شنبه, ۶ آذر(۹) ۱۴۰۰ / Sat, 27 Nov(11) 2021 /
           
فرصت امروز

بازار ربات های چت بخش پرسودی برای توسعه دهندگان آن محسوب می شود. برندهای مختلف در طول سال های اخیر هرچه بیشتر به سوی استفاده از ربات های چت رفته اند. دلیل این امر امکان استفاده ساده و بی دردسر از خدمات چنین ربات هایی به منظور سرویس دهی به مشتریان است. این امر به معنای رفع نیاز برندها به کارشناس های پرتعداد در بخش خدمات مشتریانی و حتی بازاریابی است. با این حساب دیگر مانعی پیش روی برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان به هزینه پایین وجود ندارد. 

براساس گزارش موسسه Markets and Markets، در سال 2021 ارزش ربات های چت به طور کلی بالغ بر 3 میلیارد دلار ارزیابی شده است. این امر به خوبی اهمیت ربات های چت برای کسب و کارهای مختلف را نشان می دهد. 

تغییرات ربات های چت تا سال 2022

اگرچه ربات های چت تحول بسیار زیادی به فعالیت برندها داده اند، اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود. بسیاری از ربات های چت حتی پا را از انتظارات معمول هم فراتر گذاشته اند. با این حساب توسعه دهندگان چنین ربات هایی به خوبی از نیازهای پیش روی برندها اطلاع پیدا کرده اند. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از تغییرات احتمالی ربات های چت در آینده نزدیک است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی بازار و استفاده بهینه از چنین ابزاری به منظور کسب سود بیشتر کمک خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین تغییرات این ربات ها تا سال 2022 را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

مطلب مرتبط: ربات های چت برای همه کسب و کار

اعتماد بیشتر به ربات های چت در زمینه پرداخت آنلاین

پرداخت هزینه سفارشات آنلاین یکی از مهمترین دغدغه های برندها و مشتریان محسوب می شود. امروزه بسیاری از مشتریان برای پرداخت هزینه مرسوله ها به درگاه های پرداخت معتبر اعتماد می کنند. این امر کار خرده فروشی های آنلاین برای استفاده از درگاه های پرداخت مطمئن را سخت تر از هر زمان دیگری خواهد کرد. 

یکی از ترندهای اساسی در زمینه توسعه ربات های چت مربوط به همین مشکل خرده فروشی های آنلاین و مشتریان شان می شود. بر این اساس تا سال آینده زیرساخت های لازم برای پرداخت مستقیم هزینه سفارشات از طریق ربات های چت فراهم می شود. این امر نیاز به توسعه درگاه های پرداخت به طور مداوم و دغدغه مشتریان در این رابطه را به طور قابل ملاحظه ای رفع خواهد کرد. نکته مهم از این به بعد استفاده از ربات های چت مطمئن خواهد بود. 

سطح امنیت اطلاعات ربات های چت در مقایسه با چند سال گذشته به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده، اما هنوز هم کارهای زیادی برای انجام دادن باقی مانده است. به احتمال زیاد تا سال آینده زیرساخت های موردنیاز برای فعالیت مناسب این ربات ها فراهم خواهد شد. این امر موجب تمایل بالاتر مشتریان برای خرید از خرده فروشی ها با پرداخت مستقیم هزینه از طریق ربات های چت خواهد شد. 

تجربه مشتریان از برندها اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر شما روش های ساده و سرراستی برای پرداخت مشتریان در نظر نداشته باشید، به طور قابل ملاحظه ای در تعامل با آنها شکست خواهید خورد. درست به همین خاطر کسب و کارها باید برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان اقدام به استفاده از ربات های چت نمایند. همکاری با موسسه های امنیت اطلاعات برای جلب اعتماد مشتریان به ربات چت برند ایده بسیار مهمی محسوب می شود. این امر به مشتریان اطمینان بالایی نسبت به خدمات شما خواهد داد. 

ربات های صوتی

شما در آینده ای نزدیک دیگر نیازی برای تایپ کردن درخواست های تان در تعامل با ربات های چت نخواهید داشت. بسیاری از مردم در طول سال های اخیر دیگر چیزی را تایپ نمی کنند. فناوری جست وجوی صوتی برای بسیاری از مردم جذابیت بالایی دارد. این فناوری در طول یک سال و نیم اخیر به دلیل شیوع کرونا بیش از هر زمان دیگری مدنظر مشتریان قرار گرفته است. با این حساب اگر شما در زمینه استفاده از آن در ربات چت تان توجه نشان دهید، توانایی بسیار بهتری برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان خواهید داشت. 

یکی از چالش های اصلی پیش روی کاربران در سال های گذشته کیفیت پایین خدمات مربوط به جست وجوی صوتی بود. این امر در طول سال های اخیر با عرضه محصولات هوشمند با کیفیت از قبیل موبایل و دستیارهای هوشمند به طور قابل ملاحظه ای رفع شده است. با این حساب شما امکان بهره مندی از یک تجربه عالی در زمینه تعامل با ربات های چت با فناوری صوتی را خواهید داشت. این امر دریافت راهنمایی های دقیق و هوشمند را به ساده ترین شکل ممکن امکان پذیر می کند. 

بسیاری از برندها در طول سال های اخیر برای استفاده از فناوری صوتی عجله بسیار زیادی داشته اند. نکته مهم در این میان آمادگی اغلب کسب و کارها در شرایط کنونی است. بحران کرونا روند توسعه ربات های چت را افزایش داده است. بنابراین کسب و کار شما با خیال راحت امکان استفاده از خدمات این حوزه را خواهد داشت. 

مطلب مرتبط: هی دی، ربات چت 5 میلیون دلاری

ربات های چت با فناوری صوتی در زمینه خدمات پس از فروش کاربردهای بسیار زیادی خواهد داشت. امروزه برخی از مشتریان هنوز به ربات های چت به چشم یک ابزار حرفه ای نگاه نمی کنند. دلیل این امر بی حوصلگی مشتریان و عدم تمایل شان برای تایپ کردن است. با این حساب ربات های صوتی نوآوری بسیار مهمی برای مشتریان محسوب می شود. 

ربات های چت و عامل انسانی

تفاوت میان ربات های چت و عملکردشان با انسان ها روز به روز کمتر می شود. شاید یک دهه پیش نسل اولیه ربات های چت کاملا از کارشناس های حرفه ای متمایز بود، اما امروزه دیگر چنین نکته ای واقعیت ندارد. ربات های چت به لطف هوش مصنوعی روز به روز عملکرد بهتری از خودشان نشان می دهند. این امر در کنار فناوری یادگیری ماشینی امکان یافتن اطلاعات و ارائه پاسخ های دقیق از سوی چنین ربات هایی را فراهم کرده است. با این حساب ربات های چت در دنیای امروزه دارای اهمیت و تاثیرگذاری بسیار زیادی هستند. 

کاهش تفاوت میان ربات های چت و انسان ها شاید اندکی شبیه به فیلم های علمی و تخیلی باشد، اما کاربردهای زیادی برای برندها دارد. شما دیگر نیازی به استفاده از یک تیم کامل و پر از کارشناس حرفه ای برای ارائه خدمات به مشتریان ندارید. چنین نکته ای صرفه جویی مالی بسیار گسترده‎ای برای برندها به همراه دارد. 

توسعه فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در کنار هم ربات های چت را به مرحله تازه ای از عملکرد خواهد رساند. این امر برندها را نسبت به ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان مطمئن می سازد. بنابراین شما دیگر نیازی به نگرانی نسبت به این حوزه نخواهید داشت. 

مشتریان در صورتی که خدمات ربات های چت شباهت زیادی به انسان ها داشته باشد، مشکلی با استفاده از آن نخواهند داشت. این امر اهمیت بسیار زیادی برای برندها دارد. بر این اساس دیگر خبری از نارضایتی های گسترده مشتریان نسبت به استفاده از ربات های چت نخواهد بود. 

ربات های چت با هوش عاطفی

شاید یکی از تفاوت های محسوس میان انسان ها و ربات های چت مربوط به احساسات شان باشد. بسیاری از افراد برای تشخیص ربات های چت از انسان ها از چنین شیوه ای استفاده می کنند. اگر شما هم نسبت به استفاده از چنین شیوه ای تمایل دارید، باید خبر ناخوشایندی را به اطلاع تان برسانیم. ربات های چت تا یک سال آینده به طور قابل ملاحظه ای پیشرفت خواهند کرد. بخشی از پیشرفت موردنظر شامل هوش عاطفی می شود. بر این اساس ربات های چت امکان پاسخگویی به پیام های همراه با احساسات و عواطف مختلف را خواهند داشت. این امر رضایت مشتریان نسبت به خدمات ربات های چت در عرصه کسب و کار را به طور قابل ملاحظه ای توسعه می دهد. 

بسیاری از برندها در طول یک سال و نیم اخیر نسبت به ابزار همدردی با مشتریان شان به دلیل بحران کرونا اقدام کرده اند. این امر زمان زیادی از برندها طلب می کند. بنابراین استفاده از ربات های چت برای ساماندهی این بخش اقدامی منطقی خواهد بود. 

امروزه برخی از برندها اقدام به همکاری در فرآیند توسعه ربات های چت می کنند. این امر به خوبی اهمیت ربات های چت را نشان می دهد. با این حساب حتی در طول سال های پیش روی باید انتظار خدمات گسترده تری را هم از چنین ابزاری داشته باشیم. 

ارائه پاسخ های همراه با احساسات مشخص یکی از تحولات مهم در سال آینده خواهد بود. این امر به بازاریاب ها و به طور مشخص کارآفرینان فرصت تمرکز بر روی کارهای مهمتر و سپردن تعامل با مشتریان به ربات های چت را می دهد. شاید این امر در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما از نظر صرفه جویی در زمان و امکان توسعه طرح های بلندپروازانه اهمیت بالایی دارد. بنابراین یکی از ترندهای مهم در طول سال آینده اضافه کردن هوش عاطفی به ربات های چت خواهد بود. این امر احساس تعامل با یک انسان واقعی را به مشتریان خواهد داد. 

مطلب مرتبط: تحول بازاریابی محتوایی و نقش هوش مصنوعی

ربات های چت مبتنی بر زبان بومی

امروزه اغلب ربات های چت هوشمند به زبان های محدودی اتکا دارند. این امر شامل زبان های بومی و دارای مخاطب های کمتر در سراسر دنیا نمی شود. همین امر کار برندها برای استفاده از خدمات مربوط به ربات های چت را بسیار سخت کرده است. اگر کسب و کار شما در کشوری با زبان کمتر جهانی فعالیت دارد، ربات های چت احتمالا به هیچ دردتان نمی خورد. این امر در طول یک سال آینده به طور قابل ملاحظه ای تغییر خواهد کرد. دلیل این امر نیز استفاده هرچه گسترده تر از ربات های چت است. این امر شامل توسعه ربات های چت به منظور سازگاری با زبان های بومی است. 

بسیاری از برندها در صورت بروز چنین نوآوری تمایل به پرداخت هزینه های بالا برای استفاده از خدمات ربات های چت دارند. این امر خبر بسیار خوشی برای برندها محسوب می شود. با این حساب شما باید نسبت به استفاده از خدمات مربوط به ربات های چت امیدوار باشید. این امر برای کسب و کار شما به زودی منبع بزرگی از ساده سازی کارها را فراهم می سازد. 

ربات های چت در طول سال های اخیر در برخی از موارد از زبان های بومی نیز پشتیبانی کرده اند، اما نکته مهم در این میان ماهیت آزمایشی چنین فعالیت هایی و همچنین ایرادات بسیار زیادی در آن است. با این حساب شما باید منتظر تجربه ای به شدت تازه از کار با ربات های چت باشید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک شایانی خواهد کرد. 

ربات های چت دارای گزارش های آماری دقیق

استفاده از گزارش های آماری در عرصه کسب و کار امر بسیار مهمی محسوب می شود. بسیاری از برندها برای دسترسی به آمارهای دقیق راه درازی را طی کرده و در نهایت هزینه بالایی را نیز متحمل می شوند. خبر خوش برای چنین برندهایی توسعه سریع ربات های چت و امکان دسترسی به آمارهای دقیق از طریق این ربات هاست. 

وقتی ربات های چت به هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی حرفه ای مجهز شده اند، دلیلی برای عدم فعالیت شان در زمینه تحلیل داده ها و گزارش های مربوط به برندها نیست. این امر آینده بسیار روشنی برای کسب و کارها به منظور استفاده از آمارهای دقیق ترسیم می کند. 

شاید شما در زمینه استفاده از ربات های چت تجربه چندان خوشایندی نداشته باشید، اما این امر به زودی به طور کامل تغییر خواهد کرد. بسیاری از برندها در طول سال های اخیر بر روی توسعه ربات های چت سرمایه گذاری کرده اند. نتیجه این امر پیشرفت چشمگیر ربات های چت بوده است. از این نظر شاید کمتر فناوری در عرصه کسب و کار به سرعت ربات های چت تغییر کرده باشد. 

اگر شما هم نسبت به تحلیل سریع داده ها و دسترسی به آمارهای دقیق و شخصی سازی شده برای برندتان کنجکاو هستید، سال آینده برای شما بسیار شگفت انگیز خواهد بود. 

ربات های چت با یادگیری خودکار

شباهت میان ربات های چت و انسان ها روز به روز بیشتر می شود. این امر در زمینه یادگیری خودکار نیز مشاهده خواهد شد. بر این اساس ربات های چت به زودی امکان یادگیری خودکار نکات برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان را خواهند داشت. این امر شاید در نگاه نخست بسیار عجیب به نظر برسد، اما منبع بسیار مهمی برای تغییرات در عرصه کسب و کار خواهد بود. 

بسیاری از مشتریان هنوز هم نسبت به خدمات ربات های چت اعتراض دارند. دلیل این امر ناتوانی چنین ربات هایی برای ارائه برخی از پاسخ های دقیق است. یادگیری خودکار به طور کامل این مشکل را حل خواهد کرد. بر این اساس ربات های چت مثل یک انسان واقعی امکان جست وجوی آنلاین یک سوال و ترکیب پاسخ های یافته شده را خواهد داشت. این امر کیفیت خدمات ربات های چت را به طور قابل ملاحظه ای توسعه می دهد. با این حساب شما دیگر نیازی به نگرانی درباره کیفیت خدمات این حوزه نخواهید داشت. 

ربات های چت در شبکه های اجتماعی

ربات های چت در شبکه های اجتماعی حضور چندان پررنگی ندارند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برندها به همراه داشته است. بر این اساس هنوز هم نیاز به ادمین های حرفه ای وجود دارد و پاسخگویی به مشتریان در شبکه های اجتماعی یک امر تخصصی محسوب می شود. خوشبختانه توسعه دهندگان ربات های چت به این نکته نیز فکر کرده اند. بر این اساس شما امکان استفاده از ربات های چت به سادگی هرچه تمام تر در شبکه های اجتماعی را خواهید داشت. این امر ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان را حتی در شبکه های اجتماعی نیز دنبال خواهد کرد. 

ورود ربات های چت هوشمند به شبکه های اجتماعی با هماهنگی کامل چنین پلتفرم های اجتماعی صورت می گیرد. بر این اساس دیگر خبری از بن شدن اکانت ها به دلیل استفاده از ربات ها نخواهد بود. همچنین دسترسی ربات ها برای اعمال تغییرات بر روی اکانت برندها نیز تا حد زیادی افزایش پیدا خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: مزایا و معایب هوش مصنوعی در عرصه کسب و کار

آینده عرصه ربات های چت در شبکه های اجتماعی بیش از هر نکته دیگری به خاطر شرایط اضطراری کرونایی صورت می گیرد. مشتریان بسیاری از برندها در شرایط کنونی از طریق شبکه های اجتماعی با مشتریان شان در ارتباط هستند. بنابراین حضور ربات های چت در این فضا امر بسیار مهمی خواهد بود. 

ربات

بدون تردید اشکال مختلف ارتباط میان انسان ها در طول سال های اخیر دستخوش تغییرات مختلف شده است. توسعه فناوری ارتباط تصویری و صوتی را به طور محسوسی ارتقا داده است. شاید در این میان صحبت کردن از ارتباط متنی دیگر چندان جذابیتی نداشته باشد، اما ربات های چت هنوز به این حوزه تمایل نشان می دهند. دلیل این امر نیز تغییر آهسته از شیوه های قبلی استفاده کاربران به روش های نوین است. بر این اساس در طول چند سال آینده باز هم شاهد پشتیبانی ربات های چت از تعامل متنی خواهیم بود. این امر حالت موقتی داشته و در بلندمدت دیگر اشکال ارتباطی به ویژه تعامل صوتی جایگزین این شیوه خواهد شد. 

ربات های چت یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی برای برندها محسوب می شود. بسیاری از مشتریان در طول سال های اخیر برای تعامل با برندها از ربات های چت استفاده کرده اند. با این حساب شما روز به روز وابستگی بیشتری به این ربات ها پیدا می کنید. بنابراین توسعه ربات های چت به طور روزافزون باید مدنظر قرار گیرد. نکات مورد بحث در این مقاله برخی از پیشرفت های احتمالی ربات های چت در آینده نزدیک را شامل گردیده و به شما برای آمادگی برای سازگاری با آنها کمک خواهد کرد. 

منبع : customerthink
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/97UviC4Z
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه