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز قصد داریم یک بار برای همیشه مسئله مربوط به این دو پلتفرم را کاملا مشخص کنیم. به راستی کدام یک از این پلتفرم ها به کار شما و کسب و کارتان می آیند؟ این سوالی است که ما در ادامه قصد بررسی دقیقش را داریم. 

تیک تاک در برابر یوتیوب

تیک تاک در برابر یوتیوب

اگر بخواهیم از نظر قدمت و سابقه در بازار بحث را جلو ببریم، یوتیوب حسابی از رقیب چینی اش جلو می زند. خب همه ما با یوتیوب آشنا هستیم و در طول دهه های اخیر دست کم یک بار لوگوی آن را دیده ایم. بسیاری از برندها تا اسم گوگل به عنوان توسعه دهنده یوتیوب وسط می آید، سریع تصمیم شان را می گیرند. خب مگر سرویسی هم هست که گوگل روی آن سرمایه گذاری کرده باشد و بازگشت سرمایه خوبی نداشته باشد؟

مطلب مرتبط: الگوریتم یوتیوب چیست و چطور کار می‏ کند؟

تیک تاک به عنوان رقیب چینی یوتیوب و بسیاری دیگر از شبکه های اجتماعی پتانسیل بسیار خوبی برای تولید محتوای وایرال دارد. ماهیت کوتاه ویدئوها در این پلتفرم کار را به جایی رساند که خیلی از شبکه های اجتماعی سرویس های مشابهی برای رقابت با این گزینه روانه بازار کردند. این مسئله حتی در یوتیوب نیز به چشم می خورد (کافی است به سرویس شورتس نگاهی بیندازید).

راستش را بخواهید، ما در اینجا با دو گزینه بی نهایت حرفه ای رو به رو هستیم که دل هر کاربری را می برد. با این حال شما به عنوان بازاریاب باید کمی متفاوت تر اوضاع را زیر ذره بین ببرید. به همین خاطر ما در بخش بعدی قصد داریم تفاوت های عمده‎ این دو پلتفرم را بررسی کنیم. اینطوری شما با چشم های کاملا باز امکان تصمیم گیری از میان گزینه های مختلف را خواهید داشت. پس با ما همراه باشید تا برخی از مهمترین تفاوت های این دو غول دنیای شبکه های اجتماعی را بررسی کنیم. 

تفاوت های تیک تاک و یوتیوب

تفاوت های تیک تاک و یوتیوب

خیلی از بازاریاب ها فکر می کنند تیک تاک و یوتیوب وضعیتی دقیقا مشابه هم دارند. خب اگر قرار بود تیک تاک یک کپی ناشیانه از یوتیوب باشد، فکر نمی کنم تا این اندازه محبوب می شد. همیشه در دنیا دلایل محمی برای محبوبیت شبکه های اجتماعی وجود دارد. اگر نظر ما را بخواهید، شباهت میان پلتفرم ها اصلا دلیل خوبی برای محبوبیت شان نیست. به همین خاطر ما در این بخش سراغ برخی از تفاوت های کلیدی میان دو پلتفرم بالا رفته ایم. 

مخاطب هدف

مخاطب هدف

در حالی که یوتیوب برای تمام گروه های سنی طراحی شده، تیک تاک بیشتر هوای نسل جوان را دارد. اگر دقت کرده باشید، حتی نسخه ویژه کودکان نیز در یوتیوب وجود دارد. این نسخه به طور ویژه بر روی توسعه محتوای مناسب برای کودکان و حذف ویدئوهای خشن تمرکز دارد. نکته جالب دیگر اینکه، شما در یوتیوب هیچ محدودیتی برای زمان بندی ویدئوها ندارید. به همین خاطر تقریبا هر مدل ویدئویی با مدت زمان دلخواه در این پلتفرم به چشم می خورد. همین امر موجب شده یوتیوب بدل به یکی از گزینه های همه پسند در دنیای کسب و کار شود. به طوری که خیلی ها هیچ مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در این شبکه اجتماعی ندارند.

اوضاع تیک تاک به عنوان یک پلتفرم تقریبا تازه نفس به طور ویژه ای متفاوت است. هنوز هم بسیاری از افراد میانسال یا پا به سن گذاشته شرایط استفاده از تیک تاک را خوب بلد نیستند. به همین خاطر نوعی گارد محکم در برابر استفاده از این پلتفرم در میان کاربران شکل گرفته است.

اگر شما هم فکر می کنید تیک تاک گزینه ای است که هنوز در میان کاربران آنطور که باید و شاید جا نیفتاده، در این عقیده تنها نیستید. خیلی از بازاریاب ها در سراسر دنیا نیز عقیده ای مشابه شما دارند. 

نکته کلیدی درباره تیک تاک پتانسیل آن برای جلب نظر افراد جوان است. بی شک همه ما به عنوان بازاریاب با دردسرهای تعامل با نسل جوان رو به رو شده ایم. این امر گاهی اوقات همه توان آدم را گرفته و در نهایت دستاورد مشخصی نیز برای کسب و کارها به همراه ندارد. پس بهتر است قبل از اینکه با شکست های پی در پی پا به فرار بگذاریم، کمی دقیق تر اوضاع را بررسی کنیم. خیلی از کارآفرینان برای اینکه روی مخاطب شان اثرگذاری داشته باشند، نیاز به راه های تازه دارند. این در حالی است که خودشان اصلا سراغ این راهکارها نمی روند. تیک تاک میانبری است که به شما کمک می کند جلوه ای جوان پسندانه تر از کسب و کارتان پیش روی مخاطب قرار دهید. 

مطلب مرتبط: تیک تاک و آینده دنیای بازاریابی

فرمت محتوا

فرمت محتوا

تیک تاک فرمت محتوای ویدئویی را پشتیبانی می کند. فکر می کنم این نکته برای پلتفرمی که به طور اختصاصی برای ویدئو توسعه‎ یافته، طبیعی باشد. با این حال شما در قالب همین فرمت ویدئو امکانات بسیار زیادی دم دست دارید. مثلا می توانید از گزینه لایو استریم، شورتس یا حتی ویدئوهای عادی استفاده کنید. 

اشتباه نکنید، یوتیوب از اول یک پلتفرم کامل و بی عیب نبوده است. در عوض سابقه طولانی آنها در دنیای کسب و کار کمک مناسبی به رفع ایرادات کرده است. به طوری که شما بعد از نزدیک به دو دهه با نسخه ای تا حد امکان کامل از این پلتفرم رو به رو هستید. پس اصلا نباید پیش خودتان فکر کنید با یک پلتفرم کاملا متمایز رو به رو هستید. 

در بحث از فرمت محتوا تیک تاک هم وضعیتی مثل یوتیوب دارد. با این حال به دلیل تجربه کمتر در بازار هنوز خیلی از امکاناتی که در یوتیوب مشاهده می‎ کنیم، اینجا فعال نیست. شاید یکی از مهمترین نقاط ضعف در این میان ایرادات پرشمار در زمینه ویدئوهای لایو باشد. به طوری که هنوز هم خیلی از کاربران از دست باگ های ریز و درشت این حوزه نگران و عصبانی هستند. 

وضعیت کاربران

وضعیت کاربران

یوتیوب در طول سال های اخیر اعتماد دامنه هرچه بیشتری از کاربران را جلب کرده است. این امر در وضعیت کنونی بازار اهمیت بسیار زیادی دارد. راستش را بخواهید، بی اعتمادی به شبکه های اجتماعی امر تازه ای نیست. این نکته به طور ویژه ای در قبال سرویس های متا به چشم می خورد. با این حال هیچ کس تا حالا درباره درز اطلاعات گوگل خبری نشنیده است. همین امر به بازاریاب ها کمک می کند تا با خیال راحت تر در یوتیوب فعالیت داشته باشند. 

تیک تاک به عنوان پلتفرمی که نرخ رشد بی نهایت سرسام آوری دارد، از نظر امنیتی باگ های زیادی دارد. به طوری که همین حالا هم در بسیاری از موسسات دولتی استفاده از این اپ ممنوع است. اگرچه مقامات چینی امنیت این اپ را تضمین می کنند، اما کاربران در طول ماه های اخیر بی اعتمادی فراگیری نسبت به این پلتفرم نشان داده اند. شاید این امر در ادامه مشکلات زیادی برای توسعه دهندگان چینی به همراه داشته باشد. 

یکی از نکاتی که در طول سال های اخیر اهمیت زیادی از نقطه نظر کاربران پیدا کرده است، بحث مربوط به امنیت کاربری است. شما قرار نیست به عنوان یک کارآفرین به هر قیمتی دست به تولید محتوا زده و کارتان را جلو ببرید. این امر می تواند برای شما هزینه های زیادی به همراه داشته و اوضاع تان را بیش از هر زمان دیگری به هم بریزد. 

اگر شما در حوزه ای فعالیت دارید که امنیت سایبری برای تان بی نهایت مهم است، شاید حضور در تیک تاک کمی وجهه تان را تحت تاثیر قرار دهد. به همین خاطر خیلی ها ترجیح می دهند دور تیک تاک را خط بکشند. 

گزینه های تبلیغاتی

گزینه های تبلیغاتی

یوتیوب در طول چند سال اخیر موجب مهاجرت بسیار شدیدی را تجربه کرده است. کسانی که تا قبل از این هیچ اطلاعی درباره یوتیوب نداشتند، حالا به یکباره بدل به یوتیوبرهای حرفه ای شده اند که ادعاهای زیادی هم دارند. نکته مهم در این میان سیستم پرداخت حق تبلیغات از سوی یوتیوب است. معنای این عبارت امکان سهیم شدن تولیدکنندگان محتوا در درآمد تبلیغاتی یوتیوب است. البته این امر به این سادگی ها نیست. در عوض شما باید کمی با حوصله در این راستا عمل کرده و اجازه دهید کانال تان به مرور زمان پا بگیرد. 

اگرچه تیک تاک گزینه های تبلیغاتی زیادی به برندها می دهد، اما خبری از درآمدزایی در آن نیست. به همین خاطر خیلی از کسانی که در تیک تاک حضور دارند، فعالیت در یوتیوب را نیز ضروری می دانند. اینطوری شما می توانید خیلی راحت تر کارتان را جلو برده و مانع از بروز مشکلات اساسی شوید. 

مطلب مرتبط: بازاریابی در تیک تاک به سبک برندهای بزرگ دنیا

مزایای یوتیوب

مزایای یوتیوب

یوتیوب یکی از گزینه های بی نهایت جذاب برای تولید محتوا و صدالبته بازاریابی محسوب می شود. متاسفانه هنوز برخی از بازاریاب ها برای کمپین شان به غیر از اینستاگرام سراغ پلتفرم دیگری نمی روند. ما در این بخش قصد داریم برخی از مهمترین مزایای یوتیوب برای سرمایه گذاری بازاریاب ها را بررسی کنیم. اگر شما هم دوست دارید در این مورد اطلاعات دست اولی گیرتان بیاید، با ما همراه باشید. 

دامنه وسیع محتوا

دامنه وسیع محتوا

یوتیوب در طول دهه های اخیر نظر کلی از تولیدکنندگان محتوا را به خودش جلب کرده است. به همین خاطر دامنه محتوای موجود در این پلتفرم تنوع بی نهایت حیرت انگیزی دارد. به طوری که خیلی ها حتی برای یادگیری مهارت های اساسی نیز از یوتیوب استفاده می کنند. نکته جالب اینکه شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف در یوتیوب نیاز به تبلیغات سنگین ندارید. الگوریتم این پلتفرم به گونه ای عمل می کند که خیلی زود محتوای مناسب پروموت شود. 

بر اساس مطالعه‎ای از سوی موسسه دیتا باکس (Data Box) یوتیوب در میان شبکه های اجتماعی مختلف دنیا محبوب ترین گزینه از نظر تنوع محتوا محسوب می شود. این یعنی هر کاربری با هر سلیقه ای امکان یافتن محتوای دلخواه در این پلتفرم را خواهد داشت. این امر به شما کمک می کند تا بدون هیچ مشکلی روی مخاطب تان اثر گذاشته و دست به تولید محتوا بزنید. 

تولید محتوای طولانی

تولید محتوای طولانی

یوتیوب هیچ محدودیتی از نظر بارگذاری ویدئوهای طولانی ندارد. این استراتژی برخلاف سیاست رایج بسیاری از شبکه های اجتماعی است که تولید محتوای کوتاه را در اولویت قرار می دهند. امروزه بسیاری از کسب و کارها برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف دنبال کوتاه کردن محتوای شان تا جای ممکن هستند. در این زمینه مدیران یوتیوب آزادی عمل کاملی در اختیار تولید کنندگان محتوا و صدالبته بازاریاب ها قرار داده اند. به طوری که شما فرصت انتخاب از میان کلی فرمت مختلف را دارید. تنها نکته کلیدی در این میان تلاش برای ارزیابی مداوم سلیقه کاربران و عمل براساس آن است.

مطلب مرتبط: توسعه کانال یوتیوب و جذب دنبال کننده در کمترین زمان ممکن

اینکه یوتیوب امکان طراحی و آپلود ویدئوی طولانی را فراهم کرده، دلیل نمی شود شما با عجله از آن استفاده کنید. بسیاری از کسب و کارها برای اثرگذاری بر روی مخاطب شان نیازی به ویدئوهای طولانی ندارند. به علاوه، یادتان نرود که محتوای طولانی شاید باب میل تمام کاربران نباشد. بنابراین ممکن است شما خودتان را با دامنه گسترده ای از کاربران در نبرد همیشگی پیدا کنید. آن وقت شما می مانید و کلی از کاربران همیشه معترض به ویدئوهای تان.

توسعه پایدار و محبوبیت فراوان

توسعه پایدار و محبوبیت فراوان

یوتیوب پلتفرمی نیست که همین چند ماه پیش سر و کله اش پیدا شده باشد. در عوض تجربه نزدیک به دو دهه حضور در بازار به این پلتفرم امکان فعالیت و اثرگذاری بسیار خوبی می دهد. به طوری که بازاریاب ها حتی درباره دلایل انتخاب یوتیوب پیش خودشان خیلی فکر نمی کنند. هرچه باشد یوتیوب یکی از اسم های بی نهایت مشهور در دنیای کسب و کار است، مگر نه؟

براساس گزارش موسسه دیمند سیج (Demand Sage) یوتیوب اکنون بالغ بر 2.7 میلیارد کاربر فعال روزانه دارد. این میزان اهمیت بسیار زیادی برای بازاریاب ها داشته و امکان اثرگذاری ویژه ای به آنها می دهد. خب کاربران تیک تاک هر چقدر هم که باشند، حتی نزدیک به این رقم هم نخواهند شد. بنابراین شما همیشه فرصت استفاده از یوتیوب به عنوان یک پلتفرم جریان اصلی را دارید. 

اسم گوگل وقتی کنار یوتیوب می آید، اعتماد زیادی میان کاربران ایجاد می کند. این مسئله وقتی مهم می شود که بحران های امنیتی تیک تاک و تهدیدات فزاینده نهادهای نظارتی در اروپا و آمریکا را مشاهده کنیم. نکته جالب اینکه یوتیوب و به طور کلی سرویس های گوگل شاید از نظر مالیاتی درگیر بحران های زیادی با نهادهای حقوقی باشند، اما از نظر سطح امنیت سایبری در وضعیت مطلوبی قرار دارند. همین امر اعتماد کاربران را به بیشترین شکل جلب می کند. 

شخصی سازی راحت محتوا

شخصی سازی راحت محتوا

بازاریاب ها در یوتیوب امکانات بی نهایت متنوعی برای شخصی سازی محتوا دارند. به طوری که حتی لازم نیست سراغ ابزارهای جانبی یا واسطه ای بروند. این امر به آنها کمک می کند تا خیلی راحت دست به تولید محتوا زده و کارشان را به راحت ترین شکل ممکن جلو ببرند. 

بی شک شخصی سازی محتوا برای بازاریاب ها کار ساده و بی دردسری نیست. پس اینکه یوتیوب خودش پیش قدم شده و در این زمینه به بازاریاب ها کمک می‎ کند، ارزش زیادی دارد. شما در این رابطه با یک منوی کاملا حرفه ای و صدالبته ساده رو به رو هستید. دسته بندی دقیق کاربران و نمایش محتوای تبلیغاتی برای دامنه مخاطب هدف تنها بخشی از امکانات شخصی سازی محتوا محسوب می شود. اگر در کنار این مسئله شیوه های پرداخت متنوع تبلیغات از سوی یوتیوب را نیز در نظر بگیریم، آن وقت با یک پلتفرم بی نهایت مجهز رو به رو خواهیم شد. 

بی شک یوتیوب هم مثل هر شبکه اجتماعی دیگر مشکلات خاص خودش را دارد، اما شما باید حواس تان باشد تا یک وقت بی خود و بی جهت دور این گزینه جذاب را خط نکشید. وگرنه یکی از شانس های بزرگ برای اثرگذاری بر روی مخاطب از دست تان می رود. 

فرصت درآمدزایی

فرصت درآمدزایی

یوتیوب پلتفرم بسیار خوبی برای بازاریابی و تولید محتوا محسوب می شود. با این حال شما قرار نیست همیشه در ارتباط با این شبکه اجتماعی دست به جیب بوده و از بودجه برند خرج کنید. اگر کارتان در یوتیوب بگیرد، خیلی زود امکان درآمدزایی از آن را نیز پیدا می کنید؛ آن هم فقط با تولید محتوا!

ماجرا از این قرار است که یوتیوب کاربران را در درآمد تبلیغاتی اش سهیم می کند. البته شما باید جزو دسته تولیدکنندگان محتوا باشید. وگرنه هیچ چیزی نصیب تان نخواهد شد. نکته کلیدی در این میان تلاش برای استفاده از محتوایی است که به شما برای محبوبیت در میان کاربران کمک کند. 

این روزها برندهای بزرگ دنیا نه تنها هزینه بازاریابی پایینی در یوتیوب دارند، بلکه به خاطر محبوبیت محتوای شان همیشه امکان استفاده از گزینه های مالی را نیز خواهند داشت. ماجرا حسابی جالب شد، نه؟

مطلب مرتبط: بازاریابی در تیک تاک با چاشنی کسب لایک بیشتر

مزایای تیک تاک

مزایای تیک تاک

بررسی طولانی ما درباره مزایای یوتیوب اگر همراه با برخی از مزایای تیک تاک نباشد، امکان انتخاب درست را از بین می برد. خیلی از بازاریاب ها برای اینکه اوضاع شان را بهبود بخشند، نیاز به استفاده از کانال های متنوع دارند. تیک تاک هم یکی از این کانال ها محسوب می شود. پس اجازه دهید کمی تخصصی تر این بحث را دنبال کنیم. 

ساختار خاص و تازه

ساختار خاص و تازه

تیک تاک پلتفرمی نیست که شبیه بقیه گزینه های موجود در بازار باشد. همان طور که کلاب هاوس در زمان خودش با ترند کردن محتوای صوتی حسابی محبوبیت به دست آورد، تیک تاک هم حاصل یک خلاقیت جذاب است. ماجرا از این قرار است که تیک تاک اهمیت فرمت ویدئو را به خوبی درک کرده و آن را با موزیک های شاد و جذاب ترکیب کرده است. اگر دقت کرده باشید، اغلب محتوای ویدئویی در تیک تاک ترکیبی از موسیقی را نیز یدک می کشد. فکر می کنم حالا دیگر رمز موفقیت تیک تاک برای تان رو شده باشد، مگر نه؟

تیک تاک با ساختار تازه اش دل خیلی از کاربران را برده است. به طوری که حتی به مشکلات امنیتی آن هم توجه نمی کنند. در این میان این شما هستید که باید برای تعامل با این دسته از کاربران تمام تلاش تان را انجام دهید. اینطوری خیلی راحت تر فرصت اثرگذاری بر روی مخاطب تان را یافته و می توانید از میانبرهای این مسیر سود ببرید. 

بازاریاب ها باید همیشه در کنار مشتریان شان حضور داشته باشند. بنابراین اگر مشتریان هدف شما علاقه زیادی به تیک تاک دارند، ماموریت شما مثل روز روشن است. 

وایرال شدن سریع محتوا

وایرال شدن سریع محتوا

وایرال شدن محتوا برای هر برندی آرزوی دیرینه محسوب می شود. اینکه اسم شما حسابی سر زبان ها بیفتد و توانایی اثرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن را داشته باشید، مسئله ساده ای نیست. به همین خاطر شما باید همیشه از این شیوه برای تولید محتوای حرفه ای سود ببرید. یکی از مسائل مهم در این میان مربوط به پتانسیل بالای تیک تاک برای وایرال شدن سریع ویدئوهاست.

این روزها بسیاری از بازاریاب ها فقط به این خاطر که روند شهرت شان سریع تر شود، سراغ تیک تاک می آیند. به طوری که هیچ هدف جانبی دیگری در این میان در کار نیست. اگر شما هم دوست دارید کمی بیشتر در دنیای شبکه های اجتماعی شناخته شوید، بد نیست استفاده از تیک تاک را جدی بگیرید. این امر به شما کمک می کند تا خیلی سریع تر شهرت برندتان را افزایش داده و ارتباط خوبی با کاربران برقرار کنید. 

گزینه خرید درون برنامه ای

گزینه خرید درون برنامه ای

کسب و کارها همیشه علاقه مند به فروش محصولات شان هستند. درست به همین خاطر هزینه های زیادی در حوزه تبلیغات انجام می دهند. نکته ای که در این میان باید مدنظر داشت، مسئله مربوط به خرید درون برنامه ای است. خیلی از کاربران در یوتیوب حوصله مراجعه به سایت یک برند و ثبت سفارش را ندارند. این در حالی است که تیک تاک به راحتی امکان خرید درون برنامه ای را فراهم کرده است. 

مطلب مرتبط: بازاریابی در یوتیوب و 3 نکته ای که باید بدانید

شما کافی است در تیک تاک به محصول دلخواه تان برخورد کنید تا تنها با چند کلیک در داخل اپ این برنامه به راحتی محصول دلخواه تان را سفارش دهید. اینطوری کارتان بی نهایت راحت تر شده و بعد از چند روز محصول موردنظر را دم در خانه تحویل می گیرید.

بی شک مردم در طول سال های اخیر بیشتر از هر زمان دیگری دنبال روش های خرید آنلاین رفته اند. این امر به شما کمک می کند تا به عنوان یک کارآفرین حرفه ای در دنیای کسب و کار فرآیند تولید محتوا را خیلی ساده تر دنبال کنید. به علاوه، شما می توانید در کنار بازاریابی معمولی نیم نگاهی هم به فروش داشته باشید. به طوری که بعد از مدت زمانی کوتاه در کنار تولید محتوا فروش تان را هم متحول کنید. 

انتخاب نهایی

رقابت میان یوتیوب و تیک تاک

رقابت میان یوتیوب و تیک تاک تا حد زیادی غیرمنصفانه به نظر می رسد. ما در یک طرف یوتیوب را داریم که به زودی وارد سومین دهه فعالیتش در بازار می شود در صورتی که تیک تاک هنوز اول راه است. با توجه به آنچه در این مقاله بررسی کردیم، هر کسب و کار باید براساس نیازهای خاص خودش دست به انتخاب بزند. البته یک نکته مهم در این میان ضرورت حضور تمام برندها در یوتیوب است. به زبان خودمانی، شما نمی توانید دور این گزینه مهم را خط بکشید. به همین خاطر باید همیشه آماده استفاده از آن باشید. 

منابع:

https://www.wordstream.com

https://www.adobe.com

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xssh7pmg
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه