سه شنبه, ۳۰ دی(۱۰) ۱۳۹۹ / Tue, 19 Jan(1) 2021 /
           
فرصت امروز

یکی از مشکلات همیشگی افراد، ایجاد تعادل میان کار و زندگی شخصی است. درواقع در اکثر موارد یکی از این دو بخش، بر دیگری تاثیر منفی را به همراه دارند. اگرچه ممکن است در ظاهر تصور نمایید که این یک مسئله ابدی خواهد بود، با این حال راهکارهایی برای مدیریت آن وجود دارد. درواقع مسئله اصلی، آگاهی از اقداماتی است که باید انجام گیرد. در این راستا مطالعه کتاب های مرتبط، اقدامی کاملا هوشمندانه خواهد بود که در ادامه چند مورد منتخب را بررسی خواهیم کرد. 

بهترین کتاب های تاریخ برای ایجاد تعادل میان کار و زندگی شخصی

1-راه‎ اندازی مجدد (2019)

نویسنده: جرب کولانا 

نکته ‎ای که این کتاب به آن تاکید خوبی را داشته است این است که برای ایجاد تعادل، نباید صرفا به دنبال چند اقدام محدود باشید. درواقع این مسئله تنها زمانی امکان ‎پذیر است که درسی از اولویت‎ ها در رابطه با کار و زندگی شخصی خود داشته و بتوانید اقداماتی نظیر مدیریت زمان، حفظ انگیزه، حفظ آرامش و... را انجام دهید. در این راستا نویسنده مثال ‎های متعددی از مشکلات رایج کارمندان را ذکر کرده است که بدون شک برای هر فردی، حاوی نکات ارزشمند خواهد بود. 

مطلب مرتبط: 5 گام ایجاد تعادل میان کار و زندگی شخصی

2-هیچ مانع حقیقی وجود ندارد (2019)

نویسنده: نیز ایال

در این کتاب انواع مشکلاتی که افراد ممکن است در مدیریت کار و زندگی شخصی خود با آنها مواجه شوند، به خوبی تحلیل شده و راهکارهای جالبی نیز عنوان شده است. این موارد از تجربه موفق افراد مختلف به دست آمده و می ‎تواند برای هر فردی کاربرد لازم را داشته باشد. در این راستا توجه داشته باشید که شما می ‎توانید تنها بخش‎ هایی که مطابق با مشکلات شما هستند را مطالعه کرده و براساس نیاز خود، اقدام نمایید.

3-هر چیزی قابلیت تغییر شکل دارد (2019)

نویسنده: ماری فورلئو 

به نظر نویسنده این کتاب ریشه هر مشکلی، به عادت‎ های افراد برمی ‎گردد. درواقع اگر زمان کمی برای در کنار خانواده بودن دارید، این مسئله به عادت ‎های کاری نادرست شما برمی ‎گردد. در این راستا با حذف و جایگزین کردن آنها، همه چیز متحول خواهد شد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که به جای تلاش برای افزایش تعداد ساعت خود، لازم است تا تاثیر اقدامات را افزایش دهید. برای مثال می ‎توانید یک ساعت در کنار خانواده بودن را به نحوی مدیریت نمایید که به مراتب ارزشمندتر از حالتی باشد که صرفا 3 ساعت در کنار خانواده خود نشسته ‎اید. به صورت خلاصه این کتاب تلاش کرده است تا برخی از عادت ‎های رایج ولی مشکل ‎ساز را شناسایی و افراد را به الگو رفتاری بهتری سوق دهد. 

4-قدرت عادت (2012)

نویسنده: چالز داهیگ

این کتاب اگرچه به موضوعی مشابه مورد قبل پرداخته است، با این حال الگویی یکسان را برای همگان معرفی نکرده و تلاش کرده است تا براساس تیپ ‎های شخصیتی مختلف، اقدام نماید. همچنین در این کتاب شما می ‎توانید تاثیر عادت‎ های مختلف را به خوبی مطالعه نمایید. درواقع دسته‎ بندی مناسب، جذابیت بالایی به این اثر بخشیده که عنوان پرفروش ‎ترین کتاب سال وال استریت ژورنال، شناخته می‎ شود. 

5-ایکیجای (2017)

نویسنده: هکتور گارسیا، فرانسیس میرالس

میزان امید به زندگی در بین ژاپنی ‎ها بیشتر از سایر کشورها است. همین امر خود موضوع تحقیقاتی خوبی خواهد بود و درواقع نویسنده تلاش کرده است تا دلایل شاد زیستن ژاپنی ‎ها را تحلیل نماید. این امر در حالی است که این کشور به سخت‎ کوشی و ساعت کار بالا، مشهور هستند. درواقع فلسفه ‎ای باید در ورای این روحیه بالا وجود داشته باشد که این کتاب به خوبی آن را رمزگشایی کرده است. محتوای جالب این کتاب باعث شده است تا در فهرست پرفروش‎ ترین‎ های لس آنجلس تایمز قرار گیرد. از مزیت ‎های دیگر این کتاب، مثال‎ های متعدد از زندگی افراد در ژاپن است که باعث خواهد شد تا درک مطالب، ساده‎ تر شود. 

6- 6/24 (2019)

نویسنده: تیفانی شلاین 

یکی از مشکلاتی که باعث می ‎شود تا افراد نتوانند مدیریت درستی را بر روی کار و زندگی شخصی خود داشته باشند این است که زمان زیادی را تلف می ‎کنند. در این راستا اینترنت و شبکه‎ های اجتماعی، از جمله دلایل این امر محسوب شده و نویسنده اعتیاد به آن را عاملی برای عدم مدیریت درست مهمترین بخش ‎های زندگی هر فرد (کار و زندگی شخصی) می ‎داند. به همین خاطر توصیه کرده است که یک روز از هفته، به صورت کامل این موارد را کنار گذاشته و بر روی خود و افراد خانواده تمرکز نمایید. بهتر است که این زمان، روز تعطیل باشد تا بتوانید اقداماتی را انجام دهید که در سایر روزها ممکن است زمان کافی برای آنها وجود نداشته باشد. مفهوم نام این اثر، به 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته اشاره دارد. با این حال علت درج عدد 6 به این خاطر است که یک روز را کلا کنار گذاشته و کاملا در اختیار خود و افراد خانواده باشید. این امر باعث می‎ شود که زمان کم شما در طول هفته، کمتر حس شود. 

7-توپ را به دیگران پاس بده (2017)

نویسنده: گلوریا استینام

نویسنده این کتاب خود از کارآفرین‎ هایی بوده است که با معضل تداخل کار و زندگی شخصی مواجه بوده و تلاش کرده است تا تجربه و راهکارهایی را که پیدا کرده است، با دیگران به اشتراک بگذارد. درواقع به نظر نباید خود را هیچ ‎گاه تنها تصور کرد. در این رابطه تنها کافی است تا وظایف بسیار مهم را شناسایی کرده و سایر آنها را برعهده دیگران بگذارید. این امر کمک خواهد کرد تا زمان کافی برای پرداختن به اولویت‎ ها را داشته باشید. درواقع به نظر او در خانواده و شرکت، مدیرانی که خود را به خوبی عضوی از تیم بدانند، با مشکلات به مراتب کمتری مواجه خواهند شد. 

مطلب مرتبط: تعادل میان کار و زندگی و 7 استراتژی طلایی

8-راز تعادل افراد موفق (2019)

نویسنده: استر وجسیکی

این امر که با راز موفقیت افرادی آشنا شوید که به خوبی تعادل بین کار و زندگی را ایجاد کرده ‎اند، بدون شک برای هر فردی الهام ‎بخش خواهد بود. در این راستا نویسنده تلاش کرده است تا راز چندین نمونه در حوزه‎ های مختلف کاری را گردآوری نماید. 

9-چند توصیه به بانوان شاغل (2019)

نویسنده: سالی هلگسن، گلداسمیت مارشال 

آمارها حاکی از آن است که زنان بیشتر از مردان با مشکلات بین ایجاد تعادل میان کار و زندگی شخصی مواجه هستند. این امر می ‎تواند بنا به دلایلی نظیر روحیه حساس ‎تر آنها و نقش مهم مادر بودن، باشد. در این راستا وجود یک کتاب تخصصی، کاملا ضروری بوده و دو نویسنده فوق، تلاش کرده ‎اند تا راهکارهایی را معرفی نمایند که باعث خواهد شد تا بدون احساس خستگی، در هر دو جنبه زندگی خود درخشان ظاهر شوید. درواقع در این کتاب انواع تکنیک‎ های ساده و در عین حال خلاقانه، وجود دارد. 

10-بازی جوانمردانه (2019)

نویسنده: ایو رادسکی

این کتاب تلاش کرده است تا مفهومی جدید به ایجاد تعادل میان کار و زندگی شخصی بدهد. درواقع آیا معیارهای ثابتی در این زمینه وجود دارد و یا این امر برای هر فردی متفاوت خواهد بود؟ درواقع ممکن است برای یک نفر، نصف کردن ساعت روز، بهترین سیاست باشد. با این حال فردی دیگر بتواند زمان بیشتری را به کار خود اختصاص دهد. برای مثال فردی را تصور کنید که تمایل دارد تا طی 5 سال آینده شرکت را در بهترین وضعیت ممکن قرار دهد. تحت این شرایط آیا نحوه ایجاد تعادل برای وی با یک کارمند ساده شرکت، یکسان است؟ بدون شک نوع نیاز، ویژگی ‎ها و توانایی ‎های افراد متفاوت بوده و در ابتدا لازم است تا به خوبی نیاز خود را شناسایی نمایید. پس از آن می‎ توانید برنامه‎ ریزی لازم را داشته باشید. درواقع ایجاد تعادل ابدا به معنای مساوی بودن همه چیز نخواهد بود. 

11-جزییات کوچک (2017)

نویسنده: اندی اندروز

همه ما با این جمله آشنا هستیم که جمع چندین اقدام کوچک، می ‎تواند به نتیجه ‎ای بزرگ تبدیل شود. این کتاب نیز به موضوعات کوچک و کمتر توجه شده در زمینه ایجاد تعادل میان کار و زندگی شخصی پرداخته که با رعایت آنها می ‎توانید وضعیت خود را دگرگون نمایید. مزیت این موارد کوچک، امکان انجام سریع آنها توسط تمامی افراد است. 

12-باهوش ‎تر، سریع‎‏ تر، بهتر (2016)

نویسنده: چالز داهیگ 

در این کتاب همانطور که از نام آن نیز مشخص است، تلاش شده است تا افراد را به سمت تبدیل شدن به افرادی هوشمندتر، سوق دهد. درواقع دلیلی وجود ندارد که شما یک اقدام را حتما در ساعتی خاص به اتمام برسانید. درواقع همواره فضا برای بهترشدن وجود داشته و این امر باعث می ‎شود که در زمان کمتر، نتایج بیشتری را به دست آورید. همچنین نویسنده این کتاب تلاش کرده است تا برخی از عادت ‎های بد که مانع ایجاد تعادل میان کار و زندگی شخصی می ‎شود را شناسایی و راهکارهای رفع آنها را بیان نماید. 

مطلب مرتبط:10 نکته طلایی در راستای ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی

13- 4 ساعت کار در هفته (2009)

نویسنده: تیم فریس

این کتاب به حدی در جهان محبوب است که نیازی به معرفی نداشته و یکی از پرفروش ‎ترین‎ های تاریخ نیویورک تایمز نیز محسوب می ‎شود. درواقع ساعت کاری زیاد، ابدا یک مزیت نبوده و تنها باعث خواهد شد تا کارمندان، به ربات تبدیل شوند. این امر در حالی است که یک خلاقیت، می ‎تواند کار چندین ماه فعالیت را انجام دهد. درواقع نیاز است که زمان بیشتری را برای افراد ایجاد نمایید تا فرصت برای بروز خلاقیت وجود داشته باشد. همچنین اگر کارمندان از زندگی شخصی رضایت ‎بخشی برخوردار نباشند، ابدا نمی ‎توان انتظار عملکرد خارق ‎العاده را داشت. 

14-احساس درماندگی نداشته باشید (2019)

نویسنده: لیز فاسلین

بسیاری از افراد در زندگی شخصی و محل کار خود احساس یک قربانی را دارند. این مسئله باعث خواهد شد تا شادمانی آنها نابود شود. این امر در حالی است که شما نیاز دارید تا آرامش، امید و روحیه خود را حفظ کنید که این کتاب تلاش کرده است تا با راهکارهایی، وضعیت افراد را دگرگون سازد. درواقع برای ایجاد تعادل میان کار و زندگی شخصی، دو راهکار کوتاه و بلندمدت، ارائه شده است. 

15-کارهایی که هر فردی می‎ تواند انجام دهد (2018)

نویسنده: لئو بوتاری

ابدا نباید کارهایی را انجام دهید که هر فرد دیگری نیز می ‎تواند آنها را تکرار نماید. این امر به معنای از دست دادن زمان شما خواهد بود. درواقع هر فردی باید بر روی مواردی تمرکز کند که مزیت آنها محسوب شده و این امر باعث خواهد شد تا در کنار کاهش شدید ساعت فعالیت آنها، همواره در مسیر رشد قرار داشته باشند. در کنار این موضوع تلاش شده است تا به برخی از رایج ‎ترین مشکلات افراد در زمینه ایجاد تعادل میان کار و زندگی شخصی، پاسخ داده شود. 

16-عالی بودن خسته‎ کننده است (2018)

نویسنده: تیرا بنکس، کارولین لاندن

یکی از اشتباهات بزرگ بسیاری از افراد این است که تلاش می ‎کنند تا در همه چیز بهترین باشند. با این حال این امر باعث خواهد شد تا بسیاری از اقدامات بیش از حد طولانی شده و انتظارات بالایی که از خودتان دارید، به مسئله ‎ای فرسایشی تبدیل شود. در این راستا نکته ‎ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ابدا دلیلی برای این مسئله وجود نداشته و شما می ‎توانید به یک استاندارد منطقی، راضی باشید. درواقع دلیلی برای درخشش در تمامی حوزه ‎ها وجود ندارد. این مسئله کمک خواهد کرد تا خود را از فشار خارج کرده و در کنار ایفای نقش‎ های خود در محل کار و درون خانواده، احساس خوبی را نیز داشته باشید. درواقع نباید اجازه دهید که به یک قربانی جنگ میان کار و زندگی شخصی خود تبدیل شوید. 

17-ارزش ‎ها (2017)

نویسنده: بتی اوریبه

نویسنده این کتاب استاد دانشگاه در رشته روانشناسی بوده و تلاش کرده است تا با تغییر نگرش افراد، دغدغه همیشگی کار و زندگی شخصی را برطرف نماید. درواقع به عقیده او هر فردی باید خودشناسی خوبی را داشته باشد. این امر باعث خواهد شد تا ارزش ‎های او در زندگی پیدا شده و آنها به عنوان اولویت انتخاب شوند. بدون شک هر اقدام دیگری، فرعی بوده و می ‎توان آنها را انجام نداد. با این اقدام متوجه این امر خواهید شد که 24 ساعت شبانه ‎روز، کاملا کافی خواهد بود.

18-درخشش در خانه (2019)

نویسنده: برایان تام 

به عقیده نویسنده این کتاب هر فردی در ابتدا باید خانواده را اولویت اصلی قرار داده و مشکلات خود را برطرف نماید. پس از آن می ‎توان به مسائل شرکت پرداخت. درواقع هنگامی که بخواهید هر دو جنبه را به یک باره برطرف نمایید، بدون شک با سختی زیادی مواجه خواهید شد. این نکته را نیز فراموش نکنید که شما قادر به تغییر شغل بوده ولی این امر برای خانواده شما امکان ‎پذیر نخواهد بود. به همین خاطر لازم است تا در ابتدا به حل مشکلات و دغدغه‎ های این بخش بپردازید. در این راستا صحبت کردن با تمامی افراد خانواده، می ‎تواند شما را نسبت به انتظارات واقعی، آگاه سازد. 

19- 39 راهکار برای رهایی از روزهای سخت (2019)

نویسنده: آلیس بورلین 

حتی اگر بهترین برنامه‎ ریزی ممکن را برای ایجاد تعادل داشته باشید، همواره این احتمال وجود دارد که روزهایی سختی از راه برسند که خارج از برنامه ‎های شما بوده است، با این حال نباید اجازه دهید که این شرایط موقت، منجر به نابودی شما شود. در این کتاب 39 راهکار برای رهایی از فشار و استرس روزهای سخت، بیان شده است. 

مطلب مرتبط: 8 راهکار در راستای ایجاد تعادل میان کار و زندگی شخصی

20-ایجاد تعادل میان کار و زندگی شخصی به سبک کودکان (2018)

نویسنده: پائول آرتاب

از هر موردی، می‎ توان درس ‎هایی را آموخت. نویسنده این کتاب با تحلیل رفتار کودکان، به الگویی جالب رسیده است که می‎تواند راه حلی برای ایجاد تعادل میان کار و زندگی شخصی هر فردی باشد. 

منبع : bookauthority
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Aa4P0bGj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه