چهارشنبه, 05 شهریور 1399 - 09:00

در زمینه سئو همواره از افرادی نام برده می‎ شود که در کار خود کاملا حرفه ‎ای بوده و بهترین عملکرد را دارند، با این حال در این مقاله قصد داریم تا رویکرد متفاوتی را داشته باشیم. درواقع بسیاری از افراد درگیر عادت‎ هایی هستند که باعث می ‎‎شود تا تلاش‎ های آنها با نتیجه لازم همراه نباشد. تحت این شرایط آگاهی باعث خواهد شد تا بتوانید سطح خود را بهبود بخشید. در این راستا به بررسی رفتارهای مشترکی خواهیم پرداخت که در بین غیر حرفه ای های حوزه سئو، بسیار رایج است.

1-توجه بیش از حد بر روی پارامترهایی خاص

رفتار مشترک غیرحرفه حوزه سئو

نخستین ویژگی مشترک افراد ناموفق این است که صرفا به مواردی محدود متمرکز هستند. برای مثال بر روی میزان ترافیک سایت بر اثر یک شاخص خاص، توجه دارند. این امر در حالی است که برای موفقیت شما باید بر روی موارد بسیار زیادی توجه داشته باشید. این امر باعث خواهد شد تا بتوانید بهترین وضعیت سئو ممکن را ایجاد نمایید. در این راستا توجه داشته باشید که شما باید مطالعه مداومی را نیز در دستور کار خود قرار دهید. علت این امر به این خاطر است که همواره روش ‎های جدیدتر و تغییراتی در این حوزه رخ می ‎دهد که عدم آگاهی شما باعث به وجود آمدن یک شرایط سخت خواهد شد.

مطلب مرتبط: موفقیت در مدیریت سئو مطالب با 10 راهکار طلایی

2-عدم تمایل به اقدامات جدید

آیا از آخرین تغییر جدید شما مدت زمان زیادی گذشته است، اگر پاسخ شما به این پرسش مثبت است، بدون شک درگیر شرایط بدی شده ‎اید. در این راستا توصیه می ‎شود که ترس از امتحان کردن موارد جدید را کنار بگذارید. در این رابطه تاکید بیش از حد بر روی مواردی که تا به امروز نتیجه ‎بخش بوده است، یک ریسک بزرگ خواهد بود. نکته ‎ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که روش‎ های جدید اگرچه ممکن است با نتیجه لازم همراه نباشد، با این حال در برخی از موارد به اتفاقاتی منجر می ‎شود که حتی پس از چند سال فعالیت نیز نمی ‎توانید به آن سطح دست پیدا کنید. در نهایت هر یک از اقدامات، یک محدوده زمانی مشخصی را داشته و طبیعی است که استفاده طولانی مدت از هر یک، اقدامی هوشمندانه محسوب نشود.

3-تلاش برای درک مشتری

آیا دلیلی وجود دارد که یک فرد فعال در زمینه سئو نسبت به جامعه آگاهی زیادی را داشته باشد؟ در این رابطه فراموش نکنید که وظیفه شما کاملا مشخص بوده و با یک بازاریاب، تفاوت‎ هایی را دارید. به همین خاطر شما صرفا باید خود را درگیر کسب اطلاعات در حوزه اصلی خود نمایید. در این راستا اطلاعات مورد نیاز را سایر افراد حاضر در شرکت در اختیار شما قرار خواهند داد. این امر باعث می‎ شود تا زمان شما، صرفا به اقداماتی اختصاص داده شود که کاملا مناسب خواهد بود. در این راستا بسیاری از افراد موفق در زمینه سئو، روش ‎های جدید را در فضاهای کوچک‎ تری به آزمایش می‎ گذارند تا نسبت به نتیجه‎ بخش بودن آنها اطمینان داشته باشند.

4-ترس از سوال کردن

افرادی که در زمینه سئو فعالیت دارند تصور می ‎کنند که باید در زمینه موردنظر خود بالاترین سطح اطلاعات را داشته باشند و در این رابطه سوال کردن نوعی اعتراف به عدم شایستگی خواهد بود. همین امر نیز باعث شده است که به صورت معمول، سئو کارها کمترین ارتباط را با سایر افراد تیم شرکت داشته باشند. این امر در حالی است که شما باید خود را یکی از افراد تیم شرکت تلقی نموده و به دنبال کار تیمی باشید. در این رابطه هر نکته ‎ای که به خوبی در ذهن شما روشن نشده است، باید با سوال همراه باشد. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که هدف اصلی، رسیدن به موفقیت بوده و تنها تظاهر به این امر، هیچ نتیجه ‎ای را به همراه ندارد.

5-عدم تمایل به یادگیری مداوم

از دیگر ویژگی‎ های منفی این است که افراد تمایلی را به یادگیری مداوم نداشته و تصور می‎ کنند که سطح دانسته‎ های فعلی آنها، کاملا کافی خواهد بود. با این حال در هیچ حوزه ‎ای، نمی ‎توان نقطه پایانی را متصور شد. به همین خاطر هر فرد نیاز دارد که برای ارتقای سطح خود، برنامه‎ ریزی داشته باشد. در این راستا می ‎توانید موارد را با مدیر شرکت نیز درمیان بگذارید. در این راستا شرکت در وبینارها، دوره‎ های آموزشی، مطالعه جدیدترین منابع و حتی یادگیری مستقیم از افراد حرفه‎ ای ‎تر از جمله اقداماتی است که شما می ‎توانید در این رابطه انجام دهید.

6-پنهان شدن در هنگام بروز خطا

یکی از رفتارهای رایج در تمامی زمینه ‎های کاری این است که افراد در تلاش برای پنهان کردن اشتباهات خود هستند. این امر در حالی است که هر فردی ممکن است اشتباه نماید. در این راستا پنهان کردن این موارد باعث خواهد شد تا یک مشکل کوچک، طی زمان به بحرانی جدی تبدیل شود. این امر در حالی است که سئو کارهای حرفه‎ ای، همواره مسئولیت ‎های اشتباهات خود را برعهده گرفته و تلاش می ‎کنند تا آنها را جبران نمایند و این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که هیچ مدیری با یک اشتباه، اقدام به اخراج کارمندان خود نخواهد کرد. در زمینه سئو این امر بیشتر دیده می ‎شود. علت این امر به این خاطر است که حتی یک روز غافل شدن از این بخش، پیامدهای بسیار بدی را به همراه خواهد داشت. به همین خاطر ضروری است تا تفکرات بیهوده را کنار گذاشته و در رابطه با خطاها نیز صحبت نمایید.

مطلب مرتبط: سئو / باورهای غلط همیشگی

7-عدم تقسیم ‏بندی وظایف

در آخر این دسته از افراد دو رفتار رایج را دارند. نخست آنکه تمامی مسئولیت ‎ها را خود به تنهایی انجام می ‎دهند و دیگری واگذار کردن اکثر اقدامات به سایر افراد است. در این راستا نکته ‎ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر تیمی برای رسیدگی به وضعیت سئو شرکت وجود دارد، باید تقسیم وظایف درستی انجام شود. در این رابطه اگر شما مدیریت این بخش را برعهده دارید، لازم است تا در کنار نظارت کلی، به دنبال انجام بخشی از اقدامات نیز باشید. در نهایت فراموش نکنید که بررسی مداوم اقدامات انجام‎شده از سوی سایر افراد فعال در این حوزه، باعث خواهد شد تا بتوانید نسبت به ضعف ‎های موجود، به آگاهی دست پیدا کرده و خودسازی خوبی را داشته باشید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید