دوشنبه, ۱۵ آذر(۹) ۱۴۰۰ / Mon, 6 Dec(12) 2021 /
           
فرصت امروز

حضور در یوتیوب برای بسیاری از برندها دیگر بدل به امری جدی شده است. امروزه یوتیوب بزرگ ترین پلتفرم ویدئویی در دنیا محسوب می شود. دسترسی ساده و سریع به ویدئوهایی در موضوعات مختلف موجب استقبال شمار بالایی از کاربران از این پلتفرم شده است. حضور گوگل به عنوان صاحب امتیاز این پلتفرم نیز اعتبارش را در مقایسه با دیگر شبکه های اجتماعی به طور چشمگیری افزایش داده است. 

امروزه یوتیوب بیش از 2 میلیارد کاربر فعال دارد. این رقم برای هر بازاریابی به شدت جذاب است. بنابراین مشاهده کاربران پرتعداد در این پلتفرم و برندهایی که به دنبال تعامل نزدیک با مخاطب هدف شان هستند، امر عجیبی نخواهد بود. 

بدون تردید یوتیوب به عنوان یکی از پلتفرم های جذاب برای بازاریابی اهمیت زیادی دارد. دلیل این امر به غیر از کاربران پرتعداد، امکان بارگذاری ویدئو بدون دردسرهای رایج و همچنین مدیریت کانال ها به ساده ترین شکل ممکن است. گوگل هم در این میان اطلاعات بسیار مفیدی در اختیار مدیران کانال ها به منظور فعالیت بهینه قرار می دهد. 

یکی از مشکلاتی که هر برندی برای حضور در یوتیوب با آن مواجه است، دشواری های مربوط به پیدا کردن دنبال کننده است. این امر نقش بسیار مهمی برای اعتبار برندها در یوتیوب دارد. همانطور که کاربران در دیگر شبکه های اجتماعی به برندهایی که شمار فالوورهای بالایی ندارند، توجه زیادی نشان نمی دهند، یوتیوب هم شرایط مشابهی دارد. بنابراین اگر برند شما تعداد اندکی فالوور در یوتیوب دارد، باید به فکر راهکاری برای افزایش این تعداد باشید، در غیر این صورت خیلی زود با مشکلات عمده ای مواجه خواهید شد. 

چطور دنبال کنندگان برندتان در یوتیوب را افزایش دهید؟

هدف اصلی در این مقاله بررسی نحوه افزایش تعداد دنبال کنندگان کانال برندها در یوتیوب است. این امر به شما برای تجربه ای لذت بخش از بازاریابی در یوتیوب کمک خواهد کرد. اگر شما هم به تازگی وارد فضای بازاریابی در این پلتفرم شده اید یا قصد ورود به این حوزه را دارید، نکات مورد بحث در این مقاله به عنوان راهنمای مناسب در دسترس تان خواهد بود. در ادامه این موضوع را به طور تخصصی مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

مطلب مرتبط: چگونه تبدیل به یک یوتیوبر حرفه ای شوید؟

چرا تعداد دنبال کنندگان در یوتیوب مهم است؟

وقتی شما به عنوان بازاریاب در تلاش برای افزایش تعداد فالوورهای تان هستید، باید اول از همه درباره دلیل این اقدام سوال کنید. آیا افزایش تعداد دنبال کنندگان کانال شما به اندازه کافی تاثیرگذار هست؟ امروزه برخی از بازاریاب ها اقدامی را ساماندهی می کنند که هیچ نظری درباره دلیل اجرای آن ندارند. بنابراین اگر شما هم چنین امری را دنبال کنید، شانس تان برای نتیجه گیری مناسب از این فرآیند به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. در ادامه برخی از دلایل مهم برای افزایش تعداد دنبال کنندگان در یوتیوب را بررسی می کنیم.

تعامل بیشتر با کاربران

هرچه تعداد دنبال کنندگان شما بیشتر باشد، شانس بالاتری برای تعامل با کاربران خواهید داشت. این امر یک نکته عمومی برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان دردسرهای زیادی را پشت سر می گذارند. یکی از دلایل همیشگی بی توجهی کاربران به برخی از برندها عدم آشنایی با آنها و همین طور ظاهر غیرحرفه ای اکانت شان است. یکی از نکات مهم درباره هر برندی تعداد فالوورهای بالای آن است.
 
بدون تردید شباهت میان اکانت های تجاری و معمولی زیاد است، اما در نهایت باید تفاوت آشکاری نیز در میان باشد. نکته مهم در این بین تعداد فالوورهای بسیار بیشتر برندها در یوتیوب است. این امر نوعی وضعیت عالی در یوتیوب محسوب می شود. با این حساب اگر برند شما تعداد فالوورهای مناسبی نداشته باشد، شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. این امر در بلندمدت شرایط شما برای بازاریابی را به شدت سخت خواهد کرد. 

دسترسی کامل به ابزارهای توسعه برند یوتیوب

یوتیوب ابزارهای بسیار زیادی برای توسعه برند و بازاریابی در دسترس بازاریاب ها قرار می دهد. نکته مهم در این بین تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور استاندارد است. منظور ما در این بخش داشتن حداقل استانداردهای مورد انتظار یوتیوب است. بر این اساس شما باید دست کم هزار دنبال کننده در کانال تان داشته باشید، در غیر این صورت دسترسی تان به ابزارهای اساسی یوتیوب ایجاد نخواهد شد. 

اگر شما هم به دنبال ابزارهای حرفه ای یوتیوب برای بازاریابی هستید، باید پیش از هر اقدامی در تلاش برای دستیابی به دست کم هزار دنبال کننده باشید. این امر بدون تردید سختی های زیادی دارد، اما اقدامی ضروری برای بازاریابی موفق در پلتفرم موردنظرتان است، در غیر این صورت امکانات بسیار زیادی از این پلتفرم برای تان بسته باقی خواهد ماند. 

افزایش اعتبار در بازار 

برندهایی که تعداد بالایی از فالوور به همراه خود دارند، همیشه اعتبار بالاتری در بازار خواهند داشت. این امر به آنها برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. امروزه برندهایی با تعداد فالوورهای اندک همیشه مشکلات زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارند. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باید همیشه تعداد بالای دنبال کنندگان کانال یوتیوب تان را مد نظر قرار دهید. 

وقتی تعداد دنبال کنندگان یک کانال بیشتر باشد، الگوریتم یوتیوب به طور خودکار ویدئوهای آن را برای کاربران بیشتری نمایش خواهد داد. معنای این امر عدم نیاز به همکاری بازاریابی با یوتیوب و امکان جلب نظر کاربران بیشتر بدون حتی یک دلار هزینه اضافی است. چنین امری به شما برای بازاریابی و تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک شایانی خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: ترندهای احتمالی یوتیوب در سال 2022

چطور دنبال کنندگان بیشتری در یوتیوب داشته باشید؟

در اختیار داشتن دنبال کنندگان بیشتر در یوتیوب امر بسیار مهمی محسوب می شود. با این حال نحوه اجرای آن برای بسیاری از برندها مبهم است. این امر سختی های بسیار زیادی به همراه داشته و زمان زیادی نیز از شما می گیرد. نکته مهم در این بین استفاده از تکنیک های ساده و کاربردی برای تجربه ای لذت بخش از تولید محتوا و تعامل با کاربران در این فضاست. این امر به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. در ادامه برخی از نکات مهم و ساده برای افزایش تعداد دنبال کنندگان برند را مورد بررسی قرار خواهید داد. 

بارگذاری سریع و مداوم محتوا

چطور دنبال کنندگان برندتان در یوتیوب را افزایش دهید؟

برخی از برندها در یوتیوب هر چند ماه یک بار ویدئو بارگذاری می کنند. شاید این امر یک استراتژی به ظاهر جالب باشد، اما در بلندمدت تمام کاربران را نسبت به کانال تان ناامید خواهد کرد. نکته مهم درباره کاربران یوتیوب تمایل شان برای مشاهده محتوای از کانال مورد علاقه شان به طور مداوم است. بنابراین اگر شما برای مدت زمانی طولانی در کنار کاربران نباشید، به تدریج شما را فراموش خواهند کرد. معنای این امر ضرورت سرمایه گذاری دوباره بر روی مخاطب هدف برای جلب نظرشان است. این امر به هیچ وجه ارزان قیمت نخواهد بود. 

برخی از برندهای بزرگ در یوتیوب با داشتن میلیون ها دنبال کننده باز هم نگران وضعیت بارگذاری ویدئوهای شان هستند. شما به طور میانگین باید همیشه ویدئوی تازه برای مخاطب تان داشته باشید. اگرچه برخی از برندها به طور روزانه ویدئو بارگذاری می کنند، اما شما می توانید از بارگذاری ویدئو به طور هر دو روز یک بار نیز سود ببرید. نکته مهم در این میام ارزیابی نظر و سلیقه مخاطب هدف تان است. 

هرچه تعامل میان یک برند و مخاطب هدفش نزدیک تر باشد، شانس تاثیرگذاری بسیار بالاتری بر روی آنها خواهد داشت. این امر به تیم بازاریابی برای شناسایی زمان های مناسب برای بارگذاری محتوا نیز کمک می کند. اگر کاربران شما همیشه و هر جایی به یوتیوب سر می‎زنند، به احتمال زیاد شما باید روزانه محتوای تازه برای آنها بارگذاری کنید، در غیر این صورت به جای شما سراغ یک کانال دیگر خواهند رفت. 

برندی مثل سفورا، فعال در زمینه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، در زمینه بارگذاری محتوا برای مخاطب هدفش از الگوی بارگذاری روزانه سود می برد. این امر به آنها امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف را خواهد داد. با این حساب شما در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هرگز مشکل خاصی را تجربه نخواهید کرد.

امروزه تیم های بازاریابی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید دقت نظر بالایی داشته باشند. بخشی از این امر شامل پیش بینی نحوه رفتار کاربران در یوتیوب است. اگر شما خودتان را به جای کاربران قرار دهید، خیلی از رفتارها و سلیقه های شان را به سادگی درک خواهید کرد. گام بعدی در این میان عمل براساس اطلاعات موردنظر است. شما به این ترتیب شانس تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی مخاطب هدف تان خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: چگونه در یوتیوب درآمدزایی کنیم؟

تعامل مداوم با مخاطب هدف

چطور دنبال کنندگان برندتان در یوتیوب را افزایش دهید؟

برندها برای حفظ موقعیت شان در یوتیوب باید تعامل بسیار زیادی با مخاطب هدف داشته باشند. این امر امکان جلب نظر آنها و افزایش تعداد فالوورها را می دهد. متاسفانه برخی از برندها به طور مداوم در تلاش برای ایجاد فاصله ای میان خودشان و کاربران هستند. شاید این امر یک دهه پیش تکنیک مناسبی برای بازاریابی و ارائه جلوه ای حرفه ای از برند بود، اما اکنون شرایط به طور قابل ملاحظه ای تغییر کرده است. درست به همین خاطر شما هم باید براساس شرایط فعلی نحوه فعالیت تان را تغییر دهید، در غیر این صورت شانسی برای جلب نظر مشتریان در بازار رقابتی کنونی نخواهید داشت. 

یکی از راهکارهای ساده برای تعامل با مخاطب هدف در فضای شبکه های اجتماعی مربوط به پاسخ دادن به کامنت های کاربران است. یوتیوب برخلاف بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر دارای کامنت های دریافتی بسیار زیادی است. بنابراین وقتی شما کانال رسمی برای خودتان راه اندازی کنید، باید تا حدود زیادی آمادگی دریافت کامنت های پرتعداد را هم داشته باشید، در غیر این صورت به احتمال فراوان با مشکلات زیادی برای تعامل با مخاطب هدف رو به رو خواهید شد. 

پاسخگویی به سوالات و به طور کلی کامنت های مخاطب هدف یکی از کارهای جذاب برای تاثیرگذاری بر روی آنها محسوب می شود. این امر جلوه حرفه ای به برند شما در نگاه مشتریان خواهد داد. به هر حال هر کسی خرید از برندی که به سرعت جواب کامنت های مشتریان را می دهد به دیگر برندها را ترجیح خواهد داد. 

یکی دیگر از نکاتی که باید مدنظر بازاریاب ها قرار داشته باشد، توجه به پیام ها و اخطارهای مداوم گوگل در زمینه کار با یوتیوب است. این امر نکات تازه و شخصی سازی شده ای برای شما به همراه دارد. بنابراین اگر به دنبال افزایش تعداد دنبال کننده های تان هستید، همیشه به استفاده از گزینه های مختلف یوتیوب توجه نشان دهید، در غیر این صورت باید اطلاعات ارزشمندی که برای بازاریابی ضروری است، با قیمت بسیار زیادی از موسسه های بازاریابی تهیه نمایید. 

آخرین نکته ای که در این بخش باید مدنظر قرار گیرد، بحث مربوط به افزودن باکس مربوط به دنبال کردن کانال یوتیوب در انتهای هر ویدئو است. این امر به طور خودکار از سوی یوتیوب صورت می گیرد. شما فقط باید تیک موردنظر را فعال کرده و از آن به سادگی استفاده نمایید، در غیر این صورت کاربران برای دنبال کردن کانال تان باید به طور مستقیم به آدرس اصلی اش مراجعه نمایند. بدون تردید کمتر کاربری در عمل چنین حوصله ای خواهد داشت. 

تاکید بر روی تولید محتوا کاربردی

چطور دنبال کنندگان برندتان در یوتیوب را افزایش دهید؟

اغلب اوقات کاربران در یوتیوب به غیر از سرگرمی به دنبال یادگیری نکات مختلف نیز هستند. این امر به آنها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک می کند. شما در صورت توانایی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید به دنبال راهکاری حرفه ای تر نیز باشید. متاسفانه برخی از برندها همین که تا حدودی توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان را پیدا می کنند، دیگر به فکر تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان نیستند. این امر سختی های بسیار زیادی برای چنین برندهایی به همراه خواهد داشت. توصیه ما در این بخش تاکید بر روی تولید محتوای کاربردی برای افزایش هرچه بیشتر تعداد دنبال کنندگان کانال یوتیوب تان است. 

هر برندی در بازار دارای حوزه ای تخصصی برای فعالیت است. این امر به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. به عنوان مثال، اگر برند شما در زمینه تولید قطعات جانبی رایانه فعالیت دارد، بارگذاری ویدئوهایی از نحوه نصب و استفاده از قطعات موردنظر ایده ای جالب خواهد بود. این امر کاربران بسیار زیادی را به سوی کانال تان هدایت خواهد کرد. به علاوه، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی آنها به منظور دنبال کردن کانال تان هم به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند. 

امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مداوم دنبال تولید محتوا کاربردی هستند. نکته ای که باید مد نظر شما قرار گیرد، ارتباط ویدئوی تان با حوزه کاری برندتان است. اگر ارتباطی در این میان وجود نداشته باشد، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. به هر حال کمتر کاربری از یک برند فعال در زمینه تولید گوشی های هوشمند انتظار بارگذاری ویدئوهای حاوی نکات تمرینی ورزش را دارد. بنابراین همیشه به دنبال حل مشکلات مشتریان در حوزه کاری خودتان باشید. 

استفاده از ترندهای برتر

یوتیوب نیز مانند بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر براساس ترندها مدیریت می شود. معنای این امر تاثیرپذیری بالای تولیدکنندگان محتوای ویدئویی در این پلتفرم از ترندها داغ بازار است. اگر شما در بازه زمانی کریسمس سری به یوتیوب بزنید، تمام ویدئوها درباره این دوره بارگذاری می شود. این امر درباره دیگر ترندها مثل مسابقه سوپربال در ایالات متحده نیز مصداق دارد. بر این اساس شما برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف باید به بهترین شکل ممکن به دنبال استفاده از ترندهای داغ بازار باشید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای رقابت با برندهای بزرگ تر نخواهید داشت. 

یکی از نکات جالب برای پیدا کردن ترندهای برتر در داغ در شبکه های اجتماعی مربوط به گوش دادن به کاربران به طور حرفه ای است. این امر شاید در کوتاه مدت تاثیر چندانی بر روی روند فعالیت تان نداشته باشد، اما پس از مدت زمانی کوتاه شرایط‎تان را به طور کامل تغییر خواهد داد. این امر در مدت زمانی کوتاه شما را تبدیل به یکی از برندهای پرطرفدار در بازار خواهد کرد. چنین امری به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک شایانی خواهد کرد.

شما در کنار استفاده از توصیه های مختلف بازاریاب ها و موسسه های حرفه ای امکان استفاده از اطلاعات دیگر ابزارهای گوگل را نیز دارید. ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس به خوبی اطلاعات طبقه بندی شده را در اختیارتان قرار می دهد. ابزار گوگل ترندز نیز به طور حرفه ای به بررسی و معرفی ترندهای برتر در حوزه های کاری مختلف مشغول است. 

مطلب مرتبط: چگونه مخاطب را به کانال یوتیوب مان جذب کنیم؟

تنظیم مدت ویدئوها براساس سلیقه کاربران

چطور دنبال کنندگان برندتان در یوتیوب را افزایش دهید؟

اگر شما از آن دست بازاریاب هایی هستید که مدت زمان ویدئو برای تان به طور مداوم دغدغه است، یوتیوب پلتفرم بسیار خوبی برای تان خواهد بود. دلیل این امر استقبال کاربران از ویدئوهای طولانی‎تر در یوتیوب است. بر این اساس شما با بارگذاری ویدئوهای 20 دقیقه ای نیز در این پلتفرم به مشکل نخواهید خورد. نکته جالب اینکه بارگذاری چنین ویدئویی در توییتر یا اینستاگرام به معنای نابودی کامل اعتبار برند خواهد بود. بنابراین شما باید ویدئوهای طولانی تان را به طور اختصاصی در یوتیوب بارگذاری نمایید، در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

یکی از نکات مهم درباره تعیین مدت زمان مناسب برای ویدئوها در یوتیوب توجه به سلیقه کاربران است. این امر می تواند تعداد دنبال کنندگان ویدئوهای شما را به طور چشمگیری افزایش دهد. متاسفانه بسیاری از برندها بدون توجه به سلیقه کاربران و حتی نظرخواهی از آنها اقدام به تعیین مدت زمان هر ویدئو می کنند. شاید این امر به طور شانسی برای تان نتیجه خوبی به همراه داشته باشد، اما همیشه همراه با استرس و نگرانی بسیار زیادی خواهد بود. بنابراین توصیه ما استفاده از انواع امکانات و راهکارهای مربوط به نظرخواهی از مشتریان است. 

منبع : sproutsocial
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dKBybBKV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه