سه شنبه, ۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
بازاریابی دیجیتال همراه با تکنیک های به روز

بهترین تکنیک های بازاریابی دیجیتال در سال 2019

4 سال پیش ( 1398/8/1 )
پدیدآورنده : ایوان ویدجایا   پدیدآورنده : بازاریابی دیجیتال   پدیدآورنده : علی آل علی  

بازاریابی دیجیتال یکی از مفاهیم مهم در توسعه هر کسب و کاری محسوب می شود. امروزه بدون استفاده مناسب از بازاریابی دیجیتال فرصت های طلایی زیادی از دست برندها می رود. به همین خاطر اغلب برندها در کسب و کارهای مختلف سرمایه گذاری عظیمی بر روی بخش بازاریابی دیجیتال دارند. این امر موجب افزایش رونق فعالیت بازاریاب ها، به ویژه بازاریاب های دیجیتال، شده است.

بدون شک فعالیت مناسب در زمینه بازاریابی دیجیتال به هیچ وجه امر نامطلوبی نیست. نکته مهم در اینجا درک درست و عمیق از مفهوم بازاریابی دیجیتال است. این الگو از بازاریابی به طور طبیعی با تکنولوژی پیوند عمیقی دارد. همین امر موجب تغییر و تحول سریع و پی در پی بازاریابی دیجیتال می شود. نگاهی کوتاه به روند تغییر تکنیک های بازاریابی دیجیتال در طول یک دهه اخیر به خوبی این ادعا را تایید خواهد کرد. اشتباه بسیاری از برندها بی توجهی به بنیادها و اصول اساسی بازاریابی دیجیتال است. وقتی این امر در کنار عدم تلاش برای استفاده از تکنیک های بازاریابی جدید قرار گیرد، فاجعه ای تمام عیار را خواهد ساخت. با توجه به این نکات مشاهده خیل عظیمی از برندهای ناموفق در زمینه استفاده بهینه از بازاریابی دیجیتال تعجب برانگیز نخواهد بود.

تکنیک های بازاریابی دیجیتال

خوشبختانه در حوزه بازاریابی دیجیتال افراد ماهر و متخصص بسیار زیادی در حال فعالیت هستند. یکی از این افراد دوانی هارمون است. وی علاوه بر فعالیت موفق در دنیای بازاریابی به عنوان بازاریاب دیجیتال شرکت مشاوره متانویا را نیز مدیریت می کند. موفقیت شرکت مشاوره ای دوانی در زمینه همکاری با برندهای بزرگ به خوبی اعتبار توصیه های وی را تضمین می کند. به همین خاطر در مقاله فعلی ما به سراغ استفاده از هفت تکنیک برتر و توصیه کاربردی دوانی رفته ایم. این امر با هدف بررسی نحوه موفقیت برندها در زمینه استفاده از بازاریابی دیجیتال به شیوه اصولی صورت گرفته است. به این ترتیب شانس برندها برای کاهش اشتباهات شان در حوزه بازاریابی افزایش چشمگیری خواهد یافت.

پیش از پرداختن به توصیه های دوانی باید به یک نکته مهم اشاره کنم. بی تردید تکنیک های مدنظر دوانی کاملا جدید و ابداعی نیستند. این ایده های پیش از این نیز در دنیای بازاریابی دیجیتال حضور داشته اند. خلاقیت دوانی در کاربست متفاوت این ایده های به ظاهر قدیمی و کلاسیک است. نتیجه این کار کسب نتایج بهتر و توانایی در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است.

مطلب مرتبط:راهکارهای زیرکانه بازاریابی دیجیتالی

1. مدیریت سئو (بهینه سازی موتور جست وجو)

مدیریت سئو نقطه پیوند هنر و علم محسوب می شود. این مفهوم از ابتدای هزاره جدید راه درازی را طی کرده است. من هیچ مفهومی و بخشی در حوزه بازاریابی را مانند مدیریت سئو پر از تغییر و تحول سراغ ندارم. همین امر ویژگی خاصی به مدیریت سئو می دهد. برندها به طور معمول برنامه مشخص و از پیش تعیین شده ای برای مدیریت سئو دارند. بر این اساس تیم بازاریابی شرکت اقدام به جمع آوری تعدادی کلیدواژه در زمینه کسب و کار تخصصی شرکت می کند. پس از این نوبت به استفاده خلاقانه از کلمات موردنظر در محتوای برند خواهد بود. پس از این مرحله کار مدیریت سئو برندها به پایان می رسد.

شاید در نگاه نخست فرآیند مذکور در سطر بالا ایراد چندانی نداشته باشد. به هر حال برندها استفاده از کلمات کلیدی با هدف جلب نظر مخاطب را در دستور کار قرار می دهند. نکته اصلی در اینجا غفلت اغلب برندها از آپدیت مداوم کلیدواژه هاست. وقتی ما کلیدواژه های خود را به طور مداوم اصلاح نکنیم، به تدریج تاثیرگذاری آنها از بین می رود. این امر به خوبی در مورد برندهای کوچک و تازه کار قابل مشاهده است.

پرسش اصلی در زمینه آپدیت مداوم کلیدواژه ها دلیل ضرورت آن است. به راستی آیا چنین فرآیند و تلاشی ارزش اش را دارد؟ پاسخ من به چنین پرسشی کاملا مثبت است. اثبات این ادعا از طریق مشاهده روند رو به رشد و تحولات سریع دنیای کسب و کار امکان پذیر خواهد بود. امروزه تقریبا تمام حوزه های کسب و کار دستخوش تغییر و تحول هستند. همین امر ضرورت به روز رسانی مداوم محتوای بازاریابی و تبلیغاتی برندها را ایجاب می کند. اگر ما به این نکته بی توجه باشیم، چنانکه اغلب برندها هستند، به سرعت جایگاه مان در بازار متزلزل خواهد شد.

استفاده از راهکارهای عمومی و ساده در زمینه مدیریت سئو مطالب سایت همیشه امکان پذیر است. در اینجا من قصد بحث تخصصی تر پیرامون مدیریت سئو را نیز دارم. یکی از الزامات این فرآیند تغییر الگوریتم سایت برندمان از HTTP به HTTPS است. بدون استفاده از الگوی HTTPS گوگل سایت ما را ناامین شناسایی خواهد کرد. به این ترتیب همیشه پیام اخطار برای کاربران مبنی بر عدم امنیت کافی سایت ما نمایش داده می شود. بدون شک مشاهده چنین پیامی تاثیر انکارناپذیری بر روی داوری کاربران از برند ما خواهد داشت. به همین خاطر توصیه من تغییر الگوی سایت مان از HTTP به HTTPS است. این کار اندکی حالت تخصصی دارد. به همین خاطر همکاری با افراد حرفه ای بهترین گزینه خواهد بود.

2. بازاریابی با استفاده از موتورهای جست وجو

استفاده از موتورهای جست وجو در حوزه بازاریابی فقط معطوف به مدیریت سئو نیست. الگوی بازاریابی با استفاده از موتورهای جست وجو یا SEM طرفدارهای بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. این شیوه شامل تولید محتوای تبلیغاتی برای نمایش در نتایج موتورهای جست وجو برای کاربران است، بنابراین نیازمند اختصاص بودجه نسبتا کلانی نیز خواهد بود. به همین خاطر اغلب برندهای میان رده هرگز به سراغ آن نمی روند. نکته مهم در اینجا سطح بالای تاثیرگذاری چنین الگویی بر روی مخاطب هدف برندهاست.

گوگل در طول چند سال اخیر به طور مداوم هزینه تبلیغات در موتورش را کاهش داده است. همچنین راه اندازی بخش تبلیغات محلی گام بلندی در راستای جلب نظر برندهای کوچک محسوب می شود. همین امر بسیاری از برندهای غیرفعال در زمینه تبلیغات را به سوی اختصاص بودجه های کلان کشانده است، با این حساب فعالیت گوگل در زمینه پذیرش تبلیغات تاثیر عمیقی بر روی نحوه عملکرد برندهای کوچک داشته است.

3. اهمیت جست وجوهای محلی

امروزه دنیای آنلاین دسترسی برندها به مشتریان را بسیار ساده کرده است. تا پیش از این ما فقط در بازار مشتریان را ملاقات می کردیم، اما اکنون برند علی بابا در چنین امکان جذب مشتری در قلب نیویورک را دارد. این امر به طور معمول فروپاشی دیوارهای تجارت بین الملل خوانده می شود، بنابراین اکنون برندها به دنبال جذب مشتریان بین المللی نیز هستند. این امر در بسیاری از موارد با دشواری همراه است. به هر حال هیچ برندی در زمینه بازاریابی بدون اشتباه نیست. وقتی پای مشتریان جهانی به برند ما باز می شود، جلب رضایت همه آنها بدل به چالشی اساسی خواهد شد.

مطلب مرتبط:چالش‌های بازاریابی دیجیتال

توصیه بسیاری از کارشناس ها در این زمینه استفاده از الگوی برندهای بزرگ و موفق است. این امر مسیر مشخصی پیش روی برندها کوچک تر قرار می دهد. من نیز بر روی این نکته تاکید دارم. در عین حال یکی از مسائل مهم در اینجا عدم ضرورت توسعه در مقیاس جهانی برای برخی از برندهاست. به عبات دیگر، برخی از برندها به طور طبیعی در مقیاس محلی فعالیت دارند. هیچ انگیزه ای هم برای توسعه سطح کسب و کار در آنها دیده نمی شود. وضعیت آنها در دنیای بازاریابی دیجیتال چگونه خواهد بود؟ پاسخ مدنظر در اینجا بازاریابی محلی است. شاید این اصطلاح برای شما عجیب به نظر برسد. در این صورت حق با شماست، چراکه این اصطلاح بسیار تازه محسوب می شود. بازاریابی محلی در پی استفاده از ابزارهای بازاریابی در راستای توسعه کسب و کار در مقیاس محلی است. به این ترتیب با صرف هزینه ای کمتر امکان تحقق اهداف در دامنه ای محدود و دقیق تر فراهم می شود.

یکی از اشتباهات اصلی کارشناس ها و برندها در تحلیل کمپین بازاریابی ارجاع مداوم به برندهای بزرگ است. بی تردید برندهای بزرگ داستان کاملا متفاوتی از برندهای کوچک دارند. به همین خاطر بخش گسترده ای از تجربیات آنها در زمینه بازاریابی جهانی به کار برندهای کوچک نخواهد آمد. به عنوان مثال، اگر برند ما در حوزه تولید پوشاک ورزشی در یک شهر کوچک فعالیت دارد، تلاش برای تقلید از الگوی بازاریابی و تبلیغات نایک امر بیهوده ای خواهد بود. در بهترین حالت چنین امری موجب اتلاف بودجه و دریافت نتیجه شانسی خواهد شد، بنابراین ما باید برنامه ای مناسب با شرایط برندمان داشته باشیم. برنامه مدنظر من استفاده از موتورهای جست وجو برای توسعه کسب و کار در مقیاس محلی است. در این راستا ثبت برندمان بر روی نقشه های پرکاربرد ضروری خواهد بود. امروزه مهم ترین نقشه های آنلاین جهان گوگل مپ و اپل مپ است. دوانی در این مورد به تجربه مشترک تمام کاربران گوشی های همراه در جست وجو آدرس های مختلف با استفاده از دو نرم افزار فوق اشاره می کند. بدون تردید ما بارها و بارها از این نرم افزارها استفاده خواهیم کرد. هماهنگی برندها با این نرم افزارها اهمیت بسیار بالایی دارد. به ویژه برندهای فعال در زمینه خرده فروشی از این طریق امکان جلب مشتریان به فروشگاه شان را خواهند داشت.

4. توجه به نقطه نظرات آنلاین کاربران

امروزه امکانات خرید آنلاین بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است. این امر به لطف ظهور غول هایی نظیر آمازون و علی بابا ممکن شده است. تا پیش از این عادت جمعی همه ما مراجعه به فروشگاه های زنجیره ای یا خرد برای خرید محصولات بود، با این حال امروزه ماجرا به طور کلی متفاوت شده است. اکنون کمتر کسی زحمت مراجعه حضوری به فروشگاه ها برای خریدهای پیش پا افتاده را می دهد. البته این امر به نوع متفاوتی بر روی بازاریابی و تبلیغات خرده فروشی های فیزیکی تاثیر گذاشته است. به هر حال در حوزه فروش آنلاین و بازاریابی دیجیتال باید به نظرات کاربران اهمیت داد. اغلب سایت های فروش آنلاین بخش نظرات کاربران دارند. این امر به کاربران فرصت اظهار نظرات شان را می دهد. جالب اینکه اغلب خریدارهای محصولات نیز در ذیل پست محصول در خرده فروشی های بزرگ کامنت می گذارند. امروزه یکی از استفاده های اصلی از آمازون، نه خرید محصول، بلکه بررسی آن براساس نظرات خریدارهای قبلی است.

بی تردید محصولات همیشه با نظرات مثبت مواجه نیستند. دریافت نظرات منفی بخشی از ماهیت کسب و کار محسوب می شود. به همین خاطر باید به آنها توجه ویژه ای داشت. نحوه برخورد ما با نظرات منفی باید براساس درک هسته اصلی انتقادات و تلاش برای پاسخگویی به آنها باشد. این امر فقط پاسخگویی زبانی را شامل نمی شود. نمایش اراده قوی برندمان برای تغییر شرایط اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت. به این ترتیب امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان به بهترین وجه فراهم می شود.

مطلب مرتبط: بازاریابی دیجیتالی با 5 ترفند آسان

5. اهمیت بازاریابی محتوایی

تکنیک های بازاریابی دیجیتال

دنیای بازاریابی دارای زیرشاخه ها و الگوهای بسیار زیادی است. متاسفانه اغلب برندها نسبت به این الگوهای مختلف شناخت کافی ندارند. به همین خاطر در عمل فقط به یک شیوه، آن هم ناقص، اکتفا می کنند. وقتی از بازاریابی محتوایی صحبت می کنیم، باید پیوند نزدیک آن با بازاریابی دیجیتال را مدنظر داشته باشیم. عضویت فعال در شبکه های اجتماعی و مدیریت سایت رسمی پیش نیازهای اساسی در این حوزه محسوب می شود. این امر امکان بارگذاری محتوای تولیدی برندمان و جلب نظر مخاطب را می دهد.

مهم ترین نکته مدنظر من درباره بازاریابی محتوایی توجه به سلیقه مشتریان است. در این میان چند امر باید مدنظر قرار گیرد. نخست اینکه بازاریابی محتوایی شامل شیوه هایی برای بهبود وضعیت کلی برندمان است. به همین خاطر شناخت دقیق مخاطب هدف و سلیقه وی اهمیت پیدا می کند. تا اینجا من بحث تازه ای طرح نکرده ام. نکته تازه ماجرا ضرورت به روز رسانی مداوم شناخت ما از مشتریان است. فقط در این صورت امکان تاثیرگذاری مداوم بر روی آنها فراهم خواهد شد. در غیر این صورت فعالیت برند ما حالت شانسی به خود خواهد گرفت. بحث دوم، توجه به عدم ساختار یکدست مشتریان است. مشتریان هر برندی طیف وسیعی از افراد را شامل می شود. به همین خاطر باید توجه ویژه ای به سلیقه آنها داشت. بخش توسعه و تحقیق هر برند وظیفه طبقه بندی مشتریان مختلف و شخصی سازی محتوا برای هر کدام از آن گروه ها را خواهد داشت.

6. ضرورت سازگاری محتوا با گوشی های هوشمند

امروزه همه ما با گوشی های هوشمندمان پیوند یافته ایم. بر این اساس برندها و بازاریاب ها باید به فکر استفاده از گوشی های هوشمند در راستای اهداف شان باشند. براساس آمار موسسه Inc اکنون 60درصد از کاربران اینترنت با استفاده از گوشی های هوشمند وارد این فضا می شوند. همین امر دامنه مسئولیت برندها را به شدت افزایش می دهد.

توصیه من در این بخش به طور مشخص معطوف به سایت رسمی برندهاست. هنوز هم بسیاری از سایت ها سازگاری لازم با گوشی های هوشمند را ندارند. این امر به معنای از دست رفتن بخش وسیعی از مخاطب بالقوه برندها خواهد بود، بنابراین اقدام فوری و حیاتی برند ما باید ایجاد سازگاری با شرایط نمایش مطلوب محتوای سایت در گوشی های هوشمند باشد. این امر به سادگی با استفاده از توصیه های یک مشاور توسعه سایت امکان پذیر خواهد بود، بنابراین نیازی به انجام کارهای دشوار و پیچیده نیست.

مطلب مرتبط: ادغام 4 تاکتیک ضروری برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال

7. مفهوم بازاریابی دوباره

بازاریابی دوباره مفهومی ساده ای است. این امر شامل شناسایی بازدیدکنندگان اخیر سایت مان و تلاش برای نمایش تبلیغات برندمان به آنها از طریق سایت های دیگر است. در اینجا هدف اصلی بازگرداندن مخاطب های از دست رفته برندمان است. به همین خاطر نیز نام آن بازاریابی دوباره است. گاهی اوقات بازاریابی دوباره نه با هدف جلب نظر مخاطب، بلکه یافتن ایرادهای برنامه بازاریابی دیجیتال برندها انجام می شود. در این حالت هدف اصلی پیشگیری از بروز اشتباهات مشابه در آینده است. خوشبختانه کاربران در چنین مواردی با روی باز پذیرای برندها هستند، بنابراین از خوش برخوردی کاربران نهایت استفاده را ببرید.

فهم نقاط ضعف برندمان در تعامل با مشتریان اهمیت بسیار بالایی دارد. این امر به ما اعتماد به نفس لازم برای تلاش بیشتر و کسب رضایت مخاطب را می دهد. به علاوه، شاید مخاطب موردنظر نیز دوباره در دامنه مشتریان برند ما قرار گرفت.

منبع : noobpreneur
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1BVgIuOf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه