شنبه, 17 خرداد 1399 - 14:09

طرح 55+5 ویژه ماه مبارک رمضان همراه اول زیر ذره بین «فرصت امروز»

ماه رمضان امسال با سال های قبل کاملا متفاوت بود. ویروس کرونا و شرایط قرنطینه باعث شده بود حال و هوای افطاری ها به طور کلی تغییر کند. دیگر از میهمانی های افطاری خبری نبود. خویشان و اقوام برای صرف افطار به منزل هم نمی رفتند. امکان گذراندن وقت با دوستان برای کاهش فشار گرسنگی و تشنگی برای افراد وجود نداشت. در این میان تنها راه ارتباطی مطمئن با دیگران فضای مجازی، ارتباطات تصویری و شاید راحت تر و ارزان تر از همه شنیدن صدای آنها از طریق تلفن بود. یه گپ دوستانه و طولانی برای فراموش کردن همه سختی های روزهای سخت کرونایی یه راه حل ارزان و ساده بود و هست. تنها مانع شاید نگرانی از یک مکالمه تلفنی طولانی، افزایش هزینه آن به حساب می آمد که با طرح ویژه ماه مبارک رمضان همراه اول به طور کلی برطرف شد. این طرح مثل یک موهبت الهی در ماه خدا بود. زیرا هزینه یک مکالمه 60 دقیقه ای و یک دل سیر حرف زدن با دوستان و آشنایان معادل فقط یک مکالمه 5 دقیقه ای محاسبه می شد. فقط کافی بود در این طرح ثبت نام کنی و از مزایای آن بهره ببری.

طرح ویژه ماه مبارک رمضان همراه اول

جزییات طرح

در طول ماه مبارک رمضان سال 99، مشترکین همراه اول می توانستند با ثبت‏ نام در طرح 55+5، در تمامی ساعات شبانه روز در هر تماس خود با خطوط همراه اول، پس از گذشت 5 دقیقه مکالمه، دقایق بعدی را تا سقف 55 دقیقه در همان تماس، به صورت رایگان مکالمه نمایند.

مطلب مرتبط: نگاهی به کمپین «تابستون خاموش بودی؟» همراه اول / کمپینی برای دوباره روشن شدن

• تمامی مشترکین فعال (دائمی و اعتباری) امکان ثبت‏ نام در طرح را داشتند.

• این طرح فقط شامل مکالمات با خطوط همراه اول بود و در حالت رومینگ به شبکه روستایی و یا سایر اپراتورها قابل استفاده نبود (ویژه شبکه همراه اول(IR-MCI))

• امکان استفاده همزمان از طرح «55+5» و بسته مکالمه همراهی، طرح های تخفیف تعرفه (299 و 399)، بسته های ویژه مکالمه درون شبکه و بسته های مکالمه مدار فیروزه ای وجود نداشت.

مهلت زمانی شرکت در طرح نیز از تاریخ 99/02/06 تا پایان روز 99/03/03 یعنی رسیدن به عید سعید فطر در نظر گرفته شده بود.

یک طرح بازاریابی خلاقانه و بهنگام

اغلب برندها در طول دوران عدم ثبات در بازار اقدام به کاهش هزینه های بازاریابی می کنند. این امر در مورد شیوع ویروس کرونا به بهترین شکل روی داد. نکته مهم در این میان نتایج پژوهش موسسه AdAge مبنی بر ضرورت افزایش بودجه بازاریابی، به جای کاهش، در شرایط بحرانی است. وقتی ما درگیر شرایط نامطمئن و بحرانی هستیم، باید ارتباط بهتری با مشتریان داشته باشیم. هر مقدار از فروش بیشتر در این دوران نقش مهمی در بهبود وضعیت کلی کسب و کار ما خواهد داشت. بسیاری از برندها در چنین زمان هایی توانایی مدیریت بهینه کسب و کار را از دست می دهند بنابراین مزیت بازاریابی بیشتر افزایش شانس برندها برای تعامل بهتر با مشتریان خواهد بود. بدون شک مشتریان هیچ‏گاه برندهایی که در شرایط سخت کنارشان بودند را فراموش نمی کنند.

در این راستا یکی از مهمترین پارامترها در تعیین استراتژی ها و طرح های بازاریابی این است که متناسب با شرایط و اتفاقات روز طراحی شوند تا بیشترین اثرگذاری را داشته باشند. برندها و مدیران بازاریابی باید در شرایط سخت جامعه و کسب و کار تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

محمدرضا محمدی، کارشناس بازاریابی در این باره می گوید: هنگامی که در سال 2008 بحران اقتصادی بخش های مهمی از جهان را تحت تاثیر قرار داد، بسیاری از مردم حقایق متعددی در بحران موردنظر مشاهده کردند. این نوع نگاه به بحران ها برای پی بردن به نکات کلیدی اهمیت زیادی دارد. اکنون در شرایط کرونا بسیاری از کسب و کارها در شرایط نسبی رکود و تعطیلی قرار دارند. همچنین مردم نیز امکان لازم برای مسافرت را ندارند. در حقیقت بسیاری از کشورها مسافرت مردم در بین شهرها را ممنوع اعلام کرده اند بنابراین مردم در سراسر جهان زمان بیشتری در اختیار خودشان دارند. این فرصت مناسبی برای برندها به منظور جلب نظر مخاطب هدف در بازار و ارتقای جایگاه خود است. امروزه رقابت در عرصه های مختلف کسب و کار وجود دارد بنابراین ما باید آمادگی لازم برای مواجهه با هر نوع غافلگیری را داشته باشیم. توسعه ویروس کرونا یک اتفاق فاجعه‎بار است، اما اتمام راه برندها نیست. برخی از برندها با تولید پادکست های متنوع، برخی دیگر با کمک های بشردوستانه در این دوران، برخی با تولید محتواهای مفید و اثرگذار در این زمینه، برخی با حضور متفاوت در شبکه های اجتماعی و ... با این پدیده مواجه شدند. همه برندها قصد دارند در شرایط سخت کنونی جایگاه خود را حفظ کنند و یا حتی ارتقا دهند.

وی می افزاید: دنیای کسب و کار فقط معطوف به کسب سود بیشتر نیست. ما باید نسبت به مشتریان مان در شرایط پیچیده کنونی توجه بیشتری داشته باشیم. این امر بخشی از انتظارات مشتریان در عصر کنونی محسوب می شود. هرچه توانایی برند ما برای نمایش توجه به مشتریان در قالب کمپین های بازاریابی بیشتر باشد، امکان تعامل بهتر با آنها افزایش خواهد یافت. به هر حال مشتریان هرگز برندهایی که در شرایط دشوار به آنها کمک می کنند، فراموش نخواهند کرد.

محمدی درخصوص طرح بازاریابی همراه اول به «فرصت امروز» گفت: همراه اول به گونه ای متفاوت و خلاقانه در ماه مبارک رمضان دقیقا متناسب با شرایط سخت کرونایی از یک طرح جالب رونمایی کرد. با توجه به اینکه افراد در دوران کرونا نیاز زیادی به استفاده از مکالمات تلفنی با دوستان و آشنایان خود داشتند، همراه اول دقیقا دست روی این نیاز گذاشت و هم نشان داد که همراه مردم است و شرایط آنها را درک می کند و هم افراد را ترغیب به استفاده بیشتر از مکالمات تلفنی کرد که منجر به فروش بیشتر برند شد. یعنی در بهترین موقع با کاهش قیمت، فروش را افزایش داد و در دل طرح خود یک برندینگ جالب و جذاب هم طراحی کرد. بنابراین از نظر یک طرح بازاریابی ویژگی های لازم در این طرح دیده می شود.

مطلب مرتبط: کمپین «مدار فیروزه ای» همراه اول زیر ذره بین «فرصت امروز» / روی مدار باش!

وی همچنین گفت: در شرایط کنونی اغلب برندها بودجه کافی برای رسیدگی به امور بازاریابی را ندارند. به عبارت بهتر، در وضعیت شیوع کرونا نخستین قربانی حوزه کسب و کار بخش بازاریابی است، اما برندهایی که این تهدید را به فرصت تبدیل می کنند آینده را خواهند ساخت بنابراین طرح های بازاریابی خلاقانه ارزش زیادی برای برندها دارند. این نمونه همراه اول به اعتقاد من یکی از ایده های بسیار به موقع بود که می تواند در ارتقای جایگاه برند نقش زیادی داشته باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید