مقاله بازاریابی دیجیتالی | بازاریابی دیجیتالی با 5 ترفند آسان - فرصت امروز

سه شنبه, 03 مهر 1397 - 15:40

بازاریابی برای کسب و کارتان کار سختی به نظر می رسد؟ بازاریابی دیجیتال از آنچه فکرش را می کنید می تواند بسیار آسان تر باشد و به سرمایه زیادی هم نیاز ندارد.

این روزها به نظر می رسد که صاحبان کسب و کارهای کوچک آنقدر مشغله دارند که حتی برای انجام ساده ترین فعالیت های بازاریابی دیجیتال هم وقت ندارند.

اغلب صاحبان کسب و کارها، می خواهند زمانی به این کار اختصاص دهند اما تردید دارند، چون مطمئن نیستند چکار باید بکنند یا بهترین روش بازاریابی دیجیتال چیست. آیا باید وقت بیشتری صرف تارنمای شرکت کنند؟ شبکه های اجتماعی چطور؟

ساده ترین جواب این است که تقریباً هر کاری که در زمینه بازاریابی دیجیتال انجام دهید، چه در کوتاه مدت و چه در درازمدت، باعث ایجاد ارزش افزوده برای کار اصلی شما خواهد شد.

تولید محتوا همیشه جواب می دهد

تارنماهای شرکت ها معمولاً نادیده گرفته می شوند، چون شاید مطلب نوشتن درباره یک کسب و کار یا صنعت کاری چندان هیجان انگیز به نظر نرسد یا شاید به این دلیل که فکر می کنید، مهارت نویسندگی ندارید.

مطلب مرتبط:راهکارهای زیرکانه بازاریابی دیجیتالی

در ادامه مقاله حاضر  چند ایده را معرفی می کنیم که می توانند برای موفقیت در این مرحله به شما کمک کنند؛

یک صفحه مخصوص سوالات متداول در تارنمای شرکت ایجاد کنید

این یک روش سریع و آسان برای تولید محتوای مفید در تارنمای شرکت است که برای بهینه سازی سئو و ارتقای رتبه تارنما در موتور جست وجوی گوگل نیز مفید خواهد بود.

مشتریان احتمالاً سوالات یا ابهامات خود را برای شما ارسال کرده اند. این اطلاعات تقریباً حاضر و آماده است و کافی است سوالات مشتریان را به همراه جواب هایی که از پیش آماده کردید در صفحه ای مخصوص به این موضوع، بنویسید. در هنگا پاسخگویی به این سوالات، به سوالاتی که در گذشته از شما پرسیده اند هم فکر کنید و چند خطی هم در این زمینه بنویسید. حتی اگر به هر سوال، بسیار کوتاه و موجز پاسخ دهید، احتمالاً حداقل یک صفحه محتوا خواهید داشت.

از یک برنامه پیاده سازی مکالمات استفاده کنید

بعضی اوقات می دانید که ممکن است در مورد برخی سوالات فنی، یک تماس تلفنی داشته باشید یا با کسی طی یک جلسه صحبت کنید. در چنین شرایطی از تبلت یا رایانه خود استفاده کنید و در حالی که مشغول صحبت هستید، از یک برنامه پیاده سازی مکالمه برای مکتوب کردن مکالمات استفاده کنید. این روش برای ضبط صحبت های مراجعین نیست، بلکه تنها راهی برای استخراج اطلاعات ارزشمند از ارتباطات شفاهی است.

در همین زمینه می توانید در حیت رانندگی با استفاده از هندزفری موبایل، در مورد صنعت کاری خود و موضوعاتی نظیر روند کاری شرکت، نقاط تمایز شرکت شما از شرکت های رقیب، برندهای مورد استفاده شما و دلیل انتخاب آنها صحبت کنید و صحبت های خود را ضبط کنید.

خیلی افراد نمی توانند حتی یک صفحه مطلب بنویسند ولی می توانند دنیایی از اطلاعات را به زبان بیاورند

یک توصیه اضافی آنکه حتی اگر احساس می کنید که این محتوا برای انتشار در تارنمای سازمان مناسب نیست، ممکن است حتی بتوانید یک ویراستار استخدام کنید. در سایت های دورکاری و برون سپاری پروژه ها می توانید ویراستارهایی با قیمت مناسب پیدا کنید.

عکس و فیلم های تلفن همراه تان

امروزه با در اختیار داشتن گوشی های هوشمند، هر کسی تقریباً یک عکاس است. می توانید از این فناوری جیبی در جهت پیشرفت تارنما و شبکه های اجتماعی شرکت استفاده کنید.

از روزهای عادی کاری عکس بگیرید

احتمالاً شما یک عکاس حرفه ای نیستید، اما احتمالاً دقیقاً می دانید که مشتریان بالقوه شما در کسب و کار شما به دنبال دیدن چه چیزهایی هستند. به مدت دو روز کامل از گوشی هوشمند خود برای ثبت همه چیزهایی که می بینید استفاده کنید و بعداً این تصاویر را بررسی کنید.

تصاویر به سادگی در تارنمای شرکت، فیس بوک، گوگل بیزینس، یِلپ، گلاسدور و نظایر اینها بارگذاری می شوند. نه تنها تصاویر مربوط به کار، بلکه دقایق روزمره شرکت را نیز در تصاویر ثبت کنید. افرادی که در شرکت شما جویای کار هستند هم به این عکس ها نگاه می کنند.

در طول روز فیلم بگیرید

تصاویر ویدئویی در صنایع امروزه بسیار کم استفاده می شوند. ممکن است شما نحوه تمیز کردن یک دستگاه خنک کننده را بارها دیده باشید، اما عموم مردم شاید هیچ وقت این پروسه را ندیده باشند. می توانید ویدئویی از این کار را به اشتراک بگذارید و شاید باور نکنید که سی ثانیه وقت گذاشتن برای ضبط چنین ویدئویی چقدر می تواند در بیشتر دیده شدنِ کسب و کار شما مؤثر باشد.

اینچنین ویدئوهایی را می توانید در یوتیوب، فیس بوک و در تارنمای شرکت بارگذاری کنید. اگر در حال پیاده کردن یک تایر 2 متری از یک تریلی 18 چرخ هستید، مطمئن باشید که خیلی ها علاقه دارند ویدئوی این جریان را تماشا کنند. مخصوصاً اگر تماشای این ویدئو به آسانی یک کلیک کردن باشد.

حتی اگر کیفیت ویدئو چندان عالی هم نباشد، بیننده ها بیشتر به جذابیت سوژه توجه می کنند. این کار را برای یک هفته امتحان کنید و نتایج آن را ببینید.

به سوالات مرتبط با حوزه کاری تان به صورت برخط پاسخ دهید

آیا می دانید چند نفر در بسترهای پرسش و پاسخ برخط به طرح سوالات شان می پردازند؟ وب سایت هایی مثل رِدیت، کورا و سایر وب سایت های تخصصی مربوط به صنایع مختلف، محلی برای بحث و تبادل نظر علاقه مندان هستند. حتی گاه توئیتر هم می تواند محل مناسبی برای پاسخ دادن به سوالات و جلب توجه مخاطبان به سمت برند شما یا حتی ارجاع دادن آنها به تارنمای شرکت باشد.

شاید تعجب کنید که مردم گاه ساده ترین سؤالات روزمره را هم در توئیتر مطرح می کنند. پاسخ دادن به این سوالات می تواند به افزایش آمار بازدید تارنمای شرکت و افزایش اعتبار شما کمک کرده و باعث ترویج نام وب سایت و شرکت شما شود.

مطلب مرتبط: چالش‌های بازاریابی دیجیتال

از علائق دیگران بهره ببرید

توانایی ها و علائق کارمندان شما را شگفت زده خواهد کرد

با تجربه به این نتیجه رسیده ام که معمولاً اگر می خواهم کاری انجام شود، بهتر است آن کار را به یکی از کارکنان بسپارم. نیروی کار شما دارای مهارت هایی هستند که شما از آنها بی خبرید. گاهی اوقات کارکنان شما حاضرند برای ایجاد تغییر مثبتی در شرکت، هر کاری انجام دهند. می توانید به چند نفر از کارکنان پیشنهاد دهید که به مدت نصف روز کاری از امور روزمره شرکت و سایر کارکنان در حال کار عکسبرداری کنند.

ممکن است بعضی از کارمندان، هواپیمای کنترلی مناسب فیلم برداری هوایی داشته باشند و آن را در اختیار شما قرار دهند. در زمان هایی که کار روزمره سبک است، می تواند از علاقه و ذوق افرادی که به کارهای جدید و خلاقانه علاقه دارند، استفاده کرد. تا وقتی که سوال نکنید، نخواهید فهمید که چه کارهایی از کارمندان شرکت ساخته است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی