جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

راهکارهای رشد کسب و کار در سال 2021

3 سال پیش ( 1399/9/5 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : کریستین مک کورمیک  

با وارد شدن به دهه جدید، یکی از سوالات مهم این است که چگونه می توان کسب و کار خود را در شرایط کنونی، با رشد خوبی همراه ساخت. در این راستا نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شیوع ویروس کرونا، باعث شده است تا تعداد و میزان استفاده افراد از اینترنت، رشدی فراتر از حد تصور را داشته باشد. تحت این شرایط طبیعی است که اکثر راهکارها، با استفاده از این بستر باشد. در ادامه چند مورد را بررسی خواهیم کرد. نکته جالب این موارد، کم‎ هزینه بودن آنها است. به همین دلیل امکان به اجرا درآوردن آن توسط هر فردی، کاملا امکان‏پذیر است.

1-حساب تجاری خود را در گوگل ایجاد نمایید

راهکارهای رشد کسب و کار سال 2021

گوگل برای کسب و کارهای مختلف، طرح‎ های فوق ‎العاده ‏‎ای دارد، با این حال برای این امر که از این امکانات بهره ‎مند شوید، لازم است تا حسابی را برای خود ایجاد نمایید. در این راستا فراموش نکنید که گوگل در حال حاضر، محبوب ‎ترین مرورگر جهان بوده و این امر باعث می ‎شود تا اقدامات شما شانس دیده شدن بالایی را داشته باشد. همچنین فراموش نکنید که دفتر مرکزی و نمایندگی ‎های فروش خود را در نقشه گوگل، ثبت نمایید. در این رابطه قرار دادن تصاویر، فیلم و اطلاعات موردنیاز، به نمایش بهتر شما منجر خواهد شد.

مطلب مرتبط: روش های استراتژیک توسعه کسب و کار

2-وب‎ سایتی را برای خود تعیین نمایید

فعالیت در عصر حال حاضر بدون در اختیار داشتن وب‎ سایت، اشتباهی بسیار بد خواهد بود. در این راستا توجه داشته باشید که کیفیت کار شما نیز بسیار مهم است. به همین خاطر توصیه می ‎شود که سایتی حرفه ‎ای را برای خود داشته باشید. در این راستا مشاهده چندین نمونه موفق در کنار عقد قرارداد با تیمی حرفه‎ ای، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین نتیجه ممکن را به دست آورید.

3-از سئو و شیوه ‎های جدید آن غافل نشوید

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید به دنبال نمایش بهتر در جست و جوی افراد باشید. این امر به وسیله بهینه‎ سازی موتور جست و جو و یا در اصطلاح سئو، امکان‎پذیر است. با این حال اشتباه رایج بسیاری از افراد این است که خود را درگیر روش‎ های قدیمی کرده و از متدهای جدید و کاربردی، غافل می شوند. به همین خاطر شما باید به صورت مداوم، الگوریتم‎ های جدید را پیدا کرده و آنها را مورد توجه قرار دهید.

4-تولید محتوای متنوعی داشته باشید

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که محتواهای شما باید تنوع بالایی را داشته باشند. درواقع با توجه به سلیقه‎ های مختلف، این امر طبیعی است که شما نیاز به تنوع داشته باشید. به همین خاطر توصیه می‎ شود که در کنار مقاله، از ویدئو و پادکست نیز غافل نشوید. در این راستا تکنولوژی‎ های جدیدی نظیر AR نیز از جمله مواردی محسوب می ‎شود که می تواند مزیت رقابتی فوق ‎العاده ارزشمندی محسوب شود. به همین خاطر توصیه می‎ شود که موارد جدید را تا زمانی که بیش از حد متداول نشده ‎اند، مورد توجه خود قرار دهید.

5-از تبلیغات گوگل استفاده نمایید

اگر بخواهیم بهترین بستر حال حاضر برای تبلیغات را نام ببریم، بدون شک پنل تعیین شده توسط گوگل، بهترین گزینه خواهد بود. درواقع شما با استفاده از بیلبورد، تراکت و حتی تبلیغات تلویزیونی، با مخاطبانی مشخص مواجه خواهید بود که بدون شک هزینه بالایی را هم نیاز دارد، با این حال گوگل با کمترین هزینه شما را در معرض دید میلیون ‎ها نفر قرار می ‎دهد. نکته جالب دیگر این است که روش ‎های مختلفی برای دریافت هزینه از شما وجود دارد. برای مثال در یک روش، به ازای هر بار کلیک بر روی تبلیغ شما، درصدی به گوگل اختصاص پیدا خواهد کرد. این امر کمک می ‎کند که تمامی کسب و کارها بتوانند از این بخش استفاده لازم را داشته باشند.

6-چندین بستر برای فعالیت خود داشته باشید

محدود شدن به گوگل و سایت اصلی، یکی از اشتباهات خواهد بود. در این راستا نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که موتورهای جست و جوگر دیگری نیز وجود داشته و نباید شبکه های اجتماعی را نیز فراموش کنید. همچنین برخی از سایت‎ های محلی نیز وجود دارند که تبلیغ در آنها می تواند شما را به جامعه هدف نزدیک ‎تر نماید.

7-مسابقه و چالش برگزار نمایید

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شرایط بازاریابی در عصر حال حاضر با گذشته تفاوت ‎های زیادی را پیدا کرده است. به همین خاطر نیز ضروری است تا خود را با شرایط، تغییر دهید. در این راستا مشتری دیگر نمی ‎خواهد صرفا رابطه‎ ای اقتصادی با شما داشته باشد. به همین خاطر ضروری است تا برنامه ‎ای برای درگیر کردن بیشتر آنها داشته باشید. در این رابطه یکی از راهکارهای بسیار خوب، ایجاد انواع مسابقات و چالش ‎ها است. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که وجود جوایز، الزامی بوده و بهتر است که آنها از محصولات خود شرکت باشند.

مطلب مرتبط: چگونه کسب و کار کوچک مان را توسعه دهیم؟

8-به نظرات توجه بیشتری داشته باشید

آیا تاکنون به نظرات افراد در مکان‎ های مختلف توجهی کرده ‎اید؟ این موضوع نه تنها برای خودتان، بلکه نسبت به سایر رقبا نیز بسیار مهم است. درواقع شما باید بدانید که نظر مشتری نسبت به برندهای دیگر چیست. این امر کمک خواهد کرد تا با رفع این موارد، شانس کسب محبوبیت بالاتری را داشته باشید. در کنار این موضوع فراموش نکنید که حتی یک نظر نیز نباید بدون پاسخ باقی بماند. این امر ممکن است کمی سخت به نظر برسد، به همین خاطر حداقل یک نفر برای انجام این اقدامات، باید در نظر گرفته شود.

9-لینکدین و یوتیوب را در اولویت قرار دهید

گرچه بسیاری از افراد تصور می ‎کنند فیس ‎بوک و اینستاگرام مهمترین بسترهای فعالیت تجاری در بین تمامی شبکه های اجتماعی محسوب می شوند، با این حال واقعیت این است که هیچ یک از آنها به اندازه لینکدین مهم نبوده و لازم است که از همین امروز در این شبکه تخصصی کسب و کار، ثبت نام نماید. در این راستا فعالیت مداوم نیز یکی دیگر از رموز موفقیت محسوب می ‎شود. به همین خاطر ضروری است تا با تحلیل اقدامات انجام شده از سوی سایرین و مطالعه مقالات مرتبط با اصول فعالیت در این شبکه، کاملا حرفه ‎ای ظاهر شوید. در کنار این موضوع یوتیوب نیز بسیار مهم است. علت این امر به این خاطر است که براساس آمارها، محتواهای ویدئویی در صدر علایق افراد قرار داشته و به همین خاطر ضروری است تا ویدئوهایی باکیفیت را قرار دهید. فراموش نکنید که برای این امر وجود ابزارهایی نظیر سه پایه، دوربین باکیفیت، رینگ لایت و میکروفون کاملا الزامی بوده و لازم است تا برای هر ضبط، سناریوی خوبی را داشته باشید. با این حال از اهمیت ادیت هم غافل نشوید و در این راستا دو نرم ‏افزار شرکت ادوبی به نام پریمیر و افتر افکت، گزینه ‏های بسیار خوبی هستند. همچنین می توانید از بخش تبلیغات این شبکه نیز استفاده نمایید. پس از این دو شبکه اولویت با اینستاگرام، فیس ‏بوک، توییتر و تیک تاک خواهد بود.

10-از رسانه‏ ها غافل نشوید

این امر که افراد سرشناس شرکت حتی به عنوان پست مهمان، مطالبی را در رسانه‏ های مختلف چاپ نمایند، به افزایش اعتبار برند شما منجر خواهد شد. در این راستا فراموش نکنید که هر برنامه پرطرفداری باید مورد توجه شما قرار گیرد.

11-از رویدادهای محلی غافل نشوید

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید از رویدادهای محلی برای تحت تاثیر قرار دادن جامعه هدف خود نهایت استفاده را ببرید. در این راستا ساده‎ ترین اقدام حمایت مالی برای برگزاری آنها است. با این حال با کمی خلاقیت می توان اقدامات به مراتب بیشتری را انجام داد.

12-اپلیکیشن مخصوص خود را داشته باشید

در حال حاضر اپلیکیشن ‎ها جذاب ‎ترین فضا در هنگام استفاده از تلفن‎ های همراه محسوب می شوند. به همین خاطر کسب و کار شما باید یکی از آنها را داشته باشد. با این حال در این فضا تنها به اقدامات تجاری محدود نبوده و لازم است تا بخش ‎های آموزشی نیز داشته باشید. این امر کمک خواهد کرد تا جذابیت اقدام شما به مراتب بیشتر شود. برای این کار که افراد را به مشاهده روزانه مطالب خود سوق دهید، ایجاد تخفیف‎ های ویژه دائمی، خود بهانه بسیار خوبی خواهد بود. در این راستا بسیاری از برندها از هزینه‎ های این دسته از اقدامات گلایه ‎هایی را داشته و آن را مانع می ‎دانند، با این حال با کاهش هزینه ‎های اضافی و حذف شیوه‎ های تبلیغاتی کم ‎هزینه، به موفقیت لازم دست پیدا خواهید کرد.

مطلب مرتبط: کسب و کار خودتون را چطوری به سادگی راه اندازی و سودده کنید

13-با سایرین همکاری داشته باشید

اگر بخواهید به تنهایی موفق شوید، بدون شک سختی زیادی را متحمل خواهید شد. در این راستا نمی توانید با برندهای مختلف همکاری داشته و سرعت رشد خود را چند برابر نمایید. در این راستا شما تنها به برندها محدود نبوده و می توانید از اینفلوئنسرها به عنوان پادشاهان شبکه های اجتماعی نیز استفاده نمایید.

در نهایت اگر به این 13 مورد توجه خوبی داشته باشید، بدون شک اتفاقات مثبتی در رابطه با کسب و کار شما رخ خواهد داد، با این حال فراموش نکنید که در هر دوره، برخی از موارد به عنوان ترند مطرح می شوند که لازم است تا آنها را نیز مورد توجه خود قرار دهید.

منبع : business2community
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EBb9Lfd8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه