تکنیک های تبلیغاتی: 14 مورد از رایج ترین تکنیک های مورد استفاده تبلیغ کنندگان - فرصت امروز

دوشنبه, 15 بهمن 1397 - 17:51

تکنیک های تبلیغاتی: 14 مورد از رایج ترین تکنیک های مورد استفاده تبلیغ کنندگان

امروزه، هر شرکتی بایستی تولیدات خود را تبلیغ کند تا به مشتریان در مورد این محصولات اطلاعاتی ارائه کند، فروش خود را افزایش دهد، ارزش بازار کسب کند و در صنعت نام و شهرت به دست آورد. تکنیک های تبلیغاتی خلاق، ابزار ارتباطی ای هستند که یک شرکت یا کسب و کارهای دیگر برای جلب توجه، درگیر کردن اذهان، ایجاد احساسات و تغییر درک عمومی به کار می گیرد. هر کسب وکاری هزینه های گزافی را برای تبلیغ محصولات یا تولیدات خود خرج می کند، اما تنها زمانی این هزینه به موفقیت منجر می شود که بهترین تکنیک های تبلیغات برای تبلیغ محصول استفاده شود. بسیاری از تولیدکنندگان و یا ارائه دهندگان محصولات و خدمات، با استفاده از تکنیک های تبلیغاتی رایج و اثبات شده، احتمال بازگشت سرمایه تبلیغاتی خود را افزایش می دهند. تکنیک های تبلیغاتی رایج در انتقال پیام تبلیغاتی برای موفقیت و ماندگاری بیشتر محصول در ذهن مخاطب مورد استفاده قرار می گیرند، بنابراین در اینجا به تکنیک های تبلیغاتی رایج که بیشتر توسط تبلیغات کنندگان برای به دست آوردن نتیجه مطلوب مورداستفاده قرار می گیرد می پردازیم.

تکنیک های تبلیغاتی 1: نیازهای عاطفی

تکنیک تبلیغاتی

تکنیک های تبلیغاتی با کمک دو عامل انجام می گیرد - نیازهای مشتریان و عامل ترس. رایج ترین درخواست ها تحت تأثیر نیاز عبارتند از:

• نیاز برای چیزی جدید

• نیاز برای پذیرفته شدن

• نیاز برای نادیده گرفته نشدن
• نیاز برای تغییر چیزهای کهنه و قدیمی

• نیاز امنیت

• نیاز برای جذاب بودن و . . . ،

رایج ترین درخواست های تحت تأثیر ترس عبارتند از:

• ترس از تصادف

• ترس از مرگ

• ترس از طرد شدن

• ترس از بیمار شدن

• ترس از پیر شدن و . . ..

مطلب مرتبط: روش های تبلیغات رایج در دنیای امروز

تکنیک های تبلیغاتی 2: تبلیغات تشویقی

این یکی از تکنیک های تبلیغاتی شامل دادن نمونه ای رایگان از محصول به مشتریان است. این محصولات در نمایشگاه ها، رویدادهای تبلیغاتی و کمپین تبلیغاتی برای جلب توجه مشتریان ارائه می شود.

تکنیک های تبلیغاتی 3: تبلیغات دسته ای

تبلیغات دسته ای

این نوع از تبلیغات شامل قانع کردن مشتریان برای ملحق شدن به گروهی از افراد است که محصول را خریده اند و برنده هستند. برای مثال، تبلیغات جدید شامپو پانتن که در آن می گوید: «150 میلیون نفر از زنان به پانتن اعتماد دارند، شما چطور؟»

تکنیک های تبلیغاتی 4: واقعیت ها و آمار

در این تکنیک تبلیغاتی، تبلیغ کنندگان از ارقام، شواهد و نمونه های واقعی استفاده می کنند تا کیفیت محصولات خود را نشان دهند. برای مثال، تمیزکننده سطوح Lizol 99.99درصد از جرم ها را تمیز می کند و یا 70درصد از دندان پزشکان دنیا Colgate را توصیه می کنند.

تکنیک های تبلیغاتی 5: تبلیغات ناتمام

تبلیغات ناتمام

این یکی از تکنیک های تبلیغاتی است که در آن تبلیغات کنندگان با کلمات بازی می کنند و ادعا می کنند که محصول آنها بهتر کار می کند یا تأثیر بهتری دارد، اما هیچ وقت نمی گویند که تا چه اندازه بهتر از شرکت یا کسب وکار رقیب است.

تکنیک های تبلیغاتی 6: واژه های چندمعنایی

در این تکنیک تبلیغاتی، تبلیغ کنندگان نمی گویند که بهتر از دیگران هستند و انکار هم نمی کنند. برای مثال، محلول ریزش موی سان سیلک ریزش را کم می کند. این تبلیغات نمی گوید که این محلول ریزش مو را متوقف می کند.

تکنیک های تبلیغاتی 7: تأیید کردن

استفاده از افراد مشهور و سلبریتی ها نیز یکی دیگر از تکنیک های تبلیغاتی موثر به شمار می رود. تبلیغ کنندگان از افراد مشهور برای تبلیغ محصولات شان استفاده می کنند. افراد مشهور و یا ستاره ها این محصول را از طریق بازگو کردن تجربیات خودشان از استفاده از آن محصول تأیید می کنند. اخیراً یک گالری جواهرات از سوپراستار معروف آمیتاب باچان و همسرش برای تبلیغ محصولات شان استفاده کردند. تبلیغ نشان می داد که چگونه آمیتاب همسرش را با خرید از این برند تحت تأثیر قرار داده است.

تکنیک های تبلیغاتی 8: تحسین و تمجید مشتریان

یکی از تکنیک های تبلیغاتی که در آن تبلیغ کنندگان از جمله ای اساسی و اصلی استفاده می کنند که در آن از مصرف کنندگانی که محصولات آنها را خریداری می کنند تعریف و تمجید می کنند. برای مثال، Revloon این طور می گوید «چون شما ارزش این را دارید.»

تکنیک های تبلیغاتی 9: خانواده ایده آل و بچه های ایده آل

تبلیغ کنندگان با استفاده از این تکنیک تبلیغاتی نشان می دهند که خانواده هایی که از محصولات آنها استفاده می کنند شاد، خوشحال و خوش شانس هستند. تبلیغات همواره یک خانه مرتب با دکوراسیون خوب دارد و بچه های مؤدب و خانواده یک خانواده ساده و دوست داشتنی هستند. برای مثال، تبلیغات صابون Dettol تمام افراد خانواده را نشان می دهد که از این صابون استفاده می کنند و درنتیجه از میکروب ها و ویروس ها در امان هستند. آنها در مقایسه با سایر افرادی که از این صابون استفاده نکرده اند، یک خط رنگی از فلورسنت را که کل بدن هر یک از اعضای خانواده می پوشاند، نشان می دهد.

تکنیک های تبلیغاتی 10: تبلیغات میهن پرستانه

تبلیغات میهن پرستانه

این تبلیغات نشان می دهد که افراد می توانند با مصرف کالاها و خدمات کشور خودشان از آن حمایت کنند. برای مثال، برخی از کالاها با هم یک اتحادیه تشکیل دادند و در تبلیغات شان ادعا کرده اند که هر کس یکی از این محصولات را بخرد به یک بچه برای رفتن به مدرسه کمک می کند.

تکنیک های تبلیغاتی 11: پرسش (نظرسنجی) از مشتریان

یکی از تکنیک های تبلیغاتی که تبلیغ کنندگان از آن برای پرسیدن سؤال از مصرف کنندگان استفاده می کنند تا عکس العمل (پاسخ) مصرف کنندگان به محصولات شان را ببینند. برای مثال، تبلیغات Amway دائما سؤالاتی از این قبیل می پرسد: چه کسی این تعداد مزرعه ارگانیک در طبیعت دارد؟ چه کسی این قدرت را به شما می دهد که در سن 70 سالگی بتوانید از پله ها بالا بروید؟ چه کسی به بچه ها کمک می کند تا با تغذیه مناسب رشد کنند؟ آیا کسی هست که به تمام سؤال ها گوش دهد؟ و درنهایت پاسخ می آید: «Amway: ما گوش می کنیم.»

تکنیک های تبلیغاتی 12: رشوه، از رایج ترین تکنیک های تبلیغاتی

این تکنیک، به اصطلاح، رشوه دادن به مشتریان است که اگر کسی از محصولات شان خرید کند چیزی اضافه را به عنوان رشوه به آنها می دهد، این کار با جملاتی مانند «یک تی شرت بخر و یکی رایگان ببر» و یا «دو سال عضو باشگاه شو و در تمامی خدمات 20درصد تخفیف بگیر» انجام می شود.

تکنیک های تبلیغاتی 13: تبلیغات جایگزین

این تکنیک توسط شرکت هایی انجام می شود که نمی توانند محصولات شان را به طور مستقیم تبلیغ کنند. تبلیغ کنندگان از تبلیغات غیرمستقیم برای تبلیغ محصولات آنها استفاده می کنند و به این وسیله مصرف کنندگان در مورد محصولات آنها اطلاعاتی به دست می آورند. بزرگ ترین مثال از این تکنیک تبلیغات نوشیدنی هاست. این تبلیغات هرگز فردی را نشان نمی دهد که در حال نوشیدن چیزی است و به جای آن کسانی را نشان می دهد که در حال خوردن آب معدنی و یا آب گازدار هستند.

اینها مهم ترین تکنیک های تبلیغاتی هستند که تبلیغ کنندگان برای تبلیغات کالاها از آنها بهره می گیرند. تکنیک های تبلیغاتی متفاوت دیگری هم برای تبلیغات آنلاین استفاده می شود، از جمله تبلیغات بنری که در آن یک بنر تبلیغاتی در صفحه اینترنتی گذاشته می شود،

تکنیک های تبلیغاتی 14: نماد، تشبیه و استعاره

تبلیغات نمادین

استفاده از نمادها، تشبیه و استعاره یکی از خلاقانه ترین تکنیک های تبلیغاتی است. در تشبیه، دو چیز را به هم مانند و با استفاده از ابزارهای همانند سازی میان آنها ارتباط برقرار می کنیم. مثلا به سفیدی برف، به نرمی پَر و…. در استعاره دو چیز را بی واسطه به هم مرتبط می کنیم، مثلا آرامش برای بیمه و… برای استفاده از تکنیک های تبلیغات نمادین دست شما بسیار باز است و می توانید محصول خود را به چیزی تشبیه و ویژگی های برجسته و وجه تمایز آن را مورد تاکید قرار دهید.

تکنیک های تبلیغاتی رایج در تبلیغات کودکان

1. کودکان ایده آل

کودکانی که در تبلیغات حضور دارند کمی بزرگ تر و یا تا حدی ایده آل تر از مخاطبین تبلیغات هستند. آنها درواقع الگوهایی برای کودکان مورد خطاب تبلیغات هستند و تبلیغ کنندگان می خواهند کودکانی که آنها را می بینند بخواهند شبیه آنها شوند. برای مثال تبلیغاتی که برای کودکان هشت ساله درست می شود از یک کودک 11 یا 12 ساله استفاده می کند که در حال بازی کردن با اسباب بازی یک کودک هشت ساله است.

2. اسباب بازی شگفت آور

در تبلیغات اسباب بازی بسیاری از آنها اسباب بازی ها را در حال انجام کارهایی در دنیای واقعی نشان می دهد. مثلاً هواپیماها پرواز می کنند، ماشین ها در خیابان حرکت می کنند، عروسک ها گریه می کنند و موشک ها به گوریل ها شلیک می کنند. اگر در واقعیت هم این اسباب بازی ها این کارها را می کردند خیلی خوب می شد.

مطلب مرتبط: 10 روش برای تبلیغات مؤثر و شکار مشتری

3. موسیقی های خوشایند

موسیقی و سایر صداها به هیجان تبلیغات می افزاید. این به تبلیغ کنندگان کمک می کند تا فضای دلخواه شان را تنظیم کنند.

4. قدرت ستاره ها

قهرمانان ورزشی، ستارگان سینما و ... به کودکان ما می گویند که چه چیزهایی بخورند، چه چیزهایی بپوشند و کودکان به حرف های آنها گوش می کنند ولی نمی دانند که به این ستاره یا قهرمان برای این تبلیغات پول های زیادی پرداخت شده است.

5. شادی و سرگرمی خانوادگی

«این وسیله ای است که همه اعضای خانواده می توانند با هم انجام دهند!» و یا «این چیزی است که مادر از خریدن آن برای شما بسیار خوشحال می شود!» بسیاری از تبلیغات سرگرم بودن والدین به همراه کودکان را نشان می دهد به این معنا که این اسباب بازی به دورهم بودن خانواده هم کمک می کند.

تهیه و تنظیم: گروه کسب و کار فرصت امروز

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

info@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی