پنجشنبه, ۵ خرداد(۳) ۱۴۰۱ / Thu, 26 May(5) 2022 /
           
فرصت امروز

بازاریابی محتوا یکی از محبوب ترین شیوه های تعامل با مشتریان و جلب نظر کاربران در شبکه های اجتماعی محسوب می شود. امروزه بسیاری از برندها برای جلب نظر مخاطب هدف شان از راهکارهای مختلف تولید محتوا سود می برند. اگر شما هم تا به حال راهکارهای زیادی را امتحان کرده اید، اما هنوز به موفقیت مورد انتظارتان نرسیده اید، وقت ایجاد تغییرات اساسی در نحوه فعالیت تان فرا رسیده است. با پایان سال 2021 زمینه های مناسب برای ارزیابی وضعیت دنیای بازاریابی در این میان به شدت مساعد شده است. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از حقایق دنیای بازاریابی محتوا در طول سال گذشته است. اگر شما هم مایل به آگاهی از آخرین دستاوردهای این حوزه و همچنین ترندهای عالی برای تولید محتوا در سال 2022 هستید، در این مقاله با ما همراه باشید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف انگیزه و ایده های لازم را خواهد داد. 

حقایق دنیای بازاریابی محتوا در سال 2021

ما در این مقاله برای بررسی حقایق دنیای بازاریابی محتوا به سراغ موسسه بازاریابی محتوا (Content Marketing Institute) رفته ایم. در ادامه مهمترین نکات و حقایق این حوزه را براساس نظر کارشناس های حرفه ای این موسسه مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. 

مطلب مرتبط: مزایای بازاریابی محتوا چیست؟

تولید محتوا از سوی کارمندان شرکت

تولید محتوا از سوی تیم های تخصصی بازاریابی ایده بسیار مطلوبی برای تیم های بازاریابی محسوب می شود. امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان مسیر بسیار سخت و دشواری را پیش رو دارند. این امر گاهی اوقات کار تیم های بازاریابی را به طور قابل ملاحظه ای سخت می کند. با این حساب شما باید گاهی اوقات به دنبال استفاده از کمک دیگر افراد در زمینه بازاریابی نیز باشید. این امر می تواند شرایط شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشد. شما به این ترتیب فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا کرده و وضعیت بازاریابی تان به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد.

تولید محتوا از سوی کارمندان شرکت شاید در نگاه نخست ایده چندان جذابی محسوب نشود، اما توانایی تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف را به همراه دارد. درست به همین خاطر شما باید در صورت امکان به کارمندان شرکت اجازه تولید محتوا درباره برندتان را بدهید. این امر نه تنها تصویری حرفه ای و صمیمانه از برندتان به اشتراک می گذارد، بلکه فرصت بسیار خوبی به اعضای تیم بازاریابی برای بیان رضایت شان نسبت به کار در برند شما می دهد. 

امروزه مشتریان مایل به خرید از برندهایی هستند که کارمندان شان تعامل بسیار خوبی با آنها دارند. بنابراین اگر شما دستاورد خوبی در این راستا داشته باشید، به طور طبیعی وضعیت تعامل تان با مشتریان به طور قابل ملاحظه ای بهبود پیدا خواهد کرد. 

یکی از اهدف مهم در زمینه استفاده از کارمندان شرکت برای تولید محتوا درباره برند کاهش فشار از سوی تیم بازاریابی است. این امر در طول سال گذشته برای بسیاری از برندهای فعال در زمینه کسب و کار که تیم بازاریابی نداشته اند، راهگشا بوده است. با این حساب اگر شما هم به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس این رویکرد هستید، باید هرچه سریع تر نسبت به ترغیب کارمندان تان برای تولید محتوا درباره برندتان اقدام نمایید، در غیر این صورت خیلی زود قافیه را به دیگر رقبای تان واگذار خواهید کرد. 

توجه به معیارهای دقیق در حوزه تولید محتوا

تمام معیارها و ارزیابی های صورت گرفته در دنیای بازاریابی به درد برند شما نمی خورد. هر کسب و کاری براساس هدفی که در دنیای بازاریابی و تولید محتوا دنبال می کند، باید جهت گیری درستی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدفش داشته باشد. این امر نقش مهمی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهبود شرایط برند به همراه خواهد داشت. 

یکی از مثال های واضح درباره تفاوت سطح اهمیت معیارهای مختلف برای برندهای گوناگون مربوط به یک برند تازه تاسیس و کسب و کاری است که پس از چند سال حضور در بازار به دنبال فروش هرچه بالاتر محصولاتش است. این امر اهمیت بسیار زیادی برای تیم های کسب و کار دارد. بدون تردید برندی که تازه اولین ماه های فعالیتش را دنبال می کند، بیشتر از همه به دنبال افزایش آگاهی مشتریان از برندش است. در حالی که برندهای معتبرتر در وهله نخست به دنبال فروش بالاتر خواهند بود. این امر به خوبی تفاوت معیارهای اصلی هر دو برند برای بازاریابی محتوا را نشان می دهد. بنابراین اگر شما به دنبال راهکاری واحد برای هر دو برند به منظور تولید محتوا هستید، به احتمال زیاد خیلی زود با مشکلات عمده ای رو به رو خواهید شد. 

مطلب مرتبط: چرا بازاریابی محتوایی برای برند شما ضروری است؟

بدون تردید استفاده از معیارهای نادرست در زمینه بازاریابی می تواند برای هر برندی دردسرساز شود. این امر وضعیت بسیاری از برندها را به طور قابل ملاحظه ای دشوار و پیچیده می سازد. بنابراین اگر شما به دنبال تولید محتوا و تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید اول از همه معیارهای درستی در زمینه بازاریابی انتخاب کنید. این امر تفاوت میان برندهای برنده و بازنده در بازار را مشخص می سازد.
 
همکاری با موسسه های بازاریابی

برخی از مشکلات و ایرادات برندها در زمینه تولید محتوا و تعامل با مشتریان به این سادگی ها قابل حل نیست. درست به همین خاطر شما باید همیشه همکاری با موسسه های حرفه ای در زمینه بازاریابی و تولید محتوا را مدنظر قرار دهید. امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان به دنبال استفاده از بهترین کیفیت محتوا هستند. با این حساب شما هرچند وقت یک بار هم که شده باید دست کم همکاری محدودی برای موسسه های بازاریابی داشته باشید. چنین امری شما را از دستاوردهای مهم این حوزه و امکان استفاده از فناوری های نوین بهره مند خواهد ساخت. 

متاسفانه بسیاری از برندها در زمینه تولید محتوا و بازاریابی همیشه به دنبال راهکارهای کلیشه ای و اتکای صرف به خودشان هستند. این امر می تواند شرایط آنها را به طور قابل ملاحظه ای دشوار ساخته و وضعیت شان را وخیم تر سازد. هرچه باشد شما به تنهایی شانس بسیار کمی برای رقابت با برندهای بزرگ در بازار دارید. درست به همین خاطر باید همیشه به دنبال همکاری حرفه ای به برخی از برندهای معتبر در زمینه تولید محتوا باشید، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از بین برود. 

امروزه همکاری با موسسه های حرفه ای در زمینه تولید محتوا بیشتر از اینکه یک رویکرد لوکس یا نوعی هدر دادن منابع مالی باشد، به تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. درست به همین خاطر شما باید همیشه این توصیه مهم را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت کاهش خواهد یافت و حتی شاید با ریزش مشتری نیز مواجه شوید. 

بی شک پیدا کردن موسسه های معتبر بازاریابی برای برندها امر چندان سختی نیست. اگر شما تا به حال هیچ همکاری با موسسه های بازاریابی نداشته اید، می توانید به سادگی با یک جست و جوی ساده در میان برندهای دیگر با آژانس های بسیار متعددی آشنا شوید. این امر وضعیت شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای بهبود می بخشد. به هر حال کارشناس های حرفه ای تیم های مشاوره می توانند سطح کیفیت فعالیت شما را به طور چشمگیری افزایش دهند. با این حساب هیچ مشکلی پیش روی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهد بود. 

انتشار محتوا به عنوان نویسنده مهمان 

انتشار محتوا به عنوان نویسنده مهمان در سایت ها یا وبلاگ های بزرگ شاید امری کلیشه ای به نظر برسد، اما هنوز هم تاثیرگذاری خودش را دارد. امروزه بسیاری از مشتریان برای خرید یک محصول به دنبال تحقیق و جست و جوی پیشرفته هستند. همین امر فرآیند پیدا کردن سایت های معتبر را تسهیل می کند. حالا اگر شما به عنوان مسئول بازاریابی یا مدیرعامل یک شرکت در سایت های معتبر تولید محتوا داشته باشید، فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان بسیار ساده تر از هر زمان دیگری خواهد شد. دلیل این امر نیز تمایل کاربران برای تعامل و خرید از برندی است که حضور حرفه ای در سطح اینترنت داشته و دامنه ارتباطاتش گسترده باشد. 

بدون تردید در هر حوزه کاری برخی از سایت ها و حتی نشریه های تخصصی وجود دارد. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان در چنین بازارهایی باید به دنبال تولید محتوا در منابع موردنظر باشید. این منابع برای مشتریان حکم راهنمای صمیمانه ای را دارد که در صورت مواجهه با تردیدهایی به هنگام خرید قابل اعتماد خواهد بود. با این حساب شما باید همیشه به استفاده از منابع موردنظر توجه نشان دهید، در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان به طور شگفت انگیزی کاهش پیدا می کند. 

مطلب مرتبط: بازاریابی محتوایی با تکنیک های تازه و منحصر به فرد

امروزه بسیاری از سایت ها و وبلاگ های تخصصی حوزه کسب و کار نسبت به دریافت محتوای یک برند در قالب رایگان استقبال زیادی نشان می دهند. دلیل این امر نیز هزینه های تولید محتوا برای این سایت هاست. با این حساب اگر شما به دنبال تعامل با سایت های معتبر هستید، نیازی به نگرانی نیست. البته در این میان باید کیفیت محتوای تولیدی شما نیز در سطح استانداردی قرار داشته باشد، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. این امر می تواند در بلندمدت برای شما و کسب و کارتان دردسرساز شده و حتی فرصت های همکاری با سایت های معتبر را نیز از شما دریغ نماید. بنابراین به هنگام تولید محتوا برای همکاری با سایت ها و وبلاگ های تخصصی در حوزه کسب و کار باید همیشه حواس تان به کیفیت نهایی کارتان باشد. 

فناوری به مثابه ابزار کمکی به کانون توجه تولید محتوا

استفاده از فناوری های تازه در تولید محتوا و بازاریابی برای هر تیم کاری جذاب خواهد بود. این امر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را توسعه داده و به شما برای جلب نظر آنها کمک می کند. در این میان اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهبود وضعیت تان به طور حرفه ای هستید، باید استفاده از فناوری های تازه را در دستور کار قرار دهید. این امر می تواند به شما برای جلب نظر کاربران کمک ویژه ای نماید. 

یکی از اشتباهاتی که تیم های بازاریابی و تولید محتوا در فرآیند استفاده از فناوری های تازه در تولید محتوا انجام می دهند، تمرکز صرف بر روی فناوری های تازه و تلاش برای به رخ کشیدن آنها در تولید محتواست. این امر شاید در نگاه نخست بسیار جذاب باشد، اما شما نمی توانید با حساب کردن روی این گزینه تمام مشکلات تان را حل و فصل نمایید. نکته مهمتر در این میان سرمایه گذاری بر روی ایده های نوآورانه است. در این میان فناوری های تازه نیز باید به عنوان ابزار کمکی مورد توجه قرار گیرد، در غیر این صورت شما هیچ شانسی برای تعامل با مشتریان تان نخواهید داشت. 

اگر شما هم در طول سال های اخیر به طور مداوم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به استفاده از فناوری های تازه بدون توجه به زمینه استفاده شان روی آورده اید، باید تجدیدنظر اساسی در نحوه تولید محتوا و بازاریابی تان انجام دهید، در غیر این صورت خیلی زود با ریزش شدید مخاطب برندتان رو به رو خواهید شد. 

یکی از ترندهای تازه در زمینه تولید محتوا مربوط به استفاده از فناوری واقعیت مجازی و افزوده است. این امر می تواند برای برند شما مزایای بسیار زیادی داشته باشد، اما به شرط اینکه شما در زمینه استفاده از این فناوری بیش از اندازه افراط نکنید. بی شک مشتریان در صورت مشاهده محتوایی به شدت بی کیفیت در قالب فناوری های نوین نظرشان نسبت به برندتان بسیار منفی خواهد شد. درست به همین خاطر شما باید همیشه حواس تان به وضعیت برندتان باشد، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و جلب نظرشان پیدا نکنید. 

استفاده از زاویه ای تازه برای تولید محتوا

بسیاری از برندها در زمینه تولید محتوا به طور مداوم از کلیشه های رایج سود می برند. این امر در نگاه نخست مشکل چندان بزرگی نیست، اما اگر شما بیش از اندازه روی قدرت تاثیرگذاری کلیشه ها حساب کنید به سرعت با چالش رو به رو خواهید شد. درست به همین خاطر باید همیشه در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به دنبال ایده های تازه و خلاقانه ای باشید، در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت کاهش پیدا می کند. 

بدون تردید تولید محتوای جذاب برای کاربران همیشه کار ساده ای نیست، اما در عین حال شما لازم نیست خودتان را بیش از اندازه خسته نمایید. یکی از راهکارهای ساده در این میان استفاده از ایده های برندهای بزرگ و ترکیب شان با یکدیگر است. همچنین در صورتی که تعامل خوبی با مشتریان برندتان داشته باشید، پیدا کردن ایده های تازه و زاویه های خلاقانه برای تولید محتوا چندان دور از دسترس نخواهد بود. 

یادتان باشد بهترین استراتژی و ایده برای تولید محتوا همیشه سخت ترین گزینه ممکن نیست. گاهی اوقات شما امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان با ایده های بسیار ساده و خودمانی را دارید. پس بی جهت کارتان را سخت و پیچیده نکنید. این امر می تواند وضعیت شما را به طور قابل ملاحظه ای دشوار و پیچیده نماید. 

تنها نکته ای که شما باید به خوبی در زمینه تولید محتوا رعایت کنید، توجه به نوآوری مناسب ایده بازاریابی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است، در غیر این صورت شاید شما خیلی زود برای تاثیرگذاری بر روی کاربران با چالش رو به رو شوید. آن وقت بخش قابل ملاحظه ای از تلاش های تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بی نتیجه باقی خواهد ماند. این امر اهمیت بسیار زیادی برای تیم های بازاریابی دارد و باید بخش گسترده ای از تلاش های شما را به خودش اختصاص دهد، در غیر این صورت وضعیت تان به شدت دشوار و پیچیده می شود. 

مطلب مرتبط: بازاریابی محتوایی منحصربه فرد در عرصه رقابتی امروز

ضرورت بازگو کردن ارزش های برند در محتوا

یک محتوا بدون اینکه نام برند شما در آن مشخص شود، باید هویت تان را بیان کند. این امر اغلب اوقات از سوی برندهای بزرگ به بهترین شکل ممکن دنبال می شود. درست به همین خاطر شما در زمینه تولید محتوا در طول سال پیش رو باید عملکرد به شدت حرفه ای از خودتان نشان دهید. این امر شامل استفاده از ارزش ها و فرهنگ ویژه برند در زمینه تولید محتواست. 

بی تردید هر برندی در تعامل با مشتریان برخی از وعده ها و تعهدات را قبول می کند. این امر می تواند در رابطه با حفظ محیط زیست یا حمایت از برخی از گروه های خاص اجتماعی باشد. اگر شما هم در این رابطه تعهد مشخصی در برابر مشتریان تان دارید، باید به خوبی آنها را عملی سازید. تصور برخی از برندها از فرآیند تعامل با مشتریان شامل تاثیرگذاری بر روی مشتریان به شیوه های ساده است. این امر گاهی اوقات موجب فراموشی تعهدات از سوی برندها و نادیده گرفتن آنها می شود. در این صورت شما با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهید شد. درست به همین خاطر باید همیشه عملکردتان در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کاملا حرفه ای باشد، در غیر این صورت خیلی زود از فهرست برندهای مورد علاقه مشتریان کنار گذاشته خواهید شد. 

توجه به سئوی محتوا

تولید محتوا همراه با داشتن یک ایده عالی فقط نیمی از ماجرا را شکل می دهد. یکی از نکات مهم در این میان توجه به سئوی محتواست. بی شک محتوایی که در رتبه های پایین سئوی گوگل قرار داشته باشد، نظر هیچ کاربری را به خودش جلب نمی کند. به هر حال امروزه کاربران فقط به دنبال لینک های ابتدایی گوگل هستند و حوصله مراجعه به صفحات بعدی جست و جوی شان را ندارند. درست به همین خاطر استفاده از شیوه های حرفه ای در زمینه سئوی محتوا امری ضروری خواهد بود. 

اشتباه برخی از برندها در زمینه استفاده از سئوی محتوا تلاش برای تولید محتوا در وهله نخست و سپس پیاده سازی تکنیک های سئو بر روی محتوای موردنظر است. این امر مشکلات بسیار زیادی برای شما و کسب و کارتان ایجاد خواهد کرد. توصیه ما در این میان مدنظر قرار دادن تکنیک های سئو از همان ابتدای شروع به کارتان در حوزه سئو است. این امر می تواند وضعیت شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشد. به این ترتیب دیگر نیازی برای نگرانی در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهد بود. این امر شما را به بهترین شکل ممکن در کانون توجه مشتریان قرار داده و دسترسی به محتوای تان را به شدت ساده می سازد. درست به همین خاطر شما باید از همان گام نخست برای تولید محتوا نسبت به سئوی آن توجه ویژه ای نشان دهید، در غیر این صورت هرگز فرصتی مناسب برای جلب نظر مخاطب تان پیدا نخواهید کرد. این امر می تواند در بلندمدت شرایط‎تان را به طور چشمگیری دشوار سازد. به همین خاطر باید همیشه این نکات را رعایت نمایید. 

وقتی صحبت از نکات سئو در زمینه بازاریابی و تولید محتوا می شود، اول از همه باید به کلیدواژه ها توجه نشان دهیم. این امر وضعیت کلی محتوای شما را مشخص خواهد کرد. بنابراین توصیه ما به شما استفاده از تکنیک های سئو یا به عبارت بهتر کلیدواژه های کاربردی با اندکی مطالعه عمیق بازار است. در این میان هم نیروهای کمکی بسیار زیادی در زمینه تعامل با مشتریان پیش روی شما قرار دارد. یکی از این نیروهای کمکی همان موسسه های بازاریابی هستند که در بخش های قبل درباره شان صحبت کردیم. البته به غیر از چنین موسسه هایی همیشه امکان بهره گیری از ابزارهایی نظیر گوگل کی وردز نیز برای شما فراهم است. بنابراین شما هیچ مشکلی برای پیدا کردن کلیدواژه های مورد نظرتان پیش رو نخواهید داشت. 

نمایش پشت صحنه تولید محتوا به مشتریان

مشتریان در بازار همیشه به دنبال پشت صحنه تولید محتوا هستند. این امر جذابیت بسیار زیادی برای آنها دارد. اگر شما مشتریان زیادی برای برندتان پیدا کرده اید، نمایش پشت صحنه تولید محتوا و تاثیرگذاری بر روی آنها ایده جذابی خواهد بود. این امر می تواند وضعیت شما را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشد. بنابراین شما در عمل تاثیرگذاری بهتری بر روی مخاطب تان خواهید داشت.

مطلب مرتبط: بازاریابی محتوایی (Content marketing) چیست؟ همه آنچه باید بدانید!
 
یکی از نکات مهم در نمایش پشت صحنه فرآیند تولید محتوا به مخاطب هدف تلاش برای نمایش وجهه ای جذاب از آن است. بی شک اگر مشتریان شما برداشت معمولی یا حتی کلیشه ای از فرآیند تولید محتوای شما داشته باشند، نظرشان به سرعت تغییر می کند. این امر با وجود شمار بالایی از برندهای رقیب برای شما اهمیت زیادی دارد. بنابراین همیشه حواس تان به این نکته مهم باشد، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از بین برود. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yI69XJrq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه