بازاریابی کسب‌ و کارهای کوچک در مقابل غول‌ های صنعت - فرصت امروز

یکشنبه, 10 اسفند 1393 - 08:47

امروزه با توسعه وحشتناکی که کسب‌و‌کار‌های بزرگ داشته‌اند و راه‌های پیچیده‌ای که در زمینه بازاریابی و خدمات مشتریان انجام می‌دهند طبیعی است که چنین فکری در ذهن صاحبان مشاغل کوچک نقش ببندد که چطور و با چه روش‌هایی می‌توان در برابر غول‌های صنعت خود نه تنها ایستادگی کرد، بلکه از آنها پیشی گرفت و با آنها به رقابت پرداخت. مشکل اصلی همه کسب‌و‌کارهای کوچک از خود کم‌بینی آنها ناشی
می‌شود. کسب‌و‌کارهای کوچک در قدم اول باید بدانند که با استفاده از روش‌های نوین بازاریابی و استفاده از راهکارهای خلاق می‌توانند به این مهم دست یابند. اگر کسب‌و‌کارهای کوچک در زمان مناسب به این مهم نرسند قبل از اینکه به برتری‌های خود پی ببرند نابود می‌شوند. در ادامه به بررسی بخشی از این راهکارهای عملی که برای کسب‌و‌کارهای کوچک قابل استفاده است پرداخته‌ایم.

هدف شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ از انجام تبلیغات، اشاعه نام تجاری و ایجاد شناخت برای آینده است. اما کسب‌و‌کارهای کوچک توان مالی انجام تبلیغات وسیع را ندارند. در عوض، کسب‌و‌کارهای کوچک می‌توانند تبلیغات‌شان را طوری طراحی کنند که بر فروش در زمان حال اثر بگذارد. یک روش برای این کار، آن است که همواره در تبلیغات خود پیشنهادهای تجاری به نفع مشتریان‌تان ارائه کنید؛ این یک راه مناسب برای جلب نظر مشتریان بالقوه است.

کسب‌و‌کارهای کوچک می‌توانند از اندازه‌ سازمان خود استفاده کنند و از غول‌ها سبقت بگیرند، یک کسب وکار کوچک مانند یک قایق تندرو است که می‌تواند به سرعت مانور دهد، هر گاه لازم است سرعت خود را کم یا زیاد کند و برای تغییر جهت نسبت به یک کشتی بزرگ به فضای کمتری نیاز ‌دارد. کسب‌و‌کارهای کوچک باید به مشتری توجه کرده و ارتباط نزدیک خود را با آنها حفظ کنند، صاحبان این کسب وکارها می‌توانند با مشتریان رابطه‌ای نزدیک و واقعی برقرار کرده، با آنها احوال‌پرسی و صمیمانه‌تر برخورد کنند.

آموزش نیز می‌تواند بخش مهمی از فرآیند خرید مشتری باشد. وقتی که چندین کالای مشابه در برابر مشتری قرار ‌دارد که همه آنها نیازهای او را برآورده می‌کنند انتخاب بین آنها کار ساده‌ای نخواهد بود. کسب‌و‌کارهای کوچک تمایل بیشتری برای کمک به مشتری و ارائه آموزش‌های اولیه از خود نشان می‌دهند و همین‌طور اجناس خاص را که ممکن است فقط یک مشتری از آنها بخواهد بهتر فراهم می‌کنند. برای کسب تخصص و سواد كافی جهت انجام فعالیت‌های کسب‌و‌کار می‌توان قسمت كمی از سرمایه‌ را صرف پرداخت هزینه‌های آموزش‌های تخصصی كرد و مهارت‌ها را به‌صورت حرفه‌ای آموخت. این مطمئن‌ترین روش است و کسب‌و‌کار ما درصورت موفق نشدن هم هیچ ضرری نكرده‌است.

تعدادی از کسب‌و‌کارهای بزرگ دنیا که امروزه شهرتی بین‌المللی برای خود به دست آورده‌اند و به بزرگان صنعت خود تبدیل شده‌اند، حاصل پرورش ایده‌هایی بوده‌اند که ساده و خلاقانه بوده‌اند. در کسب‌و‌کار هیچ ضمانتی وجود ندارد، اما می‌توان با طرح نقشه‌‌ بازاریابی مناسب و بررسی دقیق آن احتمال موفقیت را افزایش داد. كسب و كار‌های كوچك به دلیل سرعت اجرا و سرمایه محدود، قابلیت آن را‌ دارند تا با اندك خلاقیتی به ثمر نشینند. بدین منظور باید با فراهم آوردن برنامه‌ای جامع برای بازاریابی، بسترهای ایجاد تحولات شگرف را سنجید.

آموزش نیز می‌تواند بخش مهمی از فرآیند خرید مشتری باشد. وقتی که چندین کالای مشابه در برابر مشتری قرار ‌دارد که همه آنها نیازهای او را برآورده می‌کنند انتخاب بین آنها کار ساده‌ای نخواهد بود. کسب‌و‌کارهای کوچک تمایل بیشتری برای کمک به مشتری و ارائه آموزش‌های اولیه از خود نشان می‌دهند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی