سه شنبه, 06 آبان 1399 - 12:10

شروع کسب و کار به عنوان کارآفرین مستقل جذابیت بسیار زیادی برای اغلب افراد دارد. بسیاری از کارآفرینان پس از سال ‎ها فعالیت به عنوان کارمند اقدام به ترک موقعیت مناسب ‎شان در سازمان ‎های بزرگ می ‎کنند. این امر با هدف تاسیس کسب و کار مستقل صورت می ‎گیرد. اگرچه در این میان اغلب کسب و کارهای تازه تاسیس سرنوشتی بهتر از ورشکستگی در همان سال نخست ندارند، اما بازهم رویای راه اندازی کسب و کار مستقل جذابیت‎ های خاص خود را دارد.

مدیریت کسب و کار برای کارآفرینان تازه‏ کار امر دشواری محسوب می‎ شود. بسیاری از کارآفرینان تازه‏ کار مهارت قابل ملاحظه‎ ای در زمینه رقابت با برندهای بزرگ ‎تر ندارند. همین امر شرایط آنها را دشوار خواهد کرد. صرف نظر از بحث رقابت با برندهای دیگر، مدیریت داخلی کسب و کار نیز دارای اهمیت زیادی است. آشنایی با این مفاهیم و تکنیک ‎های مدیریت برند باید به موقع صورت گیرد. در غیر این صورت ماه‏های نخست بسیار دشواری پیش روی کارآفرینان تازه‏ کار خواهد بود. در ادامه برخی از مهمترین نکات و مهارت‎ ها برای مدیریت بهینه کسب و کار از سوی کارآفرینان تازه‏ کار مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

چالش مدیریت کسب و کار کارآفرین تازه‏ کار

مدیریت بهینه زمان

مدیریت زمان شاید در نگاه نخست توصیه ‎ای ساده و کلیشه ‎ای به نظر برسد، اما اغلب موجب حل و فصل بهینه چالش‎ ها می‎ شود. برخی از کارآفرینان تازه‏ کار برای پیشبرد اهداف برندشان اقدام به کار برای ساعت ‎های طولانی می ‎کنند. اگر این امر در مورد تمام اعضای شرکت تصویب شود، وضعیت بدتر نیز خواهد شد. کار زیاد همیشه به معنای پیشبرد بهینه امور و دستیابی به اهداف نیست.

مطلب مرتبط: مهارت هایی که هر کارآفرینی به آن نیاز دارد

تفکیک زندگی شخصی از حرفه‎ ای باید مدنظر کارآفرینان قرار گیرد. اغلب افراد برای زندگی بهتر اقدام به کار می‏ کنند. در این میان اگر فرصت کافی برای افراد به منظور رسیدگی به زندگی شخصی‎ شان نباشد، فرآیند کار بی‎ معنا خواهد بود.

یکی از تکنیک ‎های مناسب برای مدیریت زمان توجه به استخدام تیم‎ های کاری به جای کارمندان مجزاست. تیم‎ های کاری همیشه سطح هماهنگی بالاتری از خودشان نشان می دهند. این امر به معنای توانایی تیم‎ های کاری برای پیشبرد اهداف برند به صورت کاربردی و سریع است. این امر ما را به توصیه دوم هدایت خواهد کرد.
ایجاد تیم ‎های کارآمد

استخدام تیم ‏های کاری حالت بسیار ایده ‏آلی را بازنمایی می‎ کند. اغلب کسب و کارها، به ویژه نمونه ‎های کوچک و تازه تاسیس، توانایی استخدام تیم‎ های کاری به صورت یکجا را ندارند بنابراین باید به دنبال راهکار جایگزین باشند. این امر شامل تشکیل تیم ‏‎های کارآمد است. استخدام هر فرد در شرکت باید با نگاه به فرآیند کلی تشکیل تیم کاری کارآمد باشد.

ارزیابی نیازهای شرکت در ابعاد مختلف اهمیت بسیار زیادی برای کسب و کارها دارد. تیم‎ ها باید نیازهای مختلف شرکت را پوشش دهند بنابراین استخدام یک کارمند بدون تعیین نقشی برای وی بی ‎فایده خواهد بود. متاسفانه امروزه بسیاری از برندها بدون توجه به سطح نیازشان اقدام به استخدام افراد گوناگون می ‎کنند.

مدیریت سرمایه گذاری کسب و کار

سرمایه گذاری در حوزه‎های مختلف به عنوان یک کسب و کار مستقل امر عجیبی نیست. بسیاری از برندها برای کسب سود جانبی اقدام به سرمایه گذاری بر روی حوزه‎ های مختلف می ‎کنند. گاهی اوقات نیز ماهیت یک برند بر روی سرمایه گذاری مداوم بر روی حوزه ‎های مختلف قرار دارد. در این وضعیت باید بازارهای مناسب و مقدار مطلوب برای سرمایه گذاری ارزیابی شود. نظارت مداوم کارآفرینان بر روی سرمایه گذاری شرکت امری ضروری خواهد بود. شاید اعضای تیم سرمایه گذاری گزینه ‎های جذابی پیشنهاد نمایند، اما در نهایت تصمیم ‎گیری نهایی برعهده کارآفرینان خواهد بود. این امر به دلیل آگاهی کارآفرینان از وضعیت کسب و کار و مقدار بودجه در دسترس است.

بسیاری از کسب و کارها مقدار بودجه در دسترس ‎شان را به طور دقیق برای تیم ‎های مختلف کار بیان نمی کنند. بدون شک این امر مشکلات زیادی برای برندها ایجاد می ‎کند. توصیه کاربردی این بخش بیان محدودیت های بودجه کسب و کار و نظارت مداوم بر روی نحوه سرمایه گذاری بودجه در دسترس بر روی حوزه‎ های مختلف است. اگر این نکته مدنظر کارآفرینان قرار نگیرد، به سرعت با مشکل کمبود منابع مالی مواجه خواهند شد.

مطلب مرتبط:10 نکته برای کارآفرینان تازه وارد

امروزه مدیریت کسب و کار به صورت مستقل از سوی کارآفرینان ایده بسیار جذابی است. مسئله اساسی در این میان نحوه مدیریت کسب و کار برای ماندگاری در بازار است. توصیه‎ های مطرح در این مقاله شروع مناسبی برای کارآفرینان تازه‏ کار خواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید