چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

در اضافه شدن روحیه، حتی می توان از یک تیم شکست خورده نتایج فوق العاده ای را به دست آورد. به همین خاطر امروزه این مسئله برای اکثر کسب و کارها به موضوعی بسیار مهم تبدیل شده است. در این راستا نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگرچه راهکارهای متعددی در این رابطه وجود دارد، با این حال الگوبرداری از شیوه بهترین ها، بدون شک نتایج به مراتب بهتری را به همراه خواهد داشت. در این راستا چهار اصل مشترک از بین بیش از 100 مدیر رده بالا، انتخاب شده که هر یک از آنها را بررسی خواهیم کرد. 

ارتقای روحیه تیم شرکت به سبک حرفه ای ها

1-اعتماد 

نخستین موردی که در رابطه با اعتماد به ذهن مدیران خطور می کند این است که باید به کارمندان خود اعتماد داشته باشند. اگرچه این موضوع هم بسیار مهم است، با این حال در ابتدا نیاز است که این حس نسبت به شما در کارمندان ایجاد شود. درواقع شما باید از همان روز اول به نحوی اقدام نمایید که افراد بتوانند به راحتی با شما ارتباط برقرار نمایند. نکته جالب این است که براساس نظرسنجی ها، گوش دادن به نظرات هرچند مخالف و رفتار دوستانه، مهمترین مواردی محسوب می شوند که باعث ایجاد اعتماد در افراد خواهد شد. در این زمینه فراموش نکنید که حفظ این اعتماد حتی از ایجاد آن سخت تر خواهد بود. بدون شک روحیه تیمی که افراد آن به مدیریت اعتماد کافی را دارند، به مراتب بهتر خواهد بود. در مرحله بعد لازم است تا شرایطی را مهیا کنید که کارمندان خود را زیر ذره بین احساس نکنند. درواقع لازم است تا این حس به وجود آید که شما هم به آنها اعتماد لازم را دارید و در نحوه انجام کار، آزاد هستند. با این حال به صورت مداوم نتایج را پیگیری کنید تا در صورت وجود مشکل بتوانید تصمیمات لازم را اتخاذ نمایید. 

مطلب مرتبط: چگونه روحیه کارمندان برندمان را افزایش دهیم؟

2-ارتباط 

مدیری که با کارمندان خود ارتباط خوب و مداومی ندارد، بدون شک تاثیر لازم را هم به همراه نخواهد داشت. در این راستا توصیه می شود که ملاقات های متعدد با کارمندان خود داشته باشید. برای مثال وعده ناهار را در میان آنها میل کنید. در این زمان ها شما لازم است تا فضا را برای صحبت مهیا سازید. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در کنار تلاش برای بهبود ارتباط خود، لازم است تا به دنبال ارتباط بیشترین کارمندان با یکدیگر باشید تا امکان کار تیمی به معنای واقعی شکل گیرد. در نهایت از دل این ارتباط های خوب، بسیاری از مسائل شرکت مشخص خواهد شد که تا قبل از آن احتمالا پنهان بوده است. برای مثال کارمندی که مدیر به مانند یک دوست پشتیبان و نه یک منتقد سرسخت با او رفتار می کند، طبیعی است که پنهانکاری نداشته باشد. 

3-انگیزه 

چه دلیلی وجود دارد که کارمندان در تلاش برای افزایش روحیه خود باشند؟ در این زمینه شما باید دلایل مناسبی را ایجاد نمایید. برای مثال جایزه دادن به کارمندانی که بیشترین رشد را در مقایسه با ماه گذشته داشته اند، یکی از بهترین اقدامات در این زمینه محسوب می شود، با این حال برای این امر که از رقابت های ناسالم جلوگیری شود، بهتر است که شرایطی را مهیا کنید که حتی تمامی کارمندان بتوانند در طول یک ماه، برنده باشند. در این زمینه تعیین معیارهای منطقی، به شما کمک بسیاری را خواهد کرد. همچنین این امر که در شرکت تلاش کنید تا همه کارمندان را در قالب یک تیم مشاهده نمایید و این نکته را جا بیندازید، باعث خواهد شد تا روحیه همدلی افزایش پیدا کند. درواقع این امر بسیار بد است که افراد به علت جایگاه خود، تمایلی به کمک و ارتباط با کارمند جدید و تازه کارها نداشته باشند. برای افزایش انگیزه می توانید نگاهی به اقدامات انجام شده از سوی سایر مدیران داشته باشید. این مسئله به شما ایده های متنوعی را خواهد داد. با این حال نظرسنجی از افراد تیم هم اقدامی کاملا هوشمندانه است.

4-درک متقابل 

واقعیت این است که افراد تیم شرکت از روحیه و شرایط کاملا متفاوتی برخوردار هستند. تحت این شرایط مدیریت یکسان ابدا نتیجه بخش نخواهد بود. به همین خاطر توصیه می شود که در تلاش برای درک هر یک از آنها باشید. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که شما الگوی شرکت محسوب می شوید و رفتارهای شما از سوی سایرین تکرار خواهد شد. در نهایت چنین اقداماتی، یک فضای دوستانه بسیار جذاب را در شرکت ایجاد خواهد کرد. رفتار شما به هر میزان که با کارمندان انسانی تر باشد، افراد نیز به سمت مشابه آن سوق پیدا خواهند کرد.

5-خودرهبری

واقعیت این است که هیچ فردی تمایل ندارد که فرمان بردار دیگری باشد. شما نیز نباید اجازه دهید که چنین نگاهی در بین کارمندان شما شکل گیرد. درواقع مدیریت بیشتر مسئولیت نظارت و رفع مشکلات را دارد. تحت این شرایط اگر بخواهید نسبت به هر یک از کارمندان خود دقیق شوید، این امر نه تنها شما را اذیت خواهد کرد، بلکه کارمندان را نیز در نقطه ای کلافه خواهد نمود. به همین خاطر توصیه می شود که به کارمندان خود کمک نمایید تا هر یک از آنها، مدیر خود باشند و بتوانند وظایف را به بهترین شکل انجام دهند. درواقع هدف شما باید موفقیت تیم شرکت و به رخ کشیدن جایگاه مدیریتی باشد.

مطلب مرتبط: تقویت روحیه کارمندان در دوران دورکاری با تکنیک‏ های طلایی

در نهایت فراموش نکنید که ممکن است رعایت این پنج اصل امری زمانبر باشد. درواقع مشکل بسیاری از افراد این است که می‎خواهند یک شبه همه اقدامات را انجام دهند. در این رابطه اگر شما هر روز تنها 1 درصد به دنبال بهبود باشید، این مسئله باعث خواهد شد تا در پایان سال به رقم فوق العاده 360 درصد رشد دست پیدا کنید. درواقع پیوسته بودن یک اقدام، به مراتب مهمتر از حجم آن است.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/plRWwCWD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه