پنج شنبه, 09 مرداد 1399 - 19:00

یکی از پربازیگرترین فیلم ‎های تاریخ، فیلم گلن گری گلن راس است که در آن افرادی نظیر آل پاچینو، جک لمون، کوین اسپیسی و اد هریس حضور دارد. داستان آن نیز در رابطه با یک تیم فروشنده املاک است که پس از حضور مربی انگیزشی، اعلام می‎شود که دو نفری که بتوانند طی چند روز آینده بیشترین فروش را داشته باشند جوایزی را دریافت خواهند کرد و دو نفر دیگر اخراج خواهند شد. همین امر نیز باعث می‎ شود تا اتفاقات عجیبی را شاهد باشیم. با توجه به این امر که این فیلم براساس نمایشنامه ‎ای ساخته شده است که جایزه معتبر پولیتیر را به دست آورده است، به همین خاطر حاوی نکات آموزنده و ارزشمندی خصوصا برای مدیران بوده که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

نکته ‎ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که فیلم‎ هایی که برنده جوایز معتبر می ‎شوند، صرفا برای سرگرمی ساخته نشده و سعی در انتقال مفاهیم عمیقی دارند. مواردی که قصد بررسی آنها را داریم، ممکن است تنها بخشی از پیام‎ های این فیلم باشد و همواره احتمال دارد که به برخی از جوانب آن توجه نشده باشد. به همین خاطر توصیه می ‎شود که حتما این فیلم محصول سال 2000 را ببینید.

نکات مدیریتی فیلم گلن گری گلن راس

1-همواره کمک ‎رسان باشید

در علم بازاریابی بسیار مهم است که هوشمندانه اقدام کرده و خود را دلسوز مشتری نشان دهید. این امر حتی اگر واقعی هم نباشد، تاثیرگذار خواهد بود. در کنار این موضوع بسیار مهم است که به تیم خود کمک کرده و در شرایط حساس پشتیبان آنها باشید. این امر درست اقدامی است که در سکانس‎ های پایانی لون به کمک روما می ‎رود. اگرچه این دو در ظاهر رقبای هم محسوب می ‎شوند، با این حال شاهد یک تیم واقعی هستیم. با این حال شخصیت ویلیامسون با صحبتی نسنجیده، همه تلاش‎ها را نابود می‎ کند. با نگاهی به این تیم که در نهایت همه افراد آن شکست می‎ خورند، متوجه این امر خواهید شد که بسیار مهم است که افراد با یکدیگر همکاری داشته باشند. درواقع شخصیت روما زمانی جذب لون که سالخورده ‎ترین فرد گروه است، می ‎شود که دیگر فایده ‎ای ندارد. این امر در حالی است که اگر از همان ابتدا در بین افراد کار تیمی و تبادل اطلاعات وجود داشت، بدون شک همه افراد می ‎توانستند آمارهای بسیار خوبی را به ثبت برسانند. تحت این شرایط طبیعی است که دیگر نیازی به اخراج افرادی از تیم شرکت وجود نداشته باشد.

مطلب مرتبط: نکات مدیریتی فیلم استیو جابز

2-نسبت به گفته‎ های خود هوشیار باشید

یک صحبت نسنجیده از سوی ویلیامسون ( با بازی کوین اسپیسی) باعث می ‎شود تا مهمترین عضو تیم شرکت به نام روما (با بازی آل پاچینو) یک معامله فوق ‎العاده را از دست بدهد. درواقع این سکانس به خوبی نشان می ‎دهد که صحبت ‎های افراد تا چه اندازه می ‎تواند تاثیرگذار باشد. در این رابطه حتی شخصیت مثبت و حرفه ‎ای داستان که سالخورده‎ترین فرد تیم نیز محسوب می‎ شود (شخصیت لمن با بازی جک لمون) به خاطر یک گفته اشتباه، تمامی نقشه بدون نقص خود را نابود می ‎کند. درواقع بسیار مهم است که افراد قبل از صحبت کردن به خوبی نسبت به گفته‎ های خود آگاه باشند. در غیر این صورت حتی ممکن است که یک فاجعه رخ دهد.

3-اهدافی درست را داشته باشید

در شرایطی که تمامی افراد تیم شرکت عملکرد خوبی ندارند، شخصیت روما همچنان درخشان ظاهر می ‎شود، با این حال چه عاملی باعث تفاوت او با سایرین شده است؟ درواقع وی به خوبی قادر است که خود را با شرایط مختلف وقف داده و تنها به سراغ مشتریانی می‎ رود که شانسی برای انجام معامله وجود داشته باشد. این نکته را می ‎توان زمانی درک کرد که وی برگه‎ های مشتریان ضعیف را دور می ‎اندازد. درواقع اگر به قابلیت ‎های خود اعتماد دارید، نباید تسلیم گفته‎ های دیگران شوید. سوال دیگری که در حین مشاهده این فیلم، ذهن افراد را درگیر می ‎کند این است که تمامی سه نفری که عملکرد خوبی ندارند، خود را دارای شایستگی لازم می ‎دانند. با این حال شغل خود را تغییر نداده و اقدامات جدی ‎ای را برای بهبود شرایط خود انجام نمی ‎دهند. با این حال اگر آنها واقعا توانا هستند، چه دلیلی برای ترس از تغییر وجود دارد؟ درواقع مجازات ترس آنها این است که با بدترین رفتارها مواجه شده و عمر خود را در زمینه ‎ای تلف می ‎کنند که عملا با پیشرفتی برای آنها همراه نبوده است.

4-هرگونه توصیه‎ ای را مورد توجه خود قرار دهید

شخصیتی که در ابتدای فیلم به عنوان مربی انگیزشی وارد دفتر می ‎شود، از همان ابتدا اقدام به تحقیر کارمندان می ‎کند. درواقع وی تلاش می ‎کند تا تیم شرکت را با این اقدامات، به سمت تلاش بیشتر تحریک نماید. وی حتی راز موفقیت خود را که باعث شده است تا بتواند بهترین ماشین و وسایل را بخرد، برای این تیم تشریح می‎ کند. با این حال آنها صرفا به رفتار تحقیر آمیز فرد توجه داشته و ابدا گوش نمی ‎دهند. همین امر نیز باعث می ‎شود تا آخرین شانس برای کسب موفقیت خود را از دست بدهند. در این رابطه بد نیست که نگاهی به فرمول موفقیت این مربی انگیزشی داشته باشیم.

1-توجه: یک بازاریاب باید به خوبی نسبت به تغییرات اطراف و ویژگی ‎های هر یک از مشتریان توجه داشته باشد. این امر باعث خواهد شد تا بتوانند بهترین سیاست را برای فروش محصولات خود در پیش گیرند. درواقع شما باید نظر مشتریان خود را به سمتی جلب کنید تا دیگر مشکلات موجود را نبینند.

2-علاقه: آیا به کار خود علاقه‎ مند هستید؟ اگر پاسخ شما منفی است در حال تلف کردن زندگی خود بوده و لازم است تا به دنبال علاقه اصلی بروید. درواقع بدون این امر، امکان درخشش در هیچ حوزه ‎ای امکان ‎پذیر نخواهد بود. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که علاقه امری ثابت نبوده و ممکن است پس از مدتی کمرنگ شود. به همین خاطر حضور در یک عرصه کاری به معنای محکوم بودن به ادامه آن نخواهد بود.

3- تصمیم ‎گیری پس از کسب اطلاعات لازم: ضروری است تا تصمیم بگیرید که با چه روشی می‏خواهید با مخاطبان خود مواجه شوید. در واقع بدون تصمیم نهایی، شما قادر به کنترل اوضاع نخواهید بود. در این رابطه شما باید به خوبی فکر کنید. در غیر این صورت ممکن است یک معامله بزرگ را به سادگی از دست بدهید.

4-اقدام: در نهایت پس از کسب آمادگی ضروری است تا بدون از دست دادن حتی یک ساعت، وارد عمل شوید. این نکته را فراموش نکنید که فرصت ‎ها هرگز منتظر شما نمی ‎ماند. در کنار این موضوع، تعلل ممکن است باعث شود تا شرایط مناسب گذشته تغییر پیدا کند.

مطلب مرتبط: 7 نکته مدیریتی فیلم بنیان گذار

5-اعتماد به نفس بیش از حد نابود کننده است

چه چیزی باعث شد تا شخصیت اصلی داستان به یک باره همه چیز را از دست بدهد؟ در این رابطه بدون شک غرور او مهمترین مسئله است. درواقع اگر وی اقدام به نصیحت همراه با تحقیر همکار خود نمی‎ کرد، بدون شک هیچ ‎گاه فردی نمی‎ توانست متوجه نقشه او شود. با این حال هنگامی که اعتماد به نفس فرد بیش از حد شد، زمینه نابودی ایجاد گردید. در زمینه کاری نیز مدیران باید همواره هوشیار باشند و با یک موفقیت، خود را در بالاترین سطح تصور نکنند. این امر خود زمینه نابودی آنها را به همراه خواهد داشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید