دوشنبه, ۲۴ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Mon, 15 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز
بازاریابی کسب و کار در نمایشگاه های تجاری

بازاریابی نمایشگاهی با چند راهکار ساده و تاثیرگذار

6 سال پیش ( 1398/5/18 )
پدیدآورنده : ایوان ویدجایا   پدیدآورنده : علی آل علی  

کسب و کارهای کوچک همیشه در تعامل با دیگر برندهای فعال در حوزه تخصصی شان هستند. درست به همین خاطر نقش آفرینی در نمایشگاه های تجاری و تخصصی کسب و کار برای آنها اهمیت بالایی دارد. حضور در چنین مراسم هایی نه تنها فرصت دیده شدن ما، بلکه تعامل بیشتر با دیگر برندها را نیز فراهم می کند.

بدون تردید حضور موثر در یک نمایشگاه به معنای تهیه غرفه، نصب بنر و توزیع بیزینس کارت نیست. هدف اصلی برند ما از حضور در چنین مراسم هایی باید تاثیرگذاری پایدار بر روی جمعیت حاضر باشد. در ادامه به بررسی چند راهکار مناسب برای بازاریابی نمایشگاهی خواهیم پرداخت.

بازاریابی نمایشگاهی

نوشیدنی رایگان و جلب توجه بازدیدکنندگان

یکی از راهکارهای جلب توجه در نمایشگاه های شلوغ ارائه قهوه و نوشیدنی رایگان است. بدون تردید این راهکار به تنهایی تاثیر بازاریابی ندارد. در عوض راهکار مناسبی برای جلب نظر بازدیدکنندگان و فراهم سازی فرصتی به منظور انتقال پیام مان به آنهاست. درج نام برندمان بر روی لیوان ها سطح تاثیرگذاری را بسیار بیشتر خواهد کرد.

به منظور کاهش هزینه های ارائه نوشیدنی رایگان همکاری با یک کافه منطقی به نظر می رسد. در اغلب موارد در صورت سفارش بالا امکان بهره مندی از تخفیف گسترده نیز وجود دارد. به طور کلی در صورت علاقه به ارائه نوشیدنی یا هر نوع خوراکی رایگان دیگر هماهنگی با کافه یا رستوران محلی ضروری خواهد بود. به این ترتیب در زمینه فراهم سازی امکانات و خوراکی موردنظر مشکلی پیش نخواهد آمد.

مطلب مرتبط: بازاریابی کسب‌ و کارهای کوچک

فعالیت و تعامل با مخاطب

تا به حال چند بار در راهروهای همایش ها و رویدادهای مربوط به کسب و کاران قدم زده اید؟ یکی از راهکارهای مناسب برای یافتن برندهای مناسب در زمینه همکاری و تعامل با بازدیدکنندگان پیاده روی در راهروهاست. این امر به ما فرصت مناسبی در زمینه آشنایی بیشتر با سایر شرکت ها و مخاطب هدف مان می دهد.

وقتی قصد صحبت با بازدیدکنندگان را داریم، باید براساس برنامه ای دقیق گفت وگو را شروع کنیم. همیشه شروع بحث باید دوستانه باشد. هیچ فردی از صحبت های آشکارا تبلیغاتی یا بازاریابی ما استقبال نخواهد کرد. در عوض ما باید نقش یک دوست و مشاور حرفه ای را بازی کنیم. به این ترتیب اعتماد آنها به ما جلب خواهد شد.

بدون تردید این شیوه بازاریابی بسیار تاثیرگذار خواهد بود، بنابراین در سایر فعالیت های بازاریابی تان نیز از این الگو استفاده کنید. شروع بحث به عنوان یک کارشناس و تلاش برای کمک به مخاطب در زمینه رفع مشکلش بخشی از وظیفه هر برندی محسوب می شود.

بازاریابی کسب و کار

اهمیت هدیه های کوچک

عرضه هدیه های مجانی یکی از راهکارهای جلب نظر بازدیدکنندگان در نمایشگاه های مختلف است، با این حال در این زمینه نباید بی دقت عمل کنیم. متاسفانه بسیاری از برندها به عنوان هدیه از خودکار یا مداد استفاده می کنند. دلیل آن ارزانی چنین محصولی است. نکته مهم ارائه هدیه ای مرتبط با ماهیت کسب و کار و پیام بازاریابی برندمان است. به این ترتیب مخاطب بیشتر درگیر برندمان خواهد شد. به عنوان مثال، برندهای فعال در زمینه گوشی های هوشمند با ارائه شارژرهای رایگان امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب را خواهند داشت. بدون تردید این امر هزینه های زیادی در پی دارد. توصیه من ارائه تعداد محدودی شارژر است. به این ترتیب با همان هزینه تاثیرگذاری بیشتری را به ارمغان خواهیم آورد.

ضرورت استفاده از شبکه های اجتماعی

بدون تردید آگاهی مشتریان از یک برند باید بسیار پیش تر از برگزاری نمایشگاه های عمومی صورت گیرد. کمتر فردی به محض آشنایی به یک برند در یک مراسم عمومی اقدام به خرید از آن خواهد کرد. در اینجا اهمیت فعالیت در شبکه های اجتماعی و سایر کانال های ارتباطی معلوم می شود. به طور معمول اکانت های رسمی برندها در شبکه های اجتماعی بهترین وسیله برای اطلاع رسانی است. اخبار مربوط به برگزاری نمایشگاه ها نیز باید از طریق همین پلتفرم در اختیار کاربران قرار گیرد. به این ترتیب مشتریان و مخاطب های برندمان آگاهی کافی در مورد کم و کیف برگزاری رویداد موردنظر و سهم ما در آن خواهند داشت.

مطلب مرتبط: روندهای بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

علاوه بر اطلاع رسانی پیش از برگزاری نمایشگاه موردنظر، امکان ارائه خلاصه ای از مراسم نیز وجود دارد. منظور من بارگذاری یک پست در پایان هر روز برای بیان اتفاقات و مهم ترین فعالیت های صورت گرفته است. به این ترتیب حتی مخاطب های عادی نیز از فرآیند برگزاری رویداد موردنظر آگاه خواهند شد. اگرچه به طور معمول نیز رویدادهای مختلف دارای صفحه اختصاصی در شبکه های اجتماعی هستند. به این ترتیب آخرین اخبار مربوط به رویداد و فعالیت های برندهای مختلف در آن درج می شود. فعالیت مناسب در رویدادها و درج نام برندمان میان سایر برندها تاثیر مطلوبی بر روی بهبود وضعیت بازاریابی مان خواهد داشت.

بی شک فرآیند حضور و فعالیت در رویدادهای مختلف اهمیت بسیار زیادی دارد. این کار جایگاه برندها در میان مشتریان را تضمین خواهد کرد. علاوه بر این باعث استحکام هرچه بیشتر موقعیت یک برند در بازار نیز می شود.

منبع : noobpreneur
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4ITi8bmu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
شماره 2844 روزنامه فرصت امروز  «پُلی ای آی» ۸۶ میلیون دلار جذب کرد؛ جنگ جدید بر سر مرکز تماس و تجربه مشتری تسلا وارد مرحله تازه آزمایش روبوتاکسی شد؛ بدون ناظر انسانی، وسط خیابان های آستین IPO در هند: عرضه اولیه ۱.۲ میلیارد دلاری «ICICI Prudential AMC» با استقبال کامل روبه رو شد بورس های جهان محتاط شدند؛ بازارها منتظر تصمیم بانک های مرکزی و داده های کلیدی قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات بازار / ۲۴ آذر ۱۴۰۴ بانک های اروپا و موج تازه صعود؛ وقتی «اقتصاد قدیمی» با فناوریِ جدید جان می گیرد دعوای ۲۳۰ میلیارد دلاری روسیه با «یوروکلیر» در بلژیک؛ پرونده ای که بازارها را حساس می کند چین از پنج مقصد اصلی صادرات آلمان خارج می شود؛ نشانه ای از تغییر نقشه تجارت اروپا قیمت خودرو های داخلی و مونتاژی در بازار / ۲۴ آذر ۱۴۰۴ ژاپن: شاخص اعتماد تولیدکنندگان به اوج ۴ ساله رسید؛ بازارها چشم به راه تصمیم بانک مرکزی قیمت دلار امروز بازار آزاد دوشنبه ۲۴ آذر در کانال ۱۳۱ هزار تومان فیلیپس به دنبال خرید «SpectraWAVE»؛ رقابت در پزشکیِ تصویرمحور تیزتر می شود چه زمانی بیمه موبایل شامل تعویض دستگاه می‌شود؟ شرایط پوشش کامل چیست؟ قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۴
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیکد تخفیف فیلیموبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانه
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d