یکشنبه, ۲۰ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Sun, 10 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
کارشناس های انجمن کارآفرینان جوان بررسی می کنند:

ایجاد تحول در بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی با 15 راهکار ساده

5 سال پیش ( 1398/7/6 )
پدیدآورنده : علی آل علی  

در روزهای نخست ظهور شبکه های اجتماعی اغلب برندها از آن به عنوان یک پل ارتباطی اضافه برای انتقال پیام های تبلیغاتی شان استفاده می کردند. امروزه شرایط به طور کامل تغییر کرده است. دیگر خبری از تمرکز صرفا تبلیغاتی برندها بر روی شبکه-های اجتماعی نیست. پلتفرم های اجتماعی تاثیر بسیار زیادی بر روی سرنوشت برندها دارند. تلاش برای ایجاد ارتباط عمیق با کاربران، جلب اعتماد، ارائه ارزش اضافه با محتوای کاربردی و در نهایت ارائه محتوای هیجان انگیز بخش های مهمی از فعالیت برندها در شبکه های اجتماعی حسوب می شود.

بی تردید دستیابی به مخاطب وفادار در شبکه های اجتماعی کار بسیار دشواری است. امروزه اغلب برندها در تلاش برای فعالیت مناسب در شبکه های اجتماعی با شکست مواجه می شوند. این امر ناشی از دلایل مختلفی است. در این مقاله انجمن کارآفرینان جوان از 15 کارآفرین برتر خود برای اظهارنظر در این رابطه درخواست کرده است. اعضای این انجمن بیشتر توصیه های خود را در ارتباط با امور و تکنیک های ساده بهبود وضعیت برندها در شبکه های اجتماعی مطرح کرده اند. به این ترتیب حتی کارآفرینان مبتدی در حوزه شبکه های اجتماعی نیز امکان بهره مندی از این توصیه ها را خواهند داشت.

بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی

1. اهمیت پاسخ به کامنت ها

استفانی ولز: موسسه Formidable Forms

بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی

یکی از ساده ترین تکنیک های فعالیت تجاری در شبکه های اجتماعی که به طور معمول مورد بی توجهی قرار می گیرد، پاسخگویی به کامنت های کاربران است. به طور معمول کاربران نسبت به پست های جذاب از خود واکنش نشان می دهند. این واکنش در قالب لایک، کامنت و بازنشر جلوه گر می شود. نکته مهم در این میان نحوه واکنش ما نسبت به کامنت کاربران است. در صورت طرح پرسش از سوی کاربران باید به سرعت به آن پاسخ مناسب داده شود. امروزه انتظارات کاربران از برندها افزایش چشمگیری یافته است. به این ترتیب تاخیر در پاسخگویی به کامنت کاربران نتایج نامناسبی در پی خواهد داشت. این امر در مورد برندهای بزرگ بیشتر حالت گزینشی دارد. به این ترتیب آنها به مهم ترین پرسش های کاربران پاسخ می دهند. به عنوان یک کسب و کار کوچک شما باید به تمام کامنت ها پاسخ دهید. در این میان تفاوتی میان پرسش یا یک نقطه نظر معمولی نیست. نمایش توجه تان به نظرات کاربران تاثیر مثبتی بر نگرش آنها نسبت به شما خواهد داشت.

مطلب مرتبط: نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی

2. پرسش و پاسخ با کاربران از طریق ویدئوی آنلاین

بلیر ویلیامز: برند ممبر پرس

بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی در طول چند سال اخیر پیشرفت بسیاری کرده اند. یکی از پیشرفت های حاضر مربوط به امکان بارگذاری ویدئوی آنلاین است. به این ترتیب ما فرصت برقراری ارتباط زنده و مستقیم با مخاطب مان را داریم. ایده من در اینجا راه اندازی ویدئو آنلاین برای پاسخگویی به پرسش های کاربران است. نکته مهم در اینجا آمادگی ما برای دامنه وسیعی از پرسش هاست. بدون تردید در برخی موارد ما پاسخ پرسش های کاربران را به صورت دقیق نمی دانیم. در این موارد باید به آنها وعده پاسخگویی در اسرع وقت را دهیم.

3. طرح سوال از کاربران

سید بلخی: موسسه WPBeginner

بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی

کاربران در صورت طرح پرسش از آنها علاقه بیشتری به تعامل با محتوای ما خواهند داشت. اگر شما از تعامل اندک کاربران با محتوای برندتان رنج می برید، استفاده از پرسش های هیجان انگیز در بخش کپشن راهکار مطمئنی خواهد بود. ساده ترین شیوه نظرخواهی از کاربران تقاضای بیان دیدگاه شان است. به عنوان مثال، پس از بارگذاری تصویری از محصول تان از آنها درخواست بیان نظرات شان درباره این محصول را کنید. به این ترتیب ما با دامنه وسیعی از نظرات کاربران مواجه خواهیم شد.

4. برگزاری مسابقات جذاب

بلیر توماس: موسسه eMechantBroker

بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی

همه افراد از شرکت در مسابقه لذت می برند. در بسیاری از موارد هدف اصلی برنده شدن نیست. حضور در میان دیگران و تجربه لحظات شاد ارزش بسیار زیادی دارد. به همین خاطر شمار بالایی از برندها در شبکه های اجتماعی اقدام به برگزاری رقابت های هیجان انگیز می کنند. ساده ترین شیوه برگزاری مسابقه در اینستاگرام و فیس بوک تقاضا برای بارگذاری تصاویر تهیه شده از سوی هر کاربر با استفاده از هشتگ اختصاصی برندمان است. به این ترتیب ما آرشیو وسیعی از محتوای تولیدی کاربران-مان را در اختیار خواهیم داشت. استفاده از این نوع محتوا برای جلب نظر مخاطب در بازه های زمانی مختلف بسیار مفید خواهد بود. این امر به دلیل توجه بیشتر کاربران به محتوای سایر افراد حقیقی در مقایسه با محتوای تولیدی برندهاست، بنابراین برگزاری مسابقه علاوه بر افزایش سطح تعامل کاربران موجب دسترسی به محتوای رایگان و تاثیرگذار نیز می شود.

5. استفاده هوشمندانه از استوری اینستاگرام و فیس بوک

کریس کریستوف: برند مانتستر اینسایت

بازاریابی شبکه های اجتماعی

سرویس استوری نخستین بار در اسنپ چت رونمایی شد. از آن زمان تا به حال بسیاری از پلتفرم های دیگر مانند فیس بوک و اینستاگرام نیز از این سرویس نهایت استفاده را برده اند. امروزه کاربران بیش از مشاهده پست به بخش استوری توجه دارند. به همین خاطر برندها باید استفاده مناسبی از بخش استوری نمایند. ماهیت بخش استوری نیازمند تولید محتوای ساده و بدون نیاز به تمرکز طولانی برای فهم پیام است. نکته جالب اینکه در بخش استوری اینستاگرام امکان بارگذاری ویدئوهای 15 ثانیه ای نیز وجود دارد. بارگذاری مداوم محتوای جذاب در بخش استوری علاوه بر تاثیرگذاری بر روی مخاطب موجب تقویت انگیزه وی برای مشاهده پست های ما نیز خواهد شد.

6. بارگذاری ویدئوی زنده در فیس بوک

اندی کاروزا: موسسه فنسنز

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بارگذاری ویدئوی آنلاین در فیس بوک یکی از راهکارای تاثیرگذاری برای جلب نظر کاربران است. امروزه اغلب کاربران به جای مطالعه متن پست ها به مشاهده تصویر یا ویدئو علاقه دارند. به همین خاطر برندها نیز باید به سوی پذیرش این واقعیت حرکت کنند. مزیت اصلی بارگذاری ویدئوی آنلاین امکان پاسخگویی مستقیم به کاربران است. به این ترتیب پرسش های آنها در لحظه پاسخ داده خواهد شد. به طور معمول کاربران تمایلی به طرح پرسش های خود در بخش کامنت پست ها یا استوری ندارند. به همین خاطر ویدئوهای زنده بهترین فرصت برای ترغیب کاربران به طرح پرسش های خود خواهد بود.

7. صحبت پیرامون سرگرمی ها

برایس ولکر: موسسه Beat The CPA

بازاریابی شبکه های اجتماعی

فضای شبکه های اجتماعی برای نزدیکی بیشتر افراد ایجاد شده است، بنابراین نیازی به برخورد جدی با آن نیست. توصیه من در این میان اندکی صحبت درباره سرگرمی ها هست. همیشه نباید به دنبال پیگیری اهداف بسیار جدی در فضای شبکه های اجتماعی بود. گاهی اوقات گفت وگوی صمیمی و نه چندان مربوط به حوزه کسب و کار نیز ضروری است. به این ترتیب کاربران احساس نزدیکی با برند ما را خواهند داشت. مشکل اصلی بسیاری از برندها تلاش برای القای هویتی کاملا تجاری از خود نزد مشتریان است. به این ترتیب در عمل مشتریان به آنها اعتماد نمی کنند. نظر من در اینجا مبتنی بر تلاش برای القای روحیه انسانی از برندمان در نظر مخاطب است. به این ترتیب شانس مان برای جلب نظر آنها به شدت افزایش خواهد یافت.

8. درخواست برای طرح بازخورد

متیو پودولسکی: موسسه مشاوره حقوقی فلوریدا

بازاریابی شبکه های اجتماعی

یکی از بهترین راهکارهای برای جلب تعامل کاربران در شبکه های اجتماعی درخواست مبنی بر طرح نقطه نظرات و بازخوردشان به شیوه طنزآمیز است. بی تردید بسیاری از برندها این درخواست را از مشتریان شان دارند، با این حال نکته مهم ایجاد فضایی طنز و استفاده از عنصر شوخ طبعی است. به این ترتیب انگیزه کاربران برای تعامل و مشارکت با ما افزایش می یابد. این شیوه به طور معمول مورد بی توجهی برندها واقع می شود. در نتیجه شما با استفاده از آن تفاوت معناداری میان خود و آنها ایجاد خواهیم کرد.

مطلب مرتبط: نقش شبکه های اجتماعی در کسب و کار

9. شروع کار با یک گروه منحصر به فرد

کالین کاسابوف: برند پرو تکستینگ

بازاریابی شبکه های اجتماعی

هر استارت آپی دامنه محدودی از مخاطب ها را مدنظر دارد. امکان هدف گذاری یک برند بر روی تمام کاربران یک پلتفرم اجتماعی وجود ندارد. به همین خاطر باید بر روی دامنه محدودی از کاربران تمرکز کنیم. این امر علاوه بر کاهش هزینه های تبلیغاتی ما موجب تاثیرگذاری بیشتر محتوای مان نیز می شود. به علاوه، دیگر خبری از اذیت سایر کاربران هم نخواهد بود. به طور معمول یافتن مخاطب هدف کار چندان دشواری نیست. این امر نیازمند جمع آوری اطلاعات مانند بررسی کاربران فعال در زمینه استفاده از هشتگ های مرتبط با کسب و کارمان است. همچنین بررسی وضعیت کاربران رقبا نیز نقش انکارناپذیری در این زمینه دارد. به این ترتیب امکان دستیابی به سطح بالاتری از کاربران برای ما فراهم خواهد شد. هرچه دامنه مخاطب هدف ما محدودتر باشد، تاثیرگذاری بر روی آنها ساده تر خواهد بود. این امر ناشی از یکدستی بیشتر سلیقه کاربران در مقیاس محدود است.

10. اهمیت زمان بندی دقیق

سالامون تیموتی: برند OneIMS

بازاریابی شبکه های اجتماعی

استفاده از ترندهای برتر دنیا به شیوه درست و به موقع اهمیت زیادی دارد. متاسفانه بسیاری از برندها در زمینه شناسایی ترندهای برتر کند عمل می کنند. به این ترتیب در عمل همیشه عقب تر از رقبا خواهند بود. استفاده از یک ترند پس از پایان محبوبیت اش نه تنها نشانه به روز بودن برندمان نیست، بلکه ماهیت غیرحرفه ای آن را نیز نشان می-دهد. بهترین راهکار برای دسترسی سریع به ترندهای برتر مشاهده نحوه فعالیت رقباست. به این ترتیب ما همیشه از آخرین ترندهای موجود به سرعت آگاه می شویم.

11. توجه به آموزش مخاطب

فردریک بوسلر: موسسه بیتگریت

بازاریابی شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی فقط فضایی برای تفریح نیست. امروزه بسیاری از کاربران به دنبال یادگیری نکات مختلف در این فضا هستند. به همین خاطر تلاش برند ما برای تولید محتوای آموزشی اهمیت زیادی دارد. بسیاری از برندها با زمینه فعالیت تخصصی در پی آموزش نکات کلیدی کسب و کارشان به مخاطب هستند. به این ترتیب امکان ترغیب آنها به خرید یا دست کم توجه به سایر پست ها فراهم می شود. برندهای فعال در زمینه آموزش کاربران همیشه جایگاه خاص تری در ذهن مردم دارند. به همین خاطر برند ما نیز باید هرچه سریع تر اقدام به مشارکت در این زمینه کند.

12. ضرورت استفاده از محتوای تولیدی کاربران

شو سایتو: موسسه گودای

بازاریابی شبکه های اجتماعی

یکی از ایده های جالب برای دسترسی به محتوای رایگان استفاده از پست های دارای هشتگ برندمان است. به طور معمول کاربران در مورد برندهای محبوب شان محتوای قابل توجهی بارگذاری می کنند. استفاده از آنها هزینه های فعالیت برندها را به شدت کاهش می دهد. نکته مهم در اینجا تاثیرگذاری به مراتب بیشتر پست های کاربران حقیقی در مقایسه با برندهاست. به این ترتیب ما فرصت بهتری برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان خواهیم داشت.

13. اعتبار یعنی همه چیز

دیزی جینگ: موسسه بانیش

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بسیاری از برندها در تلاش برای نمایش اعتبار و اصالت برندشان دست به هر کاری می زنند. این امر اشتباهی هولناک از سوی آنها خواهد بود. لازمه فعالیت مناسب در زمینه اعتباربخشی به برندمان پایبندی به ارزش های مان است. متاسفانه بسیاری از برندها هنوز ارزش خاصی برای خود پیدا نکرده اند. به همین خاطر در زمینه اعتباربخشی به خود با مشکلات عمده مواجه هستند. یافتن ارزش های مرکزی برند نخستین گام در راستای بهبود وضعیت مان است. به طور معمول ارزش های هر برند در پیوند با ماهیت و نوآوری آن در عرصه کسب و کار معنا می شود.

14. اهمیت گفت وگو در شبکه های اجتماعی

کیس شیلدز: برند دزینگلی

بازاریابی شبکه های اجتماعی

هنگام بارگذاری محتوا در شبکه های اجتماعی باید به ماهیت گفت وگومحور آن توجه داشت. از نظر من برندها باید تمام تلاش خود برای ترغیب مخاطب به گفت وگو با خود را انجام دهند. فقط در این صورت امکان جلب نظر و توجه آنها فراهم خواهد شد. اشتباه بسیاری از برندها بی توجهی به گفت وگو با مخاطب است. در فرآیند گفت وگو امکان فهم بسیاری از نقطه ضعف های برندمان وجود دارد.

مطلب مرتبط: بازاریابی امروزی: مبتنی بر مبادله یا معامله؟

15. تقویت حس کنجکاوی مخاطب

جاستین فائرمن: مجله Conscious Lifestyle

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بهترین راهکار جلب نظر مخاطب به محتوای برندمان تقویت حس کنجکاوی آنهاست. به این ترتیب امکان تاثیرگذاری بر روی آنها فراهم می شود. امروزه بسیاری از مردم در پی کنجکاوی نسبت به امور مختلف اقدام به پیگیری اخبار و محتوای مرتبط در شبکه های اجتماعی می کنند. استفاده بهینه برندها از این وضعیت شامل تلاش برای ترغیب حس کنجکاوی مخاطب خواهد بود. به این ترتیب امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب به بهترین شکل فراهم می شود.

منبع : influencive
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nzJepVD5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه