یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

راه اندازی وبلاگ رسمی برای برند هرگز کار ساده ای نیست. بسیاری از برندها در این فرآیند با مشکلات بسیار زیادی رو به رو می شوند. درست به همین خاطر اغلب اوقات وبلاگ ها کمتر از یک سال دوام می آورند. اگر شما به خوبی توانسته اید وبلاگ برندتان را در طول یک سال نخست فعالیتش مدیریت نمایید، باید به شما تبریک گفت. با این حال هنوز کارتان در زمینه مدیریت موفق وبلاگ تمام نشده است. به عبارت بهتر، مدیریت یک وبلاگ همیشگی است. بنابراین شما باید همیشه حواس تان به وضعیت وبلاگ برندتان باشد، در غیر این صورت فرصت کافی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان را از دست خواهید داد. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین سوالات برای ارزیابی وضعیت وبلاگ برند در سال اول فعالیتش است. پس اگر شما هم یک سال اخیر را با انواع سختی ها برای مدیریت وبلاگ تان دست و پنجه نرم کرده اید، اکنون زمان ارزیابی شرایط به طور کامل فرا رسیده است. در ادامه برخی از مهمترین سوالات در این رابطه را با هم مرور خواهیم کرد. 

ارزیابی چشم انداز یک ساله وبلاگ برند با سوالات کلیدی

چه تعداد پست منتشر کردید و چقدر کارتان تداوم داشت؟

اولین سوالی که شما برای ارزیابی شرایط وبلاگ تان باید خیلی خوب بدان پاسخ دهید، مربوط به تعداد پست هایی است که در آن بارگذاری کرده اید. بی شک یک وبلاگ می تواند در طول سال اصلا هیچ پستی نداشته باشد. در این صورت شما نباید خودتان را کارآفرین یا بازاریاب موفقی قلمداد کنید. نکته مهم در این میان بارگذاری پست های فراوان با کیفیت بالاست. اگر هم کارتان تداوم لازم را داشته باشد، تعداد بازدیدکنندگان تان در طول سال به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: توصیه های وبلاگ نویسی برای جلب مخاطب بیشتر

برخی از بازاریاب ها فکر می کنند انتشار چیزی نزدیک به 2 هزار پست در طول یک سال موفقیت وبلاگ شان را تضمین خواهد کرد. در این صورت باید بگوییم که سخت دراشتباهید. آنچه در نهایت میزان کیفیت وبلاگ شما را مشخص می سازد، میزان تداوم تان در این مسیر سخت خواهد بود. بنابراین باید از همین ابتدا خودتان را به بارگذاری محتوا برای بازه های زمانی طولانی عادت دهید. در غیر این صورت تمام تلاش های تان در نهایت با ناکامی همراه خواهد شد. 

اگر وبلاگ شما در طول یک سال اخیر به طور منظم و مداوم محتوا برای کاربران داشته است، شما عملکرد خوبی داشته اید و از اولین پرسش این مقاله با موفقیت عبور خواهید کرد، در غیر این صورت برای سال بعدی کارتان باید تجدیدنظر اساسی در کارتان صورت دهید. 

تعداد دنبال کننده های ثابت خبرنامه برندتان چقدر است؟

یکی از نشانه های موفقیت یک وبلاگ در زمینه جلب نظر کاربران و رشد سریع مربوط به تعداد اعضای خبرنامه اش است. امروزه تمام وبلاگ ها برای بادیدکنندگان انواع پیشنهادات مربوط به عضویت در خبرنامه شان را ارائه می دهند. این امر در نهایت باید موجب افزایش تعداد اعضای خبرنامه برند شود. بنابراین اگر شما در برندتان خبری از اعضای تازه خبرنامه نیست، باید تجدیدنظر اساسی در نحوه فعالیت تان صورت دهید، در غیر این صورت شرایط‎تان به طور مداوم بدتر از هر زمان دیگری خواهد شد. 

اگر برند شما در طول یک سال اخیر رشد قابل ملاحظه ای در تعداد اعضای خبرنامه برند داشته است، این امر نشانه خوبی برای شما خواهد بود. نکته مهم اینکه شما باید همیشه به دنبال تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف تان باشید. این امر می تواند با تولید محتوای جذاب و مطابق با سلیقه آنها صورت گیرد. در این صورت دلیلی برای عدم عضویت کاربران در خبرنامه برندتان باقی نخواهد ماند. 

ترافیک وبلاگ تان تغییر کرده است؟

یک وبلاگ در روزهای ابتدایی راه اندازی اش ترافیک بسیار پایین یا حتی نزدیک به صفر دارد. این رقم باید پس از یک سال فعالیت شما تغییر قابل ملاحظه ای پیدا کرده باشد، در غیر این صورت هرگز فرصت تان برای پیدا کردن موقعیتی مناسب در بازار تمام شده است. 

بی شک یک برند پس از یک سال فعالیت تیم بازاریابی اش بر روی وبلاگ رسمی باید تغییراتی را در این زمینه مشاهده کند. وقتی وبلاگ شما به هر دلیلی پس از یک سال تغییر خاصی نکرده است، باید دنبال استفاده از تکنیک های دیگر باشید. اشتباه برخی از بازاریاب ها تلاش برای ادامه مسیر بر همان روند گذشته است. چنین امری می تواند وضعیت شما در تعامل با مشتریان را به شدت دشوار کند. 

یادتان باشد وبلاگ ها برای تاثیرگذاری بر روی کاربران همیشه فرصت های محدودی دارند. بنابراین شما باید در طول یک سال زمانی که پیش روی تان قرار گرفته است، بهترین عملکرد را از خودتان نشان دهید. ارزیابی نهایی در این زمینه باید افزایش ترافیک سایت تان، دست کم به طور ملایم، را نشان دهد. وگرنه تمام تلاش ها و برنامه های شما بی نتیجه باقی مانده است. 

کدام پست های تان از همه پرطرفدارتر بود؟

پست های پرطرفدار برای برندها پیام مشخصی دارند. این امر به معنای علاقه کاربران به پست های شما و تمایل شان برای مشاهده آنها در آینده است. با این حساب شما باید همیشه کارتان را با ارزیابی وضعیت برندتان در این رابطه ادامه دهید، در غیر این صورت خیلی زود جذابیت برندتان برای مشتریان پایان خواهد یافت. امروزه برخی از برندها در زمینه تعامل با مشتریان شان همیشه به فکر سلیقه آنها هستند. یکی از نشانه های اصلی این امر ارزیابی مداوم میزان علاقه کاربران به پست های مختلف وبلاگ برند است. در این میان شما حتی امکان استفاده از انواع نظرسنجی ها برای پی بردن به سلیقه اصلی مخاطب هدف تان را نیز خواهید داشت. بنابراین باید در این رابطه کاملا منطقی و براساس توجه به توسعه مداوم وبلاگ تان دست به عمل بزنید. 

مطلب مرتبط: بازاریابی محتوایی با محوریت وبلاگ نویسی

بی تردید توسعه یک وبلاگ برای برند امر ساده ای نیست. همین نکته بسیاری از بازاریاب ها را در این مسیر نگران می کند. اگر شما هم به دنبال برخی از راهکارها برای مدیریت هرچه بهتر وبلاگ رسمی برندتان هستید، همیشه سوالات مورد بحث در این بخش را مدنظر قرار دهید. 

منبع : problogger
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/diUwpqRS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه